بیوگرافی کامل میشل فایفر (Michelle Pfeiffer) از کودکی تا به امروز

نام: میشل فایفر

تاریخ تولد: 29 آوریل 1985 (9 اردیبهشت 1337)

سن: 61 سال

محل تولد: سانتا آنا، آمریکا

قد: 170 سانتی متر

حرفه: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل، همسر دیوید ادوارد کلی

بیوگرافی میشل فایفر

“میشل فایفر” هنرپیشه معروف آمریکایی است که بعد از اکران فیلم “صورت زخمی” (Scarface) مشهور شد. “میشل” محبوبیت جهانی خود را با ایفای نقش در “روابط خطرناک” (Dangerous Liaisons)، “فرانکی و جانی” (Frankie and Johnny) و “بتمن بازمی گردد” (The Batman Returns) به دست آورد.

“میشل” در سانتا انا، کالیفرنیا به دنیا آمد جایی که پدر و مادرش پس از مهاجرت از داکوتای شمالی به آنجا رفتند. شغل پدر او، “ریچارد فایفر”، رساندن ابزار مورد نیاز خانه ها بود. مادرش، “دونا تاورنا”، یک زن خانه دار بود. “میشلگ برادری به نام “ریک” دارد که 3 سال از او بزرگتر است و دو خواهر کوچکتر از خود به نام های ددی و لاری دارد که آنها هم بازیگرند.

خانواده فایفر چندین بار محل سکونت شان را تغییر دادند. از سانتا انا به شهر میدوی رفتند و سپس در شهری در فاونتین ولی ساکن شدند. در آن زمان “میشل” به مدرسه جامع وارد شد و در سال 1976 به کالج تحصیلی گلدن وست در ساحل هانتیگتون وارد شد و در کنار آن به عنوان صندوقدار یک سوپرمارکت نیز کار می کرد. او تا 2 سال در کالج درس خواند و در زمینه حقوق تحصیلات عالیه را گذراند و قصد داشت به تند نویس دادگاه تبدیل شود. اما زمانی که مدرک خود را دریافت کرد، تصمیم گرفت یک بازیگر شود.

در سال 1987، “میشل” برنده جایزه بانوی زیبای اورنج کانتی شد که به او این امکان را داد در مسابقه بانوی کالیفرنیا نیز شرکت کند، که در آن مسابقه در جایگاه ششم قرار رفت. پس از موفقیت در این زمینه ها او  انجام تست های هنرپیشگی در لس آنجلس را آغاز کرد.

فیلم ها

این بازیگر حرفه خلاقانه خود را قدم به قدم آغاز کرد، هیچ موفقیت یک شبه ای در کار نبود. اولین نقش های “میشل فایفر” کمرنگ بودند. او در تبلیغات فیلم های تلوزیونی، و عکس های کم تر شناخته شده شرکت می کرد. طبق گفته این هنرپیشه، در آغاز کار، تمام کارگردان ها تلاش کردند تا از ظاهر “میشل” استفاده کنند. سپس او در نمایش خانه بورلی هیلز درس بازیگری را شروع کرد تا روی حرکات بدن و فن بیان اجرای خود کار کند.

میشل فایفر در فیلم صورت زخمی

نتیجه ی این تلاش ها زیاد طول نکشید. در سال 1983، که فیلم جنایی “صورت زخمی” (Scarface) منتشر شد،  به همراه “آل پاچینو” ی  افسانه ای در این فیلم ایفای نقش کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داشتن صحنه های خشونت بار زیاد مورد انتقاد قرار دادند، اما این فیلم از جهت تجاری بسیار موفق بود و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین فیلم های گانگستری تاریخ شناخته می شود.

فیلم اقتباس شده از رمان “جادوگران ایستوود” (The Witches of Eastwick) نوشته “جان آپدیک” به یکی دیگر از فیلم های برجسته “میشل فایفر” تبدیل شد. جالب است که پس از فیلمبرداری قسمت پایانی فیلم، وقتی بینندگان از پایان آن راضی نبودند، کارگردان چند صحنه دیگر از پایان فیلم را فیلمبرداری کرد. در نتیجه “جادوگران ایستوود” به یکی از فیلم های پر فروش سال 1987 تبدیل شد.

در فیلم ملودرام موزیکال “بیکرهای شگفت انگیز” (The Fabulous Baker Boys) این بازیگر نقش دختری به نام “سوزی دایموند” را برعهده دارد که به استعداد خوانندگی خود پی می برد. “میشل” نه تنها توانست شخصیت دختری که به یک ستاره تبدیل می شود را به زیبایی به تصویر بکشد، بلکه آهنگ های فیلم را هم خودش خواند.

در 1992 “میشل فایفر”، دیگر به هنرپیشه ای معروف تبدیل شده بود. اما بعد از فیلم “بازگشت بتمن” (The Batman Returns) که در آن “میشل” نقش زن گربه ای سلینا کایل را بازی کرده بود، در سطح جهانی مشهور شد. “میشل” برای ارائه شخصیتی از یک ابرقهرمان، بسیار تمرین کرد و کیک بوکسینگ را نیز یاد گرفت. با کمک متخصصان، حرکات و عادات گربه سانان را فرا گرفت. رسانه ها اظهار کردند که چهره سلینا کایل که توسط “میشل فایفر” به تصویر کشیده شد، از بهترین اجراهای این شخصیت در تاریخ سینما بوده است. این فیلم بیش از 266 میلیون دلار فروش داشت.

در اوایل قرن بیست و یکم، این بازیگر چند سال در کارش وقفه ایجاد کرد. در سال 2007 “میشل” با بازی در فیلم “اسپری مو” (Hairspray) که فیلمی موزیکال به کارگردانی کارگردان معروف “برادوی” بود، به صنعت فیلمسازی بازگشت. “فایفر” در این فیلم نقش ولما ون تاسل مدیر یک شبکه تلوزیونی را بازی می کند.

در همان سال یک فیلم سینمایی فانتزی کمدی دیگر به نام “گرد ستاره” (Stardust) منتشر شد و خیلی زود معروف شد. در این فیلم “فایفر” نقش یک جادوگر باستانی بدجنس به نام لامیا را بر عهده دارد.

میشل فایفر در فیلم گرد ستاره

همچنین در سال 2007 این بازیگر نقش اصلی را در فیلم کمدی ملودراماتیک “هرگز نمیتوانم بانوی تو باشم” (I Could Never Be Your Woman) بازی کرد. “میشل” در اینجا نقش یک مادر خواننده را بر عهده دارد که به یک بازیگر کوچک تر از خودش علاقمند شده است. تنها مشکل این زن این است که معشوقه او 10 سال از او کوچکتر است.

در سال 2008 این بازیگر نقش اصلی را در فیلم “تاثیرات شخصی” (Personal Effects) که از داستان “تسخیر شدگی خانه هیل” (Mansion on the Hill) “ریک مودی” اقتباس شد، بازی کرد.

در سال 2009، “میشل فایفر” در یک فیلم ملودراماتیک آلمانی- انگلیسی به نام “شری” (Cheri) نقش لی د لاونوال را بازی کرد. این فیلم، پاریس را در دهه 20 به تصویر می کشد و داستان پسر جوانی را روایت می کند که در حال ورود به جامعه است.

در سال 2011، این بازیگر نقش اصلی شخصیت زنی درون گرا را در فیلم “شب سال نو” (New Year’s Eve) بازی می کند. داستان این فیلم کمدی به داستان های مستقلی تقسیم می شود که شخصیت ها در صحنه های متقاطع و غیرمنتظره به هم مرتبط می شوند.

در سال 2013 این بازیگر نقش اول فیلم کمدی “خانواده” (The Family) را بازی کرد که اقتباسی از رمان نوشته تونیو بناکوییستا است. “فایفر” نقش همسر و مادر خانواده را بر عهده دارد که به تازگی اتفاقات عجیبی در اطراف شهر ساکت آنها رخ داده است. “رابرت دنیرو” نقش رئیس خانواده – نویسنده بلیک را بر عهده دارد. پس از مدتی ساکنان این شهر متوجه می شوند که یک خانواده به ظاهر موفق با دو کودک و یک سگ تبدیل به خانواده ‌ای مافیایی شده است که از تعقیب مقامات دولتی در حال فرارند.

به طور کلی “میشل فایفر” در بیش از 50 فیلم به ایفای نقش پرداخته است و در فیلم های معروفی مثل “زن زیبا” (Pretty Woman)، “اویتا” (Evita)، “غریزه اصلی” (Basic Instinct) و “سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و کمد” (The Chronicles of Narnia : The Lion , the Witch , and the Wardrobe) بازی در نقش اصلی را رد کرد.

زندگی شخصی

“میشل فایفر” در زمان مطالعاتش برای دوره بازیگری در بورلی هیلز با “پیتر هورتون” آشنا شد. آنها در سال 1981 با یکدیگر ازدواج کردند و برای 7 سال با یکدیگر زندگی کردند. سپس از هم جدا شدند زیرا “پیتر” معتقد بود همسرش بیش از هر چیزی روی کارش متمرکز است.

پس از اینکه “میشل” از “پیتر” جدا شد، در آن سه سال با بازیگر و کارگردان “فیشر استیونز” که او را در فستیوال نیویورک شکسپیر ملاقات کرده بود، رابطه داشت. همچنین این بازیگر با “جان مالکویچ” شریکش در فیلم “روابط خطرناک” (Dangerous Liaisons)  و “مایکل کیتون” بازیگر نیز روابط عاشقانه ای داشت.

در سال 1993 این بازیگر بار دیگر ازدواج کرد. نمایشنامه نویس “دیوید ادوارد کلی” به همسر دوم “میشل فایفر” تبدیل شد. آنها ابتدا یکدیگر را در یک قرار از پیش تعیین شده ملاقات کردند، سپس پس از 10 ماه با یکدیگر ازدواج کردند.

“میشل” پیش از آشنایی با دیوید، درخواستی برای فرزند خواندگی ارائه داده بود. این بازیگر در ماه مارس دختری را به فرزند خواندگی پذیرفت. در سال 1994 “میشل” و همسرش صاحب یک پسر به نام جان هنری شدند. خانواده جدید او برایش مهم تر از شغل او بودند، بنابراین میشل بار دیگر در کار خود وقفه ای انداخت.

در دهه نود میلادی، “میشل فایفر” بارها به نام “زیباترین زن هالیوود” شناخته شد. این هنرپیشه در لیست 50 بازیگر جذاب مجله “مردم” نیز قرار دارد. این هنرپیشه در کارهای خیریه و حمایت از بیماران سرطانی فعالیت دارد. “فایفر” زمانی که برادر زاده اش به لوکمیا مبتلا شد، تحت تاثیر قرار گرفت. پس از 10 سال اعتیاد به سیگار، “میشل” آن را کنار گذاشت و از خوردن فرآورده های گوشتی نیز خودداری کرد و گیاهخوار شد.

هر ساله افراد مشتاق بیشتر و بیشتری می خواهند جواب این سوال که آیا او جراحی پلاستیک انجام داده است یا خیر را بدانند. یک سری از منتقدان وب عکس هایی از “میشل” را با هم مقایسه کرده اند و با نام “جراحی پلاستیک: قبل و بعد” جمع آوری کرده اند و در تلاشند که مردم را متقاعد کنند که پوست جوان او حاصل عمل جراحی است. “میشل” ادعا می کند که هرگز جراحی پلاستیک انجام نداده است. همانطور که خودش بیان کرده است، فرم بینی او کاملا طبیعی است و پوست او حاصل جراحی پلاستیک نیست، بلکه بخاطر متخصص پوست او است که به او توصیه هایی می کند.

علاوه بر این، این هنرپیشه لاغر است (قد میشل 170 است و وزن او 57 کیلوگرم) که به طور مثبتی روی سلامتی او تاثیر می گذارد. “فایفر” در یکی از مصاحبه های خود اعتراف کرد که در حال حاضر کمتر از قبل به ظاهر خود اهمیت می دهد. طبق گفته “میشل”، با گذشت زمان فشار مردم به ظاهر بازیگران زن، آنها را در مقابل استانداردهای زیبایی ضعیف می کند.

“میشل فایفر” در اینستاگرام حساب خود را دارد و از سال 2011 به دلیل تلاش های صفحات طرفداری اش به این فضا وارد شده است.

میشل فایفر در امروز

در سال 2016 این بازیگر در جشنواره فیلم شرکت کرد. در ژانویه سال 2017 فیلم “کیرا کجاست؟” (Where is Kyra؟) در جشنواره فیلم ساندنس به موفقیت رسید. در این فیلم “میشل” نقش اصلی  را بر عهده دارد. نقش زنی به نام کیرا که دیگران را فریب می دهد تا از آپارتمان بیرون نرود.

در می سال 2017 “میشل” در فیلم زندگی نامه ای “جادوگر دروغ ها” (The Wizard of Lies) ایفای نقش کرد. این فیلم از کتابی نوشته “دیانا هنریکس” اقتباس شده است، که از داستان یک تاجر به نام “برنارد مادوف” و ایجاد سیستم Ponzi سخن می گوید. این مرد تاجر سیستمی اختراع کرده که بزرگ‌ ترین هرم مالی دنیا به عنوان صندوق سرمایه‌ گذاری را پنهان می کند. “میشل” در این فیلم نقش روث مادوف را بازی کرده است.

میشل فایفر در فیلم جادوگر دروغ ها

این هنرپیشه در فیلم کارآگاهی مهیج “مادر” (mother) در 21 اکتبر سال 2017 ظاهر شد. همچنین در نوامبز سال 2017 به عنوان خانم هابورد در فیلم کارآگاهی “قتل در قطار سریع السیر شرق” (Murder on the Orient Express) بازی کرد. این فیلم برگرفته از رمانی به همین نام نوشته آگاتا کریستی است که به ماجراهای کارآگاه معروف هرکول پوارو می پردازد.

در حال حاضر این بازیگر در فیلم تراژدی-کمدی “من آندر” (Man Under) در حال بازی است. این فیلم  زندگی یک خانواده ناکارآمد را نشان می‌دهد که اعضای آن پس از حضور در گالری عکس، معروف شدند.

فیلم ها

  • صورت زخمی ‒ Scarface ‒ 1983
  • جادوگران ایستویک ‒ The Witches of Eastwick ‒ 1987
  • هم پیمان با ازدحام ‒ Married to the Mob ‒ 1988
  • روابط خطرناک ‒ Dangerous Liaisons ‒ 1988
  • بیکرهای شگفت انگیز ‒ The Fabulous Baker Boys ‒ 1989
  • فرانکی و جانی ‒ Frankie and Jhonny ‒ 1991
  • بتمن باز می گردد ‒ Batman Returns ‒ 1992
  • عصر معصومیت ‒ The Age of Innocence ‒ 1993
  • اورلندر سفید ‒ White Oleander ‒ 2002
  • اسپری مو ‒ Hairspray ‒ 2007
  • گرده ستاره ‒ Stardust ‒2007
  • خانواده ‒ The Family ‒ 2013
  • کیرا کجاست؟‒ Where Is Kyra?‒ 2017
  • جادوگر دروغ ها ‒ The Wizard of Lies ‒ 2017

تصاویری از میشل فایفر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم