بیوگرافی کامل میشل رودریگز (Michelle Rodriguez) از کودکی تا به امروز

نام: میشل رودریگز (میتی میشل رودریگز)

تاریخ تولد: 12 جولای 1978 (21 تیر 1357)

سن: 41 سال

محل تولد: سن آنتونیو، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.65 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی میشل رودریگز

“میشل رودریگز” یک بازیگر آمریکایی است که به دلیل بازی در فیلم های “رزیدنت ایول” (Resident Evil)، “آواتار” (Avatar) و همچنین بازی در چندگانه “سریع و خشمگین” (Fast & Furious) به شهرت رسید. “میتی میشل رودریگز” در تاریخ 12 جولای 1978 در یک خانواده دامینیکن و پورتوریکویی به دنیا آمد. پدر او در ارتش آمریکا کار می کرد و والدینش در آنجا باهم آشنا شده بودند.

“میشل” از زمان کودکی شخصیت مستقلی داشت و به عنوان کودکی که در یک خانواده مذهبی بزرگ شده بود بسیار متعجب کننده بود. به خصوص مادربزرگ او فرد بسیار خداترسی بود. خانواده ی “میشل” برای چند سال در تگزاس زندگی کردند اما زمانی که او 8 ساله بود، مادرش پدر را ترک کرده و دخترش را به دامینیکن برد. در چند سال بعد والدینش رسما طلاق گرفتند. مادربزرگ “میشل” وظیفه پرورش و تحصیل او را برعهده داشت و تلاش می کرد که او را یک فرد مذهبی بار بیاورد اما بیهوده بود. “میشل” چهار سال در کشور زادگاه مادرش زندگی کرد و سپس به ایالات متحده بازگشته و در نیوجرسی ساکن شدند.

میشل رودریگز در کودکی

“میشل” اغلب مدارس خود را عوض می کرد زیرا هم درسش خوب نبود و هم دانش آموز مشکل سازی بود. این دختر در 17 سالگی مدرسه را رها کرد، اما به زودی سر عقل آمد و دیپلم خود را گرفت. در این زمان “رودریگز” به حرفه سینما فکر کرد، اما نمی توانست تصمیم قطعی بگیرد. در ابتدا “رودریگز” می خواست فیلمنامه نویس شود، سپس تصمیم گرفت کارگردانی را انتخاب کند، اما سرانجام بازیگری را برگزید.

فیلم های او

“میشل رودریگز” 20 ساله به نیویورک نقل مکان کرد. او در ابتدا در اپیزودها و تست ها حضور یافت. در سال 1999 میشل در فیلم Cradle Will Rock و Summer of Sam دو نقش برعهده گرفت. تماشاگران حتی به این بازیگر تازه کار توجه نکردند. چنین بی تفاوتی انگیزه “میشل” را افزایش داد، اما به زودی پاداش صبر خود را دریافت کرد و در تست فیلم Girlfight شرکت کرد؛ او با تاخیر در تست این فیلم حضور پیدا کرد و نقش را خوب اجرا نکرد اما توانست کارگردان را متقاعد کند. او بین 350 متقاضی انتخاب شد. بنابراین حرفه بازیگری او این چنین آغاز گشت.

“رودریگز” برای این نقش باید بوکس کار کرده و سه ماه تمرین می کرد. او به خوبی از عهده این کار برآمد. پس از حضور او در این فیلم همه درباره میشل حرف می زدند. در سال 2001 در فیلم 3 AM و سپس “سریع و خشن” حضور یافت. یک سال بعد در فیلم ترسناک “رزیدنت اویل” و سپس فیلم “تصادف آبی” (Blue Crush) بازی کرد. “رودریگز” بازهم نقش مشابه یک دختر جذاب و خشن را ایفا نمود. در سال 2003 این بازیگر در فیلم اکشن S.W.A.T و سپس “کنترل” (Control) بازی کرد و در سریال “گمشدگان” (Lost) نیز حضور یافت.

میشل هرسال با حضور در آثار جدید تماشاگران را شوکه می کند. نقش مبارز در فیلم “بلادرین” (BloodRayne) باعث شد در 6 قسمت تمشک طلایی نامزد شود و در آن زمان منتقدین و تماشاگران درباره استعدادی او هیچ حرفی نزدند. در سال 2009 “میشل” در فیلم پرهزینه “آواتار” شرکت کرد. داستان براساس تلاش های انسان علیه بیگانه ها شکل گرفت. “رودریگز” انتظار داشت با اکران فیلم همه درباره او صحبت کنند. این فیلم انتظارات را برآورده کرد و فروش فیلم در گیشه به میزان “تایتانیک” رسید.

زمانی که تماشاگران مشغول تماشای “آواتار” بودند این بازیگر در فیلم های “سریع و خشن” و “ماشته” (Machete) بازی می کرد. در سال 2013 طرفداران این بازیگر بسیار مایوس شدند زیرا اعلام کرد از حرفه بازیگری کناره گرفته و به حرفه ادبی می پردازد. این بازیگر اعلام کرد می خواست بازیگر شود اما به حرفه سینما وارد شده است. به گفته خودش تصمیم گرفته بود به کوهستان برود تا منبع الهام رمان هایش را بیابد. با این حال از آن موقع سال هایی گذشته و هنوز به بازیگری ادامه می دهد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی “میشل رودریگز” بسیار پرسروصداست و همیشه درباره روابط عاطفی او صحبت می شود. اولین دوست پسر او یک پسر مسلمان بود که از “میشل” انتظار داشت به قوانین اسلام احترام بگذارد و در نهایت در سال 2000 از هم جدا شدند.

در سال 2001 “میشل” و وین دیزل در صحنه فیلم “سریع و خشمگین” با هم آشنا شده و رابطه عاشقانه کوتاهی میان آنها شکل گرفت. به زودی عکاس ها عکس او با “الیویر مارتینز” که در آن زمان با خواننده استرالیایی “کایلی مینوگ” رابطه داشت را منتشر کردند که در آن “میشل” او را می بوسید.

میشل رودریگز و وین دیزل

در سال 2005 درباره دوجنسگرایی این بازیگر صحبت شد، اما او در رسانه ها اعلام کرد همجنسگرا نیست. این بحث ها درنتیجه مصاحبه مدل آمریکایی “کریستینا لوکن” ایجاد شد که مدعی بود با “میشل” رابطه دارد. در آن زمان “میشل” درباره گفته او چیزی نگفت اما یک سال بعد دوجنسگرایی را اعلام کرد. یک بار دنبال کنندگان او در اینستاگرام از او خواستند تصاویر برهنه خود در کنار یک زن دیگر را منتشر کند.

در سال 2008 رسانه ها بار دیگر او را در کنار “الیویر مارتینز” دیدند. این دو در هتلی در شهر محل اقامت “مارتینز” در لس آنجلس شام می خوردند. روزنامه نگاران مدعی بودند که خروج “رودریگز” در روز بعد از این هتل را دیده اند. در زمستان 2014 این بازیگر با مدل بریتانیایی کارا دلوین رابطه داشت اما به زودی از هم جدا شدند. سپس با زک افران دیده شد. “میشل رودریگز” گاهی اوقات با حلقه ازدواج دیده می شود. معلوم نیست چه کسی از او خاستگاری کرده است. خودش مدعی است این حلقه یادآور رنج هایی است که درنتیجه عشق تجربه کرده است.

میشل رودریگز و کارا دلوین

ظاهر او (قد 165 سانتی متر و وزن 55 کیلوگرم) باعث می شود در جلسات عکاسی مجله های مهم حضور یابد. در سال 2009 “رودریگز” در صفحات نسخه ژانویه مجله ماکسیم دیده شد. مسئولان مجله او را برای این عکاسی دعوت کرده بودند. در سال 2009 این دختر در فیلم “آواتار” که یکی از مهم ترین پروژه های “جیمز کامرون” بود حضور یافت.

میشل رودریگز در امروز

در سال 2016 فیلم “واگذاری” (The Assignment) اکران شد. “والتر هیل”، تهیه کننده فیلم “بیگانه” تهیه کننده و نویسنده فیلمنامه این تریلر و “جورجیو مورودر” هم آهنگساز آن محسوب می شد. به جز “میشل رودریگز”، “سیگورنی ویور”، “تونی شالوب”، “کاتلین جرارد” و “تری چن” نیز در فیلم حضور داشتند. “میشل” نقش “فرانکی کیچن” قاتل را ایفا کرده که با گانگسترها به مشکل برخورده و به دست جراح دیوانه ای به نام “ریچل کی” (سیگورنی ویور) که دکتر نامیده می شود، سپرده خواهد شد. این دکتر جنسیت “فرانکی” را تغییر داده و او را به زن تبدیل می کند. منتقدین از این فیلم تحسین کردند زیرا نمایش این تغییر دشوار بود.

منتقدین این نقش را با نقش “سایبورگ گیلدو” در فیلم “آلیتا: فرشته جنگ” (Alita: Battle Angel) مقایسه می کنند. جالب اینجاست که ضبط این فیلم قبلا انجام شده بود اما رسانه ها بعدا متوجه شدند که این بازیگر در این نقش هم حضور یافته است. تا آخرین لحظه حضور او در این فیلم راز نگه داشته شد. متخصصین درباره دلیل این مخفی کاری صحبت کردند.

داستان در آینده رخ می دهد که یک سایبورگ زن یک سرباز شکارچیست که مجرمین را تعقیب کرده و به قتل می رساند. این فیلم با یک داستان حماسی ماجراجویانه فرایند کشف خود و جستجو برای یافتن عشق را توسط او نشان می دهد. در سال 2017 “سرنوشت خشمگین” (The Fate of the Furious) اکران شد. این فیلم به مدت 16 سال با تولید چندگانه های مختلف مجرمین خیابانی، راننده های غیرقانونی و جلوه های ویژه و بدلکاری را در کنار هم قرار داد.

نسخه جدید فیلم طرفداران را نا امید نکرد. در این فیلم صحنه های پر از مبارزه و شوخی است. برخی از این صحنه ها در تاریخ این چندگانه بسیار هیجان انگیز و دیوانه کننده هستند. خود بازیگر قسمت هشتم “سریع و خشمگین” را جذاب ترین نسخه این فیلم ها می دانند.

به گفته خودش فرایند ضبط فیلم بسیار جذاب بوده و در کل فرایند فیلم می خندیدند. دواین جانسون و جیسون استاتهام نمی توانند برای پیشگیری از شوخی ها و خنده های آنها کاری کند. در این فیلم شخصیت های جانسون و استاتهام نقش های جالب دارند: لوک هابز (نقش ارائه شده توسط دواین جانسون) و دکارد شاو (جیسون استاتهام) با ماجراهای زیادی روبرو شده و به وین دیزل برمی خورند.

او به عنوان زنی که بر دنیای مردان مسلط شده فضای مصنوعی دنیای سرگرمی که مخلوق مردان است را از آن خود می کند. “میشل” چنین موفقیتی را مدیون تمام زنان کره زمین می داند و معتقد است هالیوود نیز سندی بر آن است.

میشل رودریگز گفته است: “هالیوود فرایند رخ داده در جهان را نشان می دهد. ما برای مدت طولانی در جهانی زندگی می کنیم که مردان برای ما خلق کرده اند تا اینکه یکی از ما تصمیم گرفت شرایط را تغییر دهد. در ابتدا تعداد ما زیاد نبود اما اکنون بسیاری از ما در جنبه های مختلف این صنعت وارد شده ایم. سینما ثابت می کند دنیا دیگر فقط به مردان تعلق ندارد.”

فیلم شناسی

  • رزیدنت اویل – Resident Evil
  • کنترل – Control
  • سریع و خشمگین – Fast & Furious
  • راهزنان – Los Bandoleros
  • آواتار – Avatar
  • ماشته – Мachete
  • دست های سنگی – Hands of Stone
  • گمشدگان – Lost
  • پرورش داده – The Breed
  • باغ‌های شب – Gardens of the Night
  • تام بوی – Tomboy
  • Underground Comedy
  • نبرد لس آنجلس – Battle Los Angeles

تصاویری از میشل رودریگز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم