6 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “هرکول” (Hercules)

از زمانی که دواین جانسون با فیلم “راک” (The Rock) در WWE به شهرت رسید، مشخص بود که در فیلم های اکشن و مبارزه ای بسیار موفق خواهد بود. هیچ کدام از بازیگران WWE نتوانستند به چنین شهرتی دست یابند. بنابراین تعجبی ندارد که او توانست در هالیوود به اوج برسد. از زمان اجرای نخست او در نقش عقرب شاه فیلم “بازگشت مومیایی” (The Mummy Returns – 2001) “جانسون” با ورود به مسیر بازیگرانی چون آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه به برترین ستاره هالیوود تبدیل شد. در حال حاضر “جانسون” یکی از گران قیمت ترین و پرفروش ترین ستاره های صنعت سینماست.

فیلم “هرکول” او در سال 2014 در نقش یک قهرمان و مبارز عادل نشان دهنده استعداد بیشتر او بود. داستان فیلم درباره “هرکول” است که توسط شاه “کوتیس” مامور شده تا با آموزش به ارتش نیروی آنها را افزایش دهد. “هرکول” پذیرفته و به ارتش آموزش می دهد اما در نهایت متوجه می شود در جبهه نادرست قرار گرفته است.

این فیلم با وجود صحنه های جنگ و حضور “جانسون” درخشید. هیچ بازیگر دیگری نمی توانست این نقش را به این خوبی اجرا کند. اگر شما هم طرفدار این فیلم هستید و می خواهید فیلم های مشابه را تماشا کنید به جای درستی آمده اید. در اینجا لیستی از برترین فیلم های مشابه “هرکول” را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. سنچوریون – Centurion – 2010

“نیل مارشال” کارگردان بریتانیایی برای طرفداران فیلم های ترسناک، نام آشنایی است و فیلم کمدی ترسناک “سربازان سگی” (Dog Soldiers) سال 2002 از او پس از اکران معروف شد. فیلم دیگر او، “هبوط” (The Descent)، در سال 2005 نظر تماشاگران و منتقدین را جلب کرد. بنابراین زمانی که “مارشال” ورود به فیلم های اکشن و تاریخی را اعلام کرد و فیلم “سنچوریون” اکران شد، تماشاگران منتظر نتیجه کار او بودند.

فیلم در دوره سلطه روم بر بریتانیا رخ داده و گروهی از سربازان رومی را نشان می دهد که پس از تضعیف ارتش شان توسط حمله یک گوریل باید برای بقای خود تلاش کنند. در این فیلم مایکل فاسبندر در نقش “کوئینتاس دیاس”، یک سنچوریون رومی نقش آفرینی می کند که پس از حمله زنده مانده و باید از افرادی که به او حمله کرده بودند انتقام بگیرد. صحنه های اکشن این فیلم خونین، ترسناک و سهمگین هستند و تنها نکات جالب فیلم نیز همین است. شخصیت پردازی فیلم ضعیف بوده و به همین دلیل فیلم در گیشه شکست خورد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر درباره نازی ها در تاریخ سینما


5. سامسون و دلیله – Samson And Delilah – 1949

“سیسیل ب دومیل” پدر سینمای آمریکاست. تاکنون هیچ صنعت سینمایی دیگری نتوانسته به پای هالیوود برسد و “دومیل” دلیل موفقیت امروزی هالیوود است. این فیلم موفق او در سال 1949 بدون شک برترین و موفق ترین اثر اوست. از آنجاییکه “هرکول” و “سامسون” از قوی ترین افراد اساطیر هستند، پس این فیلم می تواند دیدنی باشد. با این حال در این فیلم، “سامسون” (با بازی ویکتور مچور) شخصیت مرکزی فیلم نیست بلکه “دلیله” (هدی لمر) این فرصت را به دست آورد. او خواهر “سمادار” است، زنی که در زمان ازدواجش قربانی خشم “سامسون” می شود.

“دلیله”، “سامسون” را اغوا کرده و درباره دلیل قدرت او اطلاعاتی دریافت می کند. این فیلم اکنون بخشی از فولکلور هالیوود محسوب می شود. مقیاس وسیع فیلم، طراحی لباس زیبا و فیلم برداری خیره کننده “جرج بارنز” باعث جذابیت این فیلم شده است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم جذاب و دیدنی در تاریخ سینمای ترکیه


4. تروا –  Troy – 2004

“هرکول” و “آشیل” مبارزهای افسانه ای هستند که مرز اسطوره ها را کنار زده و اکنون به گفتمان های روزمره ما وارد شده و نماد شجاعت و قدرت محسوب می شوند. بنابراین قرار گرفتن این فیلم در این لیست تعجبی نداشته و هیچ فیلم دیگری مانند این اثر از “ولفگانگ پترسون” نتوانسته پاشنه “آشیل” را بهتر نشان دهد. این فیلم داستان حماسی ایلیاد “هومر” را روایت می کند. داستانی درباره جنگ میان یونانی ها و تروا پس از فراری دادن “هلن”، همسر شاه آگاممنان توسط پاریس شاهزاده تروا. “آشیل” پهلوان قلمروی یونانی رهبری جنگ علیه تروا را برعهده دارد.

اجراها و نبردهای فیلم بیش از هرچیز جلب توجه کردند. از آنجاییکه داستان شناخته شده است این موارد باید موردتوجه قرار بگیرد. صحنه مبارزه میان “آشیل” و “هکتور” (اریک بانا) یکی از برترین صحنه های مبارزه در تاریخ سینمای آمریکاست. برد پیت در نقش “آشیل” یکی از بهترین اجراها را ارائه داده و جذابیت و کاریزمای خود را به رخ می کشد. “اورلاندو بلوم”، “دیانه کروگر”، “برایان کاکس” و” پیتر اوتول” نیز اجرای شخصیت های مهم دیگر را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 9 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تروا (Troy)


3. اسپارتاکوس – Spartacus – 1960

این فیلم با بازی “کرک داگلاس” در نقش اصلی و به کارگردانی “استنلی کوبریک” با همکاری “دیوید لین” و “آنتونی من” ساخته شده است. “داگلاس” که در “راه های افتخار” (Paths Of Glory – 1957) نیز با “کوبریک” همکاری کرده بود، مطمئن بود “کوبریک” می تواند این شخصیت داستانی را زنده کند. در این فیلم “داگلاس” نقش شخصیت اصلی را برعهده دارد، مبارزی که توسط رومی ها دستگیر شده و سپس رهبری شورش برده ها علیه حکومت روم را برعهده میگیرد. “دالتون ترومبو” نویسندگی فیلمنامه را برعهده داشته و پس از دوره درخشش “مک کارتی”، فیلمنامه نویس موفق دیگر است. صحنه های مبارزه و کارگردانی موفق “کوبریک” در ساخت صحنه ها و نور فیلم را دیدنی می کند. اجرای “داگلاس” در نقش اصلی “لارنس الیویر” در نقش “مارکوس لیسینیوس” فراموش نشدنی است.

همچنین بخوانید: طبقه بندی فیلم‌های استنلی کوبریک از درخشش گرفته تا ادیسه فضایی: 2001


2. گلادیاتور – Gladiator – 2000

“ریدلی اسکات” تجربه ژانرهای مختلف را دوست دارد اما همیشه در هر ژانر بهترین اثر ممکن را می سازد. این فیلم محصول سال 2000 جز برترین آثار اوست و از لحاظ ارزش تاریخی باید در این لیست جای بگیرد. شخصیت اصلی این فیلم یعنی ژنرال “ماکسیموس دسیموس مریدیوس” (با بازی درخشان راسل کرو) ژنرال ارتش روم است که پس از مرگ امپراتور “مارکوس آرلیوس” جایگاه خود را از دست می دهد. “کومودوس”، پادشاه جدی و پسر “آرلیوس”، “ماکسیموس” را دستگیر کرده و خانواده او را می کشد، زیرا “ماکسیموس” به دلیل وفاداری به پادشاه متوفی از اطاعت از پادشاه جدید سرباز می زند. در نهایت “ماکسیموس” توسط یک گلادیاتور آموزش دیده و پس از گلادیاتوری مجددا در مقابل “کومودوس” قرار می گیرد. این فیلم زیباترین صحنه های نبرد دوران گلادیاتوری روم باستان را نشان می دهد. اجرای دیدنی “کرو” که جایزه اسکار را به همراه آورد، در کنار اجرای واکین فینیکس و “کانی نیلسون” در نقش های اصلی به چشم می آید. این فیلم با دریافت پنج جایزه اسکار (از جمله بهترین فیلم) در بین 12 نامزدی، جز بهترین ها بود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه گلادیاتور (Gladiator)


1. بن-هور – Ben-Hur – 1959

گرچه این فیلم به مبارز خاصی نمی پردازد اما در کنار فیلم های تاریخی حماسی نمی توان آن را نادیده گرفت. این فیلم اقتباسی از رمان سال 1880 به نام “بن-هور: داستان مسیح” در زمان خود گران قیمت ترین فیلم تاریخ بود و از فیلم های دیگر آن دوره پیشی گرفت. داستان درباره یک تاجر یهودی است که با یکی از دوستان خود که در قسمت لژیونی روم است به مشکل برمی خورد و از نظر سیاسی عقاید مشترک ندارند. همچنین طی یک رژه گل خانه او بر سر یکی از مقامات افتاده و او را مجروح می کند. باوجود تصادفی بودن این اتفاق دوست او مادر و خواهر بن-هور را دستگیره کرده و او را به بردگی می برد. سچس بن-هور با غلبه بر چالش ها باید مادر و خواهرش را بیابد.

این فیلم در زمان اکران بسیار موفق بود و در 11 قسمت اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (ویلیام ویلر)، بهترین بازیگر مرد نقش اصلی (چارلتون هستون)، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (هیو گریفیث) و بهترین فیلمبرداری، جایزه کسب کرد. این فیلم یک تجربه دیدنی است و اگر عاشق سینما هستید آن را تماشا کنید. در تاریخ سینما شاهد مسابقات بسیاری بودیم اما مسابقات نمایش داده شده در این فیلم دیدنی هستند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم تاریخی که ازنظر تاریخی درست نبودند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. foad22

    مهر 7, 1398

    این هرکول بود که سعی کرد شبیه این شاهکار ها باشه …نه اینها شبیه هرکول ….

    پاسخ

    • هیچکس در پاسخ به foad22

      اردیبهشت 26, 1402

      نه دوست عزیز منظور مقاله نویس از نظر سبک و سیاق داستانی شبیه هم هستند یعنی مدل اساطیری و افسانه‌ای اما باید اشاره کرد که در سال ۱۹۸۳ قهرمان پرورش اندام جهان و رقیب آرنولد در ورزش و سینما « لو فریگنو » در فیلم hercules و در نقش هرکول آفرینی کرد و دو سال بعد در فیلم ماجراهای هرکول و چهار سال بعد در فیلم سندباد و هفت دریا ظاهر شد که نظرم از نظر بدنی این کارکتر بهترین هرکول تاریخ سینماست چون واقعا قد و قامت این بازیگر که اتفاقا پیش از این در سریال هالک شکست ناپذیر هم حضور داشت صرف نظر از سوژه فیلم فوق العاده جذاب و دیدنی هست این مرد چهار شانه با قد ۱۹۶ و وزن ۱۳۰ کیلو عضله خالص عجب اندامی داشت یک هرکول واقعی بود شما داستان رو ول کن هیکل رو بچسب

      پاسخ