برترین ایده‌ها برای راه‌اندازی استارت آپ در سال 2017

ما امروزه در دنیای تکنولوژی زندگی می‌کنیم که هر ثانیه هزاران استارت آپ راه‌اندازی می‌شوند تا خدمات و تجربه‌های مختلفی را در اختیار مشتری قرار دهند. کارآفرینان بر اساس تکنولوژی‌های موجود، ایده‌ها و راه‌حل‌های نوینی ارائه می‌دهند. برخی از این فناوری‌ها مانند اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ازجمله تکنولوژی‌هایی هستند که می‌توانند بازار مصرف را به‌کلی تحت تأثیر قرار دهند و تغییرات و نوآوری‌هایی ایجاد کنند.

سال 2016 سال نوآوری‌های بزرگ بود، بخصوص در عرصه تکنولوژی. بااین‌حال بسیاری از متخصصین پیش‌بینی می‌کنند که سال 2017 از سال قبل بهتر خواهد بود. استارت آپ های راه‌اندازی شده تغییرات بسیاری در عرصه دولتی، بهداشت و انسانی، به وجود خواهند آورد. به همین دلیل در اینجا برترین استارت آپ های 2017 را به شما معرفی خواهیم نمود.

ابر داده (Big Data)

امروزه سرمایه‌گذاری بر روی ابر داده بسیار رایج شده است و در سال 2017 بیشتر هم خواهد شد. درحالی‌که حاضر، بانک‌ها، سیستم‌های آموزشی، بهداشت، و مراکز دولتی، از ابر داده استفاده می‌کنند. امروزه برای پیش‌بینی رفتار مشتری و تحلیل آن به اطلاعات زیادی نیاز داریم. متخصصین اعتقاد دارند که این تکنولوژی فرایند تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد و درنتیجه تنها راه مؤثر برای بازاریابی محصول است. بنابراین استفاده از ابر داده میان شرکت‌های مختلف رقابت ایجاد می‌کند.

اینترنت اشیا (IoT)

در ابتدا باید بدانیم اینترنت اشیا چیست. اینترنت اشیا به معنای اتصال ابر داده به اینترنت است. خودروها، ساعت‌های هوشمند، لامپ هوشمند و مانیتور پزشکی می‌توانند به اینترنت اشیا متصل باشند. زمانی که یک دستگاه اینترنت اشیا به یک دستگاه دیگر که آن‌هم به این تکنولوژی متصل است، وصل شود، با کمک اینترنت اطلاعات را مبادله می‌کنند. با پیشرفت اینترنت اشیا، مسائل امنیتی و شخصی به میان می‌آید. حملات سایبری یکی از تهدیدهای اینترنت اشیا به شمار می‌روند.

امنیت سایبری

امنیت سایبری یکی از ایده‌های برتر برای استارت آپ های سال 2017 خواهد بود. در حال حاضر یکی از مشکلات اعظم تکنولوژی امروز حملات سایبری است. در سال‌های گذشته مشکلات و حملات بسیاری رخ داد و پس‌ازاینکه مشکل بزرگی به بار آورد شناسایی شد. بزرگ‌ترین حملات سایبری در سیستم‌های دولتی و پزشکی رخ داد. البته بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز در میان قربانیان این حمله‌ها بودند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

در گذشته هوش مصنوعی دست‌مایه فیلم‌های تخیلی بود. اما در حال حاضر یک حقیقت محسوب می‌شود. یکی از نمونه‌های این تکنولوژی شرکت آمریکایی آمازون است. الگوریتم‌های یادگیری ماشین محصولات را به خریدار پیشنهاد می‌کنند. این الگوریتم خاص رفتار مشتری را بررسی می‌کند. برای مثال، مشتری که محصول خاصی را خریداری می‌کند، ممکن است محصولات مشابه را نیز خریداری کند. سپس بر اساس این الگوریتم آن محصولات را به افرادی که یک محصول خاص را خریداری نمودند، پیشنهاد می‌کنند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

قطعاً از برترین ایده‌های استارت آپ، می‌توان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نام برد. برای درک بهتر این تکنولوژی تنها لازم است بدانید که شرکت فیس‌بوک VR Oculus Rift را خریداری نمود. در آینده شبکه‌های اجتماعی به تصاویر و فیلم‌های 360 درجه بیشتر اهمیت خواهند داد. درنتیجه واقعیت مجازی بر زندگی افراد تأثیر خواهد گذاشت. افراد فلج می‌توانند با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی با دوستان و خانواده خود که در سفر هستند از راه دور ارتباط برقرار کنند. سازمان جهانی هوش مصنوعی پیش‌بینی نموده که تا سال 2020 بیش از یک میلیارد جمعیت جهان از این تکنولوژی استفاده خواهند نمود.

چت بوت ها

امروزه حوزه‌های مربوط به خدمات مشتری بسیار گسترده هستند. ربات‌ها، چت بوت ها و هوش مصنوعی لازمه تکنولوژی‌های آینده هستند. آلون ماسک (Elon Musk) بنیان‌گذار و مدیرعامل SolarCity, Tesla و SpaceX اعتقاد دارد ازآنجایی‌که در آینده بیشتر مشاغل توسط تکنولوژی‌های مختلف انجام می‌شوند، مردم کار کمتری برای انجام دادن خواهد داشت و درنهایت از دولت حقوق دریافت خواهند نمود. در آن صورت چت بوت ها وظیفه خدمات به مشتری را به عهده خواهند داشت – شهرت Amazon’s Echo و Alexa به همین دلیل است. هنوز در آغاز راه هستیم.

لوازم هوشمند

آیا درباره این تکنولوژی که کاربران می‌توانند با عینک آفتابی خود فیلم‌های 10 ثانیه‌ای ضبط نموده و سپس آن را در Snapchat آپلود کنند، چیزی شنیده‌اید؟ و این تنها یکی از امکانات لوازم هوشمند است.

هرچه به سمت آینده پیش می‌رویم، ضرورت استفاده از تکنولوژی در استارت آپ ها افزایش پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید: چه یک استارت آپ تازه‌کار باشید یا یک شرکت تجاری، تکنولوژی می‌تواند در موفقیت تجارت شما مؤثر باشد. بنابراین پیش از فرارسیدن آینده به استقبال آن بروید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم