معرفی 8 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “سربازان سفینه” (Starship Troopers)

“سربازان سفینه” (Starship Troopers) فیلمی محصول سال 1997، به کارگردانی “پل ورهوفن” (Paul Verhoeven) است. این فیلم علمی تخیلی نظامی، در آینده اتفاق می افتد که در آن نژاد بشر با دشمنانی از گونه حشرات به نام “آرکند ها” یا “ساس ها” رو به رو می شوند. “کاسپر ون دین” (Casper Van Dien) در نقش مردی جوان به نام “جان ریکو” است که به نظامیان موبیل می پیوندد تا با دشمنانشان یعنی “ساس ها” که هدفشان نابودی هر چیزی که سر راهشان قرار گیرد است، بجنگد. این فیلم در سال 1997 نظر منتقدان زیادی را جلب نکرد اما پس از آن طرفداران سرسختی پیدا کرد. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین جلوه های ویژه تصویری شد. اگر این فیلم را دوست دارید و به دنبال فیلم هایی مشابه آن هستید، پس خیالتان راحت باشد. در اینجا لیستی از بهترین فیلم های مشابه مبارزان سفینه را تهیه کرده ایم که به شدت آنها را توصیه میکنیم. با پروشات همراه باشید.


8. غارتگر ‒ Predator ‒ 1987

“غارتگر” یک فیلم علمی-تخیلی، اکشن و ترسناک به کارگردانی “جان مک تیرنان” و نوشته “جیم توماس” و “جان توماس” است، داستان از جایی شروع می شود که یک سفینه فضایی به اتمسفر زمین نزدیک می شود. زمانی که نزدیک شد، شئ ای را به درون اتمسفر و برگ‌ ها آزاد می‌کند. چند وقت بعد، نیروی ویژه عملیات ایالات متحده در جنگلی انبوه در آمریکای مرکزی وارد می شوند، جایی که آن ‌ها برای نجات یک مقام مهم و برخی افراد دیگر، که توسط غیرنظامیان اسیر شده بودند می روند. این ماموریت توسط نماینده سابق نیروهای ویژه هدایت می‌شود، سرگرد “آلن شافر” هلندی، تیمی مزدور تشکیل شده از مک، بیلی، پونکو و هاوکینز را به همراه خود می برد. آنها بر خلاف نظر سرگرد شافر، توسط مامور سی آی ای دیلن که در گذشته دوست شافر بود، دور هم جمع می شوند.

خیلی زود، این تیم متوجه می شود که هلیکوپتری که وارد محل شده، مایه نگرانی آنها نیست، بلکه چیزی مخوف و شبح گونه و یک درنده فضایی که از نظر فناوری بسیار پیشرفته است در حال شکست دادن آنهاست. سرگرد و هم پیمانانش باید راهی برای غلبه بر شرایط دشوار جنگل پیدا کنند و این موجود عجیب و غریب را شکست دهند تا بتوانند خود را نجات دهند. آرنولد شوارتزنگر نقش سرگرد شافر را دارد، و “کوین پیتر هال” در نقش درنده فضایی است. “کارل ویترز” نقش مامور سی آی ای یعنی “افسر دیلن” را ایفا می کند. “غارتگر” یکی از شناخته‌ شده‌ ترین فیلم‌ های اکشن است که در نهایت نتیجه های متفاوتی داشته است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم جذاب و دیدنی که شما را مشتاق سفر به فضا می کند


7. روز استقلال ‒ Independence Day ‒ 1996

ماه جولای در آمریکا رسیده و همه چیز در مسیر عادی خود قرار دارد، که ناگهان آسمان به تدریج تاریک می‌شود، و چیزی عظیم بر روی زمین پدیدار می شود. چیزی که در ابتدا شبیه به ابرهای سیاه است، خیلی زود تبدیل به یک سفینه غول پیکر فضایی می شود. “دیوید لوینسون” آموزش دیده ام آی تی، سیگنال های سفینه را رمزگشایی می کند و متوجه می شود که هدف آن نابودی سیاره است، او به سرعت با کاخ سفید ارتباط برقرار می کند. این سفینه غول پیکر، سفینه های کوچک بیضی شکل دیگری که هر کدام پانزده مایل عرض دارند را رها می کند. آنها در برخی شهرهای اصلی دنیا موضع می‌گیرند و با لیزرهایی قدرتمند شروع به ویران کردن آن‌ ها می ‌کنند. رئیس جمهور آمریکا، “توماس جی وایتمور”، دستور تخلیه صادر کرده و خود را نجات می دهد.

در نهایت، برنامه ای اساسی برای از بین بردن سفینه غول پیکر طراحی می شود. یک هیات اعزامی از نیروی هوایی به رهبری کاپیتان “استیون هیلر” به سوی سفینه می روند. یک سخنرانی پر شور توسط رئیس ‌جمهور، مردم و مبارزان را تشویق می کند تا سفینه را شکست داده و خود را نجات دهند. در چهارم جولای آنها سفینه را شکست داده و میتوانند روز استقلال خود را جشن بگیرند، اما این آزادی هزینه ای هم داشته، افراد زیادی جان خود را فدا کردند تا زمین را نجات دهند و سفینه را نابود کنند. ویل اسمیت در نقش کاپیتان هیلر، و “بیل پولمن” در نقش رئیس جمهور “توماس جی وایتمور” ایفای نقش می کنند. شخصیت “دیوید لوینسون” توسط “جف گلدبلوم” ایفا می شود. کارگردان و دستیار نویسنده فیلم روز استقلال “رولند امریش” بوده،  و این فیلم یکی از مشعل داران فیلم های بزرگ هالیوود بوده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فضایی کل تاریخ سینما از ادیسه فضایی تا میان ستاره ای


6. عنصر پنجم ‒ The Fifth Element ‒ 1997

سال 1914 است و نژادی از بیگانگان به نام “موندوشان ها” در یک معبد باستانی در مصر وارد شده اند تا سلاحی از جنگ جهانی اول را به دست آورند. سلاح از چهار عنصر زمین، هوا، آب و آتش تشکیل شده است. عنصر پنجم در داخل یک تابوت سنگی قرار دارد که قدرت ترکیبی چهار عنصر را با هم دارد. عنصر پنجم تنها سلاحی است که می‌تواند یک نیروی شیطانی بیگانه که هر 500 سال یکبار پدیدار می شود را نابود کند. ماموریت ماندوشان ها این است که جلوی آن را بگیرند.

حال به سال 2263 رسیده ایم و آن نیروی شیطانی به شکل یک توده سیاه در بیرون اتمسفر زمین باز گشته است. “ماندوشان ها” برای کمک تلاش می کنند اما نابود می شوند؛ تنها یک دست قطع ‌شده از این تابوت باقی مانده ‌است. دانشمندان از این بازو برای ایجاد عنصر پنجم به شکل یک انسان به نام “لیلو” استفاده می کنند. “کوربن دالاس” فرمانده سابق نیروهای ویژه که در حال حاضر یک راننده تاکسی است، “لیلو” و “ویتو کورنیلوس” سه نفری هستند که می‌توانند این شیطان بزرگ را متوقف کنند. اوضاع توسط فردی شرور به نام “امانوئل زورگ” که برای شیطان کار می کند سخت می شود. “عنصر پنجم” به کارگردانی “لوک بسون” (Luc Besson) و ایفای نقش بروس ویلیس در نقش “کوربن دالاس”؛ “میلا یوویچ” به عنوان “لیلو”؛ “ایان هولم” و گری الدمن به عنوان “امانوئل زورگ” است. “عنصر پنجم” یکی از گران‌ترین فیلم‌های اروپایی بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


5. لبه فردا  – Edge of Tomorrow ‒ 2014

“لبه فردا” به کارگردانی “داگ لیمان” (Doug Liman) از یک رمان ژاپنی ساخت سال 2004 به نام “تمام چیزی که نیاز داری کشتن است” (All You Need Is Kill) نوشته ی “هیروشی ساکورازاکا” است. داستان این فیلم علمی-تخیلی در آینده رخ می دهد زمانی که زمین توسط بیگانگان تسخیر شده است و یک نیروی مبارز نخبه مدام آنها را از بین می برد.

یک افسر روابط ‌عمومی، سرگرد “ویلیام کیج”، بدون هیچ تجربه قبلی در جنگ توسط مافوق خود مجبور می شود در حین عملیات فرود اجباری به میدان نبرد وارد شود. او در جنگ کشته می‌شود، اما چیز عجیبی اتفاق می‌افتد؛ او در یک حلقه زمانی گرفتار می‌شود. بنابراین هر بار که او کشته می‌شود، در روز قبل از جنگ بیدار می‌شود. در همان ابتدا “کیج” متوجه خطری که با آن مواجه است می شود. او از این حلقه به نفع خودش استفاده می کند و هر بار او مهارت های رزمی خود را بهتر می کند. در حال حاضر او با “ریتا وراتاسکی”، مبارز نیروی ویژه همکاری می کند و آنها باید با همدیگر این موجودات بیگانه را نابود کنند و سیاره زمین را نجات دهند. تام کروز به عنوان “ویلیام کیج” ایفای نقش می کند و امیلی بلانت نقش “ریتا وراتاسکی”، مبارز نیروی ویژه، را بازی می کند. این فیلم همچنین شامل ستاره هایی از جمله “بیل پاکستون”، “برندن گلیسون”، “نوآه تایلر” و “جوناس آرمسترانگ” نیز هست.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۱۵ شاهکار برتر سینمای سوئد (بهترین فیلم های سینمای سوئد)


4. بازی اندر ‒  Ender’s Game ‒ 2013

“بازی اندر”، به کارگردانی و نویسندگی “گوین هود” (Gavin Hood)، بر اساس رمان “اورسن اسکات کارد” با همین نام ساخته شده است و رویدادهایی را در آینده به تصویر می‌کشد که در آن نژاد بشر خود را برای انجام با حمله متقابل به یک نژاد بیگانه به نام “فورمیک ها” آماده می‌ کند. این انتقامجویی واکنش به حمله ای است که “فورمیک ها” در آن به زمین حمله کرده و به انسانها آسیب های زیادی وارد کرده بودند.

از آن زمان تا کنون 50 سال گذشته است و ناوگان بین‌المللی، کودکان دارای استعدادهای درخشان را آموزش می‌دهد تا سربازان ویژه‌ ای برای این حمله باشند. در میان این کودکان خاص، کودکی منحصر به فرد به نام “اندرو” (اندر ویگین) وجود دارد. سرهنگ “هیرام گراف” در مبارزات فضایی شبیه‌ سازی شده متوجه استعداد این پسرک جوان می شود و می فهمد که با او میتواند نیرویی کاملا جدید از سربازان، جدا از سربازان دیگر تشکیل دهد. وقتی “اندر” آموزش نخبگان خود را آغاز می‌کند، دنیای جدیدی را در بازی رایانه‌ ای که بازی می ‌کند، باز می کند. “ایسا باترفیلد” در نقش “اندر ویگین” و “هریسون فورد” نقش کاپیتان “هیرام گراف” را برعهده دارند. این فیلم همچنین ستاره های دیگری نظیر “هیلی استاینفلد”، “وایولا دیویس”، “ابیگیل برسلین” و بن کینگزلی نیز دارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی در قرن 21 (تا به اینجا)


3. بیگانه  ‒ Alien ‒ 1979

فیلم “بیگانه” ساخته “ریدلی اسکات” (Ridley Scott) یکی از مهم‌ ترین و جذاب ‌ترین فیلم‌ های علمی-تخیلی تمام دوران‌ ها به شمار می‌رود. یک سفینه فضایی به نام “نوسترومو” در حال بازگشت به خانه است، این سفینه شامل خدمه هفت عضوی از کاپیتان دالاس، افسر اجرایی کین، افسر صدور حکم ریپلی، دریانورد لامبرت، افسر علمی اش و دو مهندس، پرکر و برت که همگی در سفینه حضور دارند. سیگنالی ضعیف از ماه در نزدیکی آنها، وادارشان می کند که بیدار شوند و همه چیز را بررسی کنند. آنها در ماه با یک سفینه بیگانه به همراه اتاقی پر از تخم روبرو می شوند. در حین تحقیق، یک موجود خود را به صورت کین می ‌چسباند. کین به سفینه بازگردانده می ‌شود و سرانجام موجود زنده از او جدا می شود  و می ‌میرد.

درست زمانی که همه باور می کنند همه چیز طبق روال برگشته است، یک موجود بیگانه از سینه “کین” بیرون می ‌آید و او را می ‌کشد و سپس از جایی داخل سفینه می گریزد. در نتیجه جستجو برای شکار این موجود شروع می شود. اعضا یکی پس از دیگری کشته می شوند و تنها افسر صدور حکم، “ریپلی”، با بازی “سیگورنی ویور” زنده  می ماند. او باید برای بازگشت به خانه، “نوستورمو” را از بین ببرد. در فیلم “بیگانه”، “سیگورنی ویور” به عنوان بازیگری مهم در هالیوود، برنده جایزه بفتا شد و نقدهای مثبتی درباره عملکرد خوبش دریافت کرد. موسسه فیلم های آمریکایی این فیلم را در رتبه هفتم بهترین فیلم های علمی-تخیلی قرار داد. نقش بقیه خدمه را هم “تام اسکریت”، “ورونیکا کارترایت”، “هری دین”، “جان هانت” و “ایان هولم” ایفای نقش کردند.

همچنین بخوانید: لیست بدترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019


2. آواتار ‒ Avatar ‒ 2009

سال 2154 است و زمین از منابع طبیعی خالی است. انسانها به قمری به نام “پاندورا” نقل مکان کرده اند که متعلق به سیاره دیگری است. “پاندورا” جایی انبوه از جنگلهای متراکم است و منبعی از مواد معدنی به نام “اوبتانیوم” دارد. زمینی ها تنها برای منابع مواد معدنی است که به آنجا سفر کرده اند و تصمیم دارند مقری در آنجا برپا کنند. استخراج “اوبتانوم” یک صنعت است. “پارکر سلفریج” از تفنگداران دریایی به عنوان نگهبان استفاده می کند و آنها در تلاش هستند که ساکنان “پاندورا” را از منطقه ای که دارای ذخایر عظیمی از “اوبتانیوم” است بیرون کنند. “ناوی ها” ساکنان “پاندورا” هستند. آنها به رنگ آبی اند و موجوداتی گربه مانند هستند که از انسانها قدبلندتر و قوی تر هستند و طبیعت صلح جویی دارند. دانشمندان علوم انسانی در “پاندورا” روشی برای ادغام دی ان ای “ناوی ها” و انسانها، برای ایجاد موجوداتی جدید به نام “آواتار” ابداع کرده اند، تا بتوانند با “ناوی ها” زندگی کنند و با نوع زندگی آنها آشنا شوند. “جیک سالی” که تفنگدار دریایی سابق است به “پاندورا” فرستاده شده و تبدیل به “آواتار” می شود. ماموریت او نفوذ بین “ناوی ها” و ایجاد دوستی با آنها است تا راه های بهتری برای فریب دادن آنها پیدا کند. اما وقتی “جیک” شروع به زندگی با “ناوی ها” می کند، اوضاع کمی پیچیده می شود. آیا “جیک” پس از اینکه با شیوه های مسالمت آمیز “ناوی ها” آشنا شد، میتواند بی رحمی که نژاد بشر در حال برنامه ریزی آن است را بپذیرد؟ “آواتار” به کارگردانی “جیمز کامرون” (James Cameron) و نقش آفرینی “سم ورثینگتون” به عنوان “جیک سالی” است. این فیلم همچنین شامل ستارگان دیگر از جمله “زویی سالدانا”، “استیون لانگ”، “میشل رودریگز” و “سیگورنی ویور” است. “آواتار” نامزد نه جایزه اسکار شد و سه جایزه یعنی جوایز بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه های ویژه را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه آواتار (Avatar)


1. جنگ ستارگان ‒ Star Wars ‒ 1997

“جنگ ستارگان”  به معرفی نیاز ندارد چرا که امروزه به یکی از بزرگترین و برترین فیلم هایی است که تاریخ سینمای جهان به خود دیده. اسپین آف های آن هنوز هم در حال بیرون آمدن هستند و به نظر می رسد پایانی برای آنها وجود ندارد.

“جنگ ستارگان” ابتدا در سال 1997 منتشر شد و توسط “جرج لوکاس” (George Lucas) کارگردانی شد. اولین فیلم از سه گانه “جنگ ستارگان”، با بازی “مارک هامیل”، “هریسون فورد”، “کری فیشر”، “پیتر کوشینگ”، “الک گینس”، “دیوید پروز” و “جیمز ارل جونز” بوده. داستان فیلم حول محور شورش بین کهکشانی توسط پرنسس لیسا، با بازی “کری فیشر”، در مقابل استبداد “دارث ویدر” از امپراتوری کهکشانی است. جنگ ستارگان یک تجربه سینمایی است که باید حداقل یک‌ بار در طول زندگی آن را ببینید. به عنوان یک اپرا درباره فضا بسیار جلوتر از زمان خود بود جلوه های بصری که موفق به دستیابی به آن شد در آن زمان، اصلا قابل تصور نبود. این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار شد و 7 تا از آن را برنده شد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت برتر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم