5 راهنمایی برای افرادی که برای اولین بار به هند سفر می‌کنند

هند یک کشور شلوغ، عجیب، زیبا و دیدنی است. چگونه می‌توانید خود را برای سفر به این کشور آماده کنید؟ با راهنمایی‌های ما خود را برای سفر به این کشور آماده کنید.

1. مسیر درست را انتخاب کنید

هند یک کشور پهناور است که نمی‌توانید در اولین سفر خود از آن دیدن کنید. بنابراین با توجه به چیزی که دوست دارید، کاری که دوست دارید انجام دهید و محدودیت زمانی‌تان، بهترین مسیر و مقصد را انتخاب کنید. بنابراین بهتر است واقع‌بین باشید و به‌جای اینکه تصمیم بگیرید از کل کشور دیدن کنید بهتر است فقط از شمال یا جنوب این کشور دیدن کنید. اما ازآنجایی‌که پروازهای داخلی این کشور ارزان هستند می‌توانید از شمال به جنوب کشور سفر کرده و از هر دو قسمت دیدن کنید. می‌توانید از کتاب‌های راهنمای سفر به هند استفاده کنید.

مکان‌های تاریخی: اگر سفرتان کوتاه است می‌توانید از سه مقصد دهلی، اگرا و جیپور دیدن کنید، و در طول یک هفته از این مکان‌ها دیدن نمایید. می‌توانید سفر خود را از دهلی شروع کنید و از “مقبره همایون” و “قلعه سرخ” دیدن کنید، سپس به آگرا رفته از “تاج‌محل”، “قلعه آگرا” و “فتحپور” دیدن کنید. سپس به جیپور رفته و از شهر صورتی (Pink City) و “قلعه آمبر” دیدن کنید، سپس می‌توانید به دهلی بازگشته و پس از دیدن از بازارهای آن به خانه بازگردید.

مکان‌های مذهبی: اگر می‌خواهید از معابد دیدن کنید، باید بدانید که در همه جای این کشور معبد یافت می‌شود، جز در شمال و مرکز هند. ازجمله معابد هند عبارت‌اند از معبد طلایی در آمریتسار (Amritsar)، بناهای حکاکی شده زیبای خاجوراهو (Khajuraho)، معبد حکاکی شده خورشید در کونارک (Konark) و معابد مرمر جین (Jain) در راجستان (Rajasthan) و گوجارات (Gujarat).

معابد جنوب هند پر از برج و مجسمه هستند، مانند معابد هامپی (Hampi)، مادورای (Madurai)، تیروشیراپالی (Tiruchirappalli)، تیرووانامالای (Tiruvannamalai) و معابدی که در دل غارها حک شده‌اند، مانند معابد آجانتا (Ajanta) و الورا (Ellora)، و جزیره الفانتا (Elephanta Island) نزدیک بمبئی.

جادوی مغول: طرفداران معماری اسلامی می‌توانند از آثاری مانند قلعه سرخ، مساجد و مناره‌های قطب (Qutb Minar complex) و مقبره همایون (Humuyan’s Tomb) دیدن کنند. سپس در فتحپور و آگرا، که خانه تاج‌محل است، می‌توانید آثار دوران مغول را بازدید کنید. در راجستان می‌توانید از مجموعه قلعه‌های مغول مانند جایسالمر (Jaisalmer) دیدن کنید که شما را به یاد دژهای فیلم “شب‌های عربی” (Arabian Nights) می‌اندازد.

سواحل و آبراه‌ها: با سفر به جنوب هند می‌توانید از سواحل زیبای آن لذت ببرید. پیش از رفتن به سمت جنوب و لذت بردن از سواحل گوآ، می‌توانید به ساحل گیرگوام چائوپتی (Girgaum Chowpatty) در بمبئی رفته و بلپوری (bhelpuri) نوش جان کنید (برنج پف‌کرده، نودل، مانگوی سبز و نوعی سس تند). سپس می‌توانید از سواحل گوآ لذت ببرید – آرامبول، واگاتار و پالولم (Arambol, Vagator, and Palolem) – همچنین می‌توانید از ساحل سیاه کوالام و وارکالا در کرالا (Kerala)، یا ساحل طلایی شمال ایالت، دیدن کنید. کرالا به دلیل داشتن رودخانه‌های پرپیچ‌وخم معروف است که می‌توانید با اجاره کردن یک قایق در آن سیاحت کنید. برکه دال (Dal) در سریناگار کشمیر بسیار ساکت و آرام است که در آنجا می‌توانید با آرامش در خانه‌های قایقی که با چوب گردو ساخته شده‌اند، نشسته و پدیدار شدن کوه‌ها از لابه‌لای مه غلیظ صبحگاهی را نظاره‌گر باشید.

حیات‌وحش: در پارک‌های ملی مادیاپرداش یا راجستان (Madhya Pradesh or Rajasthan) می‌توانید ببرها را ببینید، بااین‌حال در سراسر مناطق حفاظت‌شده مختلفی وجود دارد که در آنجا می‌توانید حیواناتی نظیر شیر (Sasan Gir, Gujarat)، الاغ وحشی (Little Rann, Gujarat)، کرگردن تک‌شاخ (Assam)، فیل‌های وحشی (Wayanad, Kerala) و همچنین جمعیت پرندگان (Bharatpur, Rajasthan) را ببینید. در صحرای جایسالمر یا بیکانر در راجستان می‌توانید شترهای وحشی را ببینید.

رشته‌کوه‌ها و کوه‌پیمایی: شمال کشور هند برای آن دسته از گردشگرانی است که به هیجان و آدرنالین علاقه دارند، آن‌ها می‌توانند در دره کولو (Kullu Valley) و رشته‌کوه‌های Uttarkhand و Himachal Pradesh فعالیت‌های مختلفی مانند کوه‌نوردی، اسکی و قایق‌سواری، را تجربه کنند. می‌توانید از تپه شیملا یا مانالی شروع کنید. بهترین زمان برای کوه‌پیمایی در این منطقه از سپتامبر تا اکتبر است که فصل بارندگی به اتمام رسیده است. برای اینکه سفر پرهیجان‌تری داشته باشید می‌توانید از مانالی به سمت له در لاداخ (Ladakh) یک سفر دوروزه را آغاز نموده و در قله‌های مرتفع لاداخ کوه‌نوردی کنید. یکی دیگر از مقصدهای مهم برای قایق‌سواری و کوه‌نوردی ریشیکش (Rishikesh) است که به چهار کوه مقدس منتهی می‌شود. یکی دیگر از رشته‌کوه‌های مناسب برای کوه‌نوردی سیکیم (Sikkim) است.

باورهای رایج در هند: منطقه وارناسی (Varanasi) در کنار رودخانه گنگ مامن گات‌های هند است که یکی از فرقه‌های مذهبی مهم هندوستان می‌باشد. اما هند از آن دست کشورهایی است که در همه جای آن می‌توانید باورهای مذهبی مختلفی را ببینید، مانند شهرهای زیارتی آجمر (Ajmer) و پوشکار (Pushkar) در راجستان، و یا شهر مقدس سیک ها در آمریتسار پنجاب. اگر به مسائل مذهبی علاقه دارید می‌توانید در کلاس‌های یوگا و مدیتیشن شرکت کنید که از نواحی مختلف دهلی تا ریشیکیش، تشکیل می‌شوند. اگر به آیین بودا علاقه دارید می‌توانید به مراکز تبتی-بودایی مانند له در لاداخ و مکلود گانج (McLeod Ganj) بروید که زادگاه دالایلاما (Dalai Lama) و رهبر تبعیدشده تبتی‌ها می باشد.

2. عجله نکنید

بسیاری از افراد برای سفر به این کشور عجله دارند. برای اینکه سفر بهتری داشته باشید بهتر است چند مقصد مشخص را در نظر بگیرید، نه تعداد زیادی را. اگر از یک مکان به‌خوبی بازدید کنید خیلی بهتر از آن است که با شتاب و عجله از مناطق مختلفی بازدید کنید. اگر چند روز در یک مکان اقامت داشته باشید، با آرامش خاطر می‌توانید ازآنجا دیدن کرده، به‌خوبی از همه‌جا بازدید کنید و با مردم آنجا آشنا شوید.

3. از شلوغی دوری کنید

هند با داشتن بیش از یک میلیارد جمعیت، یک کشور شلوغ محسوب می‌شود. شاید شلوغی و همهمه شهر هیجان‌انگیز باشد، اما تنها درصورتی‌که فستیوالی برپا باشد، درغیراین صورت آزاردهنده است. خوشبختانه در هند چندین مکان خلوت وجود دارد که می‌توانید به آن مکان‌ها بروید. برای اینکه انرژی خود را حفظ کنید، پس‌ازاینکه چند روز در شهر اقامت داشتید، به یک روستا یا خارج از شهر بروید و از شلوغی فاصله بگیرید. برای این کار می‌توانید به رودخانه‌ها یا سواحل کرالا، تپه‌های شمال یا دره‌های هیمالیا در لاداخ، سیکیم و هیماچال پرادش، سفر کنید.

4. سالم بمانید

هیچ‌کس دوست ندارد در یک سفر خارجی مریض شود، به همین دلیل باید مراقب باشید. هرگز از شیر آب استفاده نکنید و غذاها و میوه‌هایی که از شیر آب شسته می‌شوند را خریداری نکنید. برای احتیاط بیشتر، از مصرف یخ، بستنی، سالاد و میوه‌هایی که خودتان آن‌ها را پوست نکنده‌اید، خودداری کنید. بنابراین پیش از مصرف غذاهای خیابانی در جشن‌ها به معده خود استراحت دهید و هنگام خریدن خوراکی‌های خیابانی از تمیز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. آیا این خوراکی‌ها تازه هستند یا اینکه مانده و احتمال فاسد بودنشان وجود دارد. آیا مشتری‌های زیادی از آن‌ها خرید می‌کنند یا خیر؟

بسیاری از گردشگران در زمان اقامت خود در هندوستان به گیاهخواری روی می‌آورند زیرا سبزیجات نپخته از گوشت نپخته ضرر کمتری دارد. علاوه براین، ازآنجایی‌که بیشتر هندی‌ها گیاهخوار هستند بنابراین از این نظر از تنوع غذایی بالاتری را ارائه می‌دهند. اگر گوشت‌خوار هستید از پخته بودن آن اطمینان حاصل کرده و از رستوران‌ها و مراکزی که شلوغ و پرمشتری هستند، خرید کنید (زیرا در این صورت بهداشتی تر هستند).

در سفرهای جاده‌ای متوجه خواهید شد که تعداد سرویس‌های بهداشتی بین راه چندان زیاد نیست، اما این مسئله نمی‌تواند چندان مضر باشد. در این کشور مصرف دستمال توالت چندان رایج نیست و بیشتر از آب استفاده نموده و خود را شستشو می‌دهند که در این صورت صابون به همراه داشته باشید تا پس‌ازآن دست‌های خود را خوب بشویید. دستمال و ژل‌های مرطوب ضد باکتری به همراه داشته باشید تا پیش از غذا خوردن با دست، انگشتان خود را خوب تمیز کنید.

5. آرامش خود را حفظ کنید

اما هندوستان علاوه بر زیبایی و جاذبه‌هایش به داشتن دزد و خلاف‌کار نیز شهرت دارد. بنابراین برای اینکه با این مشکلات مواجه نشوید حسابی مراقب باشید و هنگام مواجهه با قیمت‌های ترغیب‌کننده حواس خود را جمع کنید. بخصوص مراقب تاکسی‌ها و ریکشاها باشید که راننده‌شان اصرار دارند شما را به هتل یا رستوران خاصی ببرند زیرا حق کمیسیون آن‌ها به هزینه شما افزوده می‌شود.

یک نصیحت مخصوص برای افرادی که برای اولین بار به هند سفر می‌کنند، این است که تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنند. زیرا در هندوستان شلوغ و پرجمعیت هر همهمه‌ای می‌تواند به جنجال ختم شود، بنابراین برای اینکه سفر بهتری داشته باشید و از اوقات خود لذت ببرید باید همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشید. اگر پول خود را گم کرده‌اید یا سرتان را کلاه گذاشته‌اند به‌جای اینکه نگران شوید اول به این فکر کنید که چقدر ضرر کرده‌اید و آیا این مقدار ارزش نگران بودن و خراب کردن سفر را دارد یا خیر.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم