آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 36)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده ایم که فیلم های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ساعت ها -The Hours -2002

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “استیون دالدری (Stephen Daldry)

بازیگران: مریل استریپ، نیکول کیدمن، جولیان مور، اد هریس، جان سی ریلی

تریلر فیلم

یک فیلم دست کم گرفته شده با حضور مریل استریپ و جولیان مور که نیکول کیدمن نقش اصلی را برعهده داشته و به مشکلات شرایط انسان می پردازد. این فیلم به دلیل اجرای زیبای بازیگران و موسیقی متن تحسین شده و البته با انتقادهای مختلف رو به رو شده است. فیلم داستان غم انگیز نویسنده ای را نشان می دهد که رمانش بر زندگی چندین زن در بازه های زمانی مختلف تاثیر گذاشته است. شاید فیلم در نمایش مضامین مربوط به خودکشی و افسردگی گویا باشد اما با وجود اجرای بازیگران حتما باید آن را تماشا کنید.


2. تاریک ترین لحظات -Darkest Hour -2017

ژانر: درام، زندگی نامه ای

کارگردان: “جو رایت” (Joe Wright)

بازیگران: گری اولدمن، بن مندلسون، لیلی جیمز

تریلر فیلم

فیلم در مورد سیاست راهبردی دولتمردان انگلیس به رهبری وینستون چرچیل است. فیلمی بزرگ و زیبا که “گری اولدمن” برای بازی دیدنی اش در نقش “چرچیل” موفق به دریافت جایزه ی اسکار شد. اگر به فیلم های سیاسی و زندگی نامه ای علاقه دارید این فیلم را حتما تماشا کنید.


3. کرانک -2006- Crank

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: “مارک نولدین” (Mark Neveldine)

بازیگران: جیسون استاتهام، امی اسمارت، دیوت یواکام

تریلر فیلم

یک داستان قصه وار با صحنه های درهم، موسیقی کوبنده، نقش آفرینی معمولی، زوایای دوربین، که به طور کلی فضای فیلم را دیدنی می کنند. صحنه های اکشن جالب هستند که البته می توانستند بیشتر باشند. صحنه های پرش و تعقیب و گریز اتومبیل ها چیز تازه ای نیستند. با این حال اوج داستان مهیج بوده و طرفداران استاتهام از آن لذت می برند. صحنه های خشن و آزاردهنده مانند قطع شدن انگشتان یک نفر و قطع شدن دست یک نفر در دیگر در دستگاه، از این قبیل هستند.


4. مامور خرید شخصی -2016- Personal Shopper

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “اولیویه آسایاس” (Olivier Assayas)

بازیگران: کریستن استوارت، آندرش دانیلسن لی

تریلر فیلم

داستان فیلم درباره‌ ی دختری به نام “مورین کارترایت” می‌باشد که در شهر پاریس کار می‌کند. شغل او انجام خریدهای یک شخصیت مشهور است. به نظر می‌آید “مورین” توانایی ارتباط برقرار کردن با ارواح را دارد و می‌خواهد با برادر دوقلویش که اخیراً همانجا فوت کرده است، ارتباط برقرار کند اما با حوادثی که اتفاق می افتد زندگی اش پیچیده و ترسناک می شود.


5. بزرگ ترین شومن -2017- The Greatest Showman

ژانر: درام، موزیکال

کارگردان: “مایکل گریسی” (Michael Gracey)

بازیگران: هیو جکمن، ربکا فرگوسن، زک افران، میشل ویلیامز

تریلر فیلم

این فیلم به دلیل موسیقی هایش بسیار مشهور است. بخش موزیکال این فیلم مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت و جایزه ی گلدن گلوب را برای موسیقی متنش دریافت کرد. داستان فیلم درباره ی اتفاقات و موفقیت های یک سیرک مشهور است.


6. زودیاک -2007- Zodiac

ژانر: درام، جنایی، رازآلود

کارگردان: “دیوید فینچر” (David Fincher)

بازیگران: رابرت داونی جونیور، جیک جیلنهال، مارک روفالو

تریلر فیلم

یکی از قدرتمندترین فیلم های دیوید فینچر که اغلب نادیده گرفته شده است. این فیلم جدا از سبک بصری، از اجرای زیبای بازیگران نیز بهره برده است، مخصوصا جیلنهال. شاید تصور کنید مارک روفالو نقش اصلی این فیلم را برعهده داشته باشد اما جیلنهال در نقش گزارشگری که شیفته یافتن قاتل است، از روفالو و داونی جونیور بهتر بوده است.


7. یک لطف ساده -2018- A Simple Favor

ژانر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: “پال فیگ” (Paul Feig)

بازیگران: آنا کندریک، بلیک لایولی، اندرو رنلز

تریلر فیلم

“یک لطف ساده” قصه ی یک مادر بلاگر به نام استفانی  را روایت می‌کند که قصد دارد بفهمد چرا دوستش، امیلی، ناگهان ناپدید شد. شوهر امیلی، “شان”، با او همراه می‌شود تا در این مسیر با خیانت‌ها و رسوایی‌ها روبرو شوند. در نهایت پرسش این است که چه کسی با عشق، وفاداری، قتل و انتقام چه کسی را گول می‌زند. “یک لطف ساده” ترکیبی از تریلر کمدی و جنایی و یک اثر زیباست. بخشی از دلیل موفقیت این فیلم پیچیدگی های داستان و البته کلیشه های آن است که برای طرفداران جالب و قابل پیشبینی است.


8. عطش -2009- Thirst

ژانر: ترسناک، عاشقانه

کارگردان: “پارک چان-ووک” (Park Chan-wook)

بازیگران: سونگ کانگ-هو، کیک اوک-بین

تریلر فیلم

این فیلم که در ابتدا چندان مورد استقبال قرار نگرفت به‌تدریج توانست به بهترین اثر چان ووک تبدیل شود. شاید مردم در ابتدا از همکاری میان پارک چان ووک و سانگ کانگ هو انتظار دیگری داشتند و به همین دلیل این فیلم چیزی نبود که منتظرش باشند.

سانگ در نقش یک کشیش ظاهر می‌شود که باید به‌عنوان یک خون‌آشام باید میان عقاید خود و اخلاقیات اش مبارزه کند و حضور بازیگران دیگر به کیفیت بازی او کمک می‌کند. فیلم‌برداری این فیلم هم به‌خوبی توانسته دنیای تخیلی آن را به معرض نمایش بگذارد، چیزی که در فیلم‌های دیگر سینمای کره به‌ندرت دیده می‌شود، اما پیچیدگی و فضای جالب فیلم هم به این موضوع کمک کرده است.


9. رسوایی -2019- Kalank

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “آبیشک وارمان” (Abhishek Verman)

بازیگران: مادهوری دیکشیت، آلیا بات، وارون دهاوان، سانجی دات

تریلر فیلم

فیلمی که با بزرگ ترین و مشهور ترین بازیگران بالیوود همراه است و موضوع آن در دوران پیش از استقلال کشور هند در جریان است. داستانی که هم عاشقانه است و هم پرتلاطم و هیجان انگیز.


10. بچه رئیس -2017- The Boss Baby

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: “تام مک گراث” (Tom McGrath)

صداپیشگان: الک بالدوین، استیو بوشمی، جیمی کیمل

تریلر فیلم

داستان در مورد خانواده‌ای است که با ورود بچه‌ای عجیب و غریب به خانه اشان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. در حالی که خانواده انگشت اتهام خود را به سوی پسر بزرگتر نشانه می‌رود و او را حسود می‌خوانند طولی نمی‌کشد که اوضاع عوض می‌شود و این دو برادر چاره‌ای ندارند جز اینکه در مقابل خطری که خانواده را تهدید می‌کنند با هم متحد شوند.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم