معرفی 9 انیمه جذاب و دیدنی شبیه “دبیرستان مردگان” (Highschool of the Dead)

“دبیرستان مردگان” ترکیب عجیبی از عناصر جذاب و ترسناک است که لذتبخش می باشد. این انیمه ساخته شده توسط مدهاوس استودیو (سازنده انیمه هایی چون “دفتر مرگ” (Death Note) و “وان پانچ من” (One Punch Man)) بسیار دیدنی است. داستان درباره ماجراجویی های آخرالزمانی چند دختر سرکش دبیرستانی است. بیشتر از اینکه به شخصیت ها پرداخته شود به صحنه های اکشن و جالب اطراف آنها پرداخته می شود. عناصر اکشن این انیمه را از ژانر اچی جدا می کند.

به طور کلی اگر با تماشای این عناصر مختلف در کنار عناصر وحشت و اکشن مشکلی ندارید از دیدن این انیمه لذت خواهید برد. صحنه های معماگونه آن نیز بر لذت داستان می افزاید. یک انیمه ساده که اگر از دیدن این صحنه ها و عناصر اکشن هراسی ندارید آن را دوست خواهید داشت. به طور کلی یک انیمه بدون ساختار است که نباید در آن به دنبال داستان باشید. بنابراین اگر از دیدن اکشن زامبی خوشتان می آید، پس برایتان گزینه های جالبی را پیش رو داریم. زیرا می خواهیم لیستی از انیمه های مشابه “دبیرستان مردگان” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. هلسینگ نهایی – Hellsing Ultimate – 2006-2012

آلوکارد قوی ترین خون آشام شناخته شده است که برای سازمان “هلسینگ” کار می کند. تمام اعضای این سازمان زندگی خود را وقف مبارزه با نیروهای شر دشمن انسان، کرده اند. آلوکارد به همراه دستیارش سراس، پلیس سابق، بر تمام فعالیت های خون آشام ها در سراسر جهان نظارت داشته و درصورتی که دست از پا خطا کننند، از سلاح ها و افراد خود استفاده می کند.

“هلسینگ نهایی” ادامه سریال کلاسیک مشهور “هلسینگ” است. با این حال عناصر اکشن آن بیشتر بوده و برای طرفداران این ژانر جذاب تر است. “هلسینگ” و “دبیرستان مردگان” بسیار خشن بوده و عناصر افراطی دنیای انیمه را نشان می دهند. در این دو انیمه لحظه آرامی وجود نداشته و قدمی که قهرمان بردارد با یک چالش روبرو می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 11 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع جادو و جادوگری


8. زنده از مدرسه – Gakkougurashi – 2015

“زنده از مدرسه” درباره چهار دانش آموز دبیرستانی و معلم شان مگومی ساکوراست. درحالی که همگان از تهدیدهای پیش رو آگاه هستند، به نظر می رسد یوکی تاکیا در حالی که در مدرسه است، یک جهان خیالی زندگی می کند. این گروه هرگز مدرسه را ترک نمی کنند زیرا دنیای بیرون پر از زامبی است و یوکی تلاش می کرد این مدرسه را به یک دنیای ایده آل برای زندگی تبدیل کند. اما در پایان هرچقدر هم که تلاش کنند، بقا اولویت داشته و بالاخره زامبی ها خود را به دیوارهای مدرسه می رسانند.

از آنجاییکه هردو انیمه در دوران آخرالزمانی رخ می دهند، شباهت هایی دارند. مسلما زامبی ها برای زنده ماندن هر آنچه که بر سر راه شان باشد را می خورند. تنها هدف همه این شخصیت ها زنده ماندن است. با این حال این انیمه در مقایسه با انیمه “دبیرستان مردگان” بر شخصیت پردازی ها و تاثیر آن بر داستان تمرکز بیشتری دارد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینما با موضوع سفر در زمان


7. ترانه پریان – Elfen Lied – 2004-2014

“ترانه پریان” درباره دختری به نام لوسی است که به نژاد انسانی جدید دیکلونیوس تعلق دارد. پس از اسارت و شکنجه توسط دولت به مدت طولانی، فرار کرده و توسط پسرانی به نام کوتا و یوکا نجات پیدا می کند. زمانی که این دو او را پیدا می کنند، ظاهرا دختری معمولی است اما آنها نمی دانند او شخصیت خشن دیگری دارد که می تواند به راحتی هرکس را به قتل برساند.

اگر به مسائل مثبت هجده سال حساس هستید این انیمه را تماشا نکنید. زیرا صحنه های خشن هولناک را نیز نمایش می دهد. علاوه بر این داستان تاریک و نمایش جنبه های تاریک جهان نیز بخشی از آن است. این انیمه زیبا و در نوع خود دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست 24 تایی طولانی ترین انیمه های سریالی که تاکنون ساخته شده اند


6. شاهزاده مرده – Shikabane Hime: Aka – 2008

ماکینا هوشیمورا به همراه خانواده اش کشته می شود. اما پس از مرگ به شکل شاهزاده مرده درآمده و می تواند انتقام بگیرد. او با کمک واسطه ای به نام کوگان، با دوست و کشیش کیسی تاگامی ارتباط برقرار می کند. اوری، برادر جوان تر کیسی، قهرمان اصلی این انیمه بوده و پس از آگاهی از رازهای برادرش توسط او به دنیای داستان کشانده می شود.

این انیمه فضای دبیرستانی ندارد اما به عناصر اکشن زامبی گونه می پردازد. همچنین مانند “دبیرستان مردگان” سلاح های مرگباری مانند اره و ماشین کشتار دارد که شخصیت های اصلی با کمک آن زامبی ها را دور می کنند. اگر به دنبال خون و خونریزی هستید، این انیمه را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 6 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه جنگل پیانو (Forest of Piano)


5. کابانری از قلعه آهنی – Kabaneri of the Iron Fortress – 2016

پس از حمله ویروسی هیولاهای ترسناکی ظاهر می شوند. این هیولاها نسبت به گوشت انسان عطش سیری ناپذیر داشته و به تدریج هرکه را که میبینند می خورند. این موجودات که کابانه نام دارند، تنها زمانی که با سلاحی مخصوص به قلب شان ضربه بزنید کشته می شوند. انسان های باقیمانده در یک جزیره دورافتاده زندگی می کنند که به دور آن دیوار کشیده اند و از خود محافظت می کنند. به نظر می رسد خطر از بیخ گوش شان گذشته اما این مردم نمی دانند که این دیوار هر لحظه در آستانه فروپاشی است.

“کابانری از قلعه آهنی” و “دبیرستان مردگان” دنیایی آخرالزمانی را به تصویر می کشند که موجودات آدم خوار به دنبال انسان ها هستند. حتی کابانری ها نیز به نوعی انسان هستند و تنها با سلاح های مخصوصی کشته می شوند. شخصیت های اصلی انیمه بسیار شجاع بوده و برای نجات عزیزان جان خود را به خطر می اندازند. این انیمه به خاطر شباهت با “حمله به تایتان ها” (Attack on Titan) با نقدهای منفی مواجه شد. اما بهتر است این نقدها را نادیده گرفته و به آن نگاهی بیندازید زیرا پشیمان نمی شوید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


4. گانتس – Gantz – 2004

شاید “دبیرستان مردگان” در نوع خود تاریک باشد اما در مقایسه با “گانتس” حرفی برای گفتن ندارد. این انیمه با وجود صحنه های ترسناک یکی از تاریک ترین انیمه های موجود است. دو دانش آموز دبیرستانی به نام های کی کورونو و ماسارو کاتو پس از تلاش برای نجات فرد مستی که روی ریل به خواب رفته از دنیا می روند. اما به جای رفتن به بهشت در اتاقی پر از افراد مرده خود را می یابند. یک توپ سیاه بزرگ در مقابل شان ظاهر شده و آن ها را به کشتن موجودات عجیب مامور می کند. ماموریت های موفق باعث می شود به تدریج به سلاح های بهتر، یافتن دوست های مرده و یا حتی برگشت به زمین دست یابند. آنچه که ابتدا به عنوان یک ماجراجویی آغاز می شود با خراب شدن ماموریت ها می تواند به یک فاجعه بی انجامد.

این فیلم ساخته استودیو گونزو نقص های زیادی داشته و کیفیت انیمیشنی چندانی ندارد. اما نمایش هویت طبیعی انسان در شرایط دشوار است که این فیلم را دیدنی می کند. بدون شک “گانتس” یکی از سرگرم کننده ترین انیمه های ممکن است.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


3. زامبی-لون – Zombie-Loan – 2007

میشیرو کیتا مانند شینیگامی می تواند حلقه مرگ در دور گردن مردم را ببیند. یک حلقه تاریک نشان دهنده نزدیک بودن مرگ افراد است. پس از اینکه او به دو حلقه تاریک اطراف گردن همکلاسی هایش پی می برد، به آن ها هشدار می دهد اما در کمال تعجب آن پسرها مرده و تنها با قرارداد زامبی-لون زنده هستند. پسرها به کمک میشیرو باید زامبی ها را بکشند تا زنده بمانند.

گرچه این انیمه درباره زامبی هاست اما داستان خاص آن به بقا محدود نمی شود. مانند “دبیرستان مردگان”، شخصیت های اصلی انیمه در ماموریتی جدی بوده و در دنیایی که در آن زندگی می کنند یک قدم اشتباه می تواند ویران کننده باشد. اگر به انیمه های زامبی علاقه دارید، حتما باید این انیمه را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه بی نظم در دبیرستان جادو (The Irregular at Magic High School)


2. سرزمین عجایب مرد مرده – Deadman Wonderland – 2011

“سرزمین عجایب مرد مرده” یک داستان بقای زیباست و به نوجوانی به نام گانتا ایگاراشی می پردازد که پس از زنده ماندن از کشتار مدرسه، همه به او شک کرده و او را مجرم می دانند، بنابراین به عنوان مجازات مرگ به سرزمین عجایب مرد مرده فرستاده می شود. در این دنیای جهنمی انسان ها برای زنده ماندن باید یکدیگر را بکشند. گانتا هم باید بی گناهی خود را ثابت کند و هم در این جهنم زنده بماند. این انیمه به جز تمام صحنه های خشن و خونین، تا پایان شما را با خود همراه می کند. بنابراین حین تماشای آن نگذارید صحنه های اکشن توجه شما را از داستان بگیرند.

همچنین بخوانید: 24 انیمه ترسناک کل تاریخ سینما که هر انیمه بازی باید ببیند


1. حمله به تایتان – Attack on Titan – 2013

“حمله به تایتان” یکی از انیمه هایی است که به معرفی نیاز ندارد. طی سال ها به یکی از بهترین انیمه های مدرن تبدیل شده و با وجود فصل پایانی، بهترین زمان است که تماشای آن را آغاز کنید. “حمله به تایتان” نه تنها داستان جذابی دارد بلکه موسیقی متن و انیمیشن آن هم جذاب است. این داستان هم مانند “دبیرستان مردگان” داستان بقاست که در آن انسان از تایتان های هولناک می ترسند. اما به تدریج جنبه های تاریک تر ذات انسان را نشان می دهد. همه کسانی که به داستان های تاریک علاقه دارند باید این انیمه را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینما با موضوع سفر در زمان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (15)

بستن فرم

  1. ممد

    آذر 24, 1400

    میگم من باید مدرسه مردگان رو کجا ببینم خاطره

    پاسخ

  2. Lord .M.

    آذر 23, 1400

    ++++++++++++++++++++++ تقریبا اسپویل ++++++++++++++++++++++++++
    درمورد پایان انیمه باید بگم هیچ پایانی بهتر از این برای پایان این فصل وجود نداره انیمه بنظرم داغون میشد اگه اخرش چند تا دختر پسر پادزهر رو پیدا می کردن یا مثلا جایی رو پیدا می کردن که توش زامبی نباشه

    پاسخ

    • Nobody در پاسخ به Lord .M.

      اردیبهشت 14, 1401

      وقتی مانگاکا انیمه مرده و دیگه ادامه ای براش نبودع ، نمیشه اسم اون رو پایان گذاشت ، تازه مگه فیلم های ایرج محمدیه که انقدر باز تموم شه😂👊🏻

      پاسخ

  3. Lord .M.

    آذر 23, 1400

    بعد دیدن انیمه های پیشنهادی فقط و فقط به این نتیجه رسیدم که انیمه Highschool of the Dea یه شاهکار به تمام معنا تو سبک خودش بود ولی حیف که نویسنده ان در سال فکر کنم 2017 فوت کردن و این شاهکار و شاهکار های دیگر ایشان نیمه کاره ماند و اگر نه این انیمه صد در صد فصل دوم می گرفت

    پاسخ

  4. سحر نور باقری

    دی 12, 1399

    سلام
    یه انیمه هست که یه سری دانش آموز بزرگ سال تو یه مدرسه درس میخونن که بعضی هاشون میگن نفرین شدست و اونایی که ترسیدن میرن اونایی که میمونن به شکلی فجیحی میمیرن میشه که اسم این انیمه رو پیدا کنید و بهم بگید تو اینستاگرام دایرکت بدید لطفاً (آیدی حذف شد)

    پاسخ

  5. Alegriya

    مهر 19, 1399

    قسمت6انیمه دبیرستان مردگانو بازیرنویس فارسی پیدا نمیکنم

    میشه کمک کنید کجا و چجوری باید پیدا کنم؟

    پاسخ

    • Benana در پاسخ به Alegriya

      آذر 21, 1399

      والا من خودم تا 10 بیشتر ندیدم😂😂😂

      پاسخ

  6. Elena

    خرداد 17, 1399

    دبیرستان مردگان فصل دومی داره؟ خیلی چرت تموم شد. اصلا تموم شد؟

    پاسخ

    • A در پاسخ به Elena

      تیر 6, 1399

      خیر. متاسفانه مانگاکای این انیمه فوت کرده و اثر نیمه کاره تموم شده.

      پاسخ

      • رهام در پاسخ به A

        دی 15, 1399

        خوب کسی نیست ادامش بده😑😑؟

        پاسخ

    • Sina در پاسخ به Elena

      بهمن 13, 1399

      شنیدم فصل ۲ انیمه دبیرستان مردگان سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲میاد اما هموز بازم معلوم‌نیست اصلا از پایانش معلوم بود باید یه فصل دومی بسازن تا اون پایانو بشوره و ببره😑😑😑👌

      پاسخ

  7. yuno

    مهر 27, 1398

    تصویری که برای شماره ی 2 و 5 گذاشتید درست نیست
    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به yuno

      مهر 28, 1398

      سلام دوست عزیز،
      بله درسته تصاویر جابجا گذاشته شده بود که اصلاح شد،
      ممنون 🌹

      پاسخ