لیست پرهزینه ترین فیلم هایی که تا به حال ساخته شده اند

گران ترین فیلمی که تا به حال ساخته شده است کدام است؟ به زودی به این سوال پاسخ خواهیم داد اما قبل از اینکار بیایید ابتدا بررسی کنیم چه چیزی باعث می شود که این همه هزینه صرف ساخت فیلم ها شود. فیلم ها پرهزینه ترین شکل از هنر هستند. اما طی دهه های گذشته فیلم بیشتر به یک تجارت تبدیل شده است تا هنر، خصوصا پس از اینکه “جورج لوکاس” “جنگ ستارگان” (Star Wars) را ساخت و تجارت سینما را برای همیشه تغییر داد. استودیوها پتانسیل پولسازی فیلم ها را درک کردند و شروع به سرمایه گذاری بیشتر و بیشتری روی فیلم ها کردند. فیلم های دارای حق رای شروع به زیاد شدن کردند، فیلم های چند قسمته ساخته شدند، و قهرمانان به تصویر کشیده شدند. تمام دنیای سینما به طور کامل به جای هنر توسط تجارت کنترل شد. و امروزه، این شرایط به گونه ای است که برای تماشای فیلم های خوب، باید تا نیمه دوم سال صبر کرد.

به طور کلی پول چیز بدی نیست. چه کسی خبر دارد، شاید اگر استودیوها انقدر پول به دست نمی آوردند، فناوری فیلمسازی تا این اندازه پیشرفت نمی کرد. به نظر هر سکه ای دو رو دارد. در هر سمت آن که باشید، این مقاله توجه شما را جلب خواهد کرد. پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینما کدامند؟ خب، پاسخ دادن به این سوال کار آسانی نیست. چرا؟ چون استودیوها جزئیات واقعی بودجه را به راحتی فاش نمی کنند. از آن مهم تر، تورم و دیگر عوامل خارجی برآورد کردن هزینه فیلمسازی ر تقریبا غیرممکن می کند. با این حال، ما پس از تحقیقات فراوان، لیستی از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ را برایتان آماده کرده ایم، امیدواریم لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


22. رنجر تنها ‒ The Lone Ranger (سال 2013 – 225 میلیون دلار)

این فیلم ساخت سال 2013 اقتباسی از سریال رادیو تلوزیون با همین نام است. در اینجا “آرمی هامر” نقش فردی نامدار را بازی می کند، مبارزی علیه جرم و جنایت به نام “رنجر تنها”، و “جانی دپ” نقش راوی داستان و شریک او “تونتو” را به تصویر می کشد. یکی از بهترین چیزها در این فیلم، توجه زیاد به جزئیات در آن است. طراحی دقیق آن، مکان فیلمبرداری، و بازاریابی آن موجب شد حدود 225 میلیون دلار از جیب تولیدکنندگان برود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


21. دزدان دریایی کارائیپ: صدوقچه مرد مرده ‒ Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (سال 2006 – 225 میلیون دلار)

یکی دیگر از اجرا های “جانی دپ” فیلم ” دزدان دریایی کارائیپ: صدوقچه مرد مرده ” دومین بخش از سری فیلم های “دزدان دریایی کارائیب” بوده است. در این فیلم، ما “کاپیتان جک اسپارو”، “ویل ترنر” و “الیزابت سوان” را می بینیم که همگی به دنبال قلب دوی جونز، یک دزددریایی افسانه ای هستند. اما هر کدام از آنها انگیزه خاصی برای پیدا کردن آن دارند. این فیلم پر از ماجراجویی و اکشن است. مکان های عجیب و غریب، استفاده گسترده از فناوری CGI، و تعدا زیادی از اعضای کارگردانی بزرگ رتبه اول در آن وجود دارد. طبیعتا فیلم 225 میلیون دلار هزینه داشت.


20. شوالیه تاریکی بر میخیزد ‒ The Dark Knight Rises (سال 2012 – 230 میلیون دلار)

آخرین قسمت از سه گانه “بتمن” ساخت “کریستوفر نولان” باید بهترین فیلم ابرقهرمانی می شد. دو قسمت قبلی در حد استانداردی خوب بودند و که یعنی “شوالیه تاریکی بر می خیزد” باید بهتر از آنها می بود، و پسر، او موفق هم شد! فیلم ستارگانی مانند “تام هاردی“، “آنا هاتاوی” را داشت که به “کریستین بیل” و “مایکل کین” ملحق شدند. این فیلم در چند کشور فیلمبرداری شد، در آن از چندین موقعیت استفاده شد و همچنین میزان زیادی از فناوری CGI در آن به کار رفت، که در مجموع برای تکمیل آن حدود 230 میلیون دلار اختصاص داده شد.

همچنین بخوانید: فیلم‌های برتر کریستوفر نولان


19. دزدان درایی کارائیب: مردگان حکایت نمی گویند ‒ Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (سال 2017 – 230 میلیون دلار)

پنجمین قسمت از سری “دزدان دریایی کارائیب”، “مردان مرده حکایت نمی گویند” است که در آن مقابله ” “خاویر باردم” به عنوان “کاپیتان سالازار” با رقیب قدیمیش “جانی دپ” مورد علاقه همه ما بوده است. این فیلم با مقدار جزئیاتی که در تک تکم صحنه ها به خرج داده، حق امتیاز را به سطح دیگری برد. و طبیعتا، با چنین ستاره های بزرگی، برای ساخت این فیلم چیزی حدود 230 میلیون دلار نیاز بوده است.


18. سرنوشت خشمگین ‒ The Fate of The Furious (سال 2017 – 230 میلیون دلار)

بخش هشتم سری فیلم “سریع و خشمگین”، “شارلیز ترون” و “کورت راسل” را به ستارگان فوق العاده این فیلم پر امتیاز اضافه کرد. این فیلم حول زمانی است که “داک” توسط یک مغز متفکر جنایتکار به چنگ تروریست افتاده است، اما افراد او در آنجا حضور دارند، که اگر اتفاقی افتاد به او کمک کنند. توالی اکشن جنون آمیزی که میبینیم، چیزی حدود 230 میلیون دلار خرج داشته است.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سریع و خشن (The Fast and the Furious)


17. آواتار ‒ Avatar (سال 2009 – 237 میلیون دلار)

“جیمز کامرون” همیشه مرزهای فیلمسازی را در سینمای اصلی جا به جا می کند. او کسی است که “تایتانیک” (Titanic) را در سال 2009 برایمان ساخت، و دوباره با فیلم زیبای علمی تخیلی “آواتار” به میدان بازگشته است. این فیلم درباره حمله انسان ها به قمر یک سیاره بسیار دور برای بدست آوردن فلزی کمیاب است. ساخت یک دنیای کاملا جدید با کمک گرافیک، تصویری با مقیاس بزرگ و باورنکردنی، هزاران بازیگر، و طراحی پیچیده در مجموع چیزی حدود 237 میلیون دلار هزینه در بر داشت.


16. اسپکتر ‒ Spectre (سال 2015 – 245 میلیون دلار)

یکی از بخش های سری “جیمز باند” در سال 2015 در واقع یکی از افراطی ترین فیلم های تا به الان است. اولین صحنه که باند برای ماموریتی به “روز مردگان مکزیکی” می رود، احتمالا بیش از بودجه یک فیلم مستقل هزینه داشته است. این فیلم همچنین تیم بازیگری تاثیرگذاری داشته که شامل “کریستوف والتز”، “اندرو اسکات”، “مونیکا بلوچی“، “نائومی هریس”، “دیو باتیستا” و دیگر بازیگران که به “دنیل کریگ” ملحق شدند. تاثیرگذار ترین جنبه این فیلم، این است که با اینکه در همه چیز زیاده روی کرده، اما جذابیت دنیای قدیمی که در آن با باند ارتباط داریم، از بین نرفته است. بودجه تولید “اسپکتر” 245 میلیون دلار بوده است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم جذاب و دیدنی درباره کوهنوردی که می توانید در تعطیلات تماشا کنید


15. هری پاتر و شاهزاده دورگه ‒ Harry Potter and the Half-Blood Prince (سال 2009 – 250 میلیون دلار)

دنیای هری پاتر، چیزی است که یک نسل از طرفداران از آن سیر نمی شوند. داستان ها یا درباره خود پاتر هستند یا درباره تاریخ هاگوارتز و برخی از جادوگران افسانه ای آن است- طرفداران آماده اند که هر چیزی که جی کی رولینگ به آنها می دهد را بقاپند. زمانی که این فیلم به بخش ششم رسید، امتیاز آن در همان حال هم نمادین شده بود. بنابراین، در پرداخت چیزی حدود 250 میلیون دلار برای این فیلم تردید نکردند، زیرا می دانستند که این فیلم به اندازه ای طرفدار دارد که هرگز اجازه نمی دهند آنها ورشکسته شوند.


14. هابیت: نبرد پنج سپاه ‒ The Hobbit: The Battle of the Five Armies (سال 2014 – 250 میلیون دلار)

بعد از موفقیت تجاری سه گانه “ارباب حلقه ها”، کارگردان “پیتر جکسون” تصمیم گرفت از سری های پیش درآمد، یا سری “هابیت” نیز فیلم بسازد. زمانی که او بالاخره به رویایش حقیقت بخشید، دنیا کاری جز تماشای شگفتی که هابیت آفرید، نمیتوانست بکند. البته ساخت دنیایی جدید تولیدکنندگان را ملزم کرد تا پول کلانی تهیه کنند، و هزینه تولید این فیلم خاص، 250 میلیون دلار شد.

همچنین بخوانید: 25 تفاوت میان فیلم‌های هری پاتر و کتاب‌های آن


13. بتمن در برابر سوپرمن: غروب عدالت ‒ Batman vs Superman: Dawn Of Justice (سال 2016 – 250 میلیون دلار)

“بتمن در برابر سوپرمن: غروب عدالت ” قبل از انتشار،یکی از مورد انتظارترین فیلم های ابرقهرمانی بود. طرفداران نمیتوانستند صبر کنند تا دو شخصیت فوق العاده در دنیای DC در یک فیلم اکشن زنده در کنار یکدیگر ببینند. به علاوه، این فیلم، اولین فیلمی ود که در آن “گل گدوت” به عنوان “زن شگفت انگیز” حضور یافت. DC این فیلم پر امتیاز را با جو تاریک و غم انگیزش، به بخشی کاملا جدید هدایت کرد. سکانس های استادانه، فیلمبرداری در اطراف دنیا و دیگر فاکتورها بودجه تولید این فیلم را به 250 میلیلون دلار رساند.


12. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ‒ Captain America: Civil War (سال 2016 – 250 میلیون دلار)

سومین بخش فیلم “کاپیتان آمریکا” بیشتر داستانی از درگیری داخلی بین “انتقامجویان” بوده تا حل کردن مشکل موجود در دنیا. این فیلم بیشتر بازیگران اصلی فیلم “انتقامجویان” را داشت و همینطور حمایت “کاپیتان آمریکا” و “مرد آهنی” را نیز داشته است. هزینه ساخت این فیلم چیزی حدود 250 میلیون دلار بوده که دیزنی آن را برای این پروژه پرداخت کرده است.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


11. مرد عنکبوتی 3 ‒ Spider-Man 3 (سال 2007 – 258 میلیون دلار)

این آخرین فیلمی است که در آن “توبی مگوایر” را به عنوان دوست عزیزمان “مرد عنکبوتی” می بینیم. در این فیلم، او باید با دو چالش روبرو شود و قویتر از قبل بشود. ابتدا، او باید با یک ماده خارجی خطرناک به نام “سم” سر و کله بزند، که روی مرد عنکبوتی چفت می شود، و او را به فردی شرور تبدیل می کند. و دوم، او باید با “مرد شنی” که میخواهد نیویورک را نابود کند، بجنگد. این فیلم که با جزئیات دقیق فیلمبرداری شده چیزی حدود 258 میلیون دلار هزینه داشته است.


10. جنگ ستارگان: نیرو بر میخیزد ‒ Star Wars: The Force Awakens (سال 2015 – 258 میلیون دلار)

فیلم های “جنگ ستارگان” همیشه در بین محبوب ترین انتخاب های طرفداران عاشق فیلم های علمی تخیلی بوده است. ماجراجویی پر امتیاز ساخت سال 2015، “نیرو بر می خیزد”، “فین”، “ری”، و “پو” را در حال محافظت از جمهوری زیرزمینی آنها پیدا می کند، آنها به دنبال “لوک اسکای واکر” آخرین جنگجوی باقیمانده نیز هستند. ابن فیلم که فضایی است به مجموعه زیادی سیاه لشکر و افراد دیگر و هزاران فرد دیگر که در پشت صحنه کار می کنند، نیاز داشته است. با تمامی اینها، این فیلم چیزی حدود 258.6 میلیون دلار هزینه داشته است.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند


9. گیسو کمند ‒ Tangled (سال 2010 – 260 میلیون دلار)

برای یکی از پرهزینه ترین فیلم های انیمیشنی، “گیسو کمند” قبل از انتشار، زمانی حدود شش سال صرف تولید آن شد. این انیمیشن در مجموعه دیزنی یک نقطه عطف محسوب می شود، چرا که پنجاهمین فیلم انیمیشنی است که از دیزنی پخش شده است. انیمیشنی که در این فیلم به کار رفت ترکیبی از فناوری CGI و انیمیشنی سنتی بوده است که به فیلم ظاهری می دهد که شبیه به چیزهایی که قبلا دیده ایم نیست. این فیلم بر اساس داستان قصه پریان معروف یعنی “راپونزل” است، اما اسم آن تغییر کرده تا هم دختران و هم پسران را جذب خود کند. این فیلم انیمیشنی معروف چیزی بالغ بر 260 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.


8. جان کارتر ‒ John Carter (سال 2012 – 264 میلیون دلار)

این فیل ساخت 2012 درباره کهنه سرباز مشهور جنگ داخلی “جان کارتر” است، و اولین ماجراجویی او را در سیاره مریخ و اینکه چگونه مانع گسترش ناآرامی در سیاره قرمز میشود، را نشان می دهد. این فیلم قبل از اینکه در نهایت نور تولید شدن را ببیند، برای مدتی در جهنم تولید گیر کرده بود. “جان کارتر” با بودجه ای حدود 264 میلیون دلار ساخته شد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


7. سولو: داستانی از جنگ ستارگان ‒ Solo: A Star Wars Story (سال 2018 – 275 میلیون دلار)

این فیلم داستان یک “هان سولو” ی جوان را رویات می کند که به همراه دوستش “چوباکا” برای مواجهه با یک قمار باز به نام “لنس کالریشیان” نقشه می کشند. “آلدن ارنریچ” در نقش شخصیت “سولو” بازی می کند و بازیگرانی چون “وودی هارلسون”، “امیلیا کلارک“، “دونالد گلوور”، “تندی نیوتون”، “فیبی والر –بریج”، “جوناس سوتامو” و “پاول بتانی” نیز نقش های مهم دیگری را نیز بازی می کنند. بودجه کلی این فیلم بالغ بر 275 میلیون دلار بوده است.


6. لیگ عدالت ‒ Justice League (سال 2017 – 300 میلیون دلار)

طرفداران کتاب های کمیک مشتاقانه منتظر دیدن فیلمی زنده از “لیگ عدالت” بودند. بالاخره در سال 2017، تمام رویاهایشان به حقیقت پیوست و کمپانی DC فیلمی شخصیت های سوپرمن، بتمن، زن شگفت انگیز، سایبورگ، فلش و آکوامن را دور هم جمع کرد و فیلمی از آنها ساخت. این فیلم سکانس های اکشن و مجموعه عظیمی دارد. بودجه آن حدود 300 میلیون دلار بوده است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 نسخه کمیکی از شخصیت سوپرمن


5. دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان ‒ Pirates of the Caribbean: At World’s End (سال 2007 – 300 میلیون دلار)

سومین فیلم سری “دزدان دریایی کارائیب”، “پایان جهان” است که شخصیت های “کاپیتان باربوسا”، “ویل ترنر” و “الیزابت سوان” را در حالی که به کاپیتان “جک اسپارو” کمک می کنند، و برای مبارزه با یک شرور هندی با هم متحد می شوند را، دنبال می کند. بودجه فیلم 300 میلیون دلار بوده است.


4. انتقامجویان: جنگ ابدیت ‒ Avengers: Infinity War (سال 2018 – 316 میلیون دلار)

دومین فیلم از آخرین سر “انتقامجویان”، “جنگ ابدیت” یکی از بزرگترین فیلم هایی است که تا به حال در این مقیاس ساخته شده است. صحنه جنگ آخر برای مدت های مدیدی در ذهن بینندگان و طرفداران فیلم باقی خواهد ماند. این فیلم مبلغی باورنکردنی حدود 316 میلیون دلار، هزینه داشته است.

همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های مارول، از مرد آهنی تا انتقامجویان: آخر بازی


3. انتقامجویان: پایان بازی ‒ Avengers: Endgame (سال 2019 – 356 میلیون دلار)

“انتقامجویان: پایان بازی” نقطه عطفی در تاریخ سینما بود. یکی از سری فیلم های بسیار محبوب دوران اخیر در حال به پایان رسیدن بود و طرفداران فیلم های اقتباس شده از کتاب های کمیک به تماشاخانه ها هجوم بردند تا “انتقامجویان” موردعلاقه خود را برای آخرین بار تماشا کنند. این فیلم که از پرفروش ترین فیلم ها بوده، بودجه نیازی هم داشته است، مبلغی بالغ بر 356 میلیون دلار.


2. انتقامجویان: عصر اولتران ‒ Avengers: Age Of Ultron ‒ (سال 2015 – 365 میلیون دلار)

فورا پس از انتشار “انتقامجویان”، کمپانی MCU دریافت که برای اینکه این فیلم تبدیل به سرمایه گذاری موفق شود، آنها باید دنباله ای به همان اندازه درخشان برا آن بسازند. زمانی که نوبت به ” انتقامجویان: عصر اولتران ” رسید، سازندگان از هرگونه تلاشی دریغ نکردند، و حدود 365 میلیون دلار برای آن هزینه کردند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


1. دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته ‒ Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides ‒ (سال 2011 – 379 میلیون دلار)

“دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته” چهرمین فیلم از سری فیلم های “دزدان دریایی کارائیب” است، و کاپیتان “جک اسپارو” را در جستجویش برای یافتن چشمه جوانی دنبال می کند. با این حال، مردم زیادی برای قرن ها برای یافتن این پدیده جستجو کرده اند. اسپارو در جستجویش برای یافتن این چشمه جادویی، با چالش هایی از افراد مختلفی که علاقه دارند از این چشمه آب بنوشند، روبرو خواهد شد. این فیلم با بودجه ای حدود 397 میلیون دلار،  پرهزینه ترین فیلم تاریخ بوده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. m.h.7

    مهر 20, 1398

    فیلم هایی که معمولا پرفروش میشن هزینه زیادی رو برای ساخت فیلم در نظر میگیرن خوش ساخت ترین فیلم ها به نظر من دزدان دریایی و انتقام جویان بود با تشکر از سایت خوبتون

    پاسخ

  2. حامد

    مهر 19, 1398

    البته این مقدار ک عرض کردید فقط هزینه ساخت جلوه های ویژه و صحنه هاست..معمولا این فیلما بالای ۱۰۰ میلیون پول تبلیغات و نصف این،پول بازیگرو کارگردانو سایر عوامل رو باید هزینه کنند..در ضمن شاید یک سوم این پول رو هم باید ب سینما داران بدن…ک با این اوصاف ی فیلم ۳۰۰ میلیونی باید بالا ۷۰۰ بفروشه تا سود کنه.‌.

    پاسخ

    • رضا در پاسخ به حامد

      مهر 20, 1398

      نه جناب. فیلم های هالیوودی مقدار کلی بودجه رو یه جا مینویسن.

      پاسخ

      • حامد در پاسخ به رضا

        مهر 20, 1398

        ن دوست عزیز..
        بذارید یک مثال براتون بگم..همین فیلم لیگ عدالت ک ۳۰۰ میلیون بودجه داشت طبق گفته کمپانی وارنر با وجود فروش بالای ۶۰۰ میلیونی در جهان دچار ضرردهی شد ک همینم باعث کنسل شدن لیگ عدالت ۲ برای مدتی نامعلوم شد و کلا دنیای دی سی رو دچار مشکل کرد..
        در ضمن ی مقاله هم داخل یکی از سایتهای فیلم هست ک درباره سود و زیان فیلمها نوشته ک خوندنش واجبه..

        پاسخ