معرفی 10 نسخه کمیکی از شخصیت سوپرمن

سوپرمن یکی از جنجالی ترین شخصیت ها بین طرفداران است. برخی او را دوست دارند و برخی از او متنفرند. کسانی که از او متنفرند او را خسته کننده، غیر قابل هم ذات پنداری و یا بیش از اندازه قوی می دانند. مشخص است که کسی که غیر قابل شکست دادن و بدون نقطه ضعف خاصی است و تقریبا هیچ وقت شکست نخورده می تواند برای مخاطبین خسته کننده باشد. از طرف دیگر، سوپرمن نماد تمام چیز هایی است که انسان ها می توانند به دست بیاورند و در نتیجه شخصیتی است که می تواند برای آینده روشن بشریت الهام بخش باشد. همگی می دانیم که او نماد امید است.

بدون توجه به افکار و احساسات طرفداران راجع به سوپرمن، غیر منطقی است که بگوییم نیروهای سوپرمن بی معنی هستند. ورژن هایی از شخصیت سوپرمن وجود دارد که نیروها و توانایی های بیشتری دارد که خیلی از طرفداران با آنها آشنا نیستند. بیایید نگاهی به قوی ترین ورژن های سوپرمن در دنیای DC بیندازیم. با پروشات همراه باشید.


10. کینگدام کام – KINGDOM COME

داستان کینگدام کام کمپانی دی سی ورژنی قدیمی تر از لیگ عدالت است که برای دفع کردن یک تهدید، قهرمانان را دور هم گرد آورده است. سوپرمن از بازنشستگی در آمده، ظاهرش تغییر کرده و نیروهای بیشتری به دست آورده است.

شاید تصور کنیم سوپرمن پیر ضعیف است، اما بالا رفتن سن او و وقت گذرانی‌اش زیر نور خورشید که منبع قدرت اوست، باعث شده نیروهایش را حفظ کند. این ورژن پیرتر کلارک اگرچه از خود سوپرمن قوی تر نیست، اما با توانایی های زیادی که دارد ثابت می کند که سن تنها یک عدد است!


9. ماورای سوپرمن – SUPERMAN BEYOND

مانند کینگدام کام، سوپرمن فراتر هم ورژن پیرتری از سوپرمن با همان قدرت های همیشگی است. این ورژن از کلارک در دنیای بتمن فراتر (Batman Beyond) وجود دارد و با داشتن قدرت های همیشگی، سوپرمن رهبری گروه لیگ عدالت را به عهده دارد. DC به تازگی ورژن کمیک بوکی پسر سوپرمن به نام “جان کنت” را در نقش مرد آینده وارد داستان کرده است.

شاید کلارک از خودش در گذشته قوی تر نباشد اما همیشه به طور ضمنی گفته شده که “جان” می تواند از او بهتر باشد. به این دلیل که این ورژن از “جان” داستانی در آینده را روایت می کند ساده است که بفهمیم این ورژن از “سوپرمن فراتر” از ورژن های قبلی قوی تر است.


8. وال زاد – VAL ZOD

وال زاد پس از مرگ سوپرمن اصلی جای او را در زمین 2 گرفت. وال آدم صلح طلبی بود و تنها در زمانی که مجبور بود مبارزه می کرد. او فوبیای فضاهای باز داشت اما در نهایت توانست بر ترسش غلبه کند و وظایف سوپرمن را بر عهده بگیرد.

“وال زاد” همه قدرت های کریپتون را زیر نور خورشید داشت و علاوه بر آن بسیار باهوش بود و شخصیت بسیار ارزشمندی شناخته می شد. کلارک هم هوش زیادی داشت اما قدرت هوش “وال زاد” بسیار بیشتر از او بود و در هر موقعیتی برایش برگ برنده ای محسوب می شد.


7. خورشید سرخ – RED SON

در کمیک داستانی “سوپرمن: خورشید سرخ” شخصیت های داستانی به جای اسمالویل در کانزاس در اتحاد جماهیر شوروی فرود می آیند و در این کتاب داستان از این زاویه روایت می شود. این ورژن سوپرمن یکی از مقامات رده بالای شوروی است ولی همچنان از نیروهایش برای کارهایی که به اعتقاد خودش خوب است استفاده می کند.

در این ورژن داستان های بسیار جالبی بین سوپرمن و لکس لوثر اتفاق می افتد. در این ورژن هم سوپرمن قدرت های همیشگی خود را دارد اما در نهایت رهبر شوروی می شود و علاوه بر قدرت های فیزیکی، قدرت سیاسی بسیار بالایی نیز پیدا می کند.


6. سوپر سولجر – SUPER SOLDIER

این نسخه از  سوپرمن شاید برایتان جالب باشد. سوپر سولجر قسمتی از دنیای آمالگام است که دنیایی ترکیبی از مارول و دی سی برای همکاری بین آن ها است. در این مورد، سوپر سولجر ترکیبی از شخصیت سوپرمن و کاپیتان آمریکا است!

سوپر سولجر توانایی های هر دو شخصیت را داراست و سپر S مانند سوپرمن را به عنوان سپر اصلی خود همراه دارد. به دلیل ترکیب شدن سوپر سولجر با سوپرمن قدرت های هر دو طرف تقویت شده و بیشتر می شود. در نتیجه سوپر سولجر از سوپرمن معمولی سریع تر و قوی تر است.


5. اولترامن – ULTRAMAN

اولترامن موجود جالبی بود زیرا توانایی این را داشت که از سوپرمن اصلی قوی تر و یا ضعیف تر باشد. اولترامن در زمین 3 زندگی می کرد جایی که همه چیز نسبت به زمین ما در حالت متضادش قرار داشت. زمانی که نیکی در زمین ما حکم فرما بود، در زمین 3 شر پیروز بود و در نتیجه اولترامن خودش هم موجودی شیطانی بود.

با این حال او برای حفظ نیروهایش باید کریپتونایت مصرف می کرد و هرچه بیشتر مصرف می کرد قوی تر می شد و بدون مصرف کردن کریپتونایت به یک انسان معمولی و ضعیف تبدیل می شد، در حالیکه در دنیای ما کریپتونایت تنها نقطه ضعف سوپرمن محسوب می شود.


4. آل استار سوپرمن – ALL-STAR SUPERMAN

سری آل استار سوپرمن اثر “گرنت موریسون” تا به امروز یکی از بهترین داستان های سوپرمن است. “موریسون” برخلاف باقی نویسندگان که سوپرمن را ضعیف تر می کردند او را قوی تر کرد.

سلول های بدن سوپرمن بعد از نجات دادن تعدادی فضانورد که در نزدیکی خورشید دچار سانحه شده بودند شروع به رشد سریعی کردند که به او قدرت بیشتری دادند، ولی باعث شدند او به بیماری سرطان مبتلا شود. در طول این داستان سوپرمن هرچه قوی تر می شود به مرگ هم نزدیکتر می شود. آل استار سوپرمن ابعاد جدیدتری از شخصیت سوپرمن را به نمایش می گذارد و پایان جالبی برای این داستان احساسی رقم می زند.


3. سوپربوی پرایم – SUPERBOY PRIME

سوپربوی پرایم برای کمپانی دی سی دردسر های زیادی درست کرد. احساسات ناپایدار و طبیعت غیر قابل پیش بینی او که با قدرت های سوپرمن ترکیب شده بود و هیچ کدام از ضعف های او را هم نداشت، از او تهدید بزرگی ساخته بود. سوپربوی پرایم انسانی از دنیای واقعی بود، یعنی جایی که سوپرمن و بتمن تنها شخصیت های داستانی هستند. بعد از منتقل شدن اش به دنیای کمیک بوک در یکی از داستان های بحرانی در زمین های بی نهایت، مشکل بزرگی برای ساکنین آن دنیا شد. سوپربوی نه تنها قدرت های بیشتری نسبت به سوپرمن دارد، بلکه نقطه ضعف های کمتری هم دارد. توانایی های سوپربوی مانند توانایی های عادی سوپرمن هستند به علاوه سیستم ایمنی جادویی، ایمنی در برابر تقلید و حتی ایمنی در برابر کریپتونایت. تنها راه ضعیف کردن و متوقف کردن او محروم کردنش از اشعه های خورشیدی است. همه این توانایی ها او را یکی از قوی ترین سوپرمن های موجود می کند.


2. کازمیک آرمر سوپرمن – COSMIC ARMOR SUPERMAN

کازمیک آرمر سوپرمن حضور کمی در داستان ها داشته است. او تنها در داستان “بحران نهایی” (final crisis)، نوشته “گرنت موریسون”، حضور دارد. با این حال او یکی از قوی ترین ورژن های این شخصیت در مالتی ورس DC است. کازمیک آرمر با ترکیب شدن قدرت های سوپرمن و اولترامن ساخته شده و در خارج از مالتی ورس به نگهبانی دادن و محافظت از آن مشغول است. کازمیک آرمر سوپرمن در واقع یک ربات است که با نام اصلی “ربات تفکر” (The Thought Robot) ساخته شد، ربات تفکر ترکیب قابلیت ها و دانش سوپرمن و اولترامن است که در قالب یک ربات فوق العاده قدرتمند قرار داده شده است. مانیتورها این ربات را برای محافظت از مالتی ورس ساختند. مانیتورها موجوداتی هستند که تمام قدرت های کیهانی را دارا بوده، بر همه چیز آگاه هستند و در همه جا حضور دارند.

کازمیک آرمر سوپرمن به حدی قوی است که می تواند تمام مالتی ورس و موجودات داخل آن و حتی بیشتر از آن را به تنهایی و به راحتی شکست دهد. با اینکه او تنها یک ربات است که ظاهری شبیه به سوپرمن دارد، چنان قدرتمند است که جهان را در دست خودش دارد.


1. سوپرمن پرایم وان میلیون – SUPERMAN PRIME ONE MILLION

داستان وان میلیون کمپانی دی سی در قرن 853 اتفاق می افتد. چنان که می توان تصور کرد دنیای آن زمان با دنیای کنونی بسیار متفاوت است. اما سوپرمن هنوز هم در آن دنیا وجود دارد. سوپرمن آن دنیا “کال ال” نام دارد و از نسخه نرمال سوپرمن قوی تر است.

سوپرمن بعد از سپری کردن هزاران سال درون خورشید با نیروهای جدیدی بازمیگردد. نه تنها قدرت های قبلی اش قوی تر شده اند بلکه او توانایی تله پاتی، توانایی به اشتراک گذاشتن نیروهایش و نیروی اراده کافی برای به کار انداختن حلقه فانوس سبز را به دست آورده است. سوپرمن پرایم دست راست پرزنس (presence – قدرتمندترین موجود و در واقع خدای دنیای DC) و بعد از او قدرتمندترین شخصیت در دنیای DC است. مالتی ورس برای سوپرمن پرایم معنایی ندارد، مقام او بالاتر از ربات کازمیک آرمر بوده، بر همه چیز آگاه است و قدرت انجام هر کاری را دارد. اگر پرزنس را در نظر نگیریم، سوپرمن پرایم قدرتمندترین کاراکتر در تمام دنیای DC خواهد بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، شما کدام نسخه سوپرمن را قدرتمندتر از بقیه می دانید؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (141)

بستن فرم

  1. علی

    تیر 13, 1402

    کاملا غلطه مطلبی که نوشتید اولین نفر میلک من سوپر من هست که اگه بخواد یک شخص رو بکشه فقط کمیکش رو از بین ببره بعد میلک من در برابر ضربه ای مقاومت کرد که میتونست کل دنیای دی سی رو نابود کنه پرزنس هم حتی به قدرت میلک من نزدیک هم نمیشه

    پاسخ

  2. رهام

    بهمن 22, 1401

    چه جالب
    پرایم وان میلیون نه تنها قویترین کرکتر دیسی بعد از پرزنس نیست
    بلکه حتی قویترین نسخه سوپرمن هم نیست
    فیت هاشون قابل مقایسه نیست
    کازمیک آرمور با اختلافی وحشتناک قدرتمند تره

    پاسخ

  3. دارک نایت

    آبان 6, 1400

    محض اطلاع
    اون عکس کازمیک آرمور یا همون تات ربات نیستا

    پاسخ

  4. انسان

    مرداد 30, 1400

    یعنی میخواید بگید سوپرمن پرایم از دکتر منهتن هم قویتره😐
    دکتر منهتن کافیه به تجزیه سوپرمن پرایم فکر کنه
    بدون هیچ لمسی میتونه منفجرش کنه

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به انسان

      آبان 6, 1400

      درسته کازمیک آرمور کمی سختی میکشه برای شکست دادن منهتن و میلکمن به راحتی ولی پرایم چیز خاصی برای منهتن نیست

      پاسخ

      • دارک نایت در پاسخ به اوتاکو *

        آبان 6, 1400

        حاجی
        قدرت ذاتی حساب کنیم منهتن بالاتره اما منهتن راهی برای شکست کازمیک آرمور ندارد چرا؟ چون کازمیک آرمور جلو نابودی کمیک مقاومه بنابراین منهتن راه شکست نداره
        میلک من هم به طرز وحشتناکی از هر دو قدرتمندتره

        پاسخ

    • 🗿godrat در پاسخ به انسان

      فروردین 29, 1401

      نه دکتر منهتن فقط در برابر انسان هایه ضعیف تر این قدرتارو داره و اینکه کازمیک بدون فک کردم به ویزی می تونه ۱۰ بار منهتنو
      از مولتیورس حذف کنه دوباره بیارع

      پاسخ

  5. سجاد نامیرا

    فروردین 29, 1400

    سلام
    ببخشید پرایم با حمایت پرزنس حساب شده مگه نه؟
    اخه بدون اون که فک نکنم بتونه کازمیک ارمر سوپرمن را شکست بده

    پاسخ

    • حق گو در پاسخ به سجاد نامیرا

      مهر 17, 1400

      قوی‌تر از ایناهم هست یعنی میلک من که از اینام قوی تره

      پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به حق گو

        مهر 20, 1400

        پرایم با حمایت پرزنس بی حمایت موشی نیست چون خودش از پرزنس قویتره

        پاسخ

        • دارک نایت در پاسخ به اوتاکو *

          آبان 6, 1400

          اولا تمنا دارم بگید پرایم وان میلیون چون ما یه پرایم دیگر هم داریم
          به ترتیب:
          میلک من
          سوپرمن کازمیک آرمور
          سوپرمن پرایم وان میلیون
          سوپرمن پرایم، همون سوپربوی پرایم هست اما بزرگ شده

          پاسخ

        • دارک نایت در پاسخ به اوتاکو *

          آبان 6, 1400

          به تیتر مقاله توجه کنید دوستان،
          معرفی نه رتبه بندی

          پاسخ

  6. علی

    بهمن 17, 1399

    قدرت های کازمیک آرمور را برید بخونید.
    قادرمطلق
    حاضرمطلق
    دانای مطلق
    پلات بینهایت(فقط پرزنس و کازمیک آرمور پلات بینهایت دارند)
    سرعت بینهایت و………. بسیار توانایی های دیگه که ثابت میکنه کازمیک آرمور از سوپرمن پرایم وان میلیون و رون کینگ ثور قویتره.
    وهیچ کدام از نسخه های ثور حریفش نمیشن.

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به علی

      تیر 17, 1402

      آخه رون کینگ چه گناهی داشت آوردیش وسط

      پاسخ

  7. ایران

    بهمن 10, 1399

    کازمیک آرمور پرایمال مانیتور خلقش کرده که از پرژنس هم قویتره و پرژنس و کازمیک آرمور پلات بینهایت دارند وان میلیون بدون حمایت پرژنس حریف کازمیک آرمور نمیشه کازمیک تقریبا قادر مطلق و سرعت و قدرت بینهایت داره و کی گفته وان میلیون دومین موجود قدرتمند دی سی هست پرایمال مانیتور که بعضی اون رو خالق پرژنس میدونن قویترینه رایتر شیطان وحشی عظیم پرژنس میکاعیل و لوسیفر که قویترین مخلوقات پرژنس هستند و الین بلک که حالا جای پرژنس گرفته این ها همه از وان میلیون قویترین اگه قدرتاشون بدونی میفهمی لطفا با تعصب نظر ندید تو مارول غیر از والای همگان یکی زیر همگان بیاندر و بیاندرزها و پروتژ و دادگاه زندگی همگی از وان میلیون قویترن و خود کازمیک آرمور حظور مطلق سرعت بینهایت قدرت بینهایت و پلات بینهایت یعنی هرچی اونو بیشتر بزنی قویتر میشه پس قدرتش محدودیتی نداره هر چی میدونستم گفتم دوستانی که بیشتر از من میدونن نکاتی رو به این لیست اضافه کنند

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به ایران

      شهریور 28, 1400

      خب نه کازمیک یکم از آواتار پرزنس و پرزنس دیسی قویتره ولی سوپرمن من میلکمن که توسط پرایمال مانیتور خلق شده قدرتش بالاست و نویسندگی داره که قادر تر از پلات هست و از پرزنس ورتیگو قویتره و تونسته براحتی آواتار پرزنس رو به فنا بده کازمیک دومه و اون اول و بنظرم حرفت تا اینجا درست بوده

      پاسخ

  8. شرلوک هلمز

    دی 21, 1399

    اقا این چه مقاله ای هست کازمیک از وان میلیو خیلی قویتره

    پاسخ