معرفی 20 سریال جذاب و دیدنی با مدت زمان 20 تا 30 دقیقه که باید تماشا کنید

بسیاری از ما برای فاصله گرفتن از فضای روزمره زندگی به دیدن سریال رو می آوریم؛ اما بعضی اوقات مدت زمان زیاد بعضی از آنها باعث می شود تا هرگز به سراغشان نرویم! در این لیست تعدادی از بهترین سریال و یا مینی سریال هایی که هر قسمت از آنها مدت زمانی بین 20 تا 30 دقیقه دارند را معرفی کرده ایم تا برای تماشا کردنشان نیاز به زمان طولانی نداشته باشید. با پروشات همراه باشید.


1. ممکن است نابودت کنم – 2020 – I May Destroy You

مدت زمان هر قسمت: 35-28 دقیقه

سریالی با محوریت آزار جنسی و عواقب سخت و غیرقابل تحنمل آن که داستان زندگی یک نویسنده زن سیاهپوست جوان را دنبال می‌کند. آرابلا که در گذشته کتابی بر اساس تجربه شخصی‌اش از تجاوز نوشته‌است، اکنون درحال نگارش دومین کتاب خود است و در این میان با دردها و رنج‌های گذشته‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. آرابلا دوستان زیادی دارد و تلاش می‌کند تا با استفاده از هوش و استعدادی که دارد، شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای را از میان تجربه روزمره‌اش برای کتاب جدیدش خلق کند. این سریال محصول شبکه HBO یکی از بهترین سریال‌های درام بوده که هر قسمت آن سی دقیقه زمان دارد.


2. بازگشت به خانه – 2018 – Homecoming

مدت زمان هر قسمت: 37-26

اگر به دیدن سریال های رازآلود با رنگ و بوی سیاسی علاقه دارید، این سریال را تماشا کنید. جولیا رابرتز در این سریال نقش یک روانشناس را ایفا می کند که برای مدتی در یک مرکز درمانی، به درمان سربازانی که در جنگ بوده و دچارآسیب های روانی شده بودند می پردازد. اما به دلایل مشکوکی از کار بی کار شده و اکنون دولت به دنبال یافتن راز این مرکز درمانی است.


3. برای غمت متاسفیم – 2018 – Sorry For Your Loss

مدت زمان هر قسمت: 32-27

زندگی‌ مقاله‌نویسی به نام لی زمانی که شوهرش مت به طور ناگهانی کشته می‌شود، کاملا دگرگون می‌گردد. این سریال، مسیر او در طی فرآیند غم و غصه را دنبال می‌کند و در طی این مسیر نیز خواهرش جولز که در حال بهبود از اعتیاد به مواد مخدر است، مادرش و برادر شوهرش به او کمک می‌کنند. زمانی که لی شروع به جمع‌آوری وسائل خانه مشترکش با شوهرش می‌کند، متوجه می‌شود که شوهرش رازهای بسیار زیادی را از او پنهان کرده است.


4. فلیبگ – 2016 – Fleabag

مدت زمان هر قسمت: 26-23

داستان در مورد زن جوانی که صاحب کافه ای در لندن است و می خواهد با زندگی در لندن کنار بیاید در حالی که با اتفاق غم انگیزی که اخیرا برایش رخ داده، دست و پنجه نرم می کند. این سریال که دیوار چهارم را شکسته دارای صحبت های مستقیم شخصیت اول، فلیبگ با دوربین و صحبت مستقیمش با بیننده است.


5. جای خوب – 2016 – The Good Place

مدت زمان هر قسمت: 24-22

داستان زنی به نام “الیانور” را دنبال می‌کند که پس از تصادفی که منجر به مرگش می‌شود وارد جهان پس از مرگ می‌شود و”مایکل”، مرشدش در این جهان به او می‌گوید برای اینکه افراد بی‌گناهی که به اشتباه در انتظار اعدام بوده‌اند را از مرگ نجات داده، وارد بهشت شده است. “الیانور” می‌فهمد که اشتباهی رخ داده و او را با شخص دیگری اشتباه گرفته‌اند، حالا او در دنیایی گیر کرده که نه کسی فحش می‌دهد، نه کسی از حالت عادی خارج می‌شود و همه با هم خوب هستند. “الیانور” مانده است که در دنیای پس از مرگ بماند یا تلاش کند به زندگی عادی‌اش بر روی زمین برگردد.


6. مجنون – 2018 – Maniac

مدت زمان هر قسمت: 35-26

این سریال داستان زن و مرد جوان و غریبه به نام‌های آنی و اوون را دنبال می‌کند که در حال سپری کردن آخرین مراحل یک محاکمه دارویی مرموز در آزمایشگاهی عجیب هستند. این در حالی است که آنی و اوون هردو گذشته و مشکلات پیچیده‌ای دارند که به مرور راز آن‌ها برملا می‌شود و تقدیرشان را به هم گره می‌زند.


7. عروسک روسی – 2019 – Russian Doll

مدت زمان هر قسمت: 30-24

زن جوانی در نیویورک تلاش میکند تا از مهمانی که برای تولد وی ترتیب داده شده فرار کند اما هربار به صورت تصادفی کشته میشود و مجدد به عقب بازگشته و در میان مهمانی به خود می آید نامطمئن از این که چگونه مهمانی شروع شده است، چگونه پایان می یابد، چگونه باید فرار کند و چه کاری کرده که تاوانش را اینگونه باید بپردازد. تئوریهای او هر دفعه بیشترو بیشترمیشوند؛آیا به خاطر کوکایینی که دوستش با او مصرف کرد است؟ آیا آپارتمانی که‌جشن در آن برپا شده است تسخیر شده؟ آیا او مرده است و به جهنم آمده؟


8. پایان دنیای لعنتی – 2017 – The End of the F***ing World

مدت زمان هر قسمت: 22-19

یک داستان عاشقانه زیبا و البته جنایی که ماجرای متفاوتی از یک دختر و پسر نوجوان را روایت می کند. “جیمز” پسری است که از بچگی عاشق کشتن حیوانات و موجودات زنده بوده و رابطه خوبی با پدرش ندارد، او در مدرسه با دختری به نام “الیسا” آشنا می شود که بسیار جدی و بداخلاق است. این دو نفر از محل زندگی شان فرار می کنند و به طور ناخواسته منجر به قتل یک مرد می شوند.


9. شوخی کردن – 2018 – Kidding

مدت زمان هر قسمت: 32-25

“شوخی کردن” یک سریال درام و کمدی است که جیم کری در آن نقش یک مجری برنامه کودک را ایفا می کند که بعد از مرگ پسرش دچار آسیب روحی شدیدی شده و دوست دارد کودکان را با حقیقت زندگی آشنا کند. پدرش که کارگردان برنامه است، درحال برنامه ریزی برای کنار گذاشتن او از تلوزیون می باشد. اجرای “کری” در این سریال متفاوت و غم انگیز است.


10. من با این وضعیت خوب نیستم – 2020 – I Am Not Okay with This

مدت زمان هر قسمت: ۲۵-۱۹

داستان سریال “من با این وضعیت خوب نیستم” درباره دختری به نام سیدنی است که یک سال است پدرش را از دست داده و هنوز نتوانسته است با مرگ پدرش و غم و ناراحتی بعد از آن، کنار بیاید. مشکلات او با مادرش زیاد شده و هیچ‌گونه احساس نزدیکی و صمیمیتی با دوستان و هم سن و سال‌های خودش ندارد. همه‌ی این مسائل و احساسات فرو خورده شده، سیدنی را به فردی همیشه خشمگین و پرخاش‌گر تبدیل کرده و توانایی کنترل احساسات بد و منفی را از او گرفته است.

در همین زمان است که سیدنی متوجه می‌شود نیرویی ماورایی و متفاوت دارد که تنها زمانی که عصبانی و خشمگین شده، می‌تواند از آن استفاده کند. این موضوع سیدنی را آشفته‌تر کرده و این حس را در او به‌وجود می‌آورد که دختری عجیب و غریب است و هیچ شباهتی با انسان عادی ندارد!


11. عشق امروزی – 2019 – Modern Love

مدتی زمان هر قسمت: 35-29

فیلمنامه این سریال بر اساس اتفاقات واقعی که داستان آنها در روزنامه تایمز منتشر شده است نوشته شده و در هر قسمت به روایت داستان‌هایی متفاوت با شخصیت‌هایی که هر کدام به طریقی با پیدا کردن عشق دست و پنجه نرم می‌کنند می‌پردازد. حال و هوای کلی هر یک از قسمت‌های این سریال کمدی و عاشقانه است و داستان‌هایی که تعریف می‌شوند به دور از کلیشه و بسیار تاثیرگذار هستند.


12. انجام نشده – 2019 – Undone

مدت زمان هر قسمت: ۲۵-۲۲

“رافائل باب واکسبرگ”،‌ خالق و نویسنده سریال “بوجک هورسمن” (BoJack Horseman)، در خلق شخصیت‌های ضداجتماعی، افسرده و در عین حال بااستعداد و حساس استاد است. او این بار در سریال “انجام نشده” داستان زندگی دختری ۲۸ ساله به نام “آلما” را روایت می‌کند؛ دختری که در نوجوانی پدرش را از دست داده و از آن پس با این درد به زندگی‌اش ادامه داده است. او که مشکل شنوایی هم دارد، خود را فردی شکست‌خورده می‌داند و فرصت‌های مناسب در زمینه‌ی تحصیلی و شغلی را از دست داده است. “آلما” شخصیتی مبارزه طلب و خودساخته دارد که سعی می‌کند به شیوه‌ی خودش زندگی کرده و از آداب و رسوم جامعه به‌شدت بیزار می‌باشد.


13. بوجک هورسمن – 2020 تا 2014 – BoJack Horseman

مدت زمان هر قسمت: 27-25

شبکه نتفلیکس با ساختن بسیاری از سریال‌هایی که عجیب و بی‌سابقه بودند ریسک‌های بزرگی کرد و ساختن “بوجک هورسمن” هم کاری بود که فقط از نتفلیکس برمی‌آمد. سریال “بوجک هورسمن” در دنیای کابوس مانند بوجک که ستاره هالیوود است اتفاق می‌افتد. این سریال تنها کمدی نیست بلکه بسیار دقیق و تامل برانگیز هم هست. بوجک هورسمن با سرک کشیدن در نقطه‌های تاریک و ناگفته‌ی صنعت سرگرمی، مرگ انسانیت را بررسی می‌کند و یاس آدمها و جستجوی بی نتیجه‌شان برای چیزی بیشتر را به تصویر می‌کشد. این سریال نوع جدیدی از کمدی با استفاده از تصاویر را پایه گذاشت و در عین خنده‌دار بودن به‌شدت دردناک هم هست.


14. بحران در شش صحنه – ۲۰۱۶ – Crisis in Six Scenes

مدت زمان هر قسمت: ۳۰-۲۳ دقیقه

داستان سریال “بحران در شش صحنه” که در دهه پرتلاطم شصت میلادی (که ایالات متحده با چالش‌های بزرگی همچون به قدرت رسیدن و ترور جان اف کندی، گسترش اعتراضات به جنگ ویتنام، گسترش اقدامات جنبش حقوق مدنی درگیر بود) روایت می‌شود و اوضاع خانواده‌ی سنتی و محافظه کار طبقه متوسط ساکن در حومه شهر نیویورک را به تصویر می‌کشد که با ورود مهمانی ناخوانده (با بازی مایلی سایرس) به منزل‌شان، با بحران و مشکلات جدی روبه رو می‌شوند و باورهایشان توسط این تازه وارد مهمان به چالش کشیده می‌شود.


15. نا امن – 2016 – Insecure

مدت زمان هر قسمت: 40-27 دقیقه

سریال “نا امن” از شبکه HBO، “عیسی ری” (Issa Rae) را در نقش زنی نشان می‌دهد که در لس آنجلس زندگی کرده و می‌خواهد بین زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش تعادل ایجاد کند. در این مسیر با بهترین دوستش مولی همراه می‌شود که مشکلات او هم مشابه است. آن‌ها یکدیگر را حمایت کرده و اغلب از دیدگاه مختلف یک مشکل را بررسی می‌کنند. همین جنبه داستان آن را در چشم تماشاگر جذاب می‌کند زیرا شاید شرایط یکسان نباشد، اما تماشاگران می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این سریال نسبت به دیگر سریال‌های لیست طولانی‌تر است، اما ارزش وقت گذاشتن را دارد. تاکنون چهار فصل از سریال “نا امن”  منتشر شده و فصل پنجم هم در راه است.


16. رامی – 2019 – Ramy

مدت زمان هر قسمت: 43-23 دقیقه

“رامی یوسف” دستیار کارگردان و “رامی حسن” ستاره این سریال می‌باشد، داستان درباره باورهای متناقض هزار ساله است. از طرفی، دین به او آموزش می‌دهد که با احتیاط زندگی کند و تسلیم هیچ نوع وسوسه‌ای نشود، چرا که اگر چنین کاری کند، دیر یا زود اتفاق بدی برای او خواهد افتاد. از طرف دیگر، او بخشی از نسلی است که شاهد تحولات سیاسی و فرهنگی بوده و ذهن آنها بر پایه اینکه زندگی را باید زندگی کرد و هیچ پیامدی برای چیزی وجود ندارد بنا نهاده شده است. “رامی” که در این فلسفه متضاد به دام افتاده است، باید تصمیم بگیرد واقعاً برای خود چه می‌خواهد.


17. روشنگری – Enlightened – 2011-2013

مدت زمان هر قسمت: 30-25 دقیقه

این سریال به جای تمرکز بر گروهی از زنان به زندگی زنی می پردازد که برای مدت ها در زندگی آرامش نداشته است. لورا درن در نقش امی جلیکو زنی است که در آستانه فروپاشی روانی قرار داشته و فعالیت هایش مخربش باعث شکست او در زندگی می شود. گرچه این سریال کمدی است اما در بطن خود مضامین جدی را نمایش می دهد. اجرای ورا درن در نقش امی دیدنی بوده و جایزه گلدن گلوب را از آن خود نمود.


18. کاری که هرگز نکرده‌ام – 2020 – Never Have I Ever

مدت زمان هر قسمت: 30-22دقیقه

این سریال با نگاهی نوجوانانه به داستان دختری می‌پردازد که بین ملیت و آنچه می‌خواهد باشد گیر کرده است. این سریال ساخته “میندی کالینگ” (Mindy Kaling) درباره دختر هندی-آمریکایی به نام دیوی است که پس از عبور از بدترین سال‌های زندگی به مدرسه جدیدی می‌رود و می‌خواهد زندگی جدیدی را آغاز کند. هدف اصلی‌اش این است که دختر باحالی شده و دوست پسر داشته باشد. به تدریج متوجه می‌شویم با مادرش برخورد کرده و دوستانش را نادیده می‌گیرد. در این بین باید با از دست دادن مادرش کنار بیاید.


19. مردم عادی – 2020 – Normal People

مدت زمان هر قسمت: ۳۵-۲۲

“مردم عادی” درباره یک دختر و پسر ایرلندی به نام‌های ماریان و کانل است که از سال آخر دبیرستان با یکدیگر آشنا می‌شوند و علی‌رغم تفاوت بسیار زیادی که از نظر شخصیتی باهم دارند، عاشق یکدیگر شده و حالا باید درباره ادامه رابطه‌شان تصمیم جدی بگیرند. ماریان دختری غیراجتماعی و گوشه‌گیر است که در خانواده هم چندان مورد محبت واقع نشده و در برقراری ارتباط با هم‌سن و سالانش مشکل دارد؛ درحالی که کانل پسری دوست‌داشتنی و فعال است و به سبب بازی‌اش در تیم فوتبال مدرسه، همیشه از محبوبیت بالایی بین دانش‌آموزان برخوردار بوده‌است.

مینی سریال “مردم عادی” داستان شخصیت‌هایش را به یک دوره زمانی محدود نمی‌کند و با ادامه پیدا کردن در آینده نزدیک کارکترهایش، داستانش را عمیق‌تر و جداب‌تر هم کرده‌است.


20. آتلانتا – ۲۰۱۶ – Atlanta

مدت زمان هر قسمت: 35-23 دقیقه

این سریال داستان پردازی فوق‌العاده و نقش‌آفرینی‌های بی‌مثالی دارد و در کنار کارگردانی استثنایی، سریالی عالی شده است. همه قسمت‌های این سریال زیبا و منحصر به فرد هستند اما در فصل دو اوج هنرنمایی گروه سازندگان را شاهد هستیم. فرقی نمی‌کند داستان راجع به تمساحی بزرگ باشد یا مشکلات مالی، مشکلات روابط یا چیزی به سادگی آرایشگاه رفتن، گیر افتادن با غریبه‌های عجیب و غریب یا گم شدن در جنگل بعد از دزدیده شدن پولها، سریال آتلانتا همیشه داستان را به بهترین وجه پیش می‌برد و تمام می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. شجاعی

    دی 28, 1402

    اول از همه تشکر از زحمت شما، اما ای کاش در اول ژانر و بعد از اون امتیاز و افتخارات و کست کار رو هم مینوشتین. اینجوری جداگانه باید این چیزها رو هم جای دیگه مطالعه کنیم قبل از انتخاب و تماشا. بازهم تشکر

    پاسخ

  2. 97Amir

    مهر 4, 1400

    میشد سریال فمیلی گای،انریکن دَد،سوف‌پارک رو هم در این لیست قرار داد

    پاسخ

  3. .

    اسفند 15, 1399

    میشد سریال های خوب دیگه ای هم قرار داد به هر حال ممنونم

    پاسخ

  4. امیر

    خرداد 12, 1399

    بسیار خوب و عالی
    لطفا این لیست رو پربار تر کنید ممنون

    پاسخ