لیست پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما که جزو MCU نیستند

عبارت “فیلم ابرقهرمانی” همیشه به معنای دنیای سینمای مارول نیست. گاهی اوقات فراموش می کنیم در خارج از دنیای سینمایی مارول نیز فیلم های ابرقهرمانی یافت می شود. علاوه بر 21 فیلم مارول، چندگانه های بسیاری وجود دارد، مخصوصا دنیای دی سی، مردان ایکس (X-Men)، سه گانه “مرد عنکبوتی” (Spider-Man) “سام ریمی” و غیره!

همه ما می دانیم دنیای مارول گیشه را از آن خود می کند، زیرا فیلم هایی چون “انتقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) در فروش از “تایتانیک” (Titanic) هم سبقت گرفته اند. اما درباره فیلم های ابرقهرمانی دیگر چه می دانیم؟ این لیست برترین فیلم های ابرقهرمانی خارج از دنیای مارول را دربرمیگیرد.

برای اینکه لیست را جالب تر کنیم، باید بدانید از هر چندگانه تنها یک سری را معرفی کرده و میزان فروش جهانی را مد نظر قرار داده ایم. با پروشات همراه باشید.


10. مرد پولادین – MAN OF STEEL (سال 2013 – فروش جهانی: 668 میلیون دلار)

“مرد پولادین” فیلم سال 2013 از کمپانی دی سی و به کارگردانی “زک اسنایدر” تولید شد و “هنری کویل” را به عنوان جدیترین سوپرمن یا همان کلارک کنت نشان داد. این فیلم داستان اولیه سوپرمن، از دوران پدرش جور-ال آغاز شده که کلارک را به زمین می فرستد تا او را از نابودی کریپتون محافظت نماید.

این فیلم علاوه بر دریافت انتقادهای مثبت در گیشه هم موفق بود و 668،045،518 دلار فروش داشت. سری دیگر این فیلم قرار است تولید شود و احتمالا بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

همچنین بخوانید: 5 فیلم برتر ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند


9. جوخه انتحار – SUICIDE SQUAD (سال 2016 – فروش جهانی: 746 میلیون دلار)

در سال 2016 از تنها چیزی که صحبت می شد، “جوخه انتحار” دی سی بود. این ویلن که از او انتظارات بالایی می رفت، اولین لایو اکشن با حضور “مارگو رابی” در نقش هارلی کویین را نشان داد. او به همراه “ویل اسمیت” (کسی که نقش ددشات را ایفا کرد) اجرایی را ارائه دادند که با تحسین منتقدین مواجه شد.

در دنیای آنلاین هنوز با این فیلم شوخی می کنند. دی سی امیدوار است در سری جدید نقص ها را برطرف کند و حتی کارگردان فیلم “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) یعنی “جیمز گان” را به فیلم دعوت کرد. گرچه دی سی از این فیلم انتظارات بیشتری داشت، اما بازهم با فروش 746،864،894 دلار بسیار پرفروش بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین ضد قهرمان های تاریخ سینما


8. مردان ایکس: روزهای گذشته آینده – X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST (سال 2014 – فروش جهانی: 747 میلیون دلار)

این فیلم سفر در زمانی از چندگانه “مردان ایکس” یکی از بهترین فیلم های “مردان ایکس” است و تعجبی ندارد که پرفروش ترین سری (به جز “ددپول”) این فیلم ها باشد. “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” با بودجه 200 میلیون دلاری به فروش جهانی 747،862،775 دلار دست یافت.

داستان درباره سفر مردان ایکس به گذشته است تا همراهان جوان تر و مردان ایکس دیگر را به دور خود جمع کنند و سنتینل های آینده را شکست دهند. مبارزه همزمان مردان ایکس پیر و جوان فیلم را جذاب می کند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


7. ددپول دو – DEADPOOL 2 (سال 2018 – فروش جهانی: 785 میلیون دلار)

هنگامی که فیلم “ددپول” در سال 2016 اکران و گیشه را شکست داد بسیاری از مردم هم شوکه شده بودند، زیرا ایده ساخت لایو اکشن “ددپول” برای سال ها در ذهن سازندگان بود. زمانی که سری دیگر آن در سال 2018 عرضه شد، با فروش جهانی 785،046،920 دلار گیشه را شکست داد.

سری دو “ددپول” شخصیت کابل “جاش برولین” و شخصیت دومینو از “زازی بیتز” را در کنار هم قرار می دهد. به طور کلی این فیلم 4 شخصیت مهم داشت و در زمره فیلم های بزرگسال قرار گرفت.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


6. زن شگفت انگیز – WONDER WOMAN (سال 2017 – فروش جهانی: 821 میلیون دلار)

موفقیت “زن شگفت انگیز” به عنوان اولین فیلم ابرقهرمانی لایو اکشن با حضور یک زن تضمین شده داشت. زیرا نه تنها یک ابرقهرمان مونث را نشان می دهد، بلکه این زن سردسته همه بود. متاسفانه در هالیوود، فیلم های پرهزینه به کارگردانی زنان کمتر دیده می شود، به خصوص در ژانر ابرقهرمانی.

“زن شگفت انگیز” در کنار فروش 1 میلیارد دلاری برای همیشه شهرت دی سی را تغییر داد و بعد از اکران با تحسین منتقدین و تماشاگران روبرو شد. این فیلم به امتیاز بالای راتن تومیتوز دست یافت و 821،847،012 دلار فروش داشت.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


5. ونوم – VENOM (سال 2018 – فروش جهانی: 855 میلیون دلار)

هنگامی که خبر حضور “تام هاردی” در فیلم “ونوم” از سونی منتشر شد، خبر ملحق شدن او به مارول یا حتی مقابله مرد عنکبوتی در برابر ونوم و یا حتی وجود یک کمیو مطرح گردید. گرچه چنین اتفاقی رخ نداد، اما ونوم بسیار پرفروش بود.

عملی نشدن این فرضیه ها مانع فروش 800 میلیون دلاری فیلم نشد. امتیاز کم منتقدین در عین موفقیت آن بسیاری را شوکه کرد. افرادی که داستان جالب ادی بروک ضدقهرمان را دوست داشتند از این فیلم استقبال کردند. سونی قرار است در پاییز سال 2020 سری دیگر این فیلم را بسازد.

همچنین بخوانید: 10 ابرقهرمان زن جذاب در تاریخ سینما


4. مرد عنکبوتی سه – SPIDER-MAN 3 (سال 2007 – فروش جهانی: 890 میلیون دلار)

“مرد عنکبوتی سه” با وجود اینکه تفرقه انداز ترین فیلم سه گانه است، اما در میان فیلم های مرد عنکبوتی “سام ریمی” بیشترین فروش را داشته است. حتی اگر میان “اندرو گارفیلد”، “تام هالند” و “توبی مگوایر” در نقش “پیتر پارکر” یکی را انتخاب کنید، شکی وجود ندارد که اجرای “مگوایر” در نقش نسخه لایو-اکشن پیتر پارکر بیشترین تاثیر را داشته است.

“مرد عنکبوتی سه” 890،871،626 دلار فروش داشت و هیچ کاری نمی توانست مانع موفقیت آن شود. فیلم های “مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز” (The Amazing Spider-Man) با حضور “گارفیلد”، هرگز به موفقیت مالی سه گانه “ریمی” دست نیافتند، با این حال فروش چندان کمی هم نداشته و به 700 میلیون دلار دست یافتند.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


3. شوالیه تاریکی برمی خیزد – THE DARK KNIGHT RISES (سال 2012 – فروش جهانی: 1.08 میلیارد دلار)

پیش از اینکه سینمای مارول رشد کرده و بهترین فیلم های ابرقهرمانی امروز را بسازد، سه گانه “بتمن” (Batman) “کریستوفر نولان” برترین چندگانه ابرقهرمانی محسوب می شد. فیلم “مرد عنکبوتی برمی خیزد” با وجود اجرای “هیث لجر” در نقش جوکر، تحسین شده ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ است.

این فیلم اولین فیلم ابرقهرمانی بود که باعث شد “لجر” جایزه اسکار را به دست آورد. تعجبی ندارد که “مرد عنکبوتی برمی خیزد”، سری دیگر “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) در گیشه بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشت. “شوالیه تاریکی” هم چهار سال پیش به فروش میلیارد دلاری دست یافته بود.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۴۰ فیلم مستقل برتر تاریخ سینمای جهان


2. آکوآمن – AQUAMAN (سال 2018 – فروش جهانی: 1.14 میلیارد دلار)

آکوآمن” در ادامه “زن شگفت انگیز” در دسامبر 2018 با تحسین منتقدین مواجه شد و فروش بسیار بالایی داشت. این فیلم با حضور “جیسون موموآ“، “ویلم دفو”، “نیکول کیدمن” و “امبر هرد“، به داستان “آرتور کری” می پردازد.

این فیلم به کارگردانی “جیمز وان”، متخصص آثار ژانر وحشت، با فروش بیش از 1 میلیارد دلاری انتظارات را برآورده کرد. دی سی امسال تصمیم گرفت با ترجیح “آکوآمن” بر “زن شگفت انگیز” سری دیگر آن را بسازد. این سری قرار است در سال 2022 اکران شود.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


1. شگفت انگیزان دو – INCREDIBLES 2 (سال 2018 – فروش جهانی: 1.24 میلیارد دلار)

اگر تصور کردید پرفروش ترین فیلم ابرقهرمانی از دنیای دی سی یا فیلم های “مردان ایکس” باشد، با دیدن “شگفت انگیزان” متعجب خواهید شد. زیرا دیزنی گیشه را از آن خود کرد. اولین فیلم “شگفت انگیزان” بیش از 600 میلیون دلار فروش داشت و سری دوم آن با فروش دو برابر مواجه شد.

“شگفت انگیزان 2” به دلیل پختگی اش اهمیت بسیاری دارد و البته فاصله ده ساله بین دو فیلم دلیل آن است. تماشاگران اصلی آنقدر بزرگ شده بودند که از فضای تاریک “شگفت انگیزان 2” استقبال کنند. اگر چندگانه “شگفت انگیزان” به سری دیگری نیاز داشته باشد، احتمالا آن  سری پرفروش ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ باشد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. boy

    مهر 2, 1398

    مرد عنکبوتی برمیخیزد با اجرای هیث لجر در سال 2012!!!!!!!!!!!!!!!اولا که دو فیلم دار نایت و دارک نایت رایزس به ترتیب در سال های 2008 و 12 اکران شدند و هردو بالای یک میلیارد دلار فروش کردند. که شما فقط یکی نوشتین.. نوشته شده فیلم شوالیه تاریکی فروش یک میلیون دلاری داشت….یک میلیارد درسته..شماره 7 نوشتید سری دوم ددپول 2 با اسم روزی روزگاری ددپول درصورتیکه این فیلم نسخه کات شده و سانسورشده ددپول 2 بود که بخاطر کاهش درجه سنی فیلم به مثبت 13 این نسخه عرضه شد..تو رتبه 4 هم یکبار نوشتید سم رایمی یک بار هم سم ریلی درصورتی ک درستش سم ریمی هست…شماره دو هم که نگم….اکوامن ادامه واندر وومنه؟؟؟؟؟شزم 2022 منتشر میشه؟؟؟؟؟لطفا از این به بعد بیشتر دقت کنید

    پاسخ