چرا تجارت‌های کوچک باید به هوش مصنوعی توجه کنند

هوش مصنوعی رفته‌رفته تجارت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دیگر نه یک ایده بلکه یک حقیقت در نظر گرفته می‌شود. از شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، اپل و آمازون، تا شرکت‌های کوچک‌تر مانند Uber و Startbucks با استفاده از هوش مصنوعی تجربه جدیدی در اختیار مشتری قرار می‌دهند. اما علاوه بر این شرکت‌های مطرح، تجارت‌های کوچک نیز از هوش مصنوعی بهره می‌برند.

شرکت‌ها و تجارت‌های کوچک صنایع مختلف در پی این هستند که با کمک هوش مصنوعی هزینه‌ها را کاهش دهند، خدمات بیشتری به مشتری ارائه دهند و با رقبای حرفه‌ای خود رقابت کنند. شاید استفاده از هوش مصنوعی برای شرکت‌های کوچک ترسناک به نظر برسد. اما این شرکت‌ها با بهره‌گیری از یک روش استراتژیک می‌توانند از این تکنولوژی بهره برده و از مزیت‌های آن استفاده کنند.

استفاده از هوش مصنوعی: یادگیری از روش کار Starbucks.

Starbucks یک مثال خوب برای شرکت‌هایی است که با کمک هوش مصنوعی می‌خواهند تجربه جدیدی در اختیار مشتری قرار دهند. این شرکت در اواخر ماه ژانویه اعلام نمود که امکان سفارش صوتی از طریق Alexa را در اختیار مشتری قرار می‌دهد که بر اساس سیستم مجازی ابری آمازون است. این شرکت معتبر تولید قهوه با لینک دادن به آمازون به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفارش خود را انجام دهید. این ویژگی جدید – که Starbucks Recorder – نامیده می‌شود، به کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌جای سفارش همیشگی به‌صورت صوتی سفارش خود را انجام دهد و یا موجودی کارتشان را نشان دهد.

در حال حاضر این شرکت در مرحله بتا با کمک روش تجربی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند که خیلی از شرکت‌های دیگر مایل هستند این تجربه را داشته باشند. بنابراین باوجوداینکه در حال حاضر شرکت‌های بزرگ از این تکنولوژی بهره می‌برند، شرکت‌های کوچک نیز با کمک آن می‌توانند تجربه جدیدی در اختیار مشتری قرار دهند.

همانطورکه مشتری‌ها به استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در شرکت‌هایی مانند Starbucks عادت می‌کنند، از شرکت‌های محلی خود نیز همین انتظار را دارند. در اینجا برخی از راهکارهایی که شرکت‌های کوچک می‌توانند با کمک آن‌ها از این تکنولوژی بهره ببرند را به شما معرفی خواهیم نمود:

از هوش مصنوعی در زندگی خود استفاده کنید.

شرکت‌های کوچک پیش‌ازاین که تجربه هوش مصنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند می‌توانند آن را خارج از محیط کار استفاده کنند. بنابراین می‌توانید از Amazon Alexa و Google Home استفاده کنید تا ببینید کدام ویژگی این تکنولوژی را ترجیح داده و مشتریان شما چگونه می‌توانند با کمک این تکنولوژی از خدمات شما بهره‌مند شوند. راه‌های مختلف استفاده از این تکنولوژی در تجارت خود را بررسی نموده و تأثیرات مثبت و منفی آن را نیز در نظر بگیرید.

برای تجارت خود اهداف مشخصی درزمینهٔ هوش مصنوعی مشخص کنید.

شرکت‌های کوچک نباید بدون برنامه از این تکنولوژی استفاده کنند، بلکه باید برنامه مشخصی را تعیین نمایند. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه پوشاک هستید، به دنبال تکنولوژی تحلیل گری هستید که ناکارآمدی نیروی انسانی را کاهش دهد. اگر صاحب یک رستوران باشید، در پی این هستید که خدمات و سرویس تحویل غذا را بهینه کنید. به همین صورت اگر یک شرکت تجاری با بخش‌های حسابداری داشته باشید، از هوش مصنوعی درزمینهٔ حسابرسی استفاده خواهید کرد. بنابراین شرکت‌های کوچک با مشخص نمودن اهداف مشخص و برنامه‌ریزی برای آن‌ها می‌توانند راحت‌تر اهداف خود را عملی کنند.

ساختارهای فناوری اطلاعات را توسعه دهید.

بر اساس یکی از تحقیقات انجام‌شده در نوامبر 2016 درباره به‌کارگیری هوش مصنوعی، محققان به این نتیجه رسیدند که مشکلات پیش رو در بررسی و پیگیری اطلاعات، یکی از موانع پیش روی استفاده از این تکنولوژی است. شرکت‌های کوچک در صورت نداشتن زیرساخت‌های اطلاعاتی لازم نمی‌توانند از هوش مصنوعی بهره ببرند. بنابراین اگر شرکت‌ها و تجارت‌های کوچک بخواهند از هوش مصنوعی استفاده کنند باید از روش‌های مدرن فناوری اطلاعات، مانند منابع ابری استفاده کنند تا درنتیجه آن از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده کنند.

رشد هوش مصنوعی را زیر نظر بگیرید.

دنبال نمودن و زیر نظر گرفتن پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند به سود شما باشد. حتی اگر در حال حاضر شرکت شما برای به‌کارگیری از این تکنولوژی آماده نیست، بازهم بهتر است نمودار رشد و پیشرفت آن را زیر نظر بگیرید. در این صورت با ویژگی‌های مختلف این تکنولوژی آشنا شده و از رقبای دیگر خود عقب نخواهید ماند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم