آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 41)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده ایم که فیلم های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. تروآ – Troy – ۲۰۰۴

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: “ولفگانگ پترسن” (Wolfgang Petersen)

بازیگران: برد پیت، اریگ بانا، اورلاندو بلوم، شان بین

تریلر فیلم

فیلم هایی مانند “تروآ” همیشه ساخته نمی شوند. اینگونه فیلم ها به بودجه عظیم و ماه ها آماده سازی نیاز دارند. و حتی پس از آن هم برای موفقیت آن ضمانتی وجود نخواهد داشت. درام های تاریخی مانند تروآ نیازمند توجه به کل اثر هستند نه فقط به داستان. بنابراین به مراحل مختلف تولید از جمله تهیه کنندگی و طراحی لباس باید توجه ویژه شود. در غیر این صورت تماشاگران به داستان توجه نخواهند کرد. “تروآ” هم از آن دسته فیلم هایی است که موفقیت ویژه ای در هرکدام از این دسته داشته و طرفداران زیادی دارد.


2. شبکه اجتماعی ‒ The Social Network ‒ ۲۰۱۰

ژانر: درام، زندگی نامه ای

کارگردان: “دیوید فینچر” (David Fincher)

بازیگران: جسی آیزنبرگ، اندرو گارفیلد، جاستین تیمبرلیک

تریلر فیلم

داستان این فیلم چگونگی به وجود آمدن شبکه ی اجتماعی “فیس بوک” را روایت می کند. “مارک زاکربرگ” پسری دانشجو است که بعد از شکست در برقراری رابطه با دختری به نام “اریکا”، وب سایتی طراحی می کند که در آن می توان به دختر های دانشگاه از نظر جذابیتی که دارند نمره داد. این وب سایت خیلی زود در سراسر دانشگاه معروف می شود تا جایی که پایگاه اینترنتی دانشگاه به مشکل بر می خورد و مسئولان دانشگاه “مارک زاکربرگ” را به مدت شش ماه از تحصیل محروم می کنند. بعد از این اتفاق، دوقلو های وینکلوس با مارک آشنا می شوند و از او می خواهند تا وب سایتی برای دوست یابی برای آنها طراحی کند. بعد از مدتی وب سایت فیس بوک خلق می شود که مورد توجه میلیون ها نفر قرار می گیرد.

این فیلم توانست در هشتاد و سومین دوره ی مراسم اسکار، جایزه ی بهترین فیلمنامه ی اقتباسی، بهترین تدوین و بهترین موسیقی اورجینال را به دست آورد.


3. یورش: رستگاری – 2011 – The Raid: Redemption

ژانر: اکشن، رزمی، مهیج

کارگردان: “گارث اونس” (Gareth Evans)

بازیگران: ایکو اویس، جو تسلیم، دونی الامشیاه

تریلر فیلم

تیمی ۲۰ نفره از نیروهای ویژه پلیس اندونزی در مأموریت خود در یک ساختمان ۳۰ طبقه که توسط فردی شرور اداره می‌شود، به دام می‌افتند. داستان فیلم به روایت درگیری و تقلای این تیم بیست نفره برای رهایی از این ساختمان که مملو از تبهکاران است می‌پردازد.


4. امیلی – Emelie – ۲۰۱۵

ژانر: ترسناک

کارگردان: “مایکل تلین” (Michael Thelin)

بازیگران: سارا بولگر، توماس بیر، کارلی آدامز

تریلر فیلم

یک زوج از یک پرستار بچه کمک می گیرند اما به نظر می رسد این پرستار دارای رازهای تاریک و شیطانی است و فرزندان آن ها را با حوادث ترسناکی رو به رو می کند. موسیقی متن این فیلم به ایجاد ترس و وحشت در مخاطب کمک کرده و از نقاط قوت این فیلم می باشد.


5. دوباره خانه – 2017 – Home Again

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: “هالی میرز-شایر” (Hallie Meyers-Shyer)

بازیگران: ریس ویترسپون، لیک بین، مایکل شین

تریلر فیلم

“دوباره خانه” فیلمی است که میتوانید در آخر هفته از تماشایش لذت ببرید. این فیلم داستان زنی 40 ساله به نام آلیس را روایت میکند که پدرش یک فیلمساز بوده و اکنون از دنیا رفته است. آلیس که از همسرش جدا شده، به همراه دو دخترش به لس آنجلس برگشته و قصد دارد در زمینه فیلمسازی سرمایه گذاری کند. او به طور اتفاقی با سه پسر مجرد و فیلمساز آشنا می شود و به آنها در ساختن فیلمشان کمک می کند.


6. بیوه ها – 2018 – Widows

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “استیو مک کوئین” (Steve McQueen)

بازیگران: لیام نیسون، وایولا دیویس، اندره هلند

تریلر فیلم

مردها از زنان رازهایی را پنهان می کنند، اما رازهای سیاه برملا خواهند شد. پس از مرگ همسر ورنیکا، چند مرد به در خانه اش آمده و معتقدند که همسر ورونیکا پول شان را دزدیده است، اینجاست که ورونیکا به حرفه واقعی همسرش پی میبرد. او که می داند درصورت پس ندادن پول آن مردها، آنها برای او و خانواده همسر شرکا مشکل درست می کنند، از زن های بیوه دیگر نیز کمک می خواهد تا سرقت خودشان را انجام دهند.


7. خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش – 2018 – The House with a Clock in its Walls

ژانر: فانتزی، کمدی

کارگردان: “الی راث” (Eli Roth)

بازیگران: کیت بلانشت، جک بلک، اوم واکارو

تریلر فیلم

داستان این فیلم در مورد کودکی یتیم به نام “لوییس بارنوولت” است که به کمک دایی جادوگر خود می‌رود تا ساعتی که قدرت پایان بخشیدن به دنیا دارد را پیدا کنند.  جلوه های جادویی و جلوه های ویژه فیلم باعث لذت تماشاگر می شود، اما با وجود اجرای زیبای جک بلک و کیت بلانشت، این اثر پتانسیل بهتر شدن داشت. با این حال تماشای این فیلم برای کودکان بسیار لذت بخش بوده و از دیدن آن لذت خواهند برد.


8. انگل – 2019 – Parasite

ژانر: درام، جنایی، کمدی

کارگردان: “بونگ جون-هو” (Bong Joon-ho)

بازیگران: سونگ کانگ-هو، لی سون- کیون، چوی وو-شیک

تریلر فیلم

اختلاف طبقاتی یکی از معضلات جوامع مختلف است که همیشه موردتوجه فیلمسازان نیز قرار گرفته است. فیلم “انگل” به زیبایی و با ایجاد فضایی طنزآمیز و در عین حال تلخ، این موضوع را به تصویر کشیده است. داستان فیلم درباره خانواده فقیر و بیکاری است که پسرشان به طور اتفاقی معلم خصوصی دختر یک خانواده بسیار ثروتمند می شود. او که در فکر نجات خانواده اش از بیکاری است، به تدریج و با تهمت و دروغ همه اعضای خانواده اش را برای انجام کارهای مختلف این خانواده پولدار، به خانه آنها می آورد. اما داستان فیلم ناگهان شکل دیگری پیدا کرده و به طرز غیر قابل پیش بینی مخاطب را شوکه می کند. این فیلم جایزه نخل طلای جشنواره کن را در سال 2019 کسب کرد.


9. گاهی خوشی گاهی غم – ۲۰۰۱ – Kabhi Khushi Kabhie Gham

ژانر: درام، خانوادگی

کارگردان: “کارن جوهر” (Karan Johar)

بازیگران: آمیتاب باچان، شاهرخ خان، کاجول، هریتیک روشن، کارینا کاپور

تریلر فیلم

فیلم “گاهی خوشی گاهی غم” از معروف ترین درام های خانوادگی سینمای بالیوود می باشد که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. این فیلم با بازی ستارگانی مثل “آمیتاب باچان”، “شاهرخ خان”، “کاجول”، “کاریتا کاپور” و “هرتیک روشن” در کنار هم، یکی از به یادماندنی ترین فیلم های قرن ۲۱ است. داستان این فیلم درباره خانواده ثروتمند هندی است که پدر خانواده (باچان) دختر یکی از دوستانش را برای ازدواج با پسرش (شاهرخ خان) انتخاب می کند اما پسرش به این ازدواج تن نمی دهد و با دختر موردعلاقه اش (کاجول) ازدواج می کند. بعد از این اتفاق، پدرش او را از خانه بیرون کرده و دیگر او را پسر خود نمی داند. سالها می گذرد و پسر کوچک خانواده (هریتیک روشن) برای رفتن به دانشگاه به لندن می رود و بهطور اتفاقی به واسطه ی خواهرزن برادرش (کارینا کتپور) برادرش را پیدا می کند.


10. فروشگاه خودکشی – 2012 – The Suicide Shop

ژانر: کمدی، موزیکال

کارگردان: “پاتریک لکونته” (Patrice Leconte)

صداپیشگان: برنارد آلن، ایزابل اسپاد

یک انیمیشن فرانسوی با موضوعی جالب که میتواند اوقات خوشی در آخر هفته برایتان به ارمغان بیاورد. داستان این انیمیشن درباره شهری با مردمان افسرده و ناامید است که یکی پس از دیگری دست به خودکشی میزنند. در این میان یک خانواده چهار نفره فروشگاهی با تمام لوازم خودکشی دارند و به افرادی که قصد دارند خودشان را بکشند کمک میکنند! با به دنیا آمدن فرزند سوم این خانواده، همه چیز تغییر میکند و قهرمان داستان که یک پسربچه 10 ساله است، شادی، عشق و امید را به این شهر و خانواده بازمیگرداند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. حجت

    مهر 17, 1398

    با سلام دیگه سایتی باز نیست که بخوای این فیلمها رو دانلود کنی و ببینی.

    پاسخ

  2. فومنی

    مهر 17, 1398

    ازپیشنهادات خوبتون متشکرم خانم اکیما….تقریباازبیشترژانرها فیلم معرفی شده ،خودم ازبین این فیلمها انگل – Parasite راخیلی پسندیدم وپیشهادمن برای دوستان اینه که علاوه بر این فیلم ، فیلم the.disappearance.of.alice.creed.2009 راهم حتما بیبینن…نکته جالب این فیلم اینه که 3بازیگربیشترنداره ولی یک فیلمنامه خوب همراه باکارگردانی ماهرانه وتعلیق مستمر شماراتاپایان فیلم پای تلویزیون نگه میداره وازفیلم لذت خواهیدبرد. ضمنا یکی دیگرازفیلمهایی که میتونه برای دوستان جالب باشه Bel.Canto.2018هستش که بازی زیبای خانم (جولین مور )آنرا دیدنی ترهم کرده.

    پاسخ