10 بازیگر که در سبک‌های مختلف بازی می‌کنند

در طول تاریخ سینما بازیگران و هنرپیشگان برای ایفای نقش‌های مختلف در قالب شخصیت‌های متفاوتی ظاهر شده‌اند. ازآنجایی‌که بیشتر فیلم‌ها تک‌بعدی شده‌اند، بیشتر بازیگران مجبورند با ایفای یک نقش، ابعاد مختلف شخصیتی را نمایش دهند. بازیگران مختلفی وجود دارند که از پس نقش‌های مختلف به‌خوبی برمی‌آیند. در این لیست برخی از این بازیگران را نشان می‌دهیم. ازآنجایی‌که انتخاب این بازیگران دشوار بوده بنابراین ترتیب خاصی رعایت نشده و ممکن است لیست نام بازیگران به ترتیب نباشد.

10. لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio)

لئوناردو دی کاپریو از آن دست بازیگرانی است که در نقش‌های مختلف ظاهر شده است. بازیگری متد روشی است که طی آن فرد مدتی در زندگی شخصیت داستان فرو رفته و در زندگی واقعی خود نیز شبیه همان شخصیت زندگی می‌کند. او در سن 19 سالگی در حین ایفای یک نقش در فیلم “چه کسی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟” از نوجوانانی که دارای مشکلات روحی روانی هستند دیدن می‌کند تا از رفتار آن‌ها الهام بگیرد. او در نقش‌های مختلفی ظاهرشده از نقش‌های حادثه‌ای تا درام، در آخرین فیلمی که به کارگردانی کلینت ایستوود ساخته شده نقش جی ادگار هوور را ایفا می‌کند.

9. جانی دپ (Johnny Depp)

جانی دپ با ایفای نقش در فیلم‌های “دزدان دریایی کارائیب” (The Pirates of the Caribbean) و “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice in Wonderland)، استعداد بازیگری خود را اثبات کرده است و در نقش‌های مختلف تاریخی، نقش مثبت و نقش افراد خلاف‌کار، ظاهر شده است. بزرگ‌ترین موفقیت او درخشش در فیلم‌های انیمیشن بوده است زیرا ایفای یک نقش فیزیکی از یک نقش تخیلی راحت‌تر است.

8. مت دمون (Matt Damon)

مت دمون بازیگری بود که در فیلم “ویل هانتینگ خوب” (Good Will hunting) نقش یک فرد معمولی را ایفا نموده و در فیلم دیگر نقش یک کارآگاه را. مت دمون هم از آن دست بازیگرانی است که به استفاده از روش بازیگری متد معروف است. در فیلم “خبرچین” (The Informant) مجبور بود وزن اضافه کند و به همین دلیل از رژیم غذایی همبرگر، پیتزا و آبجوی خالص، استفاده نمود که به گفته خودش بسیار جالب بود.

7. کیسی افلک (Casey Affleck)

عمده شهرت کیسی افلک به این دلیل است که برادر کوچک‌تر بن افلک (Ben Affleck) می‌باشد. بااین‌حال و باوجود بازیگری فوق‌العاده‌اش هنوز به ‌اندازه بن افلک شهرت ندارد اما دست از تلاش برنمی‌دارد. او در فیلم‌های جدی مانند “ترور جسی جیمز” (The Assassination of Jesse James) توسط کوارت رابرت فورد (Coward Robert Ford)، فیلم‌های کمدی مانند “پای آمریکایی” (American Pie) و حتی فیلم‌های تریلر مانند “11 یار اوشن” (Ocean’s Eleven) به ایفای نقش پرداخته است.

6. مارک والبرگ (Mark Wahlberg)

مارکی در کارنامه خود فیلم‌های نه‌چندان موفقی دارد مانند “حقیقتی درباره چارلی” (The Truth about Charlie)، بااین‌حال بازی‌اش در فیلم‌هایی مانند “ترس” (Fear) که حقیقتاً مخاطبین را به وحشت انداخت و همکاری‌اش با ویل فرل (Will Ferrell) در فیلم “اون یکی‌ها” (The Other Guys) خیره‌کننده بود. بدون شک بهترین نقش‌آفرینی او در فیلم “رفتگان” (The Departed) بود که یکی از بهترین اجراهای تاریخ سینماست و اهمیت بازیگر نقش مکمل را به‌خوبی نشان می‌دهد.

5. ادوارد نورتون (Edward Norton)

دیدن نام ادوارد نورتون در این لیست واقعیت حائز اهمیت است زیرا او یکی از بهترین بازیگران در حال حاضر سینماست. با دیدن نام یا چهره این بازیگر قطعاً به یاد فیلم “هالک” (The Hulk) می‌افتید. بااین‌حال، آیا هنوز هم کسی با دیدن نام این بازیگر به یاد نقش او به‌عنوان یک محقق در فیلم “اژدهای سرخ” (Red Dragon) می‌افتد؟ درباره نقش نادیده گرفته‌شده او در فیلم “سنگ” (Stone) چطور؟ آیا می‌توانید تصور کنید که او نقش یک مجرم فلسفی را ایفا کرده باشد؟

4. تام کروز (Tom Cruise)

او با ایفای نقش در فیلم‌های “مأموریت غیرممکن” (Mission Impossible) نه‌تنها نقش یک فرد ماجراجو و باهوش را ایفا نموده، بلکه با بازی در فیلم‌هایی چون “آسمان وانیلی” (Vanilla Sky) و “ماگنولیا” (Magnolia) زندگی خود را به خطر انداخته است. بااینکه کروز از بازیگری متد پیروی نمی‌کند، اما از آن دست بازیگرانی است که با نقش خود زندگی می‌کند. متأسفانه پس از برخی از دیوانه‌بازی‌های او، مثلاً حرکاتش در برنامه اپرا، فیلم‌های زیادی از او نمی‌بینیم.

3. خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix)

خواکین فینیکس هرگز بازیگر چندان مطرحی نبوده و توجه خبرنگاران را به خود جلب نکرده است. بااین‌حال در هر فیلمی که ظاهرشده، چه در نقش‌های اصلی یا مکمل، همیشه بیننده را تحت تأثیر قرار داده است. بااین‌حال پس از اکران فیلم “دیوید لترمن” (David Letterman) اعلام کرد که از دنیای بازیگری بازنشسته شده و می‌خواهد موسیقی رپ را ادامه دهد. اما این یک شوخی بود که خیلی‌ها باور کردند. اما در فوریه 2010 دوباره به دنیای بازیگری بازگشت و در همان سال به همراه کیسی افلک مستندی تولید نمود به نام “من هنوز اینجا هستم” (I’m Still Here) که در آن انگیزه بازنشستگی خود را نشان داد.

2. کریستین بل (Christian Bale)

کریستین بل به‌احتمال‌زیاد یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران سینما است. یکی از دلایل این شهرت نقش‌آفرینی او در فیلم‌های بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان است. اما دلیل انتخاب وی نقش آفرینی او در فیلم‌های مختلف و متفاوت است. او در فیلم “روانی آمریکایی” (American Psycho) نقش یک قاتل سریالی را ایفا نمود و بیننده را به وحشت می‌انداخت و با اجرایش این حس را تقویت می‌کرد. تأثیرگذارترین اجرای او زمانی بود که برای ایفای نقش یک ماشین ساز معتاد 27 کیلو وزن از دست داد و حتی می‌خواست بازهم لاغرتر شود اما به دلیل توصیه فیلم‌سازان منصرف شد زیرا سلامتش به خطر می‌افتاد. او برای این کاهش وزن از رژیم غذایی روزانه یک تن و یک سیب استفاده می‌کرد و قسمت جالب ماجرا اینجاست که برای بازی در فیلم بتمن دوباره تمام عضلاتش را بازگرداند.

1. جان سی. ریلی (John C. Reilly)

این بازیگر از آن دست بازیگرانی است که ممکن است بینندگان او را نشناسند اما همانند ویل فرل و چند کمدین دیگر، ازجمله بهتر بازیگرانی است که توانسته در نقش‌های مختلف به‌خوبی ظاهر شود. شاید طرفداران سینما او را از فیلم‌های “شب‌های تالاگدا” (Talladega Nights) و “برادران ناتنی” (Step Brothers) به یاد بیاورند اما او در نقش‌های مختلفی ظاهر شده است. او با بازی در فیلم‌های “برد دشوار” (Hard Eight) و “ماگنولیا” نشان داد که علاوه بر فیلم‌های کمدی، می‌تواند در فیلم و نقش‌های درام که به حافظه قوی و قدرت بازیگری نیاز دارند نیز شرکت کند. فراموش نکنید که او هنوز هم در فیلم‌های جدی نقش‌آفرینی می‌کند. او اخیراً در فیلم “ما باید درباره کوین صحبت کنیم” (We Need to Talk about Kevin) که بر اساس رمانی به همین نام ساخته‌شده و فیلم کمدی “قتل‌عام” (Carnage) نقش‌آفرینی کرده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم