10 فیلم جذاب و دیدنی که باعث می‌شوند عاشق طبیعت شوید

طبیعت مکانی برای جستجوی آرامش و گاهی هویت انسان‌ها است که هرجای این کره خاکی زندگی کنیم به آن احتیاج داریم. خوشبختانه در دنیای سینما نیز به این موضوع پرداخته شده و آثار ارزشمندی در کنار مستندهای تخصصی ساخته‌شده‌اند که در آنها شاهد زیبایی طبیعت و شگفتی‌های آن هستیم.

فیلم‌های این لیست با چشم‌اندازهای وحشی و فیلمبرداری‌های چشم نواز، باعث می‌شوند بخواهید به فضای بیرون بروید. آنها از داستان‌های عکاسی درباره زمین گرفته تا آزمایش‌های مختلف در رابطه با زمین گرمایی الهام گرفته و شامل حقیقت‌های تکان دهنده و سکانس‌های فوق‌العاده‌اند. با پروشات همراه باشید.


1. رژه پنگوئن‌ها ‒ March of the Penguins ‒ 2005

این فیلم از نشنال جئوگرافیک یکی از دقیق ترین توصیفات درباره زندگی پنگوئن‌ها است که در خطرناک‌ترین محیط این سیاره زندگی می‌کنند. این فیلم با گویندگی مورگان فریمن صورت گرفته که با صدای زیبایش بینندگان را در طول فیلم هدایت می‌کند، این فیلم قلب همه را با عشق و علاقه به دنیای طبیعی و به ویژه  پنگوئن‌ها پر می‌‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مورگان فریمن، ستاره دوست داشتنی سینما


2. به‌سوی طبیعت وحشی ‒ Into The Wild ‒ 2007

این فیلم با کارگردانی استادانه شان پن، داستان واقعی کریستوفر مک کندلس را روایت می‌کند که پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه اموری، تصمیم می‌گیرد به دنبال حرفه‌ای موفق و سودآور نرود و ثروت خانواده‌اش را نیز قبول نمی‌کند. او هر چه که دارد را به خیریه اهدا می‌کند و بعد به طبیعت می ‌ود و تمام تلاشش را می‌کند تا زنده بماند. با اینکه منظره بسیار فوق‌العاده است، اما پیام فیلم و پایان آن بسیار هشیار کننده است. استدلال کلی آن مبارزه بین جامعه و طبیعت را به خوبی نشان می‌دهد و همگان را به فکر درباره مادی‌گرایی و فلسفه وا می‌دارد.


3. یک حقیقت ناراحت‌کننده ‒ An Inconvenient Truth ‒ 2006

یک حقیقت تلخ به کارگردانی دیویس گوینگهام درباره  زندگی کاری معاون سابق آمریکا آل گور است، که بر علاقه او به محیط زیست چگونگی گسترش واقعیات درباره شرایط کنونی زمین تمرکز دارد. در مرکز این فیلم این سوال مطرح می‌شود که آیا ما درحال نابود کردن سیاره هستیم یا نه، و فیلم بیش از هر چیز دیگری روی افزایش آگاهی درباره زمین گرمایی تمرکز می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین مستندها درباره طبیعت که دید شما را به جهان تغییر خواهند داد


4. کویانیسکاتسی ‒ Koyaanisqatsi ‒ 1982

این فیلم بدون هرگونه روایتی، فیلمی است که طبیعت و تمدن را در کنار یکدیگر به تصویر می‌کشد؛ که به طور شگفت‌آور و گاهی هولناکی تفاوت آنها را نشان می‌دهد. اسم فیلم برگرفته از کلمه اپی هندی به معنی “زندگی بدون تعادل” نشات گرفته که دنیای مدرن و تکنولوژی جنگی بر علیه محیط زیست و زیبایی بی پایان آن به راه انداخته‌اند. دو واقعیتی که این فیلم نشان می‌دهد به طرز جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند؛ طبیعت به منابعی که تکنلوژی از آن استفاده می‌کند، کاهش یافته. بنابراین این فیلم در واقع بشر را محکوم به ویرانگری می‌کند.


5. وحشی ‒ Wild ‒ 2014

بر اساس خاطرات شرل استرید، “وحشی: از گمشده تا پیداشده در مسیر پاسفیک کرست”، این فیلم بیوگرافی آمریکایی درباره راهپیمای زنی مطلقه است که سفری برای پیدا کردن و درمان خود آغاز می‌کند. وحشی با ویژگی‌های الهام‌بخش خود، بیننده را به تفکر وا می‌دارد و به دلیل سبک درمانگری که دارد، عشق واقعی و ارتباط با طبیعت را تداعی می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه به‌ سوی طبیعت وحشی (Into the Wild)


6. آلپ از بالا: سمفونی قله ‒ The Alps from Above: A Symphony of Summits  ‒ 2013

این فیلم مستند با استفاده از همه فن‌آوری‌های جدید در فیلمبرداری و عکاسی هوایی، بینندگان را بر فراز یخچال ها، زمین‌های اسکی و قله کوه آلپ می‌برد. این فیلم با سینفلکس اوبر فیلمبرداری شده و تصاویر هوایی به بهترین نحو گرفته شده‌اند، و این فیلم روایت بسیار هوشمندانه‌ای از جذاب‌ترین نقاط منطقه است.


7. سال خوب ‒ A Good Year ‒ 2006

این فیلم ساخته استارینگ ماریون و راسل کرو، فیلمی رمانتیک ساخته شده در منطقه پرونس فرانسه است. با مناظر شگفت‌انگیز و اتمسفر فوق‌العاده این سرزمین به عنوان پشت زمینه، این فیلم شما را اسیر و شیفته خود می‌کند وممکن است حتی کاری کند شما خود را در آن شهر برای همیشه جا بگذارید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های راسل کرو که باید ببینید


8. ملاقات در پایان دنیا ‒ Encounters at the End of the World ‒ 2007

این فیلم به کارگردانی مارکر ورنر هرزوگ که برنده جایزه فیلم آلمان شده، نتیجه سفر کارگردان به آنتاکورا بوده است. ملاقات در پایان دنیا، درباره ماجراجویی او در نزدیکی ایستگاه مک موردو و داستان همه افرادی که در آنجا ملاقات کرد گزارش می دهد. به عنوان یک مستند، هر بیننده‌ای مسحور زیبایی بی انتهای کوه های یخی و شگفت آوری محض محیطی که در آن فیلمبرداری صورت گرفته می‌شود.


9. ساحل ‒ The Beach – 2000

ساحل با نقش‌آفرینی لئوناردو دی کاپریو به عنوان نقش اصلی، داستان یک کوله گرد آمریکایی است که تصمیم می‌گیرد به تایلند سفر کند و جزیره‌ای اسرارآمیزی که گمان می‌رود بهشتی دور افتاده باشد را پیدا کند. فیلمبرداری در بانگوک در سواحل پوشیده از شن جنگل محافظت شده کو فی فی لی صورت گرفته، که بهترین نوع معرفی برای شخصیت آسیای شرقی – از لذت‌گرایی لجام گسیخته منطقه تا زیبایی بی‌اندازه سواحل است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی لئوناردو دی کاپریو که لایق اسکار بودند


10. نمک زمین ‒ The Salt of the Earth ‒ 2014

این مستند شگفت‌‌انگیز، زیبایی سیاره ما و دیوصفت بودن انسان در برخورد با طبیعت و محصولات آن را نشان می‌دهد. این فیلم نتیجه تلاش‌های عکاس سباستیاو سالگادو است که به مدت 40 سال به چهار کشور سفر کرد و نشانه‌های را که رویدادهای اخیر از خود  روی طبیعت بر جای گذاشتند را دنبال کرد. به عبارت ساده تر: رویدادهایی که نباید فراموش شود.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. جمال

    دی 30, 1399

    فیلم The Way 2010 هم میتونست توی لیست باشه

    پاسخ