گزارش باکس آفیس آخر هفته: شروع موفق انیمیشن Abominable

در هفته ای که گذشت یکی دیگر از انیمیشن های مورد انتظار سال 2019 یعنی “نفرت انگیز” (Abominable) اکران شد که شروع خوبی را در گیشه پشت سر گذاشت و جایگاه نخست جدول باکس آفیس را از آن خود کرد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


انیمیشن جدید کمپانی یونیورسال پیکچرز به نام “نفرت انگیز”، به کارگردانی “جیل کالتون” (Jill Culton)، با بیش از 20 میلیون دلار فروش در افتتاحیه ی اکرانش صدرنشین جدول باکس آفیس این هفته شد. همچنین این انیمیشن در گیشه ی جهانی هم 10 میلیون دلار فروش داشته است که در مجموع به مبلغ 31 میلیون دلار فروش در اولین روزهای اکرانش دست پیدا کرده است.

“نفرت انگیز” داستان گروهی از مردم  است که تصمیم می گیرند بلندترین کوه جهان را اندازه بگیرند و با چیزی مواجه می شوند که تنها در داستان ها شنیده بودند. “کلویی بنت” صداپیشگی شخصیت “یی” را برعهده دارد، دختری که در میان عده ای شرور گیر کرده است. آن ها ماجراجویی خود را از شانگهای آغاز کرده و به کوه های هیمالیا می رسند. در بین راه با یک یتی رو به رو می شوند که در بین کوه ها گم شده است. بنابراین این انسان ها باید یتی را به خانه اش برسانند.

فیلم درام و تاریخی “دانتون ابی”، به کارگردانی “مایکل انگلر” (Michael Engler)، با 14 میلیون دلار فروش در هفته ی دوم اکرانش، یک پله سقوط کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم در گیشه ی جهانی 48 میلیون دلار فروش داشت و تا کنون جمعا به 107 میلیون دلار فروش دست پیدا کرده است. “دانتون ابی” دنباله ی سریالی به همین نام است که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۰ از شبکه ی آی تی وی منتشر شده است.

در ادامه ی جدول باکس آفیس، فیلم کمدی-جنایی “کلاهبرداران” (Hustlers)، به کارگردانی “لورین اسکافاریا” (Lorene Scafaria)، با دو پله صعود و با 11 میلیون دلار فروش، جایگاه سوم را به دست آورد. داستان این فیلم درباره ی دو دوست به نام های “رامونا” (با بازی جنیفر لوپز) و “دستنی” (با بازی کنستانس وو) است که همراه با دیگر اعضای سابق استریپ-کلاب‌ها از مشتری‌های وال استریتی خود اخاذی می‌کنند.

فیلم های “آن: بخش دوم”، به کارگردانی “اندی موشیاتی” (Andrés Muschietti) و “به سوی ستارگان”، به کارگردانی “جیمز گری” (James Gray) به ترتیب با 10.5 و 10 میلیون دلار فروش در جایگاه های چهارم و پنجم جدول باکس آفیس سینما های آمریکا قرار دارند.

هفته ی آینده چه فیلم هایی اکران می شوند؟

در ادامه ی این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

1. جوکر – Joker

تنها چهار روز دیگر به اکران هیجان انگیزترین فیلم سال 2019 باقی مانده است! فیلمی که بعد از اکران در جشنواره ی فیلم ونیز و دریافت مهم ترین ترین جایزه ی این جشنواره، از سوی بسیاری از منتقدان سینما یک شاهکار خوانده شد. و بسیاری “فینیکس” را برای بازی اش در نقش جوکر، لایق دریافت جایزه ی اسکار می دانند.

“واکین فینیکس” (Joaquin Phoenix)، بازیگر نقش جوکر، در مصاحبه ای درباره ی نقشش گفت: “من برای درک بهتر شخصیت و انگیزه هایش کتاب هایی در مورد قاتلین سیاسی خواندم ولی در نهایت کتاب ها فقط برای اطلاعات بود. من “آرتور” را یک شخصیت سخت گیر و نکته سنج در نظر گرفتم. دارای نوعی وسواس. ولی همچنان نیازمند آزادی عملی بودم که بتوانم شخصیتی غیر قابل شناسایی خلق کنم. این یک شخصیت خیالی است و قصد من این بود که شخصیتی را بسازم که روانشناسان نتوانند در دسته بندیهای شخصیتی قرار دهند. من از هیچ کدام از شخصیت های قبلی “جوکر” (مانند جوکرِ هیث لجر) نمونه برداری نکردم و حتی اجازه ندادم این نمونه‌ها تاثیری در شخصیتی که خلق میکنم بگذارند.”

فیلم “جوکر” با اینکه اقتباسی از کمیک های دی سی است، اما داستانی کاملا متفاوت دارد و به طور اختصاصی به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می شود.

“رابرت دنیرو” (Robert De Niro) و “زازی بیتز” (Zazie Beetz) از دیگر بازیگران این فیلم هستند. فیلم درام و جنایی “جوکر” در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینما های ایالت متحد آمریکا اکران خواهد شد. برخی از وبسایت های معتبر فروشی 100 تا 150 میلیون دلاری را برای این فیلم در افتتاحیه ی اکرانش پیش بینی کرده اند.


2. لوسی در آسمان – Lucy in the Sky

یکی دیگر از فیلم هایی که مدعی اسکار 2020 است، فیلم “لوسی در آسمان” با بازی ناتالی پورتمن با استعداد است که همزمان با فیلم “جوکر” اکران خواهد شد.

فیلم “لوسی در آسمان” براساس یک داستان واقعی ساخته شده است و داستان کاپیتان “لیسا نواک” با بازی ناتالی پورتمن، بازیگر برنده جایزه اسکار را روایت می‌کند که در سال ۲۰۰۷ حدود ۱۴۰۰ کیلومتر از هیوستون به اورلاندو را با یک چاقو و اسلحه برای به‌ دست آوردن دوباره عشق سابق خود که ویلیام اوفلین نام داشت، طی کرد و پس از تهدید به گروگان‌گیری و قتل رقیب عشقی خود، دستگیر و سپس توسط ناسا اخراج شد. این داستان، یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های سازمان ناسا در مورد سلامت روحی و روانی فضانوردان خود در طی یک دهه گذشته بوده است.

اسن فیلم در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینماهای ایالت متحد آمریکا اکران می شود.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس و مهم ترین اکران های پیش رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم