بیوگرافی کامل ریچل وایس (Rachel Weisz) از کودکی تا به امروز

نام: ریچل وایس

تاریخ تولد: 7 مارس 1970 (16 اسفند 1348)

سن: 49 سال

محل تولد: وست مینستر، بریتانیا

قد: 1.70 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل، همسر “دنیل کریگ”

بیوگرافی ریچل وایس

“ریچل وایس” یک بازیگر بریتانیایی، ستاره دنیای سینما، برنده جایزه اسکار و چندین جایزه دیگر است. او به دلیل نقش آفرینی در فیلم هایی چون “زیبایی ربوده‌شده” (Stealing Beauty)، “مومیایی” (The Mummy) و “باغبان وفادار” (The Constant Gardener) معروف شد.

“ریچل وایس” بازیگر در تاریخ 7 مارس 1970 در یک خانواده یهودی به دنیا آمد. والدین او از دست نازی ها به بریتانیا فرار کردند. اجداد او در ایتالیا، مجارستان و اتریش زندگی می کردند. او در لندن به دنیا آمد و بزرگ شد. خانواده “جرج وایس” مخترع و “ادیث راث” روان درمانگر دو فرزند داشتند. خواهر ریچل، “مینی”، یک نقاش حرفه ای است. این بازیگر از دوران کودکی خود خاطرات خوبی دارد. او در یک محیط دوستانه بزرگ شد و اغلب دوستان والدینش افراد خوبی بودند. این بازیگر در این محیط رشد کرد و در دوران مدرسه موفق بود.

“ریچل” در سن 14 سالگی مدلینگ را آغاز کرد، اما این علاقه به حرفه او تبدیل نشد. پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه کمبریج وارد شد و در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد. او علاوه بر یک بازیگر، می تواند معلم خوبی هم باشد. او در تئاترهای آماتور شروع به کار کرد و به زودی به ستاره گروه بدل شد. عوامل این گروه در فستیوال ادینبرگ جایزه دریافت کردند. منتقدین به این دانش آموز با استعداد توجه نشان داده و از اجرای او استقبال کردند. در آن زمان “ریچل” متوجه شد بازیگری حرفه ایده آل اوست.

فیلم های او

“ریچل وایس” در اواخر سال های 1980 بازیگری را آغاز کرد و در سریال های Screen Two، Inspector Morse و Tropical Heat نقش های کوتاهی را برعهده داشت. در سال 1994 در فیلم ترسناک “ماشین مرگ” (Death Machine) درباره رباتی که خراب شده، شرکت کرد.

ریچل وایس در فیلم دختران خشکی

در سن 25 سالگی “برناردو برتولوچی” او را به فیلم “زیبایی ربوده شده” دعوت کرد. نقش او کوتاه بود اما توجه کارگردان ها و تهیه کننده ها را به خود جلب نمود. این فیلم نامزد جایزه نخل طلا شد. پس از این حضور موفق، کارگردان ها نقش های اصلی را به او پیشنهاد دادند. در سال 1996 تریلر “واکنش زنجیره ای” (Chain Reaction) با بازی کیانو ریوز و مورگان فریمن اکران شد. سپس در درام Bent نقش زن باوقاری را ایفا کرد. در فیلم جنگی “دختران خشکی” (The Land Girls) نقش مقابل یک سرباز ارتش را ایفا می کند که به جنگ جهانی دوم می رود.

اثر موفق بعدی “وایس” فیلم “مومیایی” بود که به ماجراهای ریک، اولین، یک کتابدار و برادرش می پردازد. این فیلم در گیشه پرفروش بود و این بازیگر در سراسر جهان مشهور شد. دو سال بعد، دومین فیلم “بازگشت مومیایی” (The Mummy Returns) اکران شد. اما “وایس” بازی در سری سوم این فیلم ها را نپذیرفت، گرچه دستمزد بالای 3 میلیون دلاری را به او پیشنهاد کردند.

ریچل وایس در فیلم باغبان وفادار

در همان  زمان در ملودرام “آفتاب” (Sunshine) درباره یک سلسله یهودی بازی کرد. او در یک فیلم جنگی به نام “دشمن پشت دروازه‌ها” (Enemy at the Gates) درباره نبرد استالینگارد نقش پرستاری به نام “تانیا چرنووا” را ایفا کرد. فیلمسازانی از چهار کشور آمریکا، بریتانیا، آلمان و ایرلند در ساخت آن همکاری داشتند.

“ریچل” با هر نقش جدید مهارتش را افزایش داد. او در تریلر “هیئت منصفه فراری” (Runaway Jury) و کمدی خانوادگی “درباره یک پسر” (About a Boy) بازی کرد. در سال 2003 در تریلر جنایی “اعتماد به نفس” (Confidence) از “جیمز فولی” در نقش یک کلاهبردار بازی کرد. در اوایل سال های 2000 در کمدی “حسادت” (Envy) و فیلم رازآلود “کنستانتین” (Constantine) حضور یافت.

ریچل وایس در فیلم دریای آبی عمیق

سپس در درام سیاسی “باغبان وفادار” (The Constant Gardener) بازی کرد و برای این نقش جایزه مطرح اسکار، جایزه گیلد و گلدن گلوب را دریافت کرد. او نقش روزنامه نگاری به نام “تسا” را ایفا کرد که درباره فعالیت های مجرمانه شرکت های دارویی قاره آفریقا تحقیق می کرد. در پایان فیلم در نهایت خونسردی شخصیت او را به قتل می رسانند.

سپس در فیلم رئالیسم جادویی “چشمه” (The Fountain) نقش زنی بیمار به نام “ایزی”، را ایفا کرد. در کمدی “برادران بلوم” (The Brothers Bloom) در نقش زن ثروتمندی ظاهر می شود که به همراه دو برادر ماجراجو سفری را آغاز می کند. پروژه مهم او درام “آگورا” (Agora) بود که در نقش اولین دانشمند زن، “هیپاتیا”، که در قرن چهارم پس از میلاد زندگی می کرد، ظاهر شد. سپس به تریلر جنایی “سوت بلندگو” (The Whistleblower) دعوت شد و نقش پلیس زنی را ایفا کرد که به سارایوو رفته و در ماموریت اتحادیه اروپا شرکت می کند.

سپس در فیلم “از بزرگ و قدرتمند” (Oz the Great and Powerful) نقش جادوگر اغواکننده ای به نام “اوانورا” را ایفا کرد. در درام “دریای آبی عمیق” (The Deep Blue Sea) نقش زن موفقی را ایفا می کند که به تدریج خانواده خود را فراموش کرده است. فیلم “جوانی” (Youth) در فستیوال های بین المللی جوایز مختلف کسب کرد و منتقدین و تماشاگران از آن استقبال کردند.

زندگی شخصی

بسیاری از تماشاگران از شیوه اجرای نقش های عاشقانه توسط او تمجید می کنند. مشخص است که او در زندگی شخصی روابط پراحساسی دارد.

اولین عاشق او “سام مندس” کارگردان بود. به نظر می رسید آن دو زوج خوبی باشند اما “کیت وینسلت” همسر سام و مادر پسر او شد. با این حال ازدواج آنها نیز موفق نبود. دوست پسر بعدی او “دارن آرونوفسکی” بود که به تدریج رابطه شان به زندگی مشترک ختم شد. در سال 2006 پسرشان هنری به دنیا آمد. طرفداران  منتظر ازدواج آنها بودند اما این اتفاق رخ نداد.

ریچل وایس و دارن آرونوفسکی

ریچل در فیلم “خانه رویایی” (Dream House) با دنیل کریگ، بازیگر فیلم های جیمز باند آشنا شد. آن دو رابطه شان را آغاز کرده اما از دوستان و همکاران پنهان نمودند. هردوی آنها روابط دیگری هم داشتند و سرانجام در سال 2010 او و “آرونوفسکی” پایان رابطه شان را اعلام کردند. “دارن” پس از جدایی دوران سختی داشت اما به زودی عادت کرد و این کارگردان هنوز پسرش را همراهی می کند. در ژوئن 2011 “ریچل” با “کریگ” ازدواج کرد و به نظر می رسید “ریچل” سرانجام مرد رویاهای خود را یافته بود. او سرانجام فهمیده بود خوشبختی یعنی آرامش مطلق. به همین دلیل در در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام صفحه شخصی ندارد و نشریات تصاویر او و خانواده اش را پخش نمی کنند.

ریچل وایس در امروز

ریچل وایس در سینمای اروپا و هالیوود شهرت دارد و به عنوان یک بازیگر و تهیه کننده معروف است. او تهیه کنندگی فیلم های “شکل چیزها” (The Shape of Things) و “رادیاتور” (Radiator) را برعهده گرفته است. پروژه اخیر او “نافرمانی” (Disobedience) در سال 2017 است که تهیه کنندگی و اجرای نقش اصلی را برعهده گرفت. او در این فیلم با “ریچل مک آدامز” همکاری داشت. این فیلم در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو اکران شد و اکران عمومی آن آوریل 2018 بود.

ریچل وایس در فیلم نافرمانی

در حال حاضر دو فیلم دیگر از او اکران شدند. درام ورزشی “بخشش” (The Mercy) و فیلم علمی تخیلی Cloud One به کارگردانی “گورن دوکیچ”. درام تاریخی “سوگلی” (The Favorite) نیز اثر دیگر اوست که نقش “سارا چرچیل” را برعهده دارد. در رابطه جنبش فمینیست ایجاد شده در هالیوود، درباره ساخت فیلم جیمز باندی با حضور یک زن در نقش اصلی 007 صحبت می شود. “گیلیا اندرسون” و “پریانکا چوپرا” تمایل خود به اجرای این نقش را برعهده دارند. “ریچل وایس” برخلاف همکارانش با این نقش مخالف است و ترجیح می دهد نقش های خاص را ایفا کند، نه نقش های کلیشه ای.

فیلم شناسی

  • ماشین مرگ – Death Machine – 1995
  • زیبایی ربوده شده – Stealing Beauty – 1996
  • مومیایی – The Mummy – 1999
  • دشمن پشت دروازه‌ها – Enemy at the Gates – 2001
  • اعتماد به نفس – Confidence – 2003
  • کنستانتین – Constantine – 2005
  • باغبان وفادار – The Constant Gardener – 2005
  • برادرام بلوم – The Brothers Bloom – 2008
  • اگورا – Agora – 2009
  • سوت بلندگو – The Whistleblower – 2010
  • دریای آبی عمیق – The Deep Blue Sea – 2011
  • از بزرگ و قدرتمند – Oz: The Great and Powerful – 2013
  • جوانی – Youth – 2015
  • نافرمانی – Disobedience – 2017
  • بخشش – The Mercy – 2018

تصاویری از ریچل وایس


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم