معرفی 17 فیلم ترسناک و عذاب آور که نمی توانید بیش از یک بار تماشا کنید

فیلم های ترسناک باید به ما حس ترس و وحشت و ناراحتی را منتقل کنند. اما گاهی اوقات این فیلم ها آنقدر در این مسیر پیش می روند، که دیگر هرگز دوست نداریم آنها را تماشا کنیم. در اینجا 17 فیلم ترسناک سینما را به شما معرفی می کنیم. ذکر این نکته ضروری است که ترتیب قرار گرفتن فیلم ها در این لیست بر اساس الویت خاصی نمی باشد. با پروشات همراه باشید.


17. جن گیر – The Exorcist – 1973

فیلم “جن گیر” یکی از ترسناک ترین فیلم های سینماست که برخی درباره آن صحبت نکرده و برخی هنوز آن را دیدنی تلقی می کنند. برخی از افراد از روی کنجکاوی آن را تماشا کرده و آنقدر ترسناک بود که دیگر به سراغ آن نرفتند. شاید دلیل آن دختر تسخیر شده ای با یک صلیب یا چرخش 360 درجه آن بود. شاید پرت شدن “رگان” از روی پله ها می توانست دلیل آن باشد. دلایل بسیاری مانع از تماشای دوباره این فیلم می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


16. زن – The Woman – 2011

“زن” به یک خانواده معمولی که آخرین بازمانده از آدم خواران هستند، می پردازد. پس از آغاز فیلم متوجه می شوید این خانواده از زندانیان هم وحشی تر هستند. ترس و وحشت و تجاوز جنسی از یک کودک باعث می شود نخواهید بار دیگر این فیلم را تماشا کنید. این فیلم به رفتار ضد زن و مردمی که آنها را عادی می نامیم، می پردازد. این فیلم را فقط یک بار می توانید تماشا کنید.


15. هزارپای انسانی – The Human Centipede – 2009

این فیلم می تواند جایزه آزاردهنده ترین فیلم سال را دریافت کند و شاید همان یک بار هم نتوانید آن را تماشا کنید. داستان درباره دانشمند دیوانه ای است که 3 قربانی را از دهان به مقعد به هم میدوزد تا یک هزارپای انسانی بسازد. با اولین حرکات هاضمه قربانی ها دیگر نمی توانید فیلم را تماشا کنید، چه برسد که بخواهید یک بار دیگر از آن دیدن کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


14. مسافرخانه – 2005 – Hostel

“الی راث” کارگردان، با ساخت فیلمی درباره سه آمریکایی مسافر، یک اثر ترسناک از دنیای شکنجه را خلق می کند. این افراد در بازی شکارچیان و شکنجه کنندگان قرار گرفته اند و نمی توانید از پس تماشای آن بربیایید. صحنه های شکنجه بسیار ترسناک هستند و تماشای آنها آسان نیست، به همین دلیل شاید نخواهید یک بار دیگر آن را تماشا کنید.


13. آخرین خانه سمت چپ – The Last House on The Left – 2009

فیلم اصلی که در سال های 1970 ساخته شد یک اثر کلاسیک محسوب می شود. با این حال، دلیل اصلی شهرت فیلم اصلی و بازسازی شده، صحنه تجاوز به دو دختر در میان درختان است. اما زمانی که شاهد انتقام گیری از متجاوزین به بدترین شکل ممکن هستید (صحنه های خشن نسخه بازسازی شده از فیلم اصلی بیشتر است) از اینکه شاهد انتقام گرفتن از دو متجاوز بوده اید، از خودتان راضی خواهید بود. زمانی که متجاوزین خود قربانی می شوند، به خودتان می گویید: “دیگر کافیست.”

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


12. دختر همسایه – The Girl Next Door – 2007

یک داستان ترسناک درباره زنی که از لحاظ روانی، فیزیکی و جنسی، دختری که در کنارش زندگی می کند را مورد شکنجه قرار می دهد. این فیلم مشابه فیلمی به نام “یک جرم آمریکایی” (An American Crime) است. بله بخشی از داستان واقعی بوده و برای دختری رخ داد که والدینش به سیرک ملحق شده و او توسط یک روانی مورد شکنجه قرار گرفت.

اگر تماشای تجاوز جنسی به یک دختر توسط بطری نوشابه و تماشای شکنجه یک کودک توسط کودکان دیگر مانع تماشای این فیلم توسط شما نشود، هیچ فیلم دیگری نخواهد توانست.


11. دیوانه – Maniac – 2012

یک فیلم ترسناک درباره مردی (با بازی “الیجا وود” در اوج دوران فعالیتش) که بیش از حد شیفته مانکن های فروشگاه هاست و در عین حال یک قاتل سریالی با مشکلات اجتماعی است.

آنچه که این قاتل سریالی را جذاب می کند این موضوع است که کل داستان از دید قاتل روایت می شود. تنها می توان از سطوح درخشان چهره او را دید. مشاهده قتل ها از نگاه اول شخص تماشای این فیلم را غیرممکن می کند. اما این حس ترسناک باعث می شود دیگر به سراغ این فیلم نروید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


10. توطئه آمیز – Insidious – 2010

این فیلم داستان یک خانواده تسخیر شده را نشان می دهد که حوادث عجیبی برایشان رخ می دهد. جالب به نظر می رسد؟ خیر. صحنه های شوکه کننده زیاد بوده و همین فیلم را ترسناک می کند، بهتر است درباره سایه های رقصان ترسناک صحبت نکنیم. این فیلم آنقدر شما را می ترساند که نمی خواهید دوباره آن را تماشا کنید.


9. یتیم خانه – The Orphanage – 2007

یکی از غم انگیزترین فیلم ها با زیبایی گوتیک وار که عناصر گوتیک آن گاها بیش از حد می شود. فیلم کودکانی با وضعیت خاص را نشان می دهد، مخصوصا یکی که همیشه با ماسک دیده می شود. بنابراین صحنه های شوکه کننده فیلم زیاد هستند. پایان آنقدر عاطفی است که قلب تان از سینه کنده شده و دیگر دوست ندارید فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


8. برش – Excision – 2012

داستان ترسناک دختری که شیفته خون و جراحی است. چنین صحنه هایی آنقدر زیاد است (حتی صحنه خون قاعدگی) که شما را می ترساند و در خود غرق می کند. احتمالا تا پایان فیلم میخکوب می شوید و در پایان حال تان بد می شود. پس از اینکه حال تان بد شد دیگر دوست ندارید این فیلم آزاردهنده را تماشا کنید.


7. کانیبال هولوکاست – Cannibal Holocaust – 1980

مشخص نیست چرا چنین فیلم ترسناک بی محتوایی (با وجود محتوای نژادپرستانه) باید به یک اثر کلاسیک بدل شود؟ این فیلم اولین فیلم مستند گونه ای است که برخی از صحنه های آن قابل تماشا نیستند. داستان درباره گروهی است که به آمازون رفته و با بومیان آدم خوار آن مواجه می شوند.

این فیلم در بسیاری از کشورها ممنوع شد و کارگردان هم به دلیل قتل حیوانات در فیلم نقد شد. این صحنه ها کاملا غیرضروری بود. حتی کارگردان آرزو می کرد کاش این فیلم را نمی ساخت! اگر تا به حال آن را تماشا نکرده اید خوشحال باشید، زیرا خشونت آن بی معناست. اگر از روی کنجکاوی آن را تماشا کرده اید دیگر به سراغ آن نمی روید.

همچنین بخوانید: 30 سال 30 فیلم؛ لیست بهترین فیلم های 30 سال اخیر به انتخاب امپایر


6. دندان ها – Teeth – 2007

یک کمدی تاریک که می تواند با یک بار تماشا برای هر زنی لذت بخش باشد. داستان درباره زنیست که در واژن خود دندان داشت. شاید هر زن یک بار آرزوی داشتن چنین دندان هایی را داشته و این دندان ها برای هر مردی یک کابوس است. اگر مرد هستید 100% نمی خواهید این فیلم را تماشا کنید. اگر زن هستید، مشاهده چنین حقیقتی درباره یک زن می تواند تجربه خوبی باشد.


5. بازی های مسخره – Funny Games – 2007

اگر برای اولین بار این فیلم را تماشا کرده اید، مسلما از خود پرسیده اید چرا باید این فیلم را تماشا کرد. نسخه اصلی سال 1997 و بازسازی صحنه به صحنه آن توسط “میشائل هانکه” لذت بخش است. داستان درباره دو مرد روانی است که کل خانواده را شکنجه داده و به قتل می رسانند. صحنه های خشونت شوکه کننده فیلم زیاد نیست، اما قتل و خشونت آن حقیقی به نظر می رسد. اگر این موضوع مانع تماشای مجدد شما نشده، باید صبر کرده و گفتگوی مستقیم شخصیت ها با بیننده را ببینید تا حس گناه به شما دست بدهد.

همچنین بخوانید: در ستایش یک فیلم ساز: رده بندی بهترین آثار میشائل هانکه


4. مسافرخانه دو – Hostel 2 – 2007

گرچه این فیلم از نسخه اول لذتبخش تر است، اما صحنه های قتل (که البته تخیلی هستند) مانع تماشای ادامه فیلم می شود، مگر اینکه از تماشای قتل دیگران لذت ببرید.

دومین فیلم چندگانه “مسافرخانه” دو  داستان پیچیده را ادغام می کند: داستان زنان اسیر و مردانی که برای کشتن آن ها پول گرفته اند. پایان فیلم برخلاف بسیاری از فیلم ها ضد زن نیست، اما این موضوع هم باعث تماشای دوباره فیلم نمی شود.


3. مه – The Mist – 2007

فیلمی بر اساس رمان “استیون کینگ”، زمانی که مه با خود طاعون و بیماری آورده و همه به یکی از فروشگاه ها پناه می برند. این فیلم یکی از زیباترین پایان های سینما را ارائه می دهد. صحنه های ترسناک آنقدر آزاردهنده هستند که بسیاری دیگر نمی خواهند آن را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


2. 8 میلی متر – 8mm – 1999

موضوع ممنوعه و ترسناک فیلم باعث می شود تنها بخواهید یک بار آن را تماشا کنید. یک کارآگاه در حال جستجوست و نمی داند در یک ماجرای کلاهبردارانه وارد شده یا در حال فیلم گرفتن از او هستند یا نه. یک تریلر زیبا که شما را به دنیای زیرزمینی وارد می کند و شاید شما هم به این فکر کنید کسی از شما فیلم می گیرد یا نه.


1. یک فیلم صربستانی – A Serbian Film – 2010

حتی شنیدن تعریفی از فیلم باعث می شود نخواهید حتی یک بار هم آن را تماشا کنید، چه برسد به دو بار. داستان درباره سازندگان یک فیلم پورن است که در نهایت مشخص می شود بازیگر خود را شکنجه می دهند. یک دلیل باعث می شود نخواهید دیگر به سراغ این فیلم بروید و آن هم تجاوز به نوزاد است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم دیدنی و کمتر شناخته شده از ژانر وحشت که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (23)

بستن فرم

  1. mo6

    خرداد 9, 1402

    محسن نامجو هم مشکل اخلاقی داره.سبکی که میخونه رو باید برد زیر سوال؟

    پاسخ

  2. مهدی

    آذر 1, 1401

    تا حالا چیزی راجع به عروسک های جنسی لولیتا شنیدین
    پیشنهاد میکنم اول دخترا و زنان جوان درباره عروسک جنسی لولیتا تحقیق کنن و معنی زن و دختر بودن رو بفهمند در جامعه کثیف اخرزمانی

    پاسخ

  3. شهاب هارون الرشیدی

    شهریور 18, 1400

    فیلم یک صربستانی را چطور میتونم پیداکنم

    پاسخ

  4. V

    مرداد 3, 1400

    فیلم terrifier هم باحال بود

    پاسخ

  5. مصس

    اردیبهشت 8, 1400

    من بعد دیدن سری فیلم های هاستل دچار بیماری عصبی شدم و شب ها کابوس میبینم خواهشا نگاه نکنید فکر نکنید داذم توجه جلب میکنم که برید ببینید . نه . واقعا جدی میگم . اگر ارامشتون رو دوست دارید هاسل رو نبینید

    پاسخ

    • Hami در پاسخ به مصس

      تیر 1, 1400

      آخه hostel هم شد یه فیلم زجر آور؟ فیلم splatter تا حالا ندیدی نه؟ همچین میان زجر آور آزاردهنده اتفاقا همشون میشه صد بار هم دید! عجیبه hostel انقد گندش کردین! خدایی hostel کجاش آزاردهنده هست؟ اصلا تو ساختن صحنه های شکنجه هنوز کار داشتن درست درمون نساخته بودن! یعنی من تو آخرای hostel part ll داشتم تو اون صحنه مرگ یارو میخندیدم! بخدا داشتم تو کل فیلم میخندیدم! اگه فیلمای ارّه (Saw) رو ببینی دیگه اصن اون آدم سابق نمیشی! اره خیلی آزاردهنده تر دلخراش تره! واقعا جاش تو این لیست خالیه

      پاسخ

      • امیرحسین در پاسخ به Hami

        شهریور 2, 1401

        دقیقا .فیلمای سطح بالا مثه اره واقعا کمن.اره از نظر امتیاز دهی و توجه شاید کمتره بقیه بهش توجه شده

        پاسخ

    • امیر در پاسخ به مصس

      شهریور 5, 1401

      من همشو دیدم شب هم از همیشه راحت تر می خوابم

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به مصس

      اردیبهشت 27, 1402

      من هر سه قسمت باهم دیدیم لذت بردم فیلم جالبی بود چرا که واقعا این اتفاقات در جمهوری چک و لاس وگاس میفته برخی افراد پولدار برای اینکه تموم لذت های دنیوی رو تجربه کردن به سراغ لذت یه چیز جدید میرن اونم سلاخی کردن آدما از این فیلم میشه فهمید که به راحتی به هرجا سفر نکنید

      پاسخ

  6. Invin30bl

    فروردین 21, 1400

    شاید خیلیا دلیل دیدن این فیلما رو نفهمن من به شما میگم معمولا افرادی که با قتل شکنجه و تجاوز باعث آزار جامعه میشن دچار ساذیسمن مثل من اما ما هم آدمیم و پست بودن و دوست نداریم پس با دیدن این صحنه ها خدمونو خلیه می کنیم تا به جامعه اسیب نزنیم

    پاسخ

    • ابولفظل در پاسخ به Invin30bl

      فروردین 25, 1400

      من دیلیلش میفهم منم میمرم برا اینطور فیلم ها جالب این تا حالا کلی فیلم تخیلی مثل اونجرز و مرد عنکبوتی دیدم ولی دوس نداشتم تا با این سبک اشنا شدم واغعا لزت بخش تر این فیلم ها

      پاسخ

  7. Twydash lover

    فروردین 16, 1399

    عالی❤❤❤❤هر کدوم از این فیلم هارو پنج بار دیدم با اینکه دختر هستم😁😁😁😁آخه شاید من با بقیه فرق داشته باشم چون من یه آبانی ام🔪🔪🔪اگه شنیده باشید که ۸۹% قاتل های زنجیره ای متولد آبان هستند میفهمید👿میگن آبانی ها تحمل دیدن سلاخی رو دارن واقعا هم اینجوریه من عاشق اینجور فیلم هام 💀💀ایول به کارگردان و نویسنده این فیلم های باحال🙌🙌

    پاسخ

    • Bahar در پاسخ به Twydash lover

      آبان 10, 1399

      منم مثل توام ،لطفا بگو کدامش واقعا عالی بود یه تعدادش رو دیدم

      پاسخ

      • ابیرام در پاسخ به Bahar

        دی 1, 1400

        س بهارخانوم،کسی زنده نمیمونه روحتماببینیداخرالزمان،پیچ اشتباه از۱تا۶،تپه هاچشم دارن۱تا۳،یه کالکشن هست بایدتنهاببینین i spit on your grave,اینم چندتاشماره داره،

        پاسخ

    • ابولفظل در پاسخ به Twydash lover

      فروردین 25, 1400

      تغریبا هرکدوم دو تا سه بار دیدم به غیر فیلم هایی که از 2000 به قبل ساخته شدند یکی از فیلم های جالب که دوس داشتم معنی فارسیش میشه شهدا
      هاستل جالب بود ولی از این بهتر میتونست باشه رو چی حساب تو قسمت یک هاستل اون شخصیت افتاد روخودش و با اره نصف شد؟
      رو چی حساب تو این ژانر فیلم کسی باید نجات پیدا کنه؟
      همه باید تیکه تیکه بشند نسخه 2011 هاستل مورد پسند تر بود

      پاسخ

    • sadegh در پاسخ به Twydash lover

      اردیبهشت 11, 1402

      درسته ابانیا همینن

      پاسخ

    • احمد در پاسخ به Twydash lover

      خرداد 8, 1402

      پس‌ شما قاتلی خدا به داد همسر ایندت‌ برسه

      پاسخ

    • وی در پاسخ به Twydash lover

      خرداد 9, 1402

      چند سالته؟ :/

      پاسخ

  8. کتی

    مهر 14, 1398

    مروبط ترین فیلم به این تاپیک به نظرم “wrong turn 4” هست.

    پاسخ

  9. سحر

    مهر 6, 1398

    The Orphanage چقدر زیبا این فیلم را توصیف کردید. واقعا انقدر پایان این فیلم غم انگیز است که تا همیشه در ذهن خواهد ماند.

    پاسخ

  10. حامد

    مهر 4, 1398

    فیلم ۱۲۰ روز در سالو هم خیلی چندشه..ولی هزارپای انسانی هر سه تاش از همه حال بهم زن ترن..نمیدونم چرا این فیلمارو میسازن بدون کوچکترین فیلمنامه یا پیامی…

    پاسخ

    • فومنی در پاسخ به حامد

      مهر 4, 1398

      باحترام به نظرنویسنده عزیز ،برخلاف برخی ازفیلمهای ترسناک مانندکانیبال هولوکاست وهزارپای انسانی که به شدت منزجرکننده وحتی بی محتواهستند،فیلمهایی مانند۸ میلی متر وحتی A Serbian Film – ۲۰۱۰به رغم داشتن صحنه های دلخراش ،دارای نوعی پیام ارزشمندآموزشی می باشندکه بیننده باتماشای این فیلمها خواسته یاناخواسته ازصنعت کثیف فیلمسازی پورن به شدت دلزده شده وبعیدمی دانم یک علاقمندباوجدان سینما راغب باشد بطورآگاهانه فیلمهای بی ارزش پورنوگرافی راکه حاصل استثماربیمارگونه همنوعان خوداست راببیند، نه اینکه لذت نیز ببرد.بنابراین شخصامعتقدم کارگردانانی مانندسازندگان آثاریادشده آگاهانه ویااحیانا به احتمال ضعیف ناآگاهانه به اخلاق، انسانیت ،سینماوعلاقمندانش خدمت نموده اندوبایدقدردان آنهابود.

      پاسخ

    • sima در پاسخ به حامد

      تیر 10, 1400

      دقیقا خیلی مذخرف بودن

      پاسخ