معرفی 10 فیلم ترسناک دیدنی و جدید که احتمالا تماشا نکرده اید

امروز لیستی از آثار جسورانه و ترسناکی را به شما معرفی می کنیم که طرفداران ژانر وحشت سینما از آن لذت می برند. فیلم های ترسناک اگر به درستی ساخته شوند، به روان تاریک گذشته انسان، هیجان خطر، حس تجربه های مشترک پرداخته و اهمیت تجربه های قبلی کارگردان در این ژانر را نشان می دهند.

تمام فیلم های این لیست ارزش آن را دارند که برای تماشایشان زمان بگذارید، بنابراین بهتر است هرچه زودتر اکتشاف خود را آغاز کنید. با پروشات همراه باشید.


10. همه ما طعمه هستیم – We Are the Flesh – 2016

“امیلیانو روچا مینتر” فیلم ساز مکزیکی نسخه ای از جهنم مشابه آثار “هیرونیموس بوش” را نشان می دهد. یکی از بهترین فیلم های ترسناک که صحنه های ترسناک و آدمخواری از برهوت پسا-آخرالزمانی آن را ترسناک می کند. دو خواهر و برادر (دییگو گمالیو و ماریا اوولی) خسته و ترسیده، در دنیایی گیر افتاده اند که توسط یک موجود شیطانی مورد آزار قرار می گیرند (نوئه هرناندز).

داستان دو خواهر و برادر بی گناه کمی شبیه داستان هنسل و گرتل است، با این حال آنها تا پایان معصوم باقی نمانده و کابوس آنها مانند کابوس درون جنگل نیست. “همه ما طعمه هستیم” فیلمی افراطی و خلاقانه است که موجودات ترسناک را نشان می دهد. در این میان شاید برخی از تصاویر نشان داده شده توسط او آزاردهنده باشد، مانند صحنه های جنسی و خشن که رفته رفته بیشتر و بیشتر بر روی هم انباشته می شوند.

طرفداران آثار “مارکی دو ساد” و سینمای وحشت، از هیولای نمایش داده شده در این فیلم لذت می برند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


9. ذهن آبی من –  Blue My Mind – 2018

“لیسا برولمن” بازیگری که بعدها به نویسنده و کارگردان تبدیل شد، در اولین اثر کارگردانی شده خود یک فیلم ترسناک فانتزی برای بزرگسالان می سازد. در این فیلم  دیدنی از ژانر ترسناک، دختری 15 ساله به نام “میا” (لونا ودلر)، به عنوان دانش آموز جدید مدرسه در کنار دانش آموز جذاب دیگر جیانا (زو پاستل هالتهویزن) دیده می شود.

پیش از اینکه “میا” متوجه شود به دلیل ورود به مدرسه جدید با تغییراتی مواجه شده، دگرگونی هایی درون او رخ می دهد، دیگر پسرها در اطراف او دیده نمی شوند و گویی بدن زنانه او با دگرگونی هایی مواجه می شود. گویی چیزی درون او بیدار شده.

“ذهن آبی من” مانند داستان تاریکی از دگرگونی و معصومیت، توسط لنز دوربین “گابریل لوبوس” و سرمای رنگ آبی دیده شده در تصویر، حتی تاریک تر و ترسناک تر نیز به نظر می رسد. این فیلم “برولمن” شاید در نگاه اول تکراری به نظر برسد، اما در حقیقت یادآور آثار طلایی “هانس کریستین اندرسون” است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


8. پیش کینه – Prevenge – 2016

“الیس لو” به عنوان یک کمدین بیشتر به دلیل بازی و نویسندگی در کمدی Sightseers از “بن ویتلی” در سال 2012 شهرت دارد، در فیلم “پیش کینه” نویسندگی، کارگردانی و بازیگری را برعهده گرفته است. “الیس” در این فیلم به کارگردانی خودش، شش ماهه باردار بود. “روث” (لو) یک مادر باردار است که تصور می کند فرزندش از او می خواهد عده ای را به قتل برساند.

“پیش کینه” یک فیلم تاریک و مخاطره آمیز با عناصر کمدی سیاه، وحشت و صحنه های ترسناک است. طرفداران این ژانر از دیدن عناصر وحشت شهری که بیشتر با فرهنگ بریتانیا سازگار است، لذت خواهند برد. می توان گفت نمایی کابوس وار از “بچه رزماری” (Rosemary’s Baby) “روث” را تسخیر و او را به یک قاتل تبدیل کرده است.

این فیلم با اشاره به تصورات و توهمات پیرامون بارداری به یک اثر جالب توجه تبدیل شده که طرفداران فیلم های ترسناک می توانند از عناصر وحشت و حتی طنز آن لذت ببرند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


7. خلا – The Void – 2016

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی “استیون کوستنسکی” و “جرمی گلسپی”، یادآور فیلم های ترسنکا سال های 1980 با وجود جلوه های ویژه جالب و ترسناک (“برپاخیزان جهنم” (Hellraiser – 1987 از “کلایو بارکر” و “شاهزاده تاریکی (Prince of Darkness – 1987) از “جان کارپنتر”) کابوسی است که از آن لذت خواهید برد.

داستان از زمانی آغاز می شود که یک موجود شرور، یک افسر پلیس (آرون پل) را به همراه همکاران، نگهبانان و بیماران، در بیمارستانی که توسط موجودات شرور تسخیر شده، زندانی می کند. اگر به یاد داستان های “لاوکرافت” و فیلم “حمله به کلانتری ۱۳” (Assault on Precinct 13 – 1976) افتادید، حق دارید.

با پیشبرد داستان، حقایق و صحنه های خونین فاش شده و این صحنه ها ارزش چندبار دیدن را دارند. طرفداران استودیوی آسترون-6، (فیلم های “منبورگ” (Manborg – 2011) و “ویراستار” (The Editor – 2014)) که گلسپی در آنها همکاری داشت، از این فیلم مشابه فیلم های دهه 80 لذت می برند، اما تنها زمانی که چرخش جدی آن را درک کنند، شاهد عناصر طنز آن نیز خواهند بود. موسیقی متن فیلم نیز یادآور “جان کارپنتر” بوده و بر جذابیت داستان می افزاید. بنابراین طرفداران ژانر وحشت نباید این فیلم را از دست بدهند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


6. زیر سایه – Under the Shadow – 2016

این فیلم ترسناک از “بابک انوری” با ادغام داستان ارواح و عناصر فمینیستی در خلال جنگ ایران و عراق در سال های 1980 یک اثر دیدنی است. شیده (نرگس رشیدی) در دوران بمباران به همراه همسرش ایرج (بابی نادری) و دخترشان درسا (آوین منشدی) در آپارتمانی در تهران زندگی می کند. حس ترس و وحشتی که این خانواده تجربه می کنند سرآغاز ماجراهای ترسناکی است که در ادامه رخ می دهد.

ایرج با رفتن به خط مقدم شیده و درسا را تنها می گذارد. ساختمان آنها بمباران شده و موشک تسخیر شده ای در ساختمان فرود می آید. “زیر سایه” با نمایش صحنه های تاریک و موهوم ترس را در شما بیدار می کند و پایان غیرمنتظره آن هولناک و در عین حال دیدنی است. یک داستان ارواح ترسناک که ارزش تماشا کردن دارد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


5. پیرسینگ – Piercing – 2018

اغلب طرفداران سینمای وحشت با رمان نویس ژاپنی “ریو موراکامی”، خالق داستان آثار ترسناکی مانند Almost Transparent Blue و Audition که دومی الهام بخش فیلم “آزمون بازیگری” (Audition) “تاکاشی میکه” بود، آشنا هستند. اکنون “نیکلاس پشه”، نویسنده و کارگردان فیلم سیاه و سفید “چشمان مادرم” (The Eyes of My Mother – 2016) با کمک رمان “پیرسینگ” موراکامی در سال 1994 آخرین فیلم خود را که آمیزه ای از طراحی هنری، قتل وحشیانه و ترس و وحشت مجرمانه است، خلق می کند.

“رِید” (کریستوفر ابوت) مرد جوانی با اندیشه قتل است که می خواهد فاحشه ای به نام “جکی” (میا واشیکوفسکا) را به قتل برساند، اما به جای آن در یک داستان عاشقانه دو فردی که یکدیگر را بهترین همراه خود می دانند، گرفتار شده است. شاید هم این دوران بدترین دوران زندگی آنهاست.

از هر سمت که این فیلم را تماشا کنید، داستان آن هولناک، خوش ساخت و دیدنی است. موسیقی متن درجه یک (ترکیبی از موسیقی جالو و آرژنتو) و اجرای بازیگران نقش اصلی، این فیلم را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


4. نینا برای همیشه – Nina Forever – 2015

“نینا برای همیشه” یک فیلم عاشقانه، سرگرم کننده، اروتیک و البته ترسناک به کارگردانی برادران “بن” و “کریس بلین” است که “اَبیگل هاردینگام” در آن اجرای زیبایی را ارائه می دهد.

هالی (هاردینگام) دانشجوی جوان پیراپزشکی است مردی به دنبال اوست و به او علاقه مند شده است. در این میان هالی عاشق پسر بدی به نام راب (سین بری) شده که او هم عاشق نامزد قبلی اش نینا (فیونا اوشاگنسی) است. نینا در تصادف اتومبیل کشته شده اما هربار که راب و هالی می خواهند به هم نزدیک شوند گویی دست از سرشان برنمی دارد.

موضوع پیچیده داستان، عناصر وحشت، بیداری جنسی و گره های دیگر داستان یک اثر شوکه کننده، زیبا و جذاب را خلق می کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


3. دختری با تمام موهبت‌ها – The Girl with All the Gifts – 2016

“کولم مک‌کارتی” کارگردان “رانده شده” (Outcast – 2010) و “مایک کری” فیلمنامه نویس (نویسنده رمان پرفروشی به همین نام در سال 2014) یک فیلم ترسناک هوشمندانه، خلاقانه و مهیج بریتانیایی به نام “دختری با تمام موهبت‌ها” را خلق کردند.

فیلمی مشابه “جنگ جهانی زد” (World War Z) که با انتخاب این ژانر آن را به سطح جدیدی رسانده و عناصر غنی آن مانند صحنه های آخرالزمانی، موجودات ترسناک، دانشمندان دیوانه را انتخاب کرده و آن را به شکل جذاب، تخیلی و عجیب، به نمایش می گذارد.

“سنیا نانوا”ی تازه کار در نقش قهرمان زن، “ملانی”، نسل دوم موجودات مرگباری که آینده انسان را تحت تاثیر قرار می دهند، نقش زیبایی را ارائه می دهد. بازیگرانی نظیر “جما آرترتون”، “گلن کلوز” و “پدی کانسیداین” همیشه دیدنی در آن می درخشند.

“دختری با تمام موهبت‌ها” با فیلم های “جرج رومرو” مانند “فرزندان انسان” (Children of Men) و “28 روز بعد” (28 Days Later) نزدیکی دارد. این فیلم بدون شک یکی از بهترین فیلم های مربوط به زامبی ها در سال های اخیر است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر اسلشر (Slasher) در تاریخ سینما


2. هله لویا – Alleluia – 2014

“فبریس دوو ولز” کارگردان بلژیکی (“مصیبت” (Calvaire – 2004) با الهام از فاجعه حقیقی “قاتلین ماه عسل” (The Honeymoon Killers) فیلم ترسناک و دیدنی “هله لویا” در سال 2014 را ساخت. “لولا دوئنیاس” در نقش مادر مجردی به نام گلوریا به مردی به نام میشل (لوران لوکا) که به فتیش پا و تمایلات جنسی عجیب مبتلاست، علاقه مند می شود.

به زودی گلوریا و میشل برای زنان آسیب پذیر نقشه های مختلف کشیده و “فبریس دوو ولز” با استفاده از رنگ های خیره کننده، مانند فیلم “ساسپیریا” (Suspiria – 1977) از “داریو آرجنتو” و ترکیب ژارهای مختلف، صحنه های ترسناک و موزیکال را در کنار هم قرار می دهد. “هله لویا” مانند فیلم های دیگر نبوده و ترکیبی از “جنسیت”، “فانتزی”، “ترس” و “عشق” محسوب می شود. این فیلم سورئال و جذاب تا مدت ها در ذهن تان می ماند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم دیدنی و کمتر شناخته شده از ژانر وحشت که باید تماشا کنید


1. چاقو در قلب – Knife+Heart – 2019

فیلم زیبایی از “یان گنزالز” (خالق فیلم های “تو و شب” (You and the Night – 2013)) که یک کابوس محسوب می شود. داستان در پاریس سال 1979 رخ می دهد که دیسکو و موسیقی شهر را غرق خود نموده اند (موسیقی متن گروه M83 در این فیلم بهترین موسیقی متن سال 2019 بود). ان پارز (ونسا پارادی) تهیه کننده شیفته پورن همجنسگرایان می خواهد به زندگی خود معنا ببخشد و به سراغ معشوقه پیشین خود لوئیز (کیت موران) می رود. با این حال در شرکت او قتل هایی رخ می دهد و زندگی او تحت تاثیر قرار می گیرد.

این فیلم در هر نمای خود تحت تاثیر موسیقی جالو قرار گرفته و فیلمبردار آن، “سایمون بیوفیلز” با نماهای 35 میلی متری، یک فیلم خوش سبک و دیدنی از ژانر اروتیک و وحشت را به نمایش می گذارد.

مسلما سینمادوستان به این فیلم ها نیز علاقه دارند: “چشم چران” (Peeping Tom – 1960) از “مایکل پاول”، آثار کلاسیکی چون “شبح بهشت” (Phantom of the Paradise – 1974) و “بدل کار” (Body Double – 1984) از “برایان دی پالما”، “گشت زنی” (Cruising – 1980) از ویلیام فردکین و “سم” (Poison – 1991) از “تاد هینز”. توجه گنزالز به جزئیات بصری و صوتی، این تریلر اروتیک و جذاب را به وحشیانه ترین و عاطفی ترین و جذاب ترین فیلم سال 2019 تبدیل نمود.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. بیتا

    آذر 20, 1399

    لطفا میشه جواب بدین یه فیلم هست ترسناکه فکنم زک افزون نقش کوچکی هم توش داشته باشه داستان یه پسر بچس که روانی هس و خواهربزرگش و اطرافیانش رو هم آزار میده و زمستون هم بود اگه میدونین اسمشو بگین .

    پاسخ

    • سحر در پاسخ به بیتا

      تیر 21, 1400

      فکر کنم فیلم Better Watch Out باشه البته موضوع فیلم در شب کریسمس است که یک پسر بچه با پرستارش تنها می ماند و شروع به آزار پرستار و دوست پسر آن و رفیق صمیمی خود می کند

      پاسخ

  2. سحر

    مهر 6, 1398

    ممنون از لیست عالی تون و اشاره به فیلم هایی که کمتر دیده شده اند. در این لیست من فیلم Under the Shadow و The Girl with All the Gifts را دیدم که واقعا در نوع خودشون و روایت قصه عالی هستند. فیلم ترسناک under the shadow خیلی خوب به حال و هوای فضای جنگ پرداخته که پیشنهاد می کنم ببینید. یک پیشنهاد هم داشتم فیلم ایرانی “زار”به کارگردانی نیما فراهی محصول سال ۱۳۹۵ را حتما علاقه مندان به سینمای ترسناک نگاه کنند واقعا در ژانر خودش عالی ساخته شده است

    پاسخ

  3. آریو

    مهر 5, 1398

    والا the prodigy از محدود فیلم ترسناکایی بود که من دعا میکردم سریع تموم شه از بس باعث ترس من شد…
    پیچش داستانی فوق‌العاده ای داشت… پایانش با اینکه تقلید طالع نحس بود ولی باعث شد که بفهمیم که اتفاقای بد ادامه دار هستن…
    نمیدونم شناخته شده هست یا نه اگر نه که واقعا لایق این لیست بود…

    پاسخ

    • سحر در پاسخ به آریو

      مهر 6, 1398

      من این فیلم را دیدم خیلی عالی و ترسناک است. بازیگر نقش پسر بجه فوق العادست.

      پاسخ