بیوگرافی کامل کامرون دیاز (Cameron Diaz) از کودکی تا به  امروز

نام: کامرون دیاز

تاریخ تولد: 30 اوت، 1972 (8 شهریور 1351)

سن: 47 سال

محل تولد: سان دیه گو، ایالات متحده آمریکا

قد:

شغل: بازیگر، مدل

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی کامرون دیاز

“کامرون میشل دیاز” در تاریخ 30 اوت 1972 در سان دیه گو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. والدین او اجداد مختلفی داشتند. پدرش “امیلیو دیاز”، کوبایی بوده و در شرکت نفت کار می کرد. مادرش “بیلی جوان دیاز” اجداد انگلیسی، آلمانی و چروکی داشت و در شرکت صادرات و واردات کار می کرد. “کامرون” برادر بزرگتری به نام “مایکل” و خواهری به نام “شیمن” دارد.

او به گفته خودش دوران کودکی شاد و سرخوشی داشت و از فضای آرام و عاشقانه خانواده لذت می برد. دخترها موسیقی هوی متال دوست داشتند، از مهمانی ها لذت می بردند و حتی گاهی با همکلاسی ها دعوا می کردند. لیست خواننده ها و گروه های موردعلاقه آنها عبارت است از: متالیکا، اوزی ازبورن و والن هالن. با این حال خانواده به انتخاب آنها احترام گذاشته و اغلب مادرشان در کنسرت های راک آنها را همراهی می کرد.

کامرون دیاز در کودکی

در این دوران، “کامرون” می خواست حشره شناس شود. او در خانه حیوانات مختلفی از قبیل سگ، گربه، پرنده، موش و حتی دو مار داشت. چه کسی تصور می کرد او روزی یک مدل و ستاره محبوب شود؟

“دیاز” دوران کودکی خود را در لانگ بیچ سپری کرد و به دبیرستان لانگ بیچ پلی تکنیک رفت. با این حال به تحصیل در این مدرسه علاقه ای نداشت و بیشتر از رفتن به سینما و شرکت در گروه تشویق کنندگان لذت می برد.

مدلینگ

کامرون در سن 16 سالگی در یکی از مهمانی ها شرکت کرد و با “جف دوناس” عکاس آشنا شد که او هم کار در آژانس مدلینگ الیت را به او پیشنهاد داد. “کامرون” مثل همیشه همان لحظه پیشنهاد را پذیرفت و قرارداد امضا کرد. این کار ارزشش را داشت زیرا حرفه “دیاز” آغاز شد. در مدت زمان کوتاهی چهره او بر جلد مجلات مد قرار گرفت و با حضور در تبلیغات روزی 2000 دلار درامد کسب می کرد. در آن زمان با برندهای معروفی چون کالوین کلاین، لوی و کوکاکولا همکاری کرد. در آن زمان زیاد سفر کرد و از کشورهای ژاپن، استرالیا، الجزیره، فرانسه و مکزیک دیدن نمود.

“دیاز” سپس حرفه مدلینگ را رها کرد زیرا در سن 18 سالگی با سینما آشنا شد و حرفه بازیگری اش ناگهان آغاز گشت. به تدریج حرفه اش بهتر و بهتر شد.

فیلم های او

“کامرون دیاز” در اواسط سال 1994 و زمانی که تصادفا فیلمنامه فیلم “ماسک” (The Mask) به دستش رسید، حرفه بازیگری را آغاز کرد. پس از 12 بار تست برای نقش “تینا کرلایل”، سرانجام این “کامرون دیاز” بود که نقش را به دست آورد. در این فیلم جیم کری نقش اصلی مرد را برعهده داشت.

این فیلم به شدت معروف شد و “دیاز” به عنوان یک بازیگر بااستعداد شناخته شد. او سپس به عنوان برترین بازیگر زن سال معرفی شد و جایزه گرفت. برخلاف باور منتقدین که تصور می کردند او پس از فیلم اول افول می کند، “دیاز” به کلاس های بازیگری رفت و حرفه اش را ادامه داد.

به زودی نقش های جدی به او معرفی شد و این مدل پیشین در این فیلم ها قرار گرفت: “شام آخر” (The Last Supper)، “عروسی بهترین دوستم” (My Best Friend’s Wedding)، “ترس و نفرت در لاس وگاس” (Fear and Loathing in Las Vegas) و بسیاری دیگر. در سال 1996 این فرصت را یافت که استعداد خود را نشان دهد و در فیلم “احساس مینه‌سوتا” (Feeling Minnesota) نقش دراماتیکی را اجرا کرد. پس از امتناع “گوینت پالترو” از حضور در این فیلم، “دیاز” به این اثر دعوت شد و همگان را متقاعد کرد که استعداد او به فیلم های کمدی محدود نمی شود.

این بازیگر پس از حضور در فیلم “فرشتگان چارلی” (Charlie’s Angels) در نقش مامور ویژه، به همراه “درو بریمور” و “لوسی لیو” معروف شد. این نقش نه تنها او را معروف کرد، بلکه او به عنوان جذاب ترین بازیگر هالیوود شناخته شد.

فیلم “آسمان وانیلی” (Vanilla Sky) فیلم مهم بعدی کارنامه او بود که در آن با تام کروز و پنه لوپه کروز همبازی شد. او در این فیلم نقش دوست دختر قهرمان داستان را ایفا کرد. در سال های 2000 در فیلم های “تعطیلات” (The Holiday – 2006)، “آنچه در وگاس رخ داد” (What Happens in Vegas – 2008) و “محافظ خواهرم” (My Sister’s Keeper – 2009) حضور پیدا کرد و به شهرت رسید. این بازیگر در زمینه های دیگر نیز فعالیت کرد و در سری فیلم های “شرک” (Shreck) در نقش “فیونا” صداپیشگی نمود. در بیست و سوم ژوئن سال 2009 کامرون دیاز ستاره 2386 خیابان مشاهیر هالیوود را دریافت کرد.

کامرون دیاز در فیلم فرشتگان چارلی

در سال 2011 “دیاز” در فیلم “معلم بد” (Bad Teacher) شرکت کرد و نقش اصلی را برعهده گرفت. برخلاف واکنش های منفی اولیه این فیلم در مقابل تماشاگران موفق بود. هر از گاهی بازی در نقش های ناموفق حرفه او را دگرگون می کرد. بنابراین در آغاز سال 2015 به خاطر بازی در فیلم های “زن دیگر” (The Other Woman) و “فیلم خصوصی” (Sex Tape) نامزد جایزه تمشک طلایی شد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی “کامرون دیاز” نیز به اندازه حرفه بازیگری او جالب و هیجان انگیز است. او با مردان معروف بسیاری رابطه داشت. او در جوانی با “کارلوس دلاتوره” رابطه جدی داشت. رابطه آنها 5 سال طول کشید و حتی پس از جدایی نیز به خوبی از هم یاد می کنند. “مت دیلون” بازیگر مرد دیگر زندگی او بود. آنها در صحنه فیلم “احساس مینه‌سوتا” باهم آشنا شدند. آن دو نیز پس از سه سال زندگی ازهم جدا شدند. سپس با “جرد لتو” رابطه داشت و پس از نامزدی با او در سال 2003 از هم جدا شدند.

کامرون دیاز و جرد لتو

رسانه ها سپس درباره رابطه او با “جاستین تیمبرلیک” که از او 8 سال جوان تر بود صحبت کردند. آن دو قرار بود در تعطیلات کریسمس 2007 ازواج کنند، اما پیش از آن روز از هم جدا شدند. این بازیگر سپس تا سپتامبر 2011 با بازیکن بیسبال “الکس رودریگز” رابطه داشت. گفته می شود پس از آن هم با “پی.دیدی” رپر و “جود لا” بازیگر رابطه داشته است.

در ژانویه 2015 “کامرون دیاز” با “بنجی مادن” موزیسین آشنا شد. او گیتاریست و خواننده همخوان گروه گود شارلوت بود. اکنون این زوج در عمارت خود در بورلی هیلز زندگی می کنند. هر از گاهی رسانه ها درباره بارداری او اخباری منتشر می کنند. هر بار عکس های مشکوک به بارداری او دیده شده و هربار هم “دیاز” این موضوع را تکذیب می کند.

کامرون دیاز و بنجی مادن

در حال حاضر گفته می شود این بازیگر کمی چاق شده و احتمالا به وسیله هورمون درمانی باردار شده است. گفته می شود دیاز 44 ساله و مدتی است که دوست دارند بچه دار شوند اما مشکلاتی وجود دارد. در هر صورت خودش این اخبار را تکذیب کرده و در اوقات بیکاری در کنار همسرش لذت می برد.

حقایق جالب

  • “کامرون دیاز” 174 سانتی متر قد و 54 کیلوگرم وزن دارد.
  • این بازیگر به ترس و فوبیای جرم و باکتری دچار است.
  • او با جراحی زیبایی مخالف است. با این حال در مصاحبه با شبکه تی وی سنتر اعتراف کرد چهار بار جراحی زیبایی بینی انجام داده است. به گفته او ورزش خطرناک موج سواری باعث شده به چنین جراحی هایی نیاز داشته باشد.
  • “کامرون دیاز” عکس بدون آرایش خود را در اینستاگرام منتشر کرد و سروصدای زیادی به پا شد. دنبال کنندگان او چین و چروک های صورتش را دیده و برخی نیز مدعی بودند او چهره اش را فوتوشاپ کرده است. این بازیگر با انتقادات با ملایمات مواجه شد و بازهم سلفی بدون میکاپ خود را منتشر کرد.

کامرون دیاز بدون آرایش

در حال حاضر “کامرون دیاز” درباره زیبایی و سلامت زنانه کتابی نوشته است. او در سن 44 سالگی زنان را به دوست داشتن خود و شرمنده نبودن از سنشان تشویق می کند. او در صفحات کتاب های خود (The Body Book و The Longevity Book) تجارب 40 سال زندگی خود را با خواننده ها درمیان گذاشته و معتقد است تغییرات ناشی از سن طبیعی و در عین حال جذاب است.

فیلم شناسی

  • ماسک – The Mask – 1994
  • احساس مینه‌سوتا – Feeling Minnesota – 1996
  • عروسی بهترین دوستم – My Best Friend’s Wedding – 1997
  • یه چیزی راجع به مری هست – There’s Something About Mary – 1998
  • فرشتگان چارلی – Charlie’s Angels – 2000
  • شرک – Shrek – 2001
  • آسمان وانیلی – Vanilla Sky – 2001
  • شیرین چیز – The Sweetest Thing – 2002
  • تعطیلات – The Holliday – 2006
  • آنچه در وگاس رخ داد – What Happens in Vegas – 2008
  • محافظ خواهرم – My Sister’s Keeper – 2009
  • معلم بد – Bad Teacher – 2011
  • آنی – Annie – 2014
  • بابی سو – Bobbie Sue – 2016

تصاویری از کامرون دیاز

kinopoisk.ru
kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم