5 راهنمای سفر به اروپا

در گذشته برای سفرهای اروپایی مجبور بودیم از کتاب‌های راهنما استفاده کرده و قیمت بهترین رستوران‌ها و هتل‌ها را باهم مقایسه کنیم. اما امروزه با جستجو در گوگل می‌توانید درباره هزینه‌ها، مسیرهای سفر و لوازم رفاهی، اطلاعاتی کسب کنیم. آیا سفر به اروپا امن است؟ آیا می‌توان لپ‌تاپ را با خود به داخل هواپیما برد؟ آیا برای سفر به سواحل هم به ویزا نیاز داریم؟ شاید این قبیل سؤالات برای شما هم پیش آمده باشد. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم به این سؤالات و سؤالات دیگر شما پاسخ دهیم و پنج راهنمای سفر به اروپا را به شما ارائه دهیم.

تابستان امسال برای سفر به اروپا باید حسابی مراقب باشید

وزارت امور خارجه ایالت متحده آمریکا در اول مه برای سفر تابستانی به اروپا هشدار داد. این هشدار اخیر که از هشدارهای معمول سفر متفاوت است، به دلیل حملات اخیر در کشورهای فرانسه، روسیه، سوئد و انگلستان، صورت گرفته زیرا احتمال می‌رود با افزایش سفرهای تابستانی به سواحل اروپایی این حملات افزایش پیدا کنند. این وزارت خانه به گردشگران هشدار می‌دهد که حین بازدید از مناطق گردشگری، ایستگاه‌ها و بازارها محتاط باشند. این هشدارها سفرهایی که تا سپتامبر انجام می‌شود را شامل شده و برای سفرهای پس‌ازآن تاریخ باید از هشدارهای بعدی مطلع شوید.

ممکن است اجازه نداشته باشید لپ‌تاپ خود را به داخل هواپیما ببرید

با خودتان کتاب ببرید. از مارس امسال مسافرانی که از 10 فرودگاه در آفریقای شمالی و خاورمیانه (مصر، اردن، کویت، مراکش، قطر، عربستان صعودی، ترکیه و امارات متحده عربی) به آمریکا سفر می‌کنند اجازه ندارند دستگاه‌هایی مانند iPad، لپ‌تاپ یا دستگاه‌هایی بزرگ‌تر از تلفن همراه به داخل کابین ببرند. این فرودگاه‌ها عبارت‌اند از خط هوایی مصر، امارات، خطوط هوایی Etihad، خطوط هوایی کویت، خطوط هوایی قطر، خط هوایی رویال مراکش، خطوط هوایی رویال اردن، خطوط هوایی عربستان صعودی و خطوط هوایی ترکیه. چرا؟ زیرا دولت ترامپ اعلام نموده است که تروریست‌ها خطوط هوایی که به ایالات‌متحده پرواز می‌کنند را هدف قرار خواهند داد.

برخی از این خطوط هوایی نسبت به این محدودیت‌ها واکنش نشان داده‌اند. برای مثال کشور امارات برای نگهداری لپ‌تاپ و تبلت مسافرین خدمات رایگان ارائه می‌دهد، تنها کافی است که پیش از سوارشدن دستگاه‌های خود مانند لپ‌تاپ، تبلت و سایر دستگاه‌های الکترونیکی ممنوعه را به کارکنان امنیتی بسپارند. امارات می‌گوید این دستگاه‌ها در جعبه‌هایی نگهداری شده، در هواپیما قرار می‌گیرد و در فرودگاه ایالات‌متحده به مشتری تحویل داده می‌شود.

به نظر می‌رسد که این محدودیت‌ها به کشورهای دیگر هم کشیده خواهد شد. وزارت امور داخلی درباره محدودیت و ممنوعیت تمام دستگاه‌های الکترونیکی شامل لپ‌تاپ و لوازم دیگر از تمام پروازهای اروپا به ایالات‌متحده، شایعاتی ایجاد کرده است. اما تصمیم نهایی هنوز اخذ نشده است. اگرچه این ممنوعیت شامل پروازهای آمریکا نشده است اما ممکن است به‌زودی پروازهای اروپا به آمریکا نیز شامل این محدودیت شوند.

وزارت امور امنیتی ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا در تاریخ 17 مه، برای صحبت پیرامون حمات هوایی یک جلسه ترتیب دادند. طبق گفته یک کارمند رسمی این مصوبه هنوز در حال مذاکره است. ازآنجایی‌که هنوز چیزی تصویب نشده مسافران اروپا می‌توانند فعلاً با خیال راحت سفر کنند.

برخلاف شایعات، مسافران آمریکایی برای سفر به اروپا به ویزا نیاز ندارند

در این اواخر درباره اینکه آمریکایی‌ها برای سفر به اروپا به ویزا نیاز دارند شایعاتی پیش آمده است. اما خیالتان راحت باشد، زیرا برخلاف رأی پارلمان اروپا برای دستور ویزای مسافران آمریکایی به اروپا، کمیسیون اروپا هنوز هیچ دستوری صادر نکرده و مسافران آمریکایی می‌توانند با خیال راحت به اروپا سفر کنند. کمیسیون اروپا گفته است، “در حال حاضر فرمان ویزا برای شهروندان کانادایی و آمریکایی چشم‌پوشی می‌شود زیرا با اهداف ما برای اینکه شهروندان اتحادیه اروپا بتوانند بدون ویزا سفر کنند، مغایرت دارد.” علاوه براین، حملات اخیر به اروپا و کاهش یورو، سفر آمریکایی‌ها به اروپا را کاهش داده است و اتحادیه اروپا نمی‌تواند بر این کاهش دامن بزند.

باید مراقب خودتان باشید

به‌احتمال‌زیاد در این سال در برخی از قسمت‌های اروپا با گردشگران کمتری مواجه شوید. بر اساس سازمان گردشگری پاریس، در سال 2016 تعداد گردشگران 1.5 میلیون کمتر بود، یعنی 4.7 درصد کاهش نسبت به سال 2015. این کاهش به دلیل حملات تروریستی اخیر بوده که باعث شده گردشگران از سفر به این شهر جادویی خودداری کنند. در اوایل سال جدید یک مرد 29 ساله پس از حمله به سربازان خارج از موزه لوور، پربازدیدترین موزه جهان، مورد شلیک قرار گرفت. پس‌ازاین حمله مراجع ارشد تصمیم گرفتند اطراف برج ایفل یک دیوار شیشه‌ای ضدگلوله قرار دهند، زیرا این جاذبه گردشگری ممکن است مورد هدف تروریست‌ها قرار بگیرد. فرانسه با داشتن بیش از 82.5 میلیون گردشگر در سال گذشته، مقصد اول گردشگران در جهان است. بلژیک و ترکیه هم که در سال گذشته مورد حملات تروریستی قرار گرفتند با کاهش گردشگر مواجه شدند.

سفر به انگلستان ارزان‌تر خواهد بود

به دلیل رأی برکسیت در ژوئن اخیر، ارزش پوند انگلستان کاهش یافته است، حتی ارزش آن از ارزش پوند در تورم اقتصادی سال 2008 نیز کمتر شده است. اگرچه تا سال 2019 انگلستان به‌طور کامل از اتحادیه اروپا خارج نخواهد شد، اما مسافران از هم‌اکنون می‌توانند از قیمت‌های پایین نهایت استفاده را داشته باشند. طبق گزارش‌ها در ماه مارس ارزش پوند انگلستان کمتر شده است، زیرا انگلستان در تلاش است تا هرچه بیشتر از اتحادیه اروپا جدا شود. بسیاری از آمریکایی‌ها از این شرایط استفاده نموده و به آنجا سفر می‌کنند. طبق گزارش CNBC، از زمان رفراندوم اتحادیه اروپا در ژوئن، ارزش پوند 17 درصد کاهش یافته است.

به همین صورت در سال‌های اخیر ارزش یورو نیز به دلار آمریکا نزدیک‌تر شده است. در حال حاضر ارزش یک یورو معادل 1.09 دلار است اما به‌طورکلی ارزش آن در نوسان است. اگر آمریکا نرخ بهره خود را افزایش دهد، یورو گران‌تر خواهد شد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم