30 سال 30 فیلم؛ لیست بهترین فیلم های 30 سال اخیر به انتخاب امپایر

امروز تصمیم گرفتیم لیستی از 30 فیلم برتر به انتخاب مجله ی امپایر را معرفی کنیم. قانون این است که برای هر سال یک فیلم انتخاب شده. کدام فیلم ها بیشترین تاثیر را داشتند؟ کدام حتی امروز هم محبوب هستند؟ کدامیک چشم نوازترین منظره را برایمان به ارمغان می آورد؟ کدام یک شخصیت نمادین را؟ کدام قویترین دیالوگ را؟ پس از بحث ها و تفکرات بسیار در این باره، لیستی از برترین فیلم ها را به همراه تصاویر به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. بتمن ‒ Batman (تیم برتون، 1989)

“تیم برتون” بیشتر از همه در فیلم شوالیه تاریکی گل کاشت. این فیلم تفسیر روشنی است که پتانسیل سینمایی لازم برای مزین کردن صحنه سینما با داستان های مصور را داشته است – با بازی نمادین مایکل کیتون در نقش بتمن و جک نیکلسون در نقش دلقک، شاهزاده جرم یعنی جوکر.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی برای افرادی که احساس تنهایی می کنند


2. رفقای خوب ‒ Goodfellas (مارتین اسکورسیزی، 1990)

تا جایی که ما به یاد داریم، فیلم های زیادی نبودند که طنین، انرژی یا میدان دید چند نسل حماسه بزرگ مارتین اسکورسیزی را به همراه داشته باشند – البته با نقش آفرینی نمادین ری لویتا، رابرت دنیرو، جو پشی، لورین براکو و غیره.


3. ترمییناتور 2: روز قضاوت ‒ Terminator 2: Judgment Day (جیمز کامرون، 1991)

“او گفت برمیگردد.” زمانیکه ماشین کشتار بازگشت، به فیلمی پرقدرت، بدون توقف و دوستداشتنی با تاثیرات وسیع تبدیل شد که هنوز هم تاثیر خود را دارد. ترمیناتور 2 در مقایسه با دیگر سری هایش فیلمی بسیار یکپارچه است. آفرین به جیمز کامرون.

همچنین بخوانید: 7 فیلم برتر جیمز کامرون که نباید از دست بدهید


4. سگ های انباری ‒  Reservoir Dogs (کوئینتن تارانتینو، 1992)

بی شک این فیلم، درباره سرقت است. فیلمی که درباره فرهنگ پاپ به خوبی حرف زده و با صحنه های زیبای فوق وحشیانه، شیک و محبوب از آینده در دهه نود، به عنوان اولین کار کوئینتن تارانتینو همچنان می درخشد. این فیلم در چشم انداز سینما، به عنوان صدای جدیدی ظهور پیدا کرد.


5. پارک ژوراسیک ‒ Jurassic Park (استیون اسپیلبرگ، 1993)

او از پس این کار بر آمد. آن اعجوبه دیوانه انجامش داد. سلطان نمایش، استیون اسپیلبرگ دایناسورها را از انقراض برگرداند، با گسترش استادانه انیمیشنی و استفاده از افکت های سی جی آی ثابت کرد که نمایش هر چیزی در پرده سینما امکان دارد. او در این فیلم موفق ابتدا کاری کرد باور کنید و سپس شما را تا حد مرگ ترساند.

همچنین بخوانید: تمام 32 فیلم استیون اسپیلبرگ از بدترین تا بهترین


6. رستگاری در شاوشنک ‒ The Shawshank Redemption (فرانک دارابونت، 1996)

این فیلم در زمان انتشار آنچنان فروش نداشت اما فران دارابونت با اقتباس از رمان استفان کینگ با نمایشی متاثرکننده، قدرت امید را به تصویر می کشد، حتی اگر به معنی تحمل اتفاقات اسفناک برای دیدن آن نور روشنایی باشد. به همین دلیل است که این فیلم در  IMDB، در صدر و شماره یک قرار دارد حتی بالاتر و بهتر از “پدرخوانده” (Godfather).


7. داستان اسباب بازی ‒ Toy Story (جان لستر، 1995)

داستان اسباب بازی به عنوان اولین فیلم انیمیشنی سی آی جی، قالب همیشگی را شکست و نوعی کاملا متفاوت از داستان گویی را اختراع کرد. اما فراتر از افسونگری و اهمیت برجسته آن، این انیمیشن به دلیل شخصیت های اصلی فراموش نشدنی آن – باز و وودی –  تا به الان پایدار بوده است. دوستی که هرگز نمیمیرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


8. جیغ ‒ Scream (وس کریون، 1996)

واس کریون پس از، “کابوس جدید” (New Nightmare) با فیلم عجیب و ترسناک خود، آینده را قرض گرفت. فلیم جیغ با بخش های مختلف خود درباره واسازی ژانر و بزرگداشت عشق، فیلمی ترسناک درباره فیلم های ژانر وحشت است که از دهه ها قبل همچنان هوشمندانه باقی مانده اند.


9. تایتانیک ‒ Titanic (جیمز کامرون، 1997)

افراد بدبین انتظار داشتند غرق شود. اما فروش آن در گیشه سینما ثابت می کند که جیمز کامرون فاجعه رمانتیک خود را به جلو سوق داد و آن را به یکی از بزرگترین فیلم های سینما تبدیل کرد. داستانی باشکوه با معیاری باشکوه، البته با مقدار زیادی آب، که فیلمی منحصر به فرد به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید: معرفی 6 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تایتانیک (Titanic)


10. تیغه ‒ Blade (استیون نورینگتون، 1998)

قبل از ام سی یو، مرد عنکبوتی و مردان ایکس کمپانی مارول با تیغه محبوبیت خود را آغاز کرد. دست اندرکار کتاب های مصور ترسناک استیون نورینگتون یعنی وزلی اسنیپس به عنوان قهرمان نیمه انسان نیمه خون آشام فیلم ایفای نقش می کند.


11. ماتریکس ‒ The Matrix (واچوفسکی ها، 1999)

قبل از شروع دهه جدید، واچوفسکی ها به تماشاگران حق انتخاب دادند: طبق معمول فیلم های موفق همیشگی را انتخاب کنند و چیزهایی که باور دارند را ببینند، یا به ماتریکس وارد شوند و ببینند مسائل چقدر میتوانند عجیب و غریب شوند. کسانی که دومی را انتخاب کردند، با ترکیبی از هنرهای کنگ فو، تخیلات فلسفی فکری، و هیجانات تخیلی مربوط به تکنولوژی در کل تاریخ فیلم های اکشن و کلاسیک مواجه شدند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ماتریکس (The Matrix)


12. روانی آمریکایی ‒ American Psycho (مری هورن، 2000)

مری هورن فیلم طنز و ترسناک برت ایستون الیس را به یک تجربه سینمایی واقعی تبدیل کرد. صحنه های بی احساس، دیالوگ هایی به تند و تیزی چاقوی قصابی، و آهنگ های به طرز فوق العاده ای ناهمخوان را به تصویر می کشد که تمامی این ها با بازی فوق العاده کریستین بیل در نقش قاتل دهه 80 پاتریک بتمن کامل می شود.


13. ارباب حلقه ها: یاران حلقه ‒  Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring (پیتر جکسون، 2001)

قبل از این فیلم، صحبت از این بود که آیا پیتر جکسون میتواند اقتباس از جی آر آر تالیکین را در صحنه ی بزرگ سینما به درستی به تصویر بکشد یا نه؟ و کسی اصلا انتظار نداشت که این فیلم به یکی از پرفروش ترین فیلم های گیشه سینما تبدیل شود.  اولین فیلم این سهگانه بی شک بهترین آنهاست، که دنیای کاملا جدیدتری از هابیت ها، یورک هی، جادوگران سیاه و پریان را مجسم می کند. این فیلم شروع یک سفر سینمایی به یادماندنی است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)


14. شهر اشباح ‒ Spirited Away (هایائو میازاکی، 2002)

فیلمی که استودیوی جیبلی را به رسانه غربی وارد کرد. حتی استفاده پیچیده آن از اخلاق و طمع و عناصر اختصاصی فرهنگ ژاپنی به این معنی است که باز هم از جریان اصلی خود منحرف نمی شود. انیمیشن فوق العاده و تصویر سازی آن شما را محو تماشای آن می کند، اما قلب قهرمان ما چیهیرو ارتباط بیشتری با شما برقرار می کند.


15. گمشده در ترجمه ‒ Lost In Translation (سوفیا کاپالا، 2003)

فیلم کمدی سوفیا کاپولا درباره تنهایی، ملالت و طلوع ارتباطات احساسی است که عاشقانه ای زیبا و کمدی ای غیرمعمول است که مثالی عالی برای سازندگان دهه 90 است. بازی زیبای بیل مری و اسکارلت جوهانسون کاری میکند که عاشق هر دوی آنها شوید حتی اگر قلب شما را بشکنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید


16. شان می میرد ‒ Shaun Of The Dead (ادگار رایت، 2004)

درست پس از اینکه ریچارد کوریتس با فیلم “عشق واقعی” (Love Actually) خود خوش درخشید، ادگار رایت هم فیلم جدیدی منتشر کرد. در این فیلم سایمون پگ و نیک فراست با چوب کریکت به جان بازیگر سینمای انگلیس افتادند. البته به خوبی.


17. کوهستان بروکبک ‒ Brokeback Mountain (آنگ لی، 2005)

حتی تا الان هم این فیلم به اندازه همان سال 2005 قطعه ای مهم از سینما بوده است که داستان همجنسگرایان را جهانی کرد و به رسمیت شناخت، البته با با بازی بی نظیر هیث لجر و جیک جیلنهال. این فیلم در جشنواره کن برنده جایزه بفتا و شیر طلایی شد اما موفق نشد جایزه بهترین فیلمبرداری را از آن خود کند. تقریبا 15 سال بعد، میراث آن را میتوان از طریق مهتاب (Moonlight)، کارول (Carol)، من را با نام خودت صدا بزن (Call Me By Your Name) و دیگر فیلم ها احساس کرد.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۴۰ فیلم مستقل برتر تاریخ سینمای جهان


18. هزارتوی پن ‒ Pan’s Labyrinth (گیلرمو دلتورو، 2006)

با سکانس های فانتزی و توصیف بی رحمانه و ناراحت کننده آن از جنگ و فاشیسم، این فیلم ساخته دل تورو با تمام ظرفیت روی احساسات شما کار میکند. این داستان زیبا و عاطفی درباره اوفیلیا و جستجوی او برای تکمیل سه ماموریت خطرناکش است. دل تورو به آسودگی داستان جن و پری و داستان شخصیتش را ترکیب می کند که همین کار از او یک فیلمساز ماهر ساخته است.


19. جایی برای پیرمردها نیست ‒ No Country For Old Men (برادران کوئن، 2007)

یک فیلم ناراحت کننده و وحشیانه که به طرز درخشانی ساخته شده است. این فیلم وسترن ساخته برادران کوئن، داستانی هیجان انگیز و نفس گیر با طراحی صدای منحصر به فرد خود دارد که در گستره آمریکا و سراسر آن حس می شود. در این فیلم تکنیک های داستانی مختلفی به کار برده شده، و هیچ چیز را از بینندگان دریغ نمی کند. خاویر باردم به عنوان جنایتکار بزرگ آنتون چیگور با مدل موهای ترسناکی به زیبایی نقش آفرینی می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


20. شوالیه تاریکی ‒ The Dark Knight (کریستوفر نولان، 2008)

اگر بتمن آغاز می کند یک پدیده روانشناسی است که در آن بروس وین در اثر حادثه ای در هم می شکند، پس شوالیه تاریکی یک داستان جنایی پس از حادثه 11 سپتامبر است که در مقیاسی نمایشی نوشته شده است. فیلمی بزرگ با داستان سرایی شاهکار و شخصیت های متغیر که باعث می شوند موهایتان سیخ شود. سپس شاهد هیث لجر هستیم که در نقش جوکر با لبش صدای عجیب غریبی در می آورد. یک هرج و مرج طلب که گاتهام را با عقیده های ترسناکش به خطر می اندازد. فیلمی بلند از یک کتاب مصور که داستانی وسیع را به تصویر می کشد.


21. آواتار ‒ Avatar (جیمز کامرون، 2009)

بله فیلم فانتزی تخیلی جیمز کامرون مخالفان خودش را دارد اما آواتار شروع موفقی دارد. این فیلمساز سیاره را به زیبایی تمام ساخته است (تصویرسازی زیبای سه بعدی ) که کاری میکند بینندگان بخواهند سکانس های بیشتری از پاندورا ببینند. رویارویی یک فرد بومی در مقابل فردی شرور با صحنه های اکشن در صحنه های پایانی آن این فیلم را به یک ماجراجویی هیجان انگیز تبدیل می کند. زمانی که کامرون آواتار 2 را ساخت، خود را آماده کنید تا به یاد بیاورید در دهه پیش چقدر این فیلم را  دوست داشتید.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه آواتار (Avatar)


22. تلقین ‒ Inception (کریستوفر نولان، 2010)

پس از شوالیه تاریکی، کریستوفر نولان با یک فیلم دیگر بازگشت، فیلمی پرفروش و موفق با با اکشنی تاثیرگذار و صحنه های انعطاف پذیری شبیه به فیلم ماتریکس اما با چاشنی واقعیت پذیری بیشتر. فیلم تلقین با به تصویر کشیدن نفوذ به ذهن و ساخت رویاهای چندلایه ای در ذهن و با ابتکار و پیچیدگی خود بینندگان را متحیر می کند.


23. ساقدوش ها ‒  Bridesmaids (پاول فیگ، 2011)

قلمرو طنز برای مدت زیادی دردست مردان هالیوود  بود، اما در سال 2011 ساقدوش ها آن را از آن خود کردند. کمدی عریان بدون محدودیت پاول فیگ، بازیگران کریستن ویگ، مایا رودولف و ملیسا مک کارتی را به فحش دادن و مسخره بازی در خیابان، مشروب خوردن زیاد و خنده های بلند وا داشت. اما بیشتر از آن، شخصیت ها، پیچیدگی ها و دوستی بین آنها را به ظرافت و بینش به تصویر کشید. این فیلم در گیشه سینما هم فروش بالایی داشت که ثابت می کند کمدی هایی با شخصیت اصلی زنان از موضوع محرومیت تبلیغاتی که تا به آن زمان مردان مدعای آن بودند، به دور بود.

همچنین بخوانید: معرفی 25 کمدی محبوب و دیدنی مناسب بزرگسالان (R-Rated)


24. گردهمایی انتقام جویان ‒ Avengers Assemble (جاس ویدون، 2012)

چهار سال بعد از انکه مرد آهنی اوج گرفت، استودیوی مارول به قولی که داده بود عمل کرد و مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک، بیوه سیاه و هاکی را به عنوان قدرتمندترین قهرمانان زمین دور هم جمع می کند. با شش فیلم اصلی و پنج فیلم قبلی انتظار می رفت که دیگر ادامه پیدا نکند، اما نویسنده و کارگردان جاس ویدون کتاب مصور آن را به یک اثر سینمایی تبدیل کرد. آنها با یک تیم مشخص و نمایشنامه پر زرق و برق قول دادند که نسخه های بسیار بیشتر و بیشتری از آن را خواهند ساخت. کاری که معجزه ای سینمایی محسوب می شود.


25. گرانش ‒ Gravity (آلفونسو کوارون، 2013)

این فیلم بلند پروازانه که برای تعریف سبک سینمایی آلفونسو کوارون ساخته شد، به عنوان یک فیلم علمی تخیلی فضایی مهیج بسیار موفق بود. تصویربرداری امانوئل لوبزکی به طور استادانه و همه جانبه از نبرد دکتر استون (ساندرا بولاک) برای بقا در برابر گیتی بی پایان، و سفر درونی او از اندوه، ناشی از تجدید حیات و تنهایی او  در این داستان، 91 دقیقه ای نفس گیر برای شما به ارمغان می آورد.

همچنین بخوانید: ۱۱ فیلم برتر سینما با موضوع دزدان دریایی


26. مرد پرنده ای ‒  Birdman (الخاندرو گوسانس ایریانیتو، 2014)

انتخاب مایکل کیتون در نقش بازیگری که توسط شبح قهرمانی قدیمی تسخیر شده، یکی از دلایلی است که مردپرنده ای را عالی کرد. امانوئل لوبزکی بار دیگر با تصویربرداری تکنیکی و استادانه خود از فیلم ایریانیتو که داستان بازیگری را که در شرایط بحرانی قرار دارد، تسلط و هنر خود را به نمایش گذاشت. او با کنار هم قرار دادن صحنه های جداگانه و یکپارچه سازی آنها وظیفه خود را در حفظ دیالوگ ها و زیبایی فیلم به خوبی انجام داد. یک حقه شگفت انگیز در فیلم سازی.


27. مکس دیوانه: جاده خشم ‒ Mad Max: Fury Road (جورج میلر، 2015)

پس از گذشت 30 سال از تاندردام، جاده خشم تمام نشانه های یک تصویر سینمایی  که به مدت طولانی در ذهن کارگردان آن نقش بسته بود را گرد هم آورد و به طور کامل در پرده سینما شکل گرفت. تعقیب و گریز حماسی با ماشین در آن صحرا بی نظیر  است،  تصویربرداری فیلم نامتوازن و زیباست و نقش آفرینی شارلیز ترون به عنوان یک قهرمان جدید فراموش نشدنی و فوق العاده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


28. مهتاب ‒ Moonlight (بری جکیتز، 2016)

در مراسم اسکار به جای اسم فیلم مهتاب به اشتباه اسم فیلم دیگری خوانده شد، این اشتباه موجب شد این فیلم لحظه طلایی خود در گرفتن جایزه را از دست بدهد، اما فیلم به جکینز جوری آموخت که هر گونه جابه جایی در پاکت اسم (در مراسم اسکار) را مدیریت کند. در طول سه بازه زمانی موجود در فیلم، مهتاب به دنبال اثری در دوران زندگی می گردد که نشان دهد چگونه کودک آزاد گذشته تبدیل به شایرون سرکوب شده در نوجوانی اش و یک موادفروش منزوی در بزرگسالیش تبدیل می شود. فیلمی زیبا که با برنده شدن جایزه بهترین فیلمبرداری، در فیلمسازی مربوط به همجنسگرایان و سیاهپوستان آفریقایی- آمریکایی تحولی به پا کرد.


29. برو بیرون ‒ Get Out (جردن پیل، 2017)

اولین فیلم جوردن پیل او را از یک نویسنده کمدی به استادی در سبک ترسناک تبدیل کرد. برو بیرون داستانی عالی و سرگرم کننده از دسته “منطقه گرگ و میش” است که برای افراد علاقمند به داستان اصلی فیلم مناسب است. اما معنی درونی آن درباره نژادپرستی که در فضای سفید پوست های لیبرال در دوران پس از اوباما مخفی شده، آن را به یک شاهکار تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم سیاه و سفید تاریخ سینما که باید بارها تماشا کنید


30. پلنگ سیاه ‒ Black Panther (رایان کوگلر، 2018)

این فیلم علاوه بر اینکه به عنوان اولین فیلم بلند استودیوی مارول از یک قهرمان سیاه پوست استفاده کرد، بلکه ویژگی های فرهنگی سیاهپوستان را در آغوش می کشد، آن هم با نشان دادن موضوعات پربار کشمکش های داخلی آفریقایی-آمریکایی ها و انشعابات فرهنگی از استعمار، وکه آنها را به خوبی به دنیا نشان داده و همگی در ماجراجویی پر زرق و برق به تصویر کشیده شده است. تمامی اینها در کنار معرفی فضای واکاندا، یکی از خیره کننده ترین و باورپذیرترین دنیاها یعد از دنیای پاندورای آواتار، شخصیت منفی و شرور با بازی مایکل بی جردن در نقش اریک کیلمانگر،به همراه صحنه های اکشن نمادین این فیلم را دیدنی کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. علی

    اسفند 25, 1399

    مرده شور امپایر رو ببرن

    پاسخ

  2. سجاد

    شهریور 23, 1398

    بودن پلنگ سیان بیشتر شبیه شوخی بود
    فیلمی که الکی بولد شده
    از اواتار هم که چیزی نمی گم
    ولی بهترین فیلم قرن به انتخاب منتقدین یعنی جاده مالهالند چرا نبود
    ارباب حلقه ها فیلم خوبی بود ولی می تونست بازگشت پادشاه از ارباب حلقه ها باشه .

    پاسخ

    • فومنی در پاسخ به سجاد

      مهر 15, 1398

      ومنم تعجبم اینه که چطور درکنار فیلمهای مطرح ومنسجمی مثل ارباب حلقه هاو مکس دیوانه و….فیلم ضعیفی مثلGet Outرا انتخاب کردن!!!

      پاسخ

  3. Mikaeel

    شهریور 20, 1398

    عباس عزیز مگه فیلم ها به انتخاب شما:بچه های تحریریه س که بعضی از دوستان به بعضی انتخابا اعتراض دارن؟این مقاله ها مگه ترجمه نیس؟

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Mikaeel

      شهریور 20, 1398

      سلام میکائیل جان،
      یه تعدادی از مقالات از جمله همین مقاله از منابع انگلیسی ترجمه شدن که منبع مقالات هم در انتهای هر مقاله ذکر شده. گاهی هم نویسنده لازم میبینه که تغییراتی تو مقاله ایجاد کنه یا بروزرسانی کنه مقاله رو که دیگه از حالت ترجمه صرف خارج میشه. البته این مقاله هیچ تغییری توی اصلش داده نشده و مطلب عینا ترجمه شده.
      درباره ایراداتی هم که دوستان میگیرن باید بگم که درسته تالیف این مقاله دست ما نبوده ولی همینکه ما برای ترجمه انتخابش کردیم یعنی مورد تایید ما بوده محتواش. نظرات دوستان هم بابت اینه که تو حوزه سینما هیچ مقاله ای، چه ترجمه و چه تالیفی، باب میل همه نیست و همیشه اختلاف سلیقه وجود داره.
      مرسی بابت مطرح کردن این موضوع 🌹

      پاسخ

      • Mikaeel در پاسخ به عباس

        شهریور 24, 1398

        قربونت
        موفق باشید

        پاسخ

      • Mikaeel در پاسخ به عباس

        شهریور 24, 1398

        جدا به نظر من،ارباب حلقه ها:یاران حلقه،تاریخ سینما رو به قبل و بعد خودش تقسیم کرد.هر چند به خاطر ظاهر تینیجر پسند فیلم،بعضی از روشنفکرا خودشونو از حس های بی نظیر و کم نظیر فیلم محروم کردن…
        برای من از بین سه قسمت این فیلم،محبوب ترینشون قسمت اول بود که بعدا دیدم استاد فراستی هم در امتیاز دهی شون به فیلم های مطرح تاریخ سینما این قسمت؛ینی یاران حلقه رو،به دو قسمت دیگه ترجیح دادن…
        به انتظار سریالی با حال و هوای ارباب حلقه ها و نه هابیت…

        پاسخ

  4. Abdolmatin

    شهریور 19, 1398

    بهتر از تایتانیک مگه فیلم هست😂

    پاسخ

  5. shayan

    شهریور 19, 1398

    سلام خسنه نباشید.
    مقاله خوبی بود ولی ی عیب هایی هم داشت….اول از همه بگم بیشتر فیلمای توی لیست رو دیدم و میتونم بگم رستگاری در شاوشنگ و تایتانیک نسبت به بقیه سر ترن و آواتار چرت ترین فیلم لیسته(نظر من).
    انگار بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ رو نزاشتید ولی خدایی تا وقتی ی فیلم به اسم anengers infinity war تو سال ۲۰۱۸ اکران شده نباید اسمی از فیلمی مثل بلک پنتر تو میومد….ادمین گرامی بجز اون قضیه ای که قبلا گفتی میشه دقیقا بگی بلک پنتر کدوم ویژگیش از iw بهتر که هیچ در حد iw بود؟؟؟؟

    پاسخ

  6. Sina

    شهریور 18, 1398

    چرا اینقدر جدی پسر !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

  7. حامد

    شهریور 18, 1398

    سال ۲۰۰۳ وقتی شاهکار ارباب حلقه ها بازگشت پادشاه رو داریم نباید اسم فیلم دیگه ای باشه

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به حامد

      شهریور 18, 1398

      سلام حامد جان،
      هر قسمت از ارباب حلقه ها قطعا یک شاهکاره منتها چون برای سال 2001 نسخه اول فیلم در نظر گرفته شده دیگه برای سال های بعدی این فیلم رو در انتخاب ها در نظر نگرفتن.

      پاسخ

    • مصطفی در پاسخ به حامد

      شهریور 18, 1398

      بهترین فیلم عمرمه، نگو ارباب حلقه ها، ارباب سینما

      پاسخ