بیوگرافی کامل جان کرازینسکی (John Krasinski) از کودکی تا به امروز

نام: جان کرازینسکی

تاریخ تولد: 20 اکتبر 1979 (28 مهر 1358)

سن: 39 سال

محل تولد: نیوتن، ایالات متحده آمریکا

قد: 190 سانتی متر

شغل: بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس

وضعیت تاهل: متاهل، همسر امیلی بلانت

بیوگرافی جان کرازینسکی

نقش “جیم هالپرت” فروشنده در سریال کمدی “اداره” (The Office) بازیگر آمریکایی “جان کرازینسکی” را معروف کرد. این سریال کمدی از شبکه بی بی سی، در 63 قسمت نامزد شد، 21 جایزه دریافت کرد و باعث شهرت بازیگران و خالقان خود شد.

کمدی های “راهی که می‌رویم” (Away We Go) و “کلاه‌چرمی‌ها” (Leatherheads)، ملودرام های “قرض گرفته شده” (Something Borrowed) و “پیچیده است” (It’s Complicated)، درام “سرزمین موعود” (Promised Land) کارنامه او را غنی کردند. فعالیت او به عنوان کارگردان و فیلمنامه نویس به افزایش جایگاه او در هالیوود کمک کرد.

جان کرازینسکی در کودکی

کودکی و جوانی

این بازیگر در اکتبر سال 1979 در ماساچوست به دنیا آمد و در زمان کودکی و نوجوانی در نیوتن بزرگ شد. مادر او اجداد ایرلندی و آمریکایی داشت. پدرش اجداد آمریکایی و لهستانی داشت و در بیمارستان شهر کار می کرد.

این بازیگر آینده به همراه برادران بزرگترش “پل” و “کوین” به مذهب کلیسای کاتولیک رم ایمان داشتند. اما والدین او سعی کردند پسران خود را آزاد و مستقل بزرگ کنند. ستاره آینده “اداره” اولین بازیگری خود را در مدرسه آغاز کرد. هنگامی که در کلاس ششم بود، در یک موزیکال برادوی نقش میلیونری به نام “الیور واربوکس” را ایفا کرد. سپس در یک نمایشنامه کنایی که متن آن را یکی از دانشجویان کالج خودش نوشته بود، حضور یافت. چند سال بعد، جان و نویسنده آن نمایشنامه، “بنجامین نوواک”، در سریال معروف “اداره” مجددا با هم روبرو شدند.

در سال 1997 این مرد جوان از کالج فارغ التحصیل شد. پیش از فارغ التحصیلی برای یک ترم در کاستاریکا تحصیل کرد و به تدریج زبان انگلیسی مشغول شد. پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه براون وارد شد، در رشته هنر نمایش تحصیل کرد و از پایان نامه خود دفاع نمود.

این دانشجو در دانشگاه براون در تیم بسکتبال دانشگاه حضور یافت و به مربی تیم بدل شد. اما علاقه به تئاتر و سینما از ورزش قوی تر بود. بنابراین به مرکز تئاتر ملی در کنتیکت وارد شد و در مراکز تئاتر انگلیسی و آمریکایی بازیگری خواند.

“جان کرازینسکی” با کسب تجربه های بازیگری کافی به نیویورک نقل مکان کرد زیرا در آنجا نسبت به کنتیکت با پیشنهادهای بهتر مواجه می شد. این بازیگر تازه کار در تست ها شرکت کرد و در تبلیغات و برنامه های تلویزیونی حضور یافت. از آنجایی که در این شهر بزرگ هزینه ها بالا بود به عنوان پیشخدمت مشغول به کار شد.

فیلم های او

“جان” حرفه بازیگری را در سال 2000 آغاز کرد و در درام تاریخی “سیزده روز” (Thirteen Days) در نقش اپراتور رادیو و در کمدی ملودرام “ایالت و اصل” (State and Main) در نقش دستیار قاضی نقش آفرینی کرد. این نقش ها باعث شهرت او نشدند، اما توانست با بازیگرانی چون کوین کاستنر، “الک بالدوین” و “سارا جسیکا پارکر” همبازی شود.

جان کرازینسکی در فیلم ایالت و اصل

این بازیگر در سال 2004 نقش های مهمی را برعهده داشت. “جان کرازینسکی” در درام “نظم و قانون: هدف مجرم” (Law & Order: Criminal Intent) که دومین سری این سریال است، نقش “جیس گلیسینگ” را برعهده گرفت. سپس در درام زندگی نامه ای “کینزی” (Kinsey) از “بیل کندون” نقش مکمل را برعهده گرفت. این فیلم در جوایز اسکار، گلدن گلوب و ساتلایت نامزد شد. همچنین در راتن تومیتوز به امتیاز 90% دست یافت و به فیلم محبوب میلیون ها نفر تبدیل شد.

سومین پروژه او فیلم اکشن “تاکسی” (Taxi) از “تیم استونی” و با همکاری “جیمی فالون” و “کویین لطیفه” بود که در آن نقش کوتاهی را برعهده گرفت. “جان کرازینسکی” در سال 2005 بسیار معروف شد و پیشنهادهای مختلف دریافت کرد.

او در درام جنگی “جارهد” (Jarhead) به کارگردانی “سام مندس” نقش افسر هاریگان، در فیلم پلیسی “سی‌اس‌آی: تحقیق در صحنه جرم” (CSI: Crime Scene Investigation) نقش “لایل دیویس” و در تریلر “بدون رد و نشان” (Without a Trace) نیز هنرنمایی کرد.

جان کرازینسکی در فیلم جارهد

موفقیت اصلی “جان کرازینسکی” با سریال “اداره” همراه شد. مجله تایم این سریال کمدی “گرگ دنیل” را که زندگی روزمره کارمندان اداره شرکت تولید کاغذ را نشان می دهد، در فهرست 10 سریال برتر سال 2007 قرار داد. این پروژه در سال قبل تر جایزه امی را دریافت کرد. “جان کرازینسکی” خوش شانس بود که نقش اصلی این سریال را دریافت کرد. “استیو کارل”، “رین ویلسون” و “جینا فیشر” نیز نقش های اصلی را برعهده داشتند.

جان کرازینسکی در سریال اداره

این سریال بسیار موفق در نه فصل ضبط شد و تا سال 2013 ادامه یافت. “جان کرازینسکی” به مدت هشت سال به عنوان کارمند اداره، “جیم هالپرت”، نقش آفرینی کرد و به بازیگر محبوب میلیون ها نفر بدل شد. او حین ضبط این سریال محبوب و محبوب تر شد و در این سال ها در فیلم های مختلف حضور یافت.

او در کمدی رمانتیک “تعطیلات با یک بازیگر هالیوودی” (The Holiday with a Hollywood cast) از “نانسی میرز” در نقش “بن” ظاهر شد. همچنین در درام موزیکال “دختران رویایی” (Dreamgirls) برنده جایزه اسکار نقش “سام والش” را بازی کرد و با “جیمی فاکس”، “بیانسه” و “ادی مورفی” هم بازی شد.

جان کرازینسکی در فیلم تعطیلات

با این حال بهترین نقش های “جان کرازینسکی” نقش های کمدی او هستند. او حتی پس از حضور در کمدی های “صورت خندان” (Smiley Face) به کارگردانی “گرگ آراکی”، “جواز ازدواج” (License to Wed) (که “جان کرازینسکی” و رابین ویلیامز نقش های اصلی را برعهده داشتند) و “پچیده است” معروف تر شد. او در فیلم آخر با “الک بالدوین” و مریل استریپ هم بازی شد.

درام “سرزمین موعود” از “گاس ون سنت” با حضور مت دمون به کارنامه او کمک کرد و در آن نقش یک فعال محیط زیستی به نام “داستین” را به زیبایی ایفا کرد. او همچنین در فیلمنامه نویسی فیلم هم دستی داشت.

جان کرازینسکی در فیلم سرزمین موعود

این بازیگر در کارگردانی و تهیه کنندگی نیز فعالیت کرده است. در سال 2009 کمدی “مصاحبه های کوتاه با مردان ترسناک” (Brief Interviews with Hideous Men) اکران شد، اما در حقیقت اولین تجربه کارگردانی او در سریال “اداره” بود که کارگردانی صحنه هایی را برعهده داشت. در سال 2015 تماشاگران بازیگر محبوب خود را در درام کمدی “آلوها” (Aloha) دیدند که “جان” نقش “وودی وودساید” را ایفا کرد. سال بعد در تریلر “۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی” (13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi) نقش اصلی را بازی کرد. این فیلم در مالت ضبط شد و با واکنش های مختلف مواجه شد، اما این بازیگر آمریکایی نقش “جک سیلوا” را به زیبایی ایفا نمود.

زندگی شخصی

این ستاره هالیوودی در لیست جذاب ترین ستاره های زنده مجله مردم در سال 2006 قرار گرفت. “جان کرازینسکی” میلیون ها طرفدار زن دارد، اما قلب او تنها به یک زن تعلق دارد. در سال 2008 او عاشق امیلی بلانت شد. در تابستان 2009 این زوج نامزدی خود را اعلام کردند. سپس در جولای 2010 مراسم عروسی خود را در ایتالیا جشن گرفتند. آن ها دوست ندارند درباره زندگی خصوصی خود صحبت کنند، بنابراین طرفداران با شنیدن خبر تولد دختر آن دو، “هزل گریس” در فوریه 2014، شگفت زده شدند.

در آغاز سال 2016 “امیلی” درباره بارداری دوم خود با روزنامه ها صحبت کرد. او در جولای دختر دومش “ویولت” را به دنیا آورد. این دختر در روز استقلال آمریکا به دنیا آمد و “جان” هم این خبر را در صفحه توییتر خود ثبت نمود. این بازیگر تصاویر جدید خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و خانواده اش را نشان می دهد. طرفداران و دنبال کنندگان او می توانند در صفحه اینستاگرام این بازیگر اخبار زندگی او را دنبال کنند.

جان کرازینسکی در امروز

“جان کرازینسکی” در سال 2018 در دو پروژه به عنوان بازیگر و کارگردان حاضر شد. سریال های “جک رایان” (Jack Ryan) به کارگردانی “کارلتون کیوس” و “گراهام رولند” (Graham Roland) براساس رمان های رمان نویس آمریکایی “تام کلانسی”، که به جاسوسی و تاریخ جایگزین می پردازند، ساخته شده اند.

“جان” پس از “الک بالدوین”، “هریسون فورد”، بن افلک و “کریس پاین” پنجمین بازیگری است که نقش رایان را ایفا می کند و این شخصیت داستان یک تحلیل گر سیا را ایفا می کند که حساب های تروریست هایی که می خواهند به آمریکا و متفقین آنها حمله کنند را بررسی می کند.

جان کرازینسکی در فیلم یک مکان ساکت

دومین پروژه که در بهار 2018 اکران شد، یک تریلر فانتزی به نام “یک مکان ساکت” (A Quiet Place) است که جان و همسرش “امیلی بلانت” نقش های اصلی را برعهده دارند. “جان” بازیگر و کارگردان این فیلم است. داستان درباره خانواده ای است که در معرض خطر موجودات فرازمینی قرار داشته و به همین دلیل در مزرعه آرام تنها با زبان اشاره حرف می زنند.

فیلم شناسی

  • نظم و قانون: هدف مجرم – Law & Order: Criminal Intent – 2004
  • کینزی – Kinsey – 2004
  • دوان هاپوود – Duane Hopwood – 2005
  • اداره – The Office – 2005-2013
  • سی اس آی: جستجو در صحنه جرم – CSI: Crime Scene Investigation – 2005
  • تعطیلات – The Holiday – 2006
  • دختران رویایی – Dreamgirls – 2006
  • صورت خندان – Smiley Face – 2007
  • جواز ازدواج – License to Wed – 2007
  • مصاحبه های کوتاه با مردان ترسناک – Brief Interviews with Hideous Men – 2009
  • قرض گرفته شده – Something Borrowed – 2011
  • سرزمین موعود – Promised Land – 2012
  • آلوها – Aloha – 2015
  • ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی – 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi – 2016
  • یک مکان آرام – A Quiet Place – 2018

تصاویری از جان کرازینسکی

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم