معرفی بهترین فیلم های عاشقانه این دهه (2019 تا 2010)

هر داستانی که بگویید بازهم نمی توانید آن را از عشق جدا کنید. عشق همیشه به شکل دیگری خود را نشان داده و درحالی که به شکل های متعدد وجود دارد اما همیشه عشق رمانتیک محرک اغلب روایت ها می باشد. این روایت ها چه پایان شاد یا غمگین داشته باشند، چه با یک صحنه مبهم به پایان برسند که تا ابد در ذهن تان باقی باشد و یا هرچیز دیگر، داستان های عاشقانه عنصری دارند که پروانه های رنگی عشق را در قلب تان به پرواز درمی آورند. آهنگ ها پرمعناتر می شوند، ترانه ها شما را به گریه می اندازند و گاهی اوقات یک فکر شما را به خود مشغول نگه می دارد. برای اینکه این احوالات را در شما بیدار کنیم، در اینجا لیستی از بهترین فیلم های عاشقانه این دهه (2019-2010) را به شما معرفی می کنیم. کدام یک از آنها را تماشا کرده اید؟ با پروشات همراه  باشید.


12. گتسبی بزرگ – The Great Gatsby – 2013

فیلم “گتسبی بزرگ” با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته “اف.اسکات فیتزجرالد” داستانی از عشق بیمارگونه و خیانت بی رحمانه  است. این ها برای ایجاد یک داستان رمانتیک کافی نیستند؟ فیلم درباره مردی به نام جی گتسبی است که برای میلیاردر شدن تلاش کرده و اکنون که همه چیز دارد به لانگ آیلند بازمی گردد تا عشق زندگی اش دیزی را به دست آورد. تنها مشکل این است که او اکنون ازدواج کرده و البته خوشحال نیست. جی با نیک کاراوی، که از گذشته او آگاه نبوده و بنابراین درباره او قضاوت نمی کند، دوست می شود. داستان به ناتوانی جی به فراموشی دیزی می پردازد، حتی زمانی که متوجه می شود او ازدواج کرده و سبک زندگی جالبی دارد. سوال اینجاست که آیا دیزی ارزش این همه انتظار را دارد؟

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های عاشقانه قرن 21 که احساسات شما را برانگیخته می‌کنند


11. دور از اجتماع خشمگین – Far from the Madding Crowd – 2015

فیلمی براساس رمان کلاسیک “توماس هاردی” به همین نام با حضور “کری مولیگان”، “ماتیاس اسخونارتس”، “مایکل شین” و “تام استاریج”. در سال 1870 بریتانیا باتشبا اوردن در مزرعه عمع اش در دورست زندگی کرده و با کشاورزی به نام گابریل آشنا می شود. با این که مردی خوب و پرتلاش است و باتشبا را تحسین می کند، باتشبا از ازدواج با او خودداری می کند. او پس از به ارث گرفتن مزرعه ای از عمو ثروتمندتر شده و از سوی دیگر گابریل هم پس از پرداخت بدهی ها به سراغ کار رفته و باز به او برمی خورد. با ورود دو خواستگار دیگر که هردو خوب به نظر رسیده و از نظر گابریل لایق باتشبا نیستند، داستان پیچیده تر می شود. باتشبا به گفته او اهمیت نداده و با مردی ازدواج می کند که پس از ازدواج خود واقعیش را نشان می دهد.


10. عشاق – The Lovers – 2017

هرچقدر حس عشق بیشتر باشد، درد از دست دادن آن عمیق تر می شود. این اتفاق اغلب رخ می دهد، مگر نه؟ شاید سال ها پیش کسی را دوست داشتید و اکنون هیچ حسی به او ندارید. احساسات دائم در نوسان است و شاید پس از جدایی فرد دیگری را دیده و عاشق او شوید. مری و مایکل پس از جدایی این حس را تجربه می کنند. آنها باهم زندگی می کنند اما برای مدت طولانی از هم دور بوده اند. در حقیقت هردوی آنها روابط خارج از ازدواج داشته و با التماس عشاق شان برای پایان دادن به ازدواج مواجه شده اند. آنها می دانند این اتفاق باید رخ می داد اما تا زمان ملاقات پسرشان و دوست دختر او صبر کرده اند. اما چند روز پیش از آن اتفاق عجیبی رخ می دهد. یک بوسه صبحگاهی بی معنا به یک رابطه جنسی پرشور تبدیل شده و آنها متوجه می شوند هنوز به هم حس دارند. در این بین عشاق آنها کم طاقت شده اند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های خون آشامی عاشقانه در تاریخ سینما


9. جوری که نگاه می ‌کند – The Way He Looks – 2014

“جوری که نگاه می کند” یک درام برزیلی است که بر زندگی یک نوجوان نابینا به نام لئوناردو تمرکز دارد. او که اغلب در مدرسه توسط پسران دیگر کتک می خورد، تنها دوستی که دارد جیواناست. آنها باهم برگشته و او در رساندن لئوناردو به خانه کمک می کند، حتی با اینکه خانه خودش از او دور است. این نشانه حرمت دوستی آنهاست. تا اینکه گابریل از راه می رسد. گابریل خوش تیپ به سرعت می تواند توجه هر دختری را به خود جلب کند. جیوانا هم به او جلب شده و بنابراین لئو و گابریل نیز اغلب باهم هستند. حضور گابریل به لئوناردو فرصتی می دهد تا از نگاه دیگری به جهان خیره شود، نگاهی که از جیوانا متفاوت است. فیلم معصومیت نوجوانی خشمگین که از آزار دیدن و حس بی کفایتی و البته کاویدن جنسیتش خسته شده را نشان می دهد.


8. دفترچه امیدبخش – Silver Linings Playbook – 2012

فیلمی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “متیو کوئیک” که با داستان کمدی عاشقانه خود بر دو شخصیت متفاوت که جنون نقطه مشترک آنهاست، تمرکز دارد. این فیلم به کارگردانی “دیوید راسل” و حضور “بردلی کوپر“، “جنیفر لارنس” و “رابرت دنیرو“، درباره شخصیت پت سولیتانو با بازی “کوپر” است که به مدت هشت ماه برای درمان اختلال دو قطبی در بیمارستان روانی بستری بوده و اکنون خارج می شود. در گذشته خشم خود را به صورت خشونت فیزیکی نشان می داد و به همین همسرش او را رها کرد. اکنون می خواهد او را بازگرداند، بنابراین زندگی خود را تغییر داده و کارهایی انجام می دهد که او به بازگشت ترغیب شود. با اینکه می داند همسرش با فرد دیگری رابطه دارد. او برای اینکه تناسب اندام داشته باشد باید سخت تلاش کند. در باشگاه با بیوه جوانی به نام تیفانی مکسول آشنا می شود که با او تمرین می کند.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران جنیفر لارنس در آینده نزدیک


7. ستاره ای متولد می شود – A Star is Born – 2018

سومین اقتباس از موزیکال سال 1937 “ستاره ای متولد شد” “بردلی کوپر” و “لیدی گاگا” را در نقش زوجی نشان می دهد که به موسیقی علاقه دارند. کوپر نقش یک خواننده رو به افول موسیقی کانتری به نام جکسون مین را ایفا می کند که به مواد مخدر و الکل اعتیاد داشته و غمگین و تنهاست. این موضوع بر زندگی او تاثیر گذاشته و برادرش هم مدیربرنامه اوست. او در جستجوی نوشیدنی به باری رفته و در آنجا تحت تاثیر اجرای الی قرار می گیرد. او که از صدای الی لذت برده به پشت صحنه رفته و او را به نوشیدنی دعوت می کند. این آغاز رابطه آنهاست که باعث رشد الی شده و جکسون هم به دلیل اعتیاد به الکل و ناتوانی در ترک آن رو به عقب می رود. این موزیکال احساسی تماشاگر را تحت تاثیر قرار داده و از دیدن آن اشک در چشمان تان حلقه میزند.


6. بخت پریشان – The Fault in Our Stars – 2014

اگر یک مرد باشد که هم تحسین مان را برانگیزد و هم اشکمان را دربیاورد آن مرد “جان گرین” است. نویسنده داستانی احساسی که شما را تحت تاثیر قرار داده و میخکوب تان می کند. او با کتاب “بخت پریشان” چنین کاری انجام داد و هنگامی که فیلم آن با حضور “شیلین وودلی” و “انسل الگورت” اکران شد، داستان دو بیمار مبتلا به سرطان را نشان داده که با آگاهی از مرگ قریب الوقوع  شان عاشق هم می شوند و عشق شان محکوم به مرگ است. هزل گریس لنکستر در یک جلسه گروهی بیماران سرطانی با آگوستس واترز آشنا می شود و در کنار او بیماری خود را به فراموشی می سپارد. آگوستس به رنگ ها و شادی و زندگی ایمان دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه بخت پریشان (The Fault In Our Stars)


5. زندگی ادل – Blue Is the Warmest Colour – 2013

ادل 15 ساله می داند از زندگی خود چه می خواهد اما، در رابطه با گرایش جنسی خود اطمینان ندارد. او برای تجربه عشق و عاطفه رابطه با پسری را آغاز می کند، اما به او حسی ندارد. یک شب با دیدن یک دختر مو آبی که از خیابان رد می شود قلبش به تپش می افتد. بوسه ای از جانب دوستش باعث می شود فکر کند شاید با دخترها رابطه بهتری داشته باشد. ادل در پایان رابطه نسبت به گرایش جنسی خود باور و اطمینان بیشتری دارد و البته به بهای شکستن قلبی این آگاهی را به دست آورده است.


4. من را با نامت صدا کن – Call Me by Your Name – 2017

فیلمی براساس رمانی به همین نام از “آندری ایسمن” که سومین اثر از سه گانه میل “لوکا گوادانینو” است. در این فیلم برنده جایزه اسکار “تیموتی چالامت” و “آرمی همر” نقش های اصلی را برعهده دارند. داستان در تابستان سال 1983 شمال ایتالیا رخ می دهد. الیویر، یک فارغ التحصیل آمریکایی به خانه الیو می رود تا توسط پدر باستان شناس او تعلیم ببیند. گرچه الیو به الیویر حس دارد اما نمی خواهد تسلیم وسوسه ها شود. او نمی داند درصورت نمایش تمایل خود با چه چیزی مواجه می شود. با این حال با گذشت زمان الیویر و الیو نمی توانند از هم دور بمانند. بنابراین داستان عاشقانه ای شکل می گیرد که تا پایان تابستان به سرانجام می رسد.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


3. پیش از نیمه شب – Before Midnight – 2013

سومین و آخرین سری از سه گانه پیش از این “ریچارد لینکلاتر”، با حضور “ایثن هاک” و “جولی دلپی” که پس از نه سال از “پیش از طلوع آفتاب” به نقش های خود بازمی گردند. آنچه که به عنوان یک خوشگذرانی در وین آغاز شد، به ازدواج ختم شده است. جس و سلین والدین دو دختر دوقلو هستند. درحالی که جس به اوج موفق کاری رسیده، سلین در نقطه ای قرار دارد که در جستجوی چیزی بهتر است. با آمدن هانک، پسر جس از ازدواج قبلی اش، او باید به نقش پدری خود خوب بیندیشد. این موضوع به گفتگویی میان آن دو منجر شده که باعث می شود عشق شان را دریابند. شخصیت ها از روزهای اولیه راه درازی را طی کرده و به عشق و آگاهی رسیده اند. آیا باید می گذاشتند آن رابطه کوتاه در آن حد بماند یا به یک ازدواج مشکل دار برسد؟


2. او – Her – 2013

یک فیلم زیبا با حضور “واکین فینیکس” در نقش تئودور توامبلی، در نقش مردی که عاشق یک هوش مصنوعی شده و با اینکه غیرمعمول ترین داستان این لیست است اما زیباترین عشق ممکن را به تصویر می کشد. تئودور یک مرد درونگرا و غمگین است که شغلش نوشتن نامه های شخصی از طرف دیگران است. با ورود یک دستیار مجازی به نام سامانتا نوری در قلب او روشن می شود. بنابراین او همراهی را پیدا می کند که او و عشق را درک کرده و هرگز او را ناامید نمی کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه او (Her)


1. لالالند – La La Land – 2016

فیلم عاشقانه و پریان همیشه در کنار هم هستند. یک فیلم کمدی رمانتیک حتی اگر یک فیلم دیزنی نباشد بازهم عشاق باوجود سختی ها در پایان به هم میرسند. درحالی که شاید همه برای عشق خود آرزوی خوشبختی و یافتن نیمه گمشده را داشته باشند اما در حقیقت عشق ورزیدن به یک فرد و جدایی از او چیزی را عوض نمی کند. مخصوصا اگر واقعا او را بخواهید. در فیلم “لالالند” “دیمن شزل” داستانی را نشان می دهد که برای خیلی ها واقعی است، زیرا در کنار زمینه های موزیکال و عناصر عاشقانه آن، داستان اصلی می تواند حقیقی باشد. فیلم با حضور “اما استون” و “رایان گاسلینگ” درباره یک بازیگر تازه کار و یک نوازنده جاز است که می خواهند رویای خود را عملی کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمد

    مهر 18, 1398

    من فیلمای عاشقانه ی آسیایی رو بیشتر از غربی دوست دارم احساسات عمیق تری دارن مثلا هندی و کره ای و …

    پاسخ