لیست بهترین فیلم‌های مریل استریپ؛ ستاره‌ای برای تمام دوران‌ها

بدون شک مریل استریپ (Meryl Streep) یکی از موفق ترین و بااستعدادترین بازیگران سینمای هالیوود است که طی دهه های گذشته با درخشش خود در فیلم های مختلف، موفق به دریافت سه جایزه اسکار شده و جزء رکوردداران بردن اسکار بازیگری است. وی همچنین با ۲۱ نامزدی اسکار و 31 نامزدی جایزه گلدن گلوب (۸ بار برنده شده) از نظر تعداد نامزدی این جایزه‌ها در میان تمام بازیگران دارای رکورد است. در این لیست به معرفی تعدادی از بهترین فیلم های این بازیگر توانا خواهیم پرداخت. با پروشات همراه باشید.


1. شیطان پرادا می‌پوشد – ۲۰۰۶ – The Devil Wears Prada

یکی از بهترین اجراهای “مریل استریپ” را در این فیلم شاهد هستیم که در نقش یک مدیر مجله مد که بسیار در کارش جدی و سخت گیر می باشد ظاهر شده است. قاطعیت، بدجنسی، وقار و قانون مدار بودن از صفاتی هستند که “استریپ” آنها را به زیبایی تمام به تصویر کشیده و مخاطب را محو خودش می کند.


2. ماما میا! – 2008 – Mamma Mia

برای “مریل استریپ” انجام هیچ کاری غیرممکن نیست، خصوصا ایفای نقش در فیلم های موزیکال! فیلم ماما میا! روایتگر داستان دختری به‌نام سوفی است که مادرش (دونا) که صاحب هتلی در یک جزیره است، برای چندین سال هویت پدر واقعی‌اش را از او پنهان کرده‌است. اما دختر تصمیم می‌گیرد پیش از ازدواج، پدرش را پیدا کند. بنابراین دختر از چند مرد که در زندگی مادرش نقش داشتند درخواست می‌کند به خانه آن‌ها بیایند.


3. پست – 2017 – The Post

“مریل استریپ” در این فیلم نقش “کاترین گراهام”، اولین رئیس زن واشینگتن پست، را به زیبایی تمام ایفا می کند. نقش مقابل او نیز تام هنکس می باشد که به عنوان سردبیر این روزنامه به ایفای نقش می پردازد. داستان این فیلم داستان تلاش های این روزنامه برای افشاگری هایی علیه دولت آمریکا است.


4. بانوی آهنی – 2011 – The Iron Lady

فیلمی که یک جایزه اسکار دیگر برای “مریل استریپ” به ارمغان آورد. این بار هم او نقش یک زن سیاستمدار موفق یعنی “مارگارت تاچر”، نخست وزیر اسبق بریتانیا، را طوری ایفا کرد که نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد.


5. جولی و جولیا – ۲۰۰۹ – Julie & Julia

فیلم “جولی و جولیا”، با بازی “مریل استریپ” و “ایمی آدامز”، درباره ی مربی آشپزی “جولیا چایلدز” و زن جوانی به نام “جولی پاول” است که همه ی غذا های کتاب او را یک سال پخت و درباره اش وبلاگ نوشت که به کتاب پرفروشی تبدیل شد. این فیلم داستان این دو زن است که در دو زمان مختلف با دو همسر و دو زندگی مختلف، تلاش کردند از طریق اشتیاق وسواس آمیز و پشتکار، خودشان و زندگی شان را از نو بسازند.


6. پل‌های مدیسون کانتی – 1995 – The Bridges of Madison County

“استریپ” در این فیلم نقش زن میانسال خانه‌داری در مدیسون کانتی ایالت آیووا را ایفا می کند که چند روز، در غیاب همسر و فرزندانش، با مرد عکاسی که به آن‌جا سفر کرده‌است، رابطه مخفیانه‌ای برقرار می‌کند. این فیلم برای او نامزدی اسکار را به همراه داشت.


7. رودخانه وحشی – 1994 – The River Wild

“مریل استریپ” با بازی در این فیلم توانایی خود برای بازی در فیلم های مهیج و اکشن را ثابت کرد. او در این فیلم نقش یک راهنمای سابق قایق رانی را ایفا میکند که باید با دو قاتل خطرناک که خانواده اش را در یک گردش خارج از شهر گروگان گرفته اند مبارزه کند تا آنها را نجات دهد.


8. آگوست: اوسیج کانتی – ۲۰۱۳ – August: Osage County

فیلم هایی که به خوبی و خوشی تمام می شوند، به ما برای ادامه زندگی انرژی می دهند و فیلم های پر غم و غصه ما را با حقایق ناخوشایند و سخت زندگی روبرو می کنند. در فیلم “آگوست: اوسیج کانتی”، “مریل استریپ” یکی از اجراهای بی نطیرش را به اجرا می گذارد تا در قالب مادری بی رحم و تلخ زبان نفرت و غم توامان بیننده را برانگیزد.


9. کارت‌پستال‌هایی از لبه پرتگاه – 1990 – Postcards from the Edge

این فیلم درباره رابطه پرتنش و پیچیده یک بازیگر (با بازی استریپ) و مادرش است که به شدت به مواد مخدر و الکل معتاد است و با او زندگی می کند.


10. انتخاب سوفی – 1982 – Sophie’s Choice

“انتخاب سوفی” یکی از معروف ترین فیلم های “مریل استریپ” است که برای بازی در آن برنده جایزه اسکار هم شده است. داستان این فیلم درباره زنی زیبا و لهستانی به نام “سوفی” (با بازی استریپ) است که از اردوگاه نازی‌ها جان سالم بدر برده ولی دو فرزندش را از دست داده است. “سوفی” با همسایه اش که مردی نویسنده است دوست می شود و بعد از آن رازهایی دردناک از زندگی اش را برای او فاش می کند.


11. کریمر علیه کریمر – 1979 – Kramer vs. Kramer

“مریل استریپ” اولین جایزه اسکارش را با بازی در این فیلم به دست آورد. او یکی از بهترین اجراهای خود را در این فیلم درام به نمایش گذاشت. نقش زنی که به خاطر درگیری بیش از حد همسرش با شغلش درخواست طلاق کرده و او را ترک می کند. اما بعد از مدتی برای گرفتن حق حضانت تنها پسرش بازگشته و باید برای این مسئله بجنگد.


12. دل‌سوختگی – 1986 – Heartburn

همبازی بودن “مریل استریپ” و جک نیکلسون در این فیلم احتمالا باید به اندازه کافی شما را برای تماشایش ترغیب کند. “ریچیل” نویسنده ای در یک روزنامه نیویورکی با “مارک” مقاله نویسی اهل واشینگتن آشنا شده و بر خلاف اعتقاداتش درباره ازدواج عاشق او می شود. آنها یک خانه می خرند، صاحب دختری می شوند. “ریچل” تصور می کنند آنها بسیار خوشبخت هستند تا اینکه متوجه می شود همسرش رابطه ای مخفیانه دارد.


13. سیلک‌وود – 1983 – Silkwood

این فیلم که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است، درباره زنی به نام “کارن سیلکوود”، کارگر نیروگاه پلوتونیوم اوکلوهاما، است که برای جلوگیری از فاش کردن نقض امنیت کارگران نیروگاه به عمد آلوده شده، از نظر روانی شکنجه شده و احتمالا به قتل رسیده است می باشد.


14. اتاق ماروین – 1996 – Marvin’s Room

دو خواهر با نام‌های بیسی (دایان کیتون) و لی (مریل استریپ) است که از سال‌ها پیش با یکدیگر قهر کرده‌اند و دیگر ارتباطی با یکدیگر ندارند.

وقتی هانک (لئوناردو دی کاپریو) پسر لی بر اثر ماجراهایی سر از یک مرکز روانکاوی درمی‌آورد، سروکله بیسی هم پیدا می‌شود. فیلم بیشتر با محوریت رابطه این دو خواهر و هانک نوجوان پیش می‌رود. خوشبختانه فیلم آن طور که ببینده پیش بینی میکند پیش نمی رود.


15. پیچیده‌ است – 2009 – It’s Complicated

جین (مریل استریپ) مادر سه فرزند بالغ و صاحب یک رستوران و نانوایی است و نزدیک به یک دهه است که از شوهر سابق خود جیک (الک بالدوین) جدا شده است. او با مرد معماری بنام آدام (استیو مارتین) رابطه عاطفی ایجاد کرده اما پس از ملاقات شوهر سابقش احساس می کند هنوز به او علاقه مند است و همین مسئله او را دچار سردرگمی می کند.


16. بگذار همه آنها صحبت کنند – 2020 – Let Them All Talk

اخیرترین فیلم استریپ که در آن نقش نویسنده‌ای مشهور را بازی می‌کند؛ نویسنده‌ای که بعد از سالها جدایی از دوستان صمیمی‌اش، حالا تصمیم گرفته آنها را در سفر خود به لندن مهمان کند تا شاید فرصتی برای دلجویی و به میان کشاندن حرف‌های ناگفته میان انها به‌وجود بیاید. فیلم “بگذار همه آنها صحبت کنند” توقعات بیننده امروزی از یک اثر سینمایی را تا حد خوبی برطرف کرده و در شخصیت‌پردازی‌اش به حدی موفق بوده که می‌توان به‌راحتی افراد مشابه به کارکترهای داستان را در زندگی واقعی خودمان هم پیدا کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم