10 فیلم جذاب و دیدنی که شما را مشتاق سفر به فضا می‌کنند

فیلم و فضا پیوند دیرینه‌ای دارند. از یکی از اولین فیلم‌های ساخته‌شده درباره فضا گرفته تا فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر نامزد اسکار شده‌اند، سفینه‌های فضایی و صفحه نقره‌ای سینما همیشه به‌هم وصل بوده‌اند. اما مشکل اصلی فیلم‌های فضایی این است که به ندرت شما را به فضا وارد می‌کنند. چه فیلم “بیگانه” (Alien – 1979) باشد، “طلوع آفتاب” (Sunshine – 2007) یا “مریخی” (The Martian – 2015)، بودن در فضا مانند این است که به تنهایی در آن قدم زده و یا حتی به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل برسید. برای اینکه کارتان را راحت کنیم، در اینجا 10 فیلم برتر درباره فضا را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ۲۰۰۱: ادیسه فضایی – ۱۹۶۸ – ۲۰۰۱: A Space Odyssey

بله، داستان کمی عجیب است. اما جلوه‌های بصری از فضا در آن زمان بی‌رقیب بودند، زیرا این فیلم حتی پیش از سفر نیل آرمسترانگ به فضا ساخته شد. “ادیسه فضایی” به دلیل نمایش یکی از صحیح‌ترین سفرهای فضایی برترین است، شاید هم بهتر باشد همه ما یک هال در خانه داشته باشیم.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فضایی کل تاریخ سینما از ادیسه فضایی تا میان ستاره ای


2. مریخی – ۲۰۱۵ – The Martian

فضانوردی به نام «مارک واتنی» (با بازی مت دیمون) در کره ی مریخ سرگردان و گرفتار می‌شود. او باید تمام قابلیت‌های خود را به‌کار بگیرد تا به مرکز کنترل پرواز در کره ی زمین وضعیت خود را اطلاع داده و تقاضای کمک بکند. درحالیکه برای بقای خود در مریخ و زنده ماندش درگیر مشکلات است، ناگهان دچار حادثه می‌شود. “مت دیمون” برای بازی در این فیلم، جایزه ی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.


3. سری جنگ‌های ستارگان – Star Wars – 1977

فیلم‌های جنگ‌های ستارگان فضا را در قدیمی‌ترین شکل ممکن نشان می‌دهند. گرچه در اینجا باید با نیروهای تاریک مبارزه کرد، اما حتما در کنار خود یک ربات دارید. در این فیلم از سیاره‌های نابو، اندور و کاشیک دیدن می‌کنیم.


4. ماجراجویی کهکشانی – Galaxy Quest – 1999

گرچه این فیلم با الهام از جنگ‌های ستارگان ساخته شد اما فضای نمایش داده شده در آن از قبلی هم عجیب‌تر است. گرچه ورود به فضا به این شکل غیرقابل تصور است، اما با این فیلم از آلن ریکمن می‌توان به فضا وارد شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


5. نخستین انسان – ۲۰۱۸ – First Man

داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ اتفاق می‌افتد و حوادث مأموریت آپولو ۱۱ را با محوریت زندگی “نیل آرمسترانگ” به تصویر می‌کشد. “نخستین انسان”، با تمرکز بر روی عناصر شخصی قصد دارد بخشی از مهم‌ترین تاریخ بشر را به تصویر بکشد و موفق می‌شود مخاطب را در این سفر احساسی با خود همراه کند.


6. آپولو سیزده – ۱۹۹۵ – Apollo ۱۳

ران هاوارد یک داستان واقعی که همه از نتیجه آن باخبر بودند را انتخاب کرد و آن را به یکی از پر تنش‌ترین و دیدنی‌ترین فیلم‌های ممکن تبدیل نمود. این فیلم از داستان آپولو سیزده، لوول، هایس و سویگرت را نشان می‌دهد که قرار بود در ماموریت آپولو ۱۴ شرکت کنند اما سرانجام به ماموریت ۱۳ منتقل شدند. سال ۱۹۷۰ است و آمریکا به ماه سفر کرده است بنابراین در این ماموریت هیجان چندانی ندارد تا اینکه ماموریت خوب پیش نمی‌رود و باید فضانوردان را سالم به زمین بازگردانند. این فیلم یکی از بهترین آثار ساخته شده با موضوع فضانوردی است که تا به امروز ساخته شده.


7. وال – ای – WALL-E – 2008

مطمئنا همه در سال 2805 می‌توانند کمی وزن کم کنند. اما زمانی که یک ربات نقش اصلی را برعهده بگیرد انسا‌ ها حرفی برای گفتن نخواهند داشت. جلوه‌های انیمیشنی از فضا خیره کننده بوده و زمانی که وال – ای به ستارگان خیره می‌شود نمی‌توان از او چشم برداشت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کلاسیک برتر هالیوود از ژانرهای مختلف


8. میان‌ستاره‌ای – Interstellar – 2014

فیلمی با حضور متیو مک کانهی و آن هاتاوی، نمای دیدنی از سیارات را در پیش رویتان قرار می‌دهد. سیاره‌های آبی، سیاره‌های لوله‌ای و سیاراتی مانند بیابان‌های برعکس، در این فیلم دیده می‌شوند. این فیلم علاوه بر جلوه‌های شگفت‌انگیز، باعث می‌شود درباره سفر به فضا و بازگشت به خانه فکر کنید.


9. نگهبانان کهکشان – Guardians of the Galaxy – 2014

اگر نمی‌خواهید در دار و دسته “نگهبانان کهکشان” حضور داشته باشید، باید بیشتر فکر کنید. جوخه‌های جالب و سرگرم کننده دنیای مارول در این فیلم صحنه‌های جالب ایجاد کرده، جهان را نجات داده و به دیگران گوش می‌دهند.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


10. گرانش – Gravity – 2013

بله بله، شاید “گرانش” در مقایسه با فیلم‌های دیگر این لیست بهترین جلوه از فضا را ارائه ندهند. دکتر رایان استون (ساندرا بولاک) در صحنه‌های خیره‌کننده به تنهایی در فضا گرفتار شده است. اما اگر به تمام جزئیات فیلم خوب دقت کنید، یکی از بهترین فیلم‌ها و صحنه‌های فضایی را پیش رو خواهید داشت. علاوه بر این، اگر در فضا گم شوید، چه کسی بهتر از جرج کلونی جذاب می‌تواند کنارتان باشد؟


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. عبآس

    شهریور 15, 1398

    یه فیلمی هم بود که حالتِ کمدی داشت یه کم، دو تا پروفسور بودن که میخواستن برن ماه، یکیشون توی ماه موند و یکیشون برگشت، اسمش یادم نیست، البته که میزان تخیلی بودنش هم کم نبود ولی جزء فیلمای دوران کودکی بود که میتونست هرکسی رو مشتاقِ سفر به فضا کنه

    پاسخ