14 سریال برتر شبکه HBO در این دهه

سالانه تعداد قابل توجهی سریال تلویزیونی عرضه می شود. در حقیقت نقش آمازون و نتفلیکس در این عرصه هرروز افزایش یافته و هرروز با آثار بیشتر و بیشتری مواجه می شوید. هر شبکه و استودیوی تولید می خواهد در رقابت پیروز شده و تا حد امکان سریال های بیشتری تولید کند. از سوی دیگر، شبکه HBO قرار دارد. آیا این شبکه سریال های کافی دارد؟ به نظر نمی رسد در این کار عجله کند. زیرا هنوز در این کار احتیاط به خرج داده و با انتخاب بهترین آثار ممکن سریال های موفق را پخش می کند. این شبکه با نمایش سریال های فانتزی تا واقعی، همه ژانرها را تحت پوشش قرار داده است. در اینجا لیستی از برترین سریال های شبکه HBO را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. امپراتوری بوردواک – Boardwalk Empire – 2010-2014

سریال “امپرتوری بوردواک” درباره مردی به نام “ناکی تامپسون” است که به تدریج کنترل شهر آتلانتیک را به دست گرفته و به شخصیتی مهم تبدیل می شود. اما هرچیزی قیمتی دارد. به تدریج دشمنان گرد او را گرفته و منتظرند از او اشتباهی سر بزند تا او را به زمین بزنند. هرازگاهی افراد وفادارش به او خیانت کرده و دشمنی دارد که هر روز در انتظار نابودی او و قلمرویش است. بازیگرانی نظیر “استیو بوشمی”، “مایکل شانون”، “کلی مک دونالد” و “شی ویگم” در این سریال حضور دارند. “مارتین اسکوسیزی” هم تهیه کننده سریال است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های سال 2019 (تا به اینجا)


13. سیلیکون ولی – Silicon Valley – 2014-2019

این سریال درباره گروهی از مردان جوان است که با ایجاد یک اپلیکیشن به سیلیکون ولی وارد می شوند. موضوع اصلی داستان استارت آپ آنهاست که برای ورود آن به بازار تجاری رقابت هرکاری می کنند. حتی اگر به تکنولوژی علاقه داشته باشید باید این سریال را تماشا کنید. یک سریال جالب و تخیلی که بدشانسی های ماجراجویی های جوان را نشان داده و تلاش آنها برای بقا را نشان می دهد. “توماس میدل دیچ”، “تی.جی.میلر”، “جاش برنر”، “مارتین استار” و “کمیل نانجیانی” نقش های اصلی را برعهده دارند.


12. یک قهرمان به من نشان بده – Show Me A Hero – 2015

این سریال با بازی “اسکار آیزاک” در نقش نیک واسیسکو، عضو شورای شهر که در زمان جداسازی بخشی از شهر نیویورک شهردار است، سریال زیبایی است. داستان از کتاب غیرتخیلی به همین نام نوشته “لیزا بلکین” اقتباس شده است. “پل هگیس” برنده جایزه اسکار کارگردانی سریال را برعهده داشته و اثر دیدنی تولید کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی 8 سریال جذاب و دیدنی با مدت زمان 20 تا 30 دقیقه


11. شیطان – The Deuce – 2017

سریالی از “دیوید سایمون” با همکاری “جرج پلکانوس” که سایمون قبلا با همکاری با HBO سریال هایی مانند “وایر” (The Wire) و “ترم” (Treme) را نیز ساخت. هردوی این سریال ها با تحسین مواجه شده و مانند “شیطان” موفق بودند. این سریال با حضور “جیمز فرانکو” و “مگی جیلنهال” در نیویورک سال های 1970 رخ داده و زندگی شخصیت هایی را نشان می دهد که می خواهند با ورود به صنعت پورنو به جایگاه اقتصادی برسند. این سریال با موفق هنری مواجه شد و بخشی از آن را مدیون اجرای جیلنهال است.


10. شبِ… – The Night Of – 2016

یک سریال اقتباسی از فصل اول سریال بریتانیایی “عدالت جنایی” (Criminal Justice) با حضور “ریز احمد” در نقش مرد جوانی به نام نصیرخان که به دلیل قتل دختری که شب قبل دیده دستگیر می شود. از آنجاییکه علیه او شواهدی وجود دارد از او می خواهند خودش اعتراف کند. دلیلی برای جنگیدن وجود ندارد. نصیر خودش اگر متهم بود اعتراف می کرد. اما مشکل اینجاست که نمی تواند شب قبل را به یاد آورد و مطمئن نیست. با بدتر شدن شرایط برای خانواده، متوجه می شود که در زندان زنده خواهد ماند. در این بین وکیلش جان استون در تلاش است به حقیقت شب حادثه پی ببرد.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اتاق 104 (Room 104)


9. بازماندگان – The Leftovers – 2014-2017

سریالی از “دیمون لیندلوف” با حضور “جاستین ثرو”، “امی برنمان”، “کریستوفر اکلستون”، “لیو تایلر” و “رجینا کینگ” که داستان آن در شهر تخیلی رخ داده که به دلیل پاره ای از حوادث 2% از جمعیت ناپدید می شوند. در مرکز داستان کوین گاروی حضور دارد، رئیس پلیسی که می خواهد میان تاثیر رو به افزایش پلیس در زندگی مردم تعادل ایجاد کند، زیرا این دخالت روزافزون مردم را خشمگین کرده است. این سریال در زمان چندان محبوب نشد، اما طی سالیان بعد طرفدارانی به دست آورد.


8. آلیو کیتریج – Olive Kitteridge – 2014

تا به اینجا متوجه شدیم که هر فیلم و سریالی با حضور “فرانسیس مک دورموند” ارزش تماشا کردن را دارد. او در این سریال اقتباسی از رمانی به همین نام از “الیزابت استرات” که برنده جایزه پولیتزر شد، نقش اصلی را برعهده دارد. داستان درباره حوادث مختلف زندگی یک معلم مدرسه بازنشسته است که نمی تواند بر روی حوادث عجیب شهر خود چشم هایش را ببندد. همسر عاشقش هنری که او هم دوران سختی را پشت سر می گذارد حامی اوست. این سریال برنده هشت جایزه امی شد، از جمله جایزه بهترین بازیگر زن مینی سریال برای مک دورموند. “ریچارد جنکینز” و “بیل مری” هم برای نقش های خود برنده جایزه امی شدند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه کاراگاه حقیقی (True Detective)


7. کارآگاه حقیقی – True Detective – 2014

این درام جنایی از “نیک پیزالاتو” در هر فصل داستان متفاوتی را به نمایش می گذارد. داستان ها بسیار جالب بوده و شما را با خود همراه می کند. فصل اول با حضور “متیو مک کانهی” و “وودی هارلسون” در نقش کارآگاه های قتل ساخته شد. داستان طی هفده سال را نشان داده و تماشاگر را به عقب می برد تا داستان را به او نشان دهد. این فصل عالی بوده و دو فصل بعدی نتوانستند موفقیت آن را تکرار کنند. گرچه در فصل دوم بازیگرانی چون “کالین فارل” و “ریچل مک آدامز” حضور دارند اما داستان جذاب نیست. شاید هم دلیلش این است که تماشاگران منتظر تماشای داستان های قتل بودند نه فساد اداری. در هر صورت این اشتباه در فصل سوم با حضور “ماهرشالا علی” جبران شد.


6. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011-2019

“بازی تاج و تخت” محبوب ترین سریال تاریخ است که آنقدر درباره آن صحبت شد که آن را به عصر طلایی تلویزیون تبدیل نمود. انتظارها از این سریال فراتر رفت و هربار تماشاگران بیش از قبل راضی شدند. دلیل قرار نگرفتن این سریال در جایگاه اول که شاید باعث تعجب تان باشد این است که پنج فصل اولیه سریال عالی بود و با دنبال کردن داستان های “جرج آر.آر.مارتین” داستان قتل را نشان می دهد، از فصل ششم تاثیر مارتین از بین رفت و داستان فروکش کرد. فصل هفتم از انتظارات کمتر ظاهر شد و فصل هشتم و پایانی هم که تماشاگران را ناامید کرد. در هر صورت تماشاگران منتظر بودند تا ببینند داستان کتاب چگونه پیش می رود. درصورتی که “بازی تاج و تخت” در همان حد باقی می ماند و جایگاهش را حفظ می کرد در مقام اول قرار می گرفت.

همچنین بخوانید: 15 شخصیت سریال بازی تاج‌وتخت که نزدیک بود بازیگران دیگری آن‌ها را ایفا کنند


5. بری – Barry – 2018

سریالی از “بیل هیدر” و “الک برگ” درباره شخصیت اصلی بری که می خواهد زندگی مزدوری را رها کرده و به عشق خود به بازیگری بپردازد. یک تصادف او را به کلاس های بازیگری کشاند و در آنجا تحت تاثیر بازیگران و شیوه مدرس برای نشان دادن احساسات قرار گرفت. بری دوست دارد بخشی از این جهان باشد اما بیش از حد در دنیای قتل فرو رفته است. تماشای “بری” لذتبخش است. کار “بیل هیدر” عالی بوده و برای دریافت جایزه امی لیاقت داشت و آن را هم دریافت کرد. اجرای نقش های فرعی، به خصوص از جانب “انثنی کریگن” در نقش نوهو هانک درخشان است. یک سریال طنز که شما را با فصل های هشت قسمتی خود همراه می کند.


4. وست ورلد – Westworld – 2016

یک سریال زیبا ساخته “جاناتان نولان” و “لیزا جوی” در یک دنیای تخیلی که انسان ها با خلق دنیای سرگرمی و شخصیت های رباتیک، مهمان های ثروتمند را سرگرم می کنند. این سریال به مضامین خودآگاه، ادراک، حس درست و غلط و انسان بودن می پردازد. “ایوان ریچل وود” و “تاندی نیوتون” نقش های منفی ترین زنان تلویزیون در دوره اخیر را بازی می کنند. سریال در هر فصل پیچیده تر می شود. با توجه کافی به سریال به نکات دیدنی آن پی خواهید برد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


3. معاون رئیس جمهور – Veep – 2012-2019

سریال “معاون رئیس جمهور” با حضور “جولیا لوئی درایفوس” یک سریال دیدنی است. “سلینا میر” معاون رئیس جمهور آمریکاست که گاهی بی دست و پا می شود. تیم او همیشه همراهش بوده و معمولا موفقیت هایی که به اسم او تمام می شود، توسط تیم او انجام شده است. با این حال این تیم نمی خواهند به آسانی کنار گذاشته و فراموش شوند. این سریال وضعیت سیاسی امروز را به شکل هوشمندانه ای نشان می دهد. درایفوس به دلیل اجرای خود شش جایزه امی در بخش بهترین زن سریال کمدی را دریافت کرد.


2. چرنوبیل – Chernobyl – 2019

سریال هایی که براساس داستان واقعی ساخته می شوند بسیار جذاب هستند، زیرا به آسانی توجه مخاطب را دریافت می کنند. از آنجاییکه این سریال ها براساس داستان واقعی هستند می توان با شخصیت ها و زندگی شان ارتباط برقرار کرد. زیرا اگر این اتفاق ها برای آنها رخ داده برای ما نیز ممکن است رخ دهد. و هیچ سریالی بهتر از “چرنوبیل” چنین ترس و وحشتی را نشان نمی دهد. یک سریال جذاب و دیدنی که هم ما را از انسان متنفر کرده و هم ایمان مان را تحت تاثیر قرار می دهد. جالب است که زمانی می توانید از جهان بترسید و به این فکر کنید که حکومت می تواند چه هراسی را ایجاد کند. یکی از بهترین سریال های شبکه HBO که باید تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های سال ۲۰۱۹ (تا به اینجا)


1. اشیای تیز – Sharp Objects – 2018

داستان های “گیلیان فلین” به زیر پوست تان رفته و شما را وحشت زده می کنند. شخصیت های رمان های او پیچیده و آزاردهنده هستند، که دلیل برخی از آنها تراژدی و برخی دیگر روان آنهاست. و چه جایی بهتر از HBO که بتواند این هراس و ترس را نشان دهد. “ژان-مارک ولی” که پیش از این در “دروغ های کوچک بزرگ” (Big Little Lies) حضور داشت، یک سریال دیدنی و زیبا ساخت. این سریال با حضور “امی ادامز“، “پاتریشیا کلارکسون” و “الیزا اسکانلن” بااستعداد، داستان خبرنگاری را نشان می دهد که پس از قتل دو دختر به شهر زادگاهش بازمی گردد. او با خانواده اش دچار مشکل است، با مادر کنترل گرش رابطه برپایه عشق و نفرت داشته و در این بین درباره قربانی ها نیز می اندیشد. باید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اشیای تیز (Sharp Objects)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم