20 اشتباه در لباس پوشیدن که باید از آن خودداری کنید

در دنیای امروز مد و فشن جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و رسانه، سینما و حتی صفحات اجتماعی درباره مد، لباس و تازه‌های آن به ما کمک می‌کنند. باوجوداینکه با گذشت زمان طراحی‌های مختلفی رایج شده و سپس فراموش می‌شوند، بااین‌حال چیزی که نباید فراموش کرد این است که در پوشش خود دقت کنیم و آن را درست انتخاب کنیم. در این مقاله 12 اشتباه رایج افراد در لباس پوشیدن را به شما نشان می‌دهیم تا از این اشتباهات خودداری کنید.

1. عریان کردن بدن

جذاب بودن به این معنا نیست که تمام قسمت‌های بدنتان را نشان دهید. اگر می‌خواهید یک تاپ کوتاه بپوشید می‌توانید مانند تصویر آن را با یک کت‌وشلوار ست کنید، تا هم جذاب‌تر شود و هم قسمت زیادی از بدنتان پیدا نباشد.

2. جوراب‌شلواری نازک

هرگز دامن کوتاه را با جوراب‌شلواری نازک نپوشید. جوراب‌شلواری‌های ضخیم (مانند شکل)، نه‌تنها پاهایتان را گرم نگه می‌دارند، بلکه ظاهر جذاب‌تری به شما می‌بخشند.

3. استفاده از خیاط حرفه‌ای

هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که یک لباس خوش‌رنگ توسط خیاط نابلدی دوخته شود و لباستان ظاهر بدی داشته باشد، مخصوصاً در رابطه با شلوار و کاپشن که دوختشان به مهارت بیشتری نیاز دارد. پس سعی کنید با پرداخت هزینه بیشتر از یک خیاط حرفه‌ای کمک بگیرید.

4. پاشنه کفش بیش‌ازحد بلند

بدون شک کفش‌های پاشنه‌بلند شما ظاهر شما را جذاب و خیره‌کننده می‌کنند، اما نه زمانی که نتوانید با آن‌ها راه بروید. پس به‌جای انتخاب پاشنه‌های خیلی بلند و دردسرساز، پاشنه مناسبی را انتخاب کنید.

5. سوتین نامناسب

بدون شک یک سوتین نامناسب که تنگ یا بزرگ باشد می‌تواند ظاهر ناخوشایندی را ایجاد کرده و هر خانمی را ناراحت کنید. در این تصویر می‌بینید که یک سوتین مناسب باید چه حالتی داشته باشد.

6. استفاده زیاد از جواهرات

بانوان طلا و جواهرات را دوست دارند اما بهتر است دراین‌باره تعادل را رعایت کنید. اگر می‌خواهید جواهر خاصی را استفاده کنید بهتر است جواهرات دیگر را کمتر کنید تا جواهر موردنظر شما بیشتر به چشم بیاید.

7. لباس طرح دار در مقابل ساده

درست است که لباس‌های طرح دار ظاهر زیبا و شادی ایجاد می‌کنند اما فراموش نکنید که لباس‌های ساده در مناسبت‌های مختلف استفاده‌شده و به‌راحتی با لباس‌های مختلف ست می‌شوند. بنابراین در خرید لباس‌های طرح دار تعادل را رعایت کنید.

8. طلا و نقره

هرکسی که به شما گفته است نمی‌توانید طلا و نقره را درکنار هم استفاده کنید در اشتباه بوده است. طلا و نقره در کنار هم ظاهر زیبا و درخشانی ایجاد می‌کنند، پس حتماً از آن استفاده کنید.

9. فقط خشک‌شویی

اگرچه لباس‌های مختلفی وجود دارند که برچسب “فقط خشک‌شویی” به آن‌ها چسبیده شده و باید به آن توجه کنید، اما برخی لباس‌ها (مانند ترمه و بافت) بهتر است با دست شسته شوند. درنتیجه درر هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

10. اجتناب کردن از لباس‌های راه‌راه افقی

این هم یکی از قوانین مد و فشن است که هرگز دلیلش را درک نکرده‌ام. اگر یک لباس به شما بیاید راه‌راه افقی آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

11. خرید سایز همیشگی

بسیاری از افراد همیشه فقط و فقط یک سایز همیشگی را استفاده کرده و تنها لباس‌هایی که آن سایز را دارند خریداری می‌کنند. اما به یک سایز بسنده نکنید. لباس‌های مختلف در سایزهای مختلفی ارائه می‌شوند بنابراین به این توجه کنید که یک لباس اندازه‌تان است یا نه، نه به سایز آن.

12. خرید لباس‌های ارزان

گاهی اوقات بهتر است چند لباس لوکس و گران‌قیمت خریداری کنید (مانند پشم، ترمه، ابریشم و پارچه‌هایی از این قبیل). لباس‌هایی که از این جنس هستند عمر طولانی‌تری داشته و همیشه مانند روز اول زیبا باقی می‌مانند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم