12 دلیل برای اینکه هرروز رابطه جنسی داشته باشید

آیا به استرس دچار شده‌اید؟ آیا از مشکلات خواب رنج می‌برید؟ یافته‌ها نشان می‌دهد که برخی مشکلات با برقراری رابطه جنسی روزانه درمان می‌شوند. در این مقاله 12 دلیل برای اینکه هرروز رابطه جنسی داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1. رابطه جنسی استرس را کاهش می‌دهد.

اگر روز پرکار و پراسترسی داشته‌اید، در آن صورت رابطه جنسی می‌تواند استرستان را کاهش داده و شما را آرام کند. در طی رابطه جنسی بدن شما دوپامین، اندورفین و اوکسی توکین ترشح می‌کند که این مواد شیمیایی استرس را کاهش داده و شادی و انگیزه فرد را افزایش می‌دهد.

2. رابطه جنسی یک فعالیت لذت‌بخش است.

همه ما زمانی که کلمه فعالیت بدنی را می‌شنویم وحشت می‌کنیم اما باید بدانید رابطه جنسی هم نوعی فعالیت بدنی به شمار می‌رود. در طی فعالیت جنسی بدن فرد علاوه بر تغییرات فیزیکی، تغییرات روانی را نیز تجربه می‌کند. میزان تنفس افزایش یافته، درنتیجه مقداری از کالری بدن سوزانده می‌شود، به این معنا که برقراری رابطه جنسی در سه روز از هفته باعث می‌شود سالانه 7500 کالری سوزانده شود. این میزان کالری سوزانده شده معادل 75 کیلومتر دویدن است.

جوزف جی.پینزون مدیرعامل و مدیر بخش پزشکی “Amai Wellness” معتقد است که “رابطه جنسی روش بسیار خوب فعالیت بدنی است که در کنار فعالیت‌های دیگر، فواید بسیار خوبی به بار می‌آورد.”

3. رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

محققان دانشگاه Wilkes در پنسیلوانیا به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که در هفته بیش از دوباره رابطه جنسی دارند نسبت به افراد دیگر سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و پادتن‌های بیشتری ترشح می‌کنند. در طی رابطه جنسی آنتی‌ژن‌هایی مانند ایمونوگلوبین A ترشح می‌شود که علیه سرماخوردگی‌های رایج و حتی آنفولانزا مبارزه می‌کند. هرچقدر رابطه جنسی بیشتری داشته باشید آنتی‌ژن‌های بیشتری ترشح شده و سالم‌تر خواهید بود.

4. رابطه جنسی فشارخون را کاهش می‌دهد.

فعالیت‌های بدنی در بهبود فشارخون مؤثر هستند. مطالعه‌ای که در دانشگاه Paisley انجام‌شده نشان می‌دهد که رابطه جنسی فشارخون دیاستولیک را کاهش داده و سلامت فرد را افزایش می‌دهد.

5. رابطه جنسی سلامت قلب را افزایش می‌دهد.

با سوختن کالری‌های بیشتر سلامت قلب نیز افزایش می‌یابد. تحقیقات انجام‌شده در مرکز تحقیقاتی نیواینگلند نشان می‌دهد مردانی که رابطه جنسی منظم دارند 45% کمتر از مردان دیگر به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند.

6. رابطه جنسی درد را کاهش می‌دهد.

اگر از دردهای عضلانی یا میگرن رنج می‌برید در آن صورت رابطه جنسی بهتر از هر داروی دیگر می‌تواند درد شما را تسکین بخشد. دکتر جرج ارلیش، متخصص ارتوپد، طبق آزمایشی که انجام داد به این نتیجه رسید آن دسته از بیمارانی که رابطه جنسی بیشتری دارند درد کمتری تجربه می‌کنند.

7. رابطه جنسی عادت ماهیانه را منظم می‌کند.

اگر عادت ماهیانه‌تان نامنظم است ممکن است یکی از دلایلش سبک زندگی پراسترس باشد. همان‌طور که گفتیم رابطه جنسی استرس را کاهش داده و درنتیجه بر چرخه عادت ماهیانه تأثیر مثبتی دارد.

8. رابطه جنسی ماهیچه‌های لگن را تقویت می‌کند.

رابطه جنسی علاوه بر ماهیچه‌های پشت و کمر، ماهیچه‌های لگن را نیز تقویت می‌کند. آیا راه بهتری برای عضله سازی سراغ دارید؟ طبق گفته سازمان بهداشت با ماهیچه لگن قوی‌تر ارگاسم بهتری تجربه خواهید نمود:

“ماهیچه قوی لگن در زنان علاوه بر از بین بردن مشکل بی‌اختیاری ادرار، تحریک‌پذیری در حین رابطه جنسی را افزایش داده و ارگاسم بهتری ایجاد می‌کند. تقویت این ماهیچه در مردان نیز مشکلات نعوظ و بی‌اختیاری ادرار را از بین می‌برد.”

9. رابطه جنسی ریسک سرطان را کاهش می‌دهد.

رابطه جنسی ریسک ابتلا به سرطان، به‌خصوص در مردان را کاهش می‌دهد. بر اساس یکی از تحقیقات انجام‌شده در استرالیا مردانی که حداقل 21 بار در ماه انزال داشته‌اند کمتر در معرض سرطان پروستات قرار می‌گیرند.

10. رابطه جنسی مشکلات خواب را کاهش می‌دهد.

رابطه جنسی همانند ورزش ضربان قلب را کاهش داده و بدن را در وضعیت ریلکس قرار می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که انزال بدن مردان را ضعیف‌تر نموده و برای خواب آماده می‌کند.

شینی امبرادور، یک روان‌پزشک در غرب هالیوود، کالیفرنیا، می‌گوید: “پس از رابطه جنسی هورمون پرولاکتین افزایش می‌یابد. این هورمون باعث می‌شود که پس از برقراری رابطه احساس آرامش و خواب‌آلودگی داشته باشید.”

11. رابطه جنسی باعث می‌شود 10 سال جوان‌تر به نظر برسید.

داشتن رابطه جنسی سه بار در هفته باعث می‌شود 10 سال از سنتان جوان‌تر به نظر برسید. دیوید وییکز (David Weeks)، محقق و عصب‌شناس اسکاتلندی بیمارستان ادینبرگ، در کتاب خود به نام “رازهای جوانی” (Secrets of the Superyoung) می‌گوید: “رابطه جنسی بیشتر به نفع شماست.”

12. رابطه جنسی عمر را طولانی‌تر می‌کند.

درنتیجه تمام این مزیت‌های رابطه جنسی بیشتر بر سلامت روح و جسمتان، عمر طولانی‌تری خواهید داشت. یکی از تحقیقات انجام‌شده در یک مجله بریتانیایی نشان می‌دهد مردانی که رابطه جنسی منظمی داشتند نسبت به مردانی که رابطه جنسی نداشتند دو برابر طولانی‌تر زندگی کردند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم