معرفی بهترین فیلم های علمی-تخیلی این دهه (2019 تا 2010)

اولین فیلم علمی-تخیلی که ساخته شد نامش “سفر به ماه” (La Voyage Dans la Lune) بود که در سال 1902 ساخته شد. بدیهی است از آن زمان تا به حال چیزهای زیادی از دنیای فیلمسازی تغییر کرده است. آنچه که به طور انقلابی در فیلم های علمی تخیلی تغییر کرد نوآوری در جلوه های ویژه بوده است. در واقع جلوه های بصری به ساختاری تبدیل شده که کل امپراتوری ژانر علمی تخیلی بر آن بنا شده است. با افزایش علاقه بینندگان، فیلمسازان در رویکرد خود در زمینه ایده علمی تخیلی این فیلم ها شجاع تر شدند و جسورانه تر عمل کردند.

یکی از زیباترین آثار علمی تخیلی دنیای فیلمسازی برای این موضوع، شاهکار “2001: اودیسه فضایی” ساخت “استنلی کوبریک” بوده است. این فیلم سال قبل از فرود آمدن روی ماه ساخته شد. بنابراین، بله  وقتی حرف از تخیل می شود، فیلم ها حتی از منحنی علوم واقعی نیز جلوتر بوده اند. کسانی مانند “استیون اسپیلبرگ” “جیمز کامرون” و “ریدلی اسکات” که وارد این حوزه شدند، به طور قابل توجهی رشد کرد؛ و هر دهه فیلمسازان جدید تلاش می کنند که اگر نمیتوانند کاملا به آن ها برسند، حداقل با آنها رقابت کنند. سال 2010 کارگردانانی مثل “دنی ویلنو”، “الکس گارلند” و “رایان حانسون” ظهور کردند تا میراث این ژانر را حفظ کنند، و در نتیجه بهترین فیلم های دهه پیش را ارائه کنند. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم های این دهه را برایتان آماده کرده ایم، لذت ببرید! با پروشات همراه باشید.


22. بسامد ‒ Frequencies ‒ 2013

در جهانی متناوب “بسامد” دنیایی را به تصویر می کشد که در آن افراد “بسامد” های خاصی را ساطع می کنند. کسانی که بسامد بالاتری دارند، شانس زندگی بهتری دارند. این افراد زیاد به احساساتشان متصل نیستند و میتوان گفت از احساس کردن عشق عاجزند، که در ادامه آنها را به موفقیت می کشاند. افراد با بسامد پایین، که به انها  “زاده حقیر” می گویند به احساسات قوی حساسیت دارند، که یعنی میتوانند عشق را احساس کنند اما نمی توانند موفقیت زیادی کسب کنند. این تفاوت به آن معناست که افراد با بسامد پایین و بالا نمیتوانند با هم باشند. در فیلم “زک” یک زاده حقیر عاشق “ماری” یک زاده رفیع می شود. در عین حال دولت رازی را از مردم مخفی نگه داشته و ممکن است آن کلید شکست چرخه بسامد باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم برتر نئو نوآر در تاریخ سینما


21. نابودی ‒  Annihilation ‒ 2018

نام دیگری که در ژانر علمی تخیلی به چشم میخوارد، “الکس گارلند” است. بعد از پرفروش ترین رمان هایی مانند “ساحل” (The Beach)، توجه او به نوشتن نمایشنامه جلب شد، مانند نمایشنامه فیلم های “20 روز بعد” (28 Days Later) “آفتاب” (Sunshine)، و “هرگز رهایم مکن” (Never Let Me Go). او با فیلم “اکس ماشینا” (Ex Machina) یک فیلم علمی تخیل دیگر جایگاه خود را به عنوان کارگردان فیلم های علمی تخیلی به رسمیت شناخته شد. و ماجراجویی خود را با فیلمی اقتباس شده از کتاب “نابودی”، “جف وندرمیر” ادامه داد. فیلم درباره گروهی از دانشمندان زن است که به یک منطقه قرنطینه شده که توسط یک نهاد فضایی، تصرف شده وارد می شوند. ستارگان فیلم “ناتالی پورتمن”، “جنیفر جیسون لی”، “تسا تامپسون“، “جینا رودریگز” و “اسکار ایزاک” می باشند.


20. شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد – ۲۰۱۶ – ۱۰ Cloverfield Lane

اگر بخاطر ارتباط با جهان “کلاورفیلد” نبود، این فیلم میتوانست یک داستان جنایی- روانی باشد. در واقع، یه صورت مستقل نوشته شده بود اما بعد با دنیای هیولای فضایی “جی.جی آبرامز” ادغام شد و برخی از ارجاعات را به فیلم افزودند. ستارگان این فیلم “کری الیزابت وینستد”، “جان گودمن” و “جان گلاگر جی آر” بودند. ” خیابان کلاورفیلد شماره 10″ با یک تصادف آغاز می شود. یک زن پس از اینکه از یک حادثه رانندگی جان سالم به در می برد، در یک زیرزمین در حالی که با یک زنجیر به زمین بسته شده است، بیدار می شود. مردی میانسال به او اطلاع می دهد که دنیای بیرون توسط ویروسی در بیرون آلوده شده است. او زن را متقاعد می کند که جانش را نجات داده، اما او به انگیزه های واقعیش مشکوک است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر درباره نازی ها در تاریخ سینما


19. ارتقا ‒ Upgrade ‒ 2018

“لوگان مارشال گرین” ممکن است هنوز به یک سوپر ستاره تبدیل نشده باشد اما او توانایی های بازیگری خود را در این فیلم که در لیست فیلم های دست کم گرفته شده قرار می گیرد، ثابت کرد. یکی از آنها “دعوت” (The Invitation) است، که با درام علمی تخیلی “ارتقا” جفت شده است.  این فیلم به کارگردانی “لی ونل” که به عنوان نویسنده در فیلم “اره” (Saw) و “توطئه آمیز” کار کرده، ساخته شد. داستان درباره مردی است که پس از حمله چهار مرد همسرش کشته شده و خودش فلج می شود. او با دریافت یک چیپ پیوندی که به او اجازه می دهد کنترل بدنش را دوباره به دست آورد، زندگیش را پس می گیرد و فرصتی برای اجرای عدالت به دست می آورد. واضح است که این برنامه چیزی بیشتر از فقط کنترل بدنش به او می دهد.


18. به سوی ستارگان ‒ Ad Astra ‒ 2019

“جیمز گری” پس از اینکه فیلمی زندگی نامه ای درباره مردی ماجراجو که محل زندگیش هنوز یک راز است، ساخت، این فیلم علمی تخیلی را شروع کرد. داستان درباره ماجراجویی مردی است که به فضا می رود تا محل اختفای پدرش که مدت ها قبل ناپدید شده را پیدا کند. عامل دیگری که داستان را هدایت می کند یک تهدید قریب الوقوع است که همانطور که آن را در منظومه شمسی میشناسیم، میتواند زندگی را نابود کند. با تمرکز بر پویایی بین پدر و پسر، این فیلم از جلوه های بصری خیره کننده ای برای جذب مخاطبان استفاده می کند. ستارگان فیلم “برد پیت” در نقش اصلی، “تامی لی جونز” نقش دوم، “لیو تایلر“، “دونالد شاترلند” و “روث نگا” هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


17. بلید رانر 2049 ‒ Blade Runner 2049 ‒ 2017

آخرین کارهای کارگردان تحسین شده “دنی ویلنو” علاقه او به ژانر علمی تخیلی را نمایان و ثابت کرد که او به همان اندازه که به طور فوق العاده ای فیلم را می سازد، تا چه اندازه در ایجاد درونمایه داستان هم ماهر است. فیلم “بلید رانر” “ریدلی اسکات” فیلم علمی تخیلی است و از همان جایی شروع می شود که سال ها پیش تمام شده بود. “هریسون فورد” و “ادوارد جیمز اولمز” تکرار می شوند در حالی که نقش های آنها توسط “رایان گاسلینگ“، “رابین رایت” و “جرد لتو” ایفا می شود. این فیلم 30 سال پس از رخداد فیلم اول است و بلید رانر را در ماموریتی دنبال می کند، که شکست در آن میتواند ساختار اجتماعی درنیای آنها را به زیر بکشد.


16. لبه فردا ‒ Edge of Tomorrow ‒ 2014

لیستی از فیلم های علمی تخیلی بدون فیلمی درباره حلقه زمانی، ناقص خواهد بود. در واقع، زمان موضوع موردعلاقه فیلمسازانی است که فکر میکنند این موضوع چیزی است که ما هر چه کمتر از آن بدانیم، چیزهای بیشتری برای کشف کردن داریم. هر چه در این لیست پیش تر می روید، متوجه می شوید که زمان چه نقش مهمی در آنها بازی می کند و نه فقط در شکل حلقه زمانی، در ژانر علمی تخیلی. “لبه فردا” در این باره است. این فیلم با بازی “تام کروز” و “امیلی بلانت” در دنیایی اتفاق می افتد که انسانها در حال جنگیدن با گونه های فضایی هستند و در آستانه شکست اند. مردی بدون هیچ گونه تجربه ای در مبارزه، به یکی از فعال ترین مناطق جنگی فرستاده شده و پس از برخوردی که زندگیش را در آن از دست می دهد، متوجه می شود که توانایی بازگشت به زندگی را دارد.

همچنین بخوانید: معرفی تمام فیلم های تام کروز از بدترین تا بهترین، 42 اثر سینمایی پرخرج


15. مریخی ‒ The Martian ‒ 2015

در حالی که زمین سعی می کند تا با نابودگری ما کنار بیاید، تا به حال فکر کرده اید که ما میتوانیم به کدام سیاره در کهکشان برویم؟ به کدام سیاره ها میتوانیم برویم و محض رضای خدا، چگونه در آنها زنده بمانیم، چون ما هنوز جایی را پیدا نکرده ایم که حتی از دور شبیه به زمین باشد! برای زنده ماندن در سیاره ای که برای ادامه زندگی در آن چیزی ندارید، چه بهایی باید پرداخت؟ فیلم “مریخی”بر اساس رمانی به همین نام نوشته “اندی ویر” به کارگردانی “ریدلی اسکات” درباره تدبیر مردی در یک سیاره بیگانه است. ستاره این فیلم “مت دمون” است که به عنوان یک فضانورد پس از اینکه خدمه او به اشتباه او را جا می گذارند، در مریخ سرگردان می شود.


14. کد منبع ‒ Source Code ‒ 2011

فیلم “کد منبع” با باری “جیک جیلینهال” فیلمی دیگر درباره حلقه زمانی است، هر چند نسخه ای ضعیف است، که داستانی مهیج دارد و در نهایت پرسش هایی عمیق درباره شخصیت انسان مطرح می کند. او نقش کاپیتان “کولتر استیونز” را برعهده دارد که برای یافتن بمب در قطار و گرفتن مردی که در آنجاست، با کمک دستگاه شبیه سازی فرستاده شده است. او فقط یک فرصت هشت دقیقه ای در قطار  دارد، و هر بار که شکست میخورد، بمب منفجر می شود و ساعت هشت دقیقه عقب می ماند. این فیلم به کارگردانی “دانکن جونز” است که پس از ساخت “ماه” (Moon) شهرتی در فیلم های علمی تخیلی به دست آورد.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین فیلم های جیک جیلنهال


13. برف شکن ‒ Snowpiercer ‒ 2013

زمین ما در حال حاضر با بحران آب و هوایی مواجه است که به زودی به فاجعه تبدیل خواهد شد. وقتی به آن نقطه برسیم، بازگشتی در کار نخواهد بود، هیچ چیز نمیتواند ما را نجات دهید. اگر الان مسئولیت را به عهده نگیریم، ممکن است مجبور شویم سرنوشت خود را بپذیریم و تسلیم فراموشی شویم. “برف شکن” زمینه ای از این استدلال را به تصویر می کشد. در حالی که جهان با تهدید فزاینده گرم شدن جهانی هوای کره زمین مواجه است، دانشمندان راهی برای مقابله با آن پیدا می کنند. با این حال، برعکس عمل می کند، دما به شدت پایین می آید و زمین به عصر یخی وارد می شود. تنها بازماندگان بشریت را میتواند در درون قطاری پیدا کرد که به در حال پیمودن مسیری به دور زمین است. اینجاست که ما شاهد افزایش پویایی جامعه جدید هستیم.


12. تقدیر ‒ Predestination ‒ 2014

اگر شما فیلم “تقدیر” را تماشا نکرده اید، بهتر است این مقاله را نخوانید. این فیلم یکی از آنهایی است که باید با فکری خالی آن را ببینید. اگر یک کلمه درباره آن بخوانید خلاصه آن دستتان می آید و ممکن است فیلم دیگر برایتان جالب نباشد. “ایتان هاوک” نماینده یک سازمان مخفی است که در زمان سفر می کند تا مردی را دستگیر کند که مسئول انفجاری بزرگ در شهر نیویورک است. قبل از پیدا کردن آن فرد، او با یک زن ملاقات می کند که به او کمک می کند تا با سرنوشت خود مقابله کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینما با موضوع سفر در زمان


11. خدا بودن سخت است ‒ Hard to Be a God ‒2013

تکامل، بشریت را زنده نگه داشته است. و اینجا تنها از تکامل فیزیکی صحبت نمیکنیم. ما مدتی پیش از این مانع عبور کردیم، حالا تغییر کرده و تطبیق داده شده ایم و جهان را زیر پای خود گذاشته ایم. این رشد عقلانی است که ما را برای مدتی طولانی حمایت کرده است. ما همیشه کنجکاو بوده ایم، و به اختراع چیزهای مختلف پرداختیم، و برای یافتن چیزهای بیشتر به کند و کاو پرداختیم. اما اگر همه این کارها را متوقف کنیم چه؟ اگر یک رژیم سرکوبگر وجود داشت که هر گونه فعالیت علمی را ممنوع می کرد چه؟ آن موقع به کجا می رسیدیم؟ در این فیلم “الکسی جرمن” به این احتمال دست یافت. پس اینکه گروهی از دانشمندان یک سیاره بیگانه را کشف کردند که تقریبا شبیه به زمین بود، شاهد جامعه ای خواهند بود که از قرون وسطی جلوتر نرفته اند.


10. لوپر ‒ Looper  ‒ 2011

آیا “لوپر” نقص هم دارد؟ البته. این فیلم درباره سفر در زمان است. ما حتی از لحاظ نظری این ایده را تکمیل کرده بودیم؛ ما در دنیایی متفاوت بودیم . بنابراین اگر شما شکایتی دارید نباید آن را زیاد جدی بگیرید. بیخیال. این فیلم به کارگردانی “رایان جانسون” توسط “جوزف گوردن- لویت” در نقش مردی که به عنوان یک لوپر کار می کند، ایفای نقش شده است. این یعنی، او برای کشتن افرادی که در زمان بازگشته نمی شوند پول می گیرد (راهی برای ارتکاب قتل)، و در نهایت مجبور می شود نسخه آینده خود را بکشد تا چرخه را کامل کند. او فکر می کند که برای اینکار آماده است، اما زمانی که خود آینده او (بروس ویلیس) مبارزه می کند، او زنجیره‌ ای از رویدادهایی را آغاز می ‌کند که می‌ توانند اثرات خطرناکی داشته باشند.

همچنین بخوانید: 20 بازیگری که برای یک فیلم بیشترین دستمزد را دریافت کردند


9. یکپارچگی ‒ Coherence ‒ 2013

آیا شما اغلب به واقعیت متناوب فکر میکنید؟ اگر جهان های موازی وجود داشته باشند، پس طرف مقابل شما چه نوع شخصی است و چگونه زندگی می کند؟ آیا میخواهید بدانید نسخه دیگر شما از شما خوشحال تر و موفق تر است یا نه؟ و در این صورت، دوست دارید جای خود را با آنها عوض کنید؟ “یکپارچگی” این سوال را از طریق یک سری وقایع عجیب می‌ بیند که با گروهی از دوستان اتفاق می ‌افتد. در مهمانی شام، هشت تن از دوستان پس از مدتی طولانی به هم می رسند. ستاره ای دنباله دار در آن شب از آسمان عبور می کند و شکافی در واقعیت ایجاد می کند که در آن دوستان همزادهای خود را در دنیای موازی کشف می کنند. زمانی که آنها احساس می کنند وجودشان توسط یکدیگر تهدید می شود، مبارزه ای برای زنده ماندن پیش می آید.


8. ببخشید مزاحم شما شدم ‒ Sorry to Bother You ‒ 2018

در اولین فیلم، “بوتس رایلی” او داستانی به ما می دهد که پوچی جهانی که در آن زندگی میکنیم را به ما نشان می دهد. او توسط شخصیت اصلیش، آیینه ای به ما می دهد و از ما میخواد که به کسی که فکر میکنیم هستیم و کسی که واقعا هستیم نگاهی خوب و محکم بیندازیم. بخش علمی این فیلم به اندازه موضوعات اجتماعی برجسته نیست، اما همچنان نمونه ای بارز از داستان را تشکیل می دهد. در واقع، این یک استعاره روشن از چیزی است که کارگردان میخواهد بگوید. با بازی “لاکیث استنفیلد”، “تسا تامپسون” و “استیون یئون”، این کمدی تاریک دورجنبی است که پس از فهمیدن استعداد نهفته خود، شاهد رشد نمایی در حرفه خود بوده است. تنها زمانی که فکر می کند نمیتواند کار بهتری انجام دهد، رئیس شرکت او پیشنهادی به او می دهد که رد کردن آن برای او بسیار زیاد تمام می شود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


7. جاذبه ‒ Gravity ‒ 2013

اگر مکانی وجود داشته باشد که با اینکه پهنه ای بیکران است، با قرار گرفتن در آن دچار تگنا هراسی شوید، آن مکان فضاست. اینجاست که ترس از رها کردن، شکلی ملموس به خود می گیرد، به بغضی در گلوی شما تبدیل می شود و شما را تهدید می کند که تا سر حد مرگ خفه تان خواهد کرد. البته اگر اضطراب شما اول اینکار را نکند. این فیلم به کارگردانی “آلفونسو کوارون” به بینندگان نشان می دهد که چقدر خوش شانس اند که زمینی در زیر پای خود دارند. فیلم با بازی “ساندرا بولاک” و “جرج کلونی“، درباره فضانوردی است که پس از تصادم اجسام با سرعت بالا با شاتل فضایی اش، در فضا به گل می نشیند. او هیچ ارتباطی با پایگاه ندارد و به سختی می تواند به درون شاتل برود، او تلاش می کند به شاتل دیگری برود تا به زمین برگردد.


6. اکس ماشینا ‒ Ex Machina ‒ 2014

اگر درباره استعدادی که “الیسیا ویکاندر” دارد متقاعد نشده اید، پس مطمئنم که هنوز فیلم “اکس ماشینا” را ندیده اید. او در نقش خود، به عنوان یک هوش مصنوعی به نام اوا ایفای نقش می کند. این فیلم با یک برنامه نویس به نام کالب (دامنل گیلسون) آغاز می شود که در یک لاتاری بازدید از ساحتمان نابغه ای به نام ناتان (اسکار ایزاک) برنده می شود. سپس می فهمد که این ملاقات چیزی بیشتر از برنامه”فرد مورد علاقه خود را ببینید” است. از او خواسته می شود تا در یک برنامه که آگاهی اوا را بررسی کرده و مشخص می کند که او چقدر به بشریت نزدیک است، شرکت کند. هنگامی که کالب فکر میکند ممکن است ناتان آدم بدی باشد، یک بازی روانی پیش می آید.

همچنین بخوانید: لیست زیباترین فیلم های علمی-تخیلی قرن 21 از لحاظ بصری


5. او ‒ Her ‒ 2013

عشق یک احساس بسیار فراگیر است. شما نمی‌توانید آن را به افراد و انسان ها محدود کنید. گاهی اوقات، عشق انسان به سگ یا هر حیوان خانگی دیگری از هر احساس دیگری که به افراد دیگر دارند می تواند قوی تر باشد. مردم از چیزهای مورد علاقه خود لذت می برند، و گاهی اوقات بهتر از اینکه با افراد دیگر دوام باورند با آنها دوام می آورند. نکته این است که هر جایی در آن احساساتی وجود داشته باشد، هر جایی که انسان فکر کند که از آن پشتیبانی احساسی دریافت می کند، برای عشق به آن تکیه می کنند. تعریف دقیق عشق با انحصار ارتباط انسانی درست نیست، و این چیزی است که “او” روی آن تمرکز می کند. این فیلم به کارگردانی “اسپایک جونز” و با ایفای نقش “واکین فینیکس” درباره مردی است که عاشق دستیار هوش مصنوعی خود می شود.


4. میان ستاره ای ‒ Interstellar ‒ 2014

این فیلم چه علمی باشد چه نباشد از همان زمانی که اکران شد تا به حالا مردم درباره آن به بحث و گفتگو پرداخته اند. علیرغم استفاده سنگین از از موضوعات علمی (شاید هم از این نظر  در این لیست سنگین ترین باشد) دراصل درباره عشق پدری به دخترش است. با آهنگ زیبای (Cornfield Chase) از “هانس زیمر” که در پس زمینه پخش می شود، فیلم “کریستوفر نولان” مخاطبان را به اندازه یک عمر به خود مشغول می کند. جلوه‌ های بصری خیره ‌کننده از یک سیاه چاله بسیارپرجرم، یک سیاره بیگانه و زمانی که با سرعت 3 روزه می گذرد، در میان چیزهای دیگر تنها بخش کوچکی از آن است. ممکن است این فیلم بهترین فیلم نولان نباشد اما قظعا یکی از فیلم هایی است که به قلب بسیاری از افراد نشسته است.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه میان ستاره ای (Interstellar)


3. تلقین ‒ Inception ‒ 2010

رویایی درون رویای دیگر، فیلم “تلقین” اثر “کریستوفر نولان” فیلمی است که به عنوان موضوع “یکی از فیلم های دارای گیج کننده ترین پایان” مورد بحث قرار می گیرد. نولان به سادگی همه چیز را شروع می کند، مانند همیشه- با مردی که میخواهد دوباره به خانواده اش بازگردد. مقصد آخر تقریبا مشخص است و شاید یکی از آسانترین انگیزه ها برای هر شخصیتی باشد. اما سفری که شخصیت اصلی و بینندگان همراه او باید طی کنند، چیزی جز یک تجربه گیج کننده نیست. سرعت زیادی دارد، با چنان سرعتی گروه همراهان خود را می سازد، که بینندگان مشغول همراهی آن خواهند ماند. و زمانی که همراهی آنها به آخر می رسد، و فکر می توانند بالاخره می توانند نفس عمیقی بکشند، داستان به گونه ای به پایان می رسد که باعث می شود، دوباره آن را شروع کنند. بنابراین به خودی خود حلقه ای را ایجاد می کند.


2. ورود ‒ Arrival ‒ 2016

“دنی ویلنوو” با ارائه فیلم های در طیف گستره ای از ژانرها خود را به عنوان یکی از بهترین ها ثابت کرده است. “زندانی ها” (Prisoners)، “دشمن” (Enemy) و “سیکاریو” (Sicario) برخی از محبوب ترین فیلم های او هستند، اما موفق ترین سرمایه گذاری او “ورود” بوده است. این فیلم با ایفای نقش “ایمی آدامز” درباره یک زبان شناس است که ورود او برای کمک به ارتش آمریکا برای شکستن مانع زبانی با بیگانگانی که به تازگی روی زمین فرود آمده اند، داستان فیلم را می سازد. این فیلم تکیه بر احساسات انسانی دارد و از زمان به عنوان زبانی برای گفتن افسانه ای شگفت انگیز استفاده می کند. این فیلم برخلاف فیلم های دیگر که از زمان به عنوان طرح ابزاری استفاده می کنند، با دادن پیچیدگی تازه به آن، به طوری که قبلا هرگز به تصویر کشیده نشده بود، نوآوری کرده است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر ایمی آدامز که باید تماشا کنید


1. رنگ سرچشمه ‒ Upstream Color ‒ 2013

هنگامی می گویم “رنگ سرچشمه” برای همه است، منظورمان این است که ممکن است حتی برای افرادی که از ژانر علمی تخیلی خوششان نمی آید نیز جالب باشد. این فیلم مفهوم تقریبا ساده ای دارد، اما اجرای آن چیزی است که آن را به یکی از بهترین های این ژانر تبدیل کرده است. ممکن است مضحک به نظر برسد، و تعداد زیادی از افراد متوجه موضوع آن نشوند. اما برای تمام کسانی که متوجه آن می شوند، کسانی که درونمایه آن را میفهمند، این فیلم زیبا، به دلیل اینکه در اکتشاف انسانیت و ارتباط با طبیعت عمیق می شود، فراموش نشدنی است. این فیلم که توسط “شین کاروث” نوشته و کارگردانی شده است، که در آن بازی هم می کند، درباره مرد و زنی است که عاشق یکدیگر می شوند و بعد متوجه می شوند که توسط شخص دیگری کنترل شده اند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. آبتین

    اسفند 7, 1398

    لیست خیلی خوبی بود و خودم از این لیست تلقین رو خیلی دوست داشتم و دنیاش برام خیلی جذاب بود

    پاسخ

  2. Ali

    مهر 19, 1398

    فیلم predestination یا تقدیر هم فیلم زیبایی بود

    پاسخ

  3. امیرحسین

    مهر 19, 1398

    سلام فیلم های خوبی تو این لیست گنجانده شده و بهتون پیشنهاد میکنم حتما حتما ببینیدشون با فیلم میان ستاره ای که موافقم بنظرم نولان بهترین کارگردان قرنه . واقعا با فیلمهاش ذهن مردم رو تا آخر عمرشون درگیر میکنه ممکن نیس که نولان فیلمی بسازه و ازش خوشم نیاد اگه حوصله دیدن همه این فیلمها رو ندارین توصیه میکنم حتما فیلم میان ستاره ای رو ببینین واقعا انسان رو به فکر فرو میبره

    پاسخ

  4. عباس

    مهر 18, 1398

    مطلبِ خیلی مفیدی بود، اکثر فیلمارو دیدم. در واقع برتری‌ای که ژانر علمی تخیلی (بنظر من) نسبت به بقیه داره اینه که: بارها و بارها میشه این فیلمارو نگا کرد

    پاسخ

  5. حامد

    مهر 17, 1398

    انتخاباتون کاملا درسته..البته از این لیست لبه فردا.تقدیر.لوپر و کلاورفیلد بی نظیرن…بلید رانر خسته کنندس.نابودی هم گیج کنندس و حقیقتا نفهمیدم چی ب چی بود..البته سیاره میمونها هم میتونست باشه

    پاسخ