گزارش باکس آفیس آخر هفته: شروع موفق فیلم IT Chapter Two در اولین هفته ی اکرانش

در هفته ای که گذشت، یکی دیگر از فیلم های ترسناک و پرطرفدار سال 2019، یعنی “آن: بخش دوم” اکران شد. همانطور که انتظار هم می رفت، این فیلم در افتتاحیه ی اکرانش شروع خوبی را پشت سر گذاشت و جایگاه نخست جدول باکس آفیس را به دست آورد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


با اینکه قسمت دوم فیلم “آن” با 91 میلیون دلار فروش در افتتاحیه ی اکرانش، صدرنشین جدول باکس آفیس شد، اما عملکرد این فیلم نسبت به قسمت اولش ضعیف تر بود. قسمت اول این فیلم در سال 2017 و در اولین هفته ی اکرانش به فروشی 123 میلیون دلاری دست پیدا کرد. با این حال، فیلم “آن: بخش دوم” در گیشه ی جهانی موفق تر ظاهر شد و تا کنون به 185 میلیون دلار فروش دست پیدا کرده است.

این فیلم به کارگردانی “اندی موشیاتی” (Andrés Muschietti) ساخته شده است و داستان آن، ۲۷ سال بعد از اتفاقات و حوادثی که در قسمت اول آن رخ داد در جریان است. “جیمز مک آووی”(James McAvoy)، “جسیکا چستین” (Jessica Chastain)، “بیل هیدر” (Bill Hader)، “جی رایان” (Jay Ryan) و “بیل اسکارشگورد” (Bill Skarsgård) از جمله بازیگرانی اند که در قسمت دوم و دنباله ی  فیلم ترسناک “آن” به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم اکشن “فرشته سقوط کرده است” (Angel Has Fallen)، به کارگردانی “ریک رومن وو” (Ric Roman Waugh)، که برای دو هفته ی متوالی صدرنشین جدول بود، این هفته با 6 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفته است.

این فیلم دنباله ی فیلم های “المپیوس سقوط کرده است” (Olympus Has Fallen) و “لندن سقوط کرده است” (London Has Fallen)، که به ترتیب در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ اکران شدند، می باشد. “جرارد باتلر” (Gerard Butler) و “مورگان فریمن” (Morgan Freeman) از ستارگان اصلی این مجموعه فیلم هستند.

در ادامه ی جدول فروش هفتگی سینما های ایالت متحد آمریکا، فیلم کمدی “پسران خوب”، به کارگردانی “جین استاپنیستسکی” (Gene Stupnitsky)، با 5 میلیون دلار فروش در هفته ی چهارم اکرانش، جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده است. داستان فیلم “پسران خوب” درباره ی سه دوست دوازده ساله است که با زندگی جدید خود در دوران بلوغشان دست و پنجه نرم می کنند.

لایو اکشن “شیرشاه” نیز بعد از گذشت هشت هفته از اکرانش همچنان در جمع پنج فیلم پرفروش هفته قرار دارد و این هفته با 4 میلیون دلار فروش، در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته است. فروش کل این انیمیشن در داخل مرز های آمریکا به 529 میلیون دلار و در سطح جهانی هم به 1.6 میلیارددلار رسیده است.

فیلم درام “برنده” (Overcomer)، به کارگردانی “الکس کندریک” (Alex Kendrick)، با 3 میلیون دلار فروش در سومین هفته ی اکرانش، در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفته است.

هفته ی آینده چه فیلم هایی اکران می شوند؟

در ادامه ی این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

 سهره طلایی – The Goldfinch

کارگردان فیلم تحسین شده فیلم “بروکلین” (Brooklyn)، “جان کرولی” (John Crowley)، اینبار داستانی اقتباسی از رمان “سهره طلایی” اثر «دونا تارت» را برای کارگردانی انتخاب نموده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به نیکول کیدمن (Nicole Kidman) انسل الگورت (Ansel Elgort)، آنورین برنارد (Aneurin Barnard)، سارا پلسون (Sarah Paulson) و جفری رایت (Jeffrey Wright) اشاره نمود. این فیلم در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۲ شهریور ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.

این فیلم داستان مردی جوان به نام “تئودور دِکِر” را روایت می‌کند که از یک بمب‌گذاری تروریستی در موزه‌ای هنری جان سالم به در می‌برد، ولی مادر تئودور در این حمله تروریستی کشته می‌شود. در ادامه داستان وی وارد ماجراجویی‌های فراوانی شده و سرانجام از لاس وگاس، جایی که پدر بی‌مسئولیتش نیز در آن جاست سردرمی‌آورد و بعد از آن تئودور درگیر جعل آثار هنری می‌شود.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس و مهم ترین اکران های پیش رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم