لیست پرفروش ترین فیلم های “لیام نیسون”، از ربوده شده تا شوالیه تاریکی

لیام نیسون یکی از معروف ترین بازیگران مرد جهان است که در بیش از 50 فیلم حضور یافته که اغلب آنها در سراسر جهان پرفروش بوده اند.

“نیسون” اغلب در فیلم های اکشن حضور دارد، گرچه بسیاری از فیلم های او در ژانرهای دیگر بوده و ثابت کرده چه بازیگر متنوع و باد استعدادی است.

گرچه تمام فیلم های او موفق نبوده اند، او در طول حرفه خود در فیلم های باکیفیتی ظاهر شده است که در اینجا می خواهیم 10 فیلم پرفروش “لیام نیسون” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ربوده شده 3 – TAKEN 3 (سال 2014 – فروش جهانی: 327،654،424 دلار)

چندگانه “ربوده شده” یکی از فیلم هایی بود که با وجود نداشتن چیز جدیدی به شدت محبوب شد. با این حال، اجراهای دیدنی “لیام نیسون” این چندگانه را به سطح جدیدی رساند.

“ربوده شده 3” سری پایانی این سه گانه است که به خوبی توانست گره های دو سری پیش را باز کرده و یک پایان دیدنی خلق کند. گرچه این فیلم پرفروش ترین سری این چندگانه نبود اما بسیار موفق شد.

فیلم های “ربوده شده” هرگز بودجه بسیار زیادی نداشتند اما با ارائه موفق ترین اجراهای “نیسون” فروش زیادی را در گیشه تجربه کردند.

همچنین بخوانید: معرفی 13 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ربوده شده (Taken)


9. بتمن آغاز می کند – BATMAN BEGINS (سال 2005 – فروش جهانی: 359،142،722 دلار)

“بتمن آغاز می کند” آغاز سه گانه “شوالیه تاریکی” (Dark Knight) و یک فیلم دیدنی بود که گرچه بسیاری درباره جوکر صحبت می کردند، اما اجرای “لیام نیسون” هم بسیار خیره کننده بود.

اگر این فیلم موفق نمی شد شاید سری های دیگر نیز چندان موفق نبودند. انتخاب “نیسون” برای این نقش، با وجود دیالوگ گویی و آرامشش، بسیار هوشمندانه بود.

اجرای “نیسون” و کریستین بیل در کنار هم درخشان بوده و بنابراین یکی از برترین فیلم های بتمن خلق شد.

همچنین بخوانید: 15 حقیقت درباره فیلم شوالیه تاریکی که از آن خبر نداشتید


8. ربوده شده 2 – TAKEN 2 (سال 2012 – فروش جهانی: 377،807،404 دلار)

همانطور که گفتیم چندگانه “ربوده شده” بسیار محبوب بود و نبوغ و استعداد “لیام نیسون” را نشان می دهد که می تواند یک چندگانه ناشناخته را از آن خود کند.

این فیلم در گیشه موفق بود و با پخش تلویزیونی فروش کلی آن به 377،807،404 دلار رسید. گرچه داستان فیلم خطی است اما صحنه های اکشن و استقبال تماشاگران از آغاز تا پایان آن را به یک اثر دیدنی تبدیل نمود.

همچنین بخوانید: 5 فیلم برتر ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند


7. سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین – THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN (سال 2008 – فروش جهانی: 417،341،288 دلار)

“سرگذشت نارنیا” یکی از محبوب ترین سری کتاب های نوشته شده است و به همین دلیل پس از مدتی اقتباس سینمایی آن با حضور “لیام نیسون” در نقش اصلی ساخته شد.

اسلان شیر یکی از شخصیت های اصلی “سرگذشت نارنیا” است و گرچه “نیسون” در هر سه فیلم حضور نداشت اما صدایش در کل سه گانه بود.

“شاهزاده کاسپین” دومین اثر این سه گانه بوده و کمترین فروش را داشته است. با این حال هنوز یکی از پرفروش ترین آثار “نیسون” بوده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مجموعه هری پاتر (Harry Potter)


6. سرگذشت نارنیا: سفر کشتی سپیده‌پیما – THE CHRONICLES OF NARNIA: THE VOYAGE OF THE DAWN TREADER (سال 2010 – فروش جهانی: 418،186،950 دلار)

حالا که از “سرگذشت نارنیا” صحبت شد، سومین و آخرین سری این چندگانه “سفر کشتی سپیده پیما” توانست به فروش جهانی 418،186،950 دلار دست پیدا کند. “لیام نیسون” یک بار دیگر به نقش اسلان شیر بازگشت و صداپیشگی بزرگ ترین قهرمان فیلم های نارنیا را که فیلم های سرگرمی هستند را برعهده گرفت.

شخصیت ها در فیلم قبلی معرفی شده بودند و “نیسون” با اجرای زیبای خود توانست به فروش جهانی این فیلم کمک کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)


5. فیلم لگو – THE LEGO MOVIE (سال 2014 – فروش جهانی: 457،729،388 دلار)

“فیلم لگو” یک فیلم موفق غیرمنتظره بود و زمانی که کسی تصور نمی کند یک فیلم انیمیشن بتواند به این اندازه موفق شود، مشهور شد و همه را شوکه کرد. داستان بسیار جذاب و خیره کننده بود و گرچه به شخصیت های لگو می پرداخت، اما به شخصیت های مختلف و حتی بتمن اشاره کرد.

عناصر طنز فیلم زیاد بوده و صداپیشگی کامل فیلم و اجرای “لیام نیسون” در نقش شخصیت پلیس خوب/پلیس بد چشم ها را خیره می کند و بسیار عالیست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


4. برخورد تایتان ها – CLASH OF THE TITANS (سال 2010 – فروش جهانی: 493،214،888 دلار)

در فیلم “برخورد تایتان ها” “لیام نیسون” نقش زئوس را ایفا کرده و با هنرنمایی در کنار بازیگرانی چون “سام ورثینگتون” و “رالف فاینز” داستان جنگ میان خدایان را نشان می دهد.

این فیلم با پتانسیل بالای خود می توانست فیلم خوبی باشد اما منتقدین از آن استقبال نکردند. با این حال، برخلاف استقبال ضعیف، این فیلم با فروش جهانی 493،214،888 دلار یکی از آثار پرفروش “لیام نیسون” است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر درباره نازی ها در تاریخ سینما


3. سرگذشت نارنیا: شیر، کمد و جادوگر – THE CHRONICLES OF NARNIA: THE LION, THE WITCH AND THE WARDROBE (سال 2005 – فروش جهانی: 720،539،572 دلار)

سومین سری فیلم های “سرگذشت نارنیا” در این لیست نشان می دهد که این فیلم واقعا موفق بوده و سری نخست آن توانست توجه تماشاگران را به خود خیره کند و به همین دلیل بیشترین فروش را داشته است.

مسلما این کتاب کلاسیک برای بسیاری از مردم آشنا بود و با وجود همین آشنا بودن داستان، فروش بالای 720،539،572 دلار نشانه موفقیت آن است.

اولین فیلم این سه گانه یک موفقیت واقعی بود و صداپیشگی “نیسون” در نقش اسلان شیر یکی از دلایل موفقیت این فیلم است.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


2. جنگ ستارگان: قسمت اول – تهدید شبح – STAR WARS EPISODE I: THE PHANTOM MENACE (سال 1999 – فروش جهانی: 1،027،044،677 دلار)

شاید این فیلم برترین فیلم های “جنگ ستارگان” نباشد، حتی بسیاری آن را بدترین فیلم “جنگ ستارگان” می دادند، با این حال توانست در گیشه به فروش بالای 1،027،044،677 دلاری برسد.

در این فیلم “لیام نیسون” نقش جدی، کوای‌گان جین، شخصیت اصلی فیلم را برعهده دارد و گرچه تا پایان فیلم زنده نمانده، اما به یک شخصیت محبوب و پرطرفدار بدل می شود.

با وجود جلوه های ویژه و رایانه ای، این فیلم نکات مثبتی داشته و اجرای “نیسون” نیز دیدنی است. گرچه فیلم حرف چندانی برای گفتن ندارد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت برتر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان


1. شوالیه تاریکی برمی خیزد – THE DARK KNIGHT RISES (سال 2012 – فروش جهانی: 1،084،439،099 دلار)

گرچه “لیام نیسون” در فیلم “بتمن آغاز می کند” نقش مکمل برعهده دارد، اما در فیلم پایانی این چندگانه، “شوالیه تاریکی برمی خیزد” در نقش “بروس واین” اجرای بیشتری دارد.

بدون شک ویلن اصلی فیلم بین است، اما بازگشت “نیسون” بسیاری از طرفداران سه گانه “شوالیه تاریکی” را که از سری اول منتظر آن بودند، خوشحال کرد.

این فیلم در گیشه و در نظر منتقدین با استقبال مواجه شد و به فروش جهانی 1،084،439،099 دلار دست یافت. در نتیجه “لیام نیسون” به گران قیمت ترین بازیگر جهان و آمریکا تبدیل شد.

همچنین بخوانید: لیست گران قیمت ترین بازیگران مرد جهان در حال حاضر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. اصغر قشقایی

    اسفند 26, 1400

    باسلام. اتفاقا لیام نیسون بازیگر فوق العاده ایه . اگه نگم محبوبترین، قطعن یکی از محبوبترین بازیگرهای دنیاست. کمتر بازیگری هس که چنین با احساس بازی می‌کنه. تو خیلی از فیلمهای معروفی که بازی می‌کنه حالا یا فیلمنامه ضعیفه یا غیره… میبینی یک تنه فیلم و جلو میبرهو باعث موفقیت فیلم و فروش بالای فیلم میشه. لیام نیسون بی نهایت محبوبه. الان ۷۰سالشه.از سن ۵۶ سالگی بعد از ربوده شده ببینید تو چه فیلمهای بازی کرده حالا یا نقش اصلی یا نقش مکمل، بی‌دلیل تهیه کننده ها دعوتش نمیکنن. چون فروش فیلمو تضمین میکنه. من خیلی فیلم نگاه میکنم الان چهار ساله که روزی دو بار الی سه بار فیلم میبینم. مخوصن جنگی و اکشن، بازی خیلیاشونم دوست دارم. ولی لیام نیسون ی چیز دیگست.طوری نقششو بازی می‌کنه که انگار واقعن خود اون کاراکتره. مثال: فیلم شیندلر، خاکستری، فرار در سراسرشب، سری ربوده شده،توفق ناپذیر، ناشناس، تسخیر ناپذیر، خیلی فیلمهای مطرح دیگه. که الان حضور ذهن ندارم

    پاسخ

  2. ñąfąŝ

    شهریور 24, 1400

    من خیلی لیام نیسون رو دوست دارم مخصوصا سری ربوده شده اش بی نظیره … واقعا کار این بازیگر حرف نداره

    پاسخ

  3. ستایش

    شهریور 2, 1400

    یه سوال لطفا جواب بدین لیام نیسون فیلمی به اسم بازی داره؟؟؟

    یه فیلم بود که مثلا تولدشه و میخوان غافلگیرش کنن و همه میخوان بکشنش آخرش خودشو از یه جا پرت میکنه پایین میشه اسمش رو بگین ممنون

    پاسخ

  4. ستایش

    شهریور 2, 1400

    یه سوال آیا لیام نیسون فیلمی به اسم بازی داره؟؟؟

    پاسخ

  5. poyan

    مهر 1, 1398

    به جای اینها تریلر جدید فروزن ۲ که امروز بعدظهر اومدو بزارید

    پاسخ

    • till lindemann در پاسخ به poyan

      مهر 2, 1398

      دوست عزیز تریلر ها یه بخش از سایت هستن این لیست ها یک بخش دیگه نویسنده ها دارن تلاش خودشون رو میکنن و تریلر ها رو هم به موقع میذارن. اصلا درست نیست اینجور کامنت گذاشتن ها اشتولن.

      پاسخ

      • فومنی در پاسخ به till lindemann

        مهر 2, 1398

        لیام نیسون بازیگر توانایی است ولی ازآندسته بازیگرانی است که چهره سردوبی روح آنها بردل مخاطب نمی شیندومعمولا موفقیت فیلمهایشان به صرف یک فیلمنامه خوب وکارگردانی حساب شده کسب می شوند.بااین وجود نیسون به عنوان یک بازیگر غیرامریکایی موفقیتهای خوبی درکارنامه اش داردوبه شخصه نوع بازی اش را دوست دارم به جزیکی دوتااز کارهای آخرش که حیلی کلیشه ایی بودند.

        پاسخ