آیا قسمت پنجم فیلم Avengers ساخته خواهد شد؟ بررسی اخبار و شایعات

با اکران قسمت چهارم و آخر مجموعه فیلم های “اونجرز” یا “انتقام جویان” و با معرفی کامل فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، این سوال بسیاری از طرفداران به وجود آمده است که آیا “اونجرز 5” ساخته خواهد شد یا خیر؟ در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل و اختصاصی به این سوال پاسخ دهیم. با پروشات همراه باشید.


زمانی که فیلم “مرد آهنی” (Iron Man) در سال 2008 اکران شد، کمتر کسی می توانست سلطه ی جهانی مارول بر دنیای سینما و سرگرمی را پیش بینی کند. اکنون بعد از گذشت یازده سال، مارول بزرگترین دارایی کمپانی دیزنی است. جهان سینمایی مارول یکی از بزرگترین و موفق ترین صنعت ها در تاریخ سینما شده است. با این حال، اگر به خاطر فیلم های “اونجرز” (Avengers) نبود، کمپانی مارول به این سطح از موفقیت نمی رسید. فیلم های “اونجرز” سرآمد دنیای سینمایی مارول هستند و هیچ کس نمی تواند تاثیر این فیلم ها را بر ژانر فیلم های ابرقهرمانی نادیده بگیرد. موفقیت این فیلم ها در باکس آفیس نشان دهنده ی تاثیر عظیمی است که این فیلم ها بر صنعت سینما گذاشته اند.

اولین فیلم به نام “اونجرز” (The Avengers) در سال 2012 منتشر شد و به فروشی 1.5 میلیارد دلاری در سراسر دنیا دست پیدا کرد. دومین فیلم در سال 2015 با نام “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron) بیرون آمد و با فروش 1.4 میلیارد دلاری رکورد فروش “اونجرز” را تکرار کرد. سومین فیلم به نام “انتقام جویان: جنگ ابدیت” (Avengers: Infinity War) با فروش 2 میلیارد دلاری رکورد های فروش را جابجا کرد و جدید ترین قسمت این مجموعه یعنی “انتقام جویان: آخر بازی” (Avengers: Endgame) اکنون با فروش 2.8 میلیارد دلاری، پرفروش ترین فیلم دنیا شده است. فروش کمپانی مارول با فیلم های تک قهرمانی در چند سال گذشته ثابت و قوی بوده است اما فیلم های گروهی ابرقهرمانی که از سال 2012 شروع به منتشر شدن کردند، موفقیت بی سابقه و سود بسیاری برای این کمپانی به دست آوردند.

همه ی ما در پایان فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” احساس رهایی و آزادی می کردیم. با دیدن اتفاقات فیلم همه از لحاظ احساسی تخلیه شده بودیم و به عنوان طرفداران این فیلم ها بی صبرانه منتظر فیلم بعدی، “اونجرز 5″، بودیم. در نتیجه وقتی “کوین فایگی” در نمایشگاه کامیک کان سن دیگو روی صحنه رفت و محصولاتی را که کمپانی مارول در سه سال آینده منتشر خواهد کرد را اعلام کرد، طرفداران برای شنیدن نام قسمت بعدی فیلم های “اونجرز” نفس شان را در سینه حبس کرده بودند، ولی خبر زیادی نشنیدند.

اما در هر صورت فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، چه فیلم “اونجرز” داشته باشد چه نداشته باشد، عالی به نظر می رسد. در سه سال آینده شاهد اکران فیلم های “بلک ویدو” (Black Widow)، “ابدی ها” (The Eternals)، “شنگ چی و افسانه ی ده حلقه” (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)، “ثور: عشق و طوفان” (Thor: Love and Thunder) و “دکتر استرنج: در جهان های موازی جنون” (Doctor Strange ۲: In The Multiverse of Madness) خواهیم بود.

همچنین سریال هایی مانند “لوکی”، “واندا ویژن”، “هاوک آی”، ” چه میشد اگر…؟” و “فالکون و سرباز زمستانی” نیز منتشر خواهند شد. به غیر از این ها ساخت فیلم های “تیغه”، ” بلک پنتر 2″، “نگهبانان کهکشان قسمت 3″ و ” کاپیتان مارول 2″ توسط کمپانی مارول تایید شده است. فیلم “اونجرز 5” به طور قطع در دو سال آینده منتشر نخواهد شد ولی برای فهمیدن آینده ی پروژه ی “اونجرز” باید به به گذشته نگاه کنیم.

اونجرز: خلاصه

مشخص است که فیلم های دنیای سینمایی مارول حول محور “اونجرز” می چرخند و فیلم هایی که داستان هم تیمی شدن ابرقهرمان ها را نشان می دهند بیشترین تاثیر بر روایت های دنیای سینمایی مارول را دارند.

“جاس ودان” (Joss Whedon) توانست گروهی از بازیگران مشهور را دو هم جمع کند و اولین فیلم “اونجرز” را به زیبایی کارگردانی کند. عناصر مختلفی در این فیلم به زیبایی پرداخته شده و در کنار هم قرار گرفته بودند. داستان های ابرقهرمان هایی که زیاد مرکز توجه نبودند مانند “ناتاشا رومناف” (اسکارلت جوهانسون) و “کلینت بارتون” (جرمی رنر) در کنار دوستی بین “کاپیتان آمریکا” (کریس ایوانز) و “آیرون من” در این فیلم وجود داشتند. “کریس همسورث” در نقش “ثور” و “مارک رافالو” به جای “ادوارد نورتون” در نقش “هالک”، اولین بار در این فیلم به مخاطب معرفی شدند. این فیلم ریسک بزرگی بود ممکن بود هر اتفاقی برایش بیفتد. اما فیلمی شگفت انگیز با صحنه های اکشن زیبا، داستان های گیرای مختص به هر شخصیت و ضد قهرمان قوی ای در شکل “لوکی” (تام هیدلستون) شد. “اونجرز” منتقدان و مخاطبان را شگفت زده کرد و به یکی از مهمترین آثار ژانر ابر قهرمانی تبدیل شد.

ادامه ی اونجرز به نام “انتقام جویان: عصر اولتران” در سال 2015 منتشر شد. کارگردان فیلم باز هم “جاس ودان” بود و فیلم، شخصیت های جدیدی را به مخاطب معرفی می کرد؛ در طول فیلم شاهد مرگ چند تن از قهرمان های قدیمی بودیم. “اولتران” با صدای “جیمز اسپادر” ترسناک به نظر می رسید اما نه آنقدر که کابوس طرفداران شود. فیلمنامه به مسائل بسیار زیادی می پرداخت و شخصیت های جدید مانند “واندا ماکسیموف” و “کویک سیلور” به فیلم اضافه شده بودند و باعث گیج شدن مخاطب می شدند. با این حال، فیلم سرگرم کننده و دارای صحنه های اکشن عالی ای بود.

فیلم های بعدی در سال 2018 و 2019 منتشر شدند. “انتقام جویان: جنگ ابدیت” و “انتقام جویان: آخر بازی” مانند یک فیلم بلند به نظر می رسیدند و هر دو توسط “برادران روسو” کارگردانی شده بودند. بعد از کار کردن روی فیلم موفق “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Soldier) و ” کاپتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War)، “برادران روسو” برای پایان دادن ماجرای طولانی “جنگ ابدیت” نظرات خاصی داشتند. “انتقام جویان: جنگ ابدیت” از فیلم “عصر اولتران” بهتر بود. داستان فیلم ماجرای  ثور در “ثور: رگناروک” و سرزمین “واکاندا” در فیلم “بلک پنتر” را پی میگرفت. فیلم بانمک بود و سینماتوگرافی بسیار زیبایی داشت. نبردهای شخصیت ها در سیاره تایتان و البته در واکاندا در بالاترین استاندارد فناوری سی جی آی و صحنه های اکشن قرار داشت. ولی بیشتر از هر چیز، چیزی که این فیلم را مانند اولین فیلم “اونجرز” زیبا و موفق می کرد، داستان های مختص به هر شخصیت بود که معرف آن ها در کنار همکاری های گوناگون در مقیاس کوچکتر بود. فیلمنامه قوی و ضد قهرمان ها نیز کاملا قابل باور بودند. پایان فیلم گفتگو های معمول در فیلم های ابرقهرمانی را دگرگون می کرد و داستان را به سمت فیلم “آخر بازی” که یک سال بعد منتشر شد پیش می برد.

جدیدترین فیلم “اونجرز” بیشتر از هر چیزی بالا و پایین شدن های احساسی برای مخاطبان داشت. این فیلم در عین حال پیچیده و بزرگ بود. اگر اولین فیلم “اونجرز” مانند یک صحنه ی طولانی از توضیح دادن هر چیز بود، آخرین فیلم مانند خداحافظی احساسی ای با بسیاری از قهرمانان اصلی این جهان سینمایی بود. “آخر بازی” همان مزه ی “جنگ ابدیت” را داشت ولی توانست در بسیاری جوانب از “جنگ ابدیت” پیشی بگیرد.

با این حال بزرگترین تاثیر این فیلم ها چنان که قبلا هم ذکر شد، در دیگر فیلم های همین دنیای سینمایی دیده می شود. حوادث “اونجرز” و نبرد نیویورک تاثیر دائمی بر روان “تونی استارک” در “مرد آهنی 3” و همینطور بر شخصیت “شیلد” در “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” گذاشتند. ناموفق ترین فیلم “اونجرز” یعنی “زمان اولتران”، اتفاقا بیشترین تاثیر را بر فیلم های دیگر داشته است. حوادث سوکویا بر قراردادهای سوکویا در دنباله ی فیلم تاثیر داشت. احساس گناه “تونی استارک” از به وجود آوردن اشتباهی اولتران و نظرات متفاوت اش با “استیو راجرز” راجع به تصمیمات دولت درباره ی ابر قهرمان ها در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” موضوع اصلی بودند. نبردی که بین دو فیلم آخر اتفاق افتاده بود تا فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” ادامه داشت. “هاوکی” و “مرد مورچه ای” با نتایج وفاداری به “کاپیتان آمریکا” مواجه می شوند.

“جنگ ابدیت” محصول اتفاقاتی بود که در سال های سال از فیلم “نگهبانان کهکشان قسمت 1″ تا ” ثور: رگناروک” افتاده بودند. “آخر بازی” نقطه ی اوج یک دهه داستان گویی بود و به نقاط بسیاری از دنیای سینمایی مارول، برای مثال قرن بیستم، نبرد نیویورک و اسگارد در سال 2013 باز می گشت . “فیلم های اونجرز” همه ی مسائل دنیای سینمایی مارول را به هم وصل می کردند و مانند چسبی هستند که دنیاهای جدای مارول را به هم متصل می کنند.

بازیگران اونجرز 5 : چه بازیگرانی در این فیلم هستند؟

“آنتونی مک کی”، “سباستین استن”، بری لارسون، کریث همسورث، “الیزابت اولسن”، بندیکت کامبربچ، “چادویک بوزمن”، کریس پرت، “زویی سالدانا”، “دیو باتیستا”، “اونجلین لیلی”، تام هالند و ساموئل ال جکسون باید در این فیلم حضور داشته باشند. این بازیگران به اضافه بازیگران فیلم مورد انتظار “اترنالز” و افراد “شانگ چی” این تیم جدید را تشکیل می دهند. اگر فیلم “چهار شگفت انگیز” هم قبل از این فیلم منتشر شود، شخصیت های آن هم به این گروه اضافه خواهند شد. گروه “چهار شگفت انگیز” هم به نظر می رسد که توانایی رهبری کردن گروه “اونجرز” را دارند. از این به بعد هم بازیگران جدیدی به این گروه اضافه می شوند.

داستان اونجرز 5: داستان فیلم راجع به چه چیزی خواهد بود؟

گروه عظیمی مانند “اونجرز”، بدون هدف، انگیزه یا تهدید به وجود نمی آیند. فیلم های قبلی همه محصول حوادث پیشین بودند که  همزمان اتفاقات آینده را شکل داده بودند. این موضوع می تواند راجع به “اونجرز 5” هم صادق باشد. مخاطبان هنوز در حال فراموشی اتفاقات “آخر بازی” هستند و فاز چهارم فیلم های مارول راجع به بازسازی دنیای فیلم ها است. فیلم های “اونجرز” همیشه سطح بالایی از تنش و خطر را به نمایش می گذارند و برای ساختن آن ها نیاز به چیزی داریم که “میستریو” (Mysterio) آن را “تهدیدی در حد اونجرز” می نامد. این تهدید ممکن است “گالاکتوس” یا یکی از هزاران ضد قهرمان دنیای مارول باشد. اگر به صحبت های “کوین فایگی” راجع به “اونجرز 5” دقت کنیم، شاهد “تولد دوباره ی تیم” خواهیم بود. این تیم شامل شخصیت های قدیمی و شخصیت هایی که در آینده معرفی خواهند شد خواهد بود. همچنین باید خریدی که به تازگی دیزنی از دارایی های کمپانی فاکس داشته را نیز در نظر داشته باشیم و احتمالات ممکن را در نظر بگیریم. فیلم “اونجرز” ساخته خواهد شد ولی از نوعی متفاوت.

مرگ “تونی استارک” و “ناتاشا روناف” و همچنین بازنشستگی “استیو راجرز”، پایان داستان آن اونجرزی بود که ما سال های سال میشناختیم و دوست اش داشتیم. شخصیت “هاوکی” هم به پایان خود نزدیک می شود. اما “هالک”، “ثور”، “فالکون” و “سرباز زمستانی”، در آینده نقش های مهمی برای ایفا کردن خواهند داشت. “دکتر استرنج”، “کاپیتان مارول” و “بلک پنتر” رهبران جدید “اونجرز” خواهند بود. به نظر می رسد “اترنالز” و “شانگ چی” به همراه “نگهبانان کهکشان ها” نیز به گروه “اونجرز” بپیوندند. “زنبورک و مرد مورچه ای” هم عضو مهمی از این گروه خواهند بود.

شرکت کیت بیشاپ در سریال تلوزیونی “هاوکی” امید مخاطبین برای یک فیلم “اونجرز” با بازی نوجوانان را افزایش داده است. برنامه های تلوزیونی شبکه دیزنی پلاس با فیلم ها مربوط هستند. پس جابجایی شخصیت ها امری عادی است. احتمال اینکه “کسی لانگ”، دختر “مرد مورچه ای”، تبدیل به شخصیت استاتوره بشود نیز وجود دارد. معنای “اونجرز” نوجوانان از عنوان اش پیداست. گروهی متشکل از نوجوانان که آماده هستند جای گروه قدیمی را بگیرند. “اونجرز تاریک” گروهی از ضدقهرمان ها هستند که خودشان را به جای ابر قهرمانان جا زده اند. با توجه به رفتار کلی “مردان ایکس”، دیزنی اکنون کارهای “نورمن اوسبورن” را در اختیار دارد و ما میتوانیم در آینده نزدیک شاهد فیلم “دارک اونجرز” باشیم که سرشار از خیانت و خطوط زمانی جابجا شده است.

در فیلم “آخر بازی” شاهد لحظات شگفت انگیزی از دست به دست هم دادن ابرقهرمان های زن برای محافظت از دستکش آهنی و مرد عنکبوتی و جنگیدن با تانوس بودیم. در کامیک بوک ها، این اتفاق به نام فاکتور الف شناخته شده است. گروهی از ابرقهرمانان زن هستند که نیروی مبارزه اند. با توجه به اینکه دیزنی در سال های اخیر نسبت به جریان های فمنیسم و تصحیح داستان روی خوش نشان داده، فیلمی راجع به گروه “فاکتور الف” با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

چه راهی بهتر از قرار دادن “مردان ایکس” رو به روی “اونجرز” برای وارد کردن آن ها به دنیای سینمایی مارول وجود دارد؟ درگیری بزرگی مانند جنگ داخلی می تواند گروه جهش یافته ی “مردان ایکس” را به این دنیا وارد کند و همچنین راه خوبی برای معرفی شخصیت “ددپول” به یک فیلم مارولی با درجه PG-13 خواهد بود. “کوین فایگی” همچنین گفته است که دو یا سه سال دیگر زمان می برد تا مخاطبین، شخصیت های متعلق به کمپانی فاکس را در دنیای سینمایی مارول ببینند. به نظر میرسد فیلم “اونجرز 5” بهترین خوش آمدگویی برای آن ها باشد.

تاریخ پخش اونجرز 5: اکران فیلم چه زمانی خواهد بود؟

در بهترین حالت این فیلم در سال 2023 اکران خواهد شد. ساخت فاز چهارم فیلم های مارول جای زیادی برای ساخت فیلم عظیمی همچون “اونجرز” را باقی نگذاشته است. نیاز است که دنیا به آرامی از نو ساخته شود و اگر تا آن زمان “مردان ایکس” و “چهار شگفت انگیز” هم به این دنیا اضافه شوند، می توان با اطمینان گفت که فاز پنچم نیاز به یک فیلم بزرگ “اونجرز” دارد. به این دلیل، سال 2023 خوش بینانه ترین نتیجه گیری است. صحبت کردن از “اونجرز 5” تنها چند ماه بعد از شوکی که “اونجرز: آخر بازی” به مخاطبین داد حس عجیبی دارد. ولی چه می توانیم بگوییم؟ “اونجرز” پروژه ی عظیمی است و داستان باید ادامه پیدا کند.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (55)

بستن فرم

  1. مومو

    آذر 5, 1400

    بدون هالک خیلی عالیه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    پاسخ

    • ممد در پاسخ به مومو

      آذر 9, 1400

      چرا داری هیت مکنی هالک که خوبه دوست نداری نبین چرا خودتو گول میزنی

      پاسخ

      • حسین در پاسخ به ممد

        اسفند 14, 1400

        راست میگی بمولا دمت.گرم

        پاسخ

    • اا در پاسخ به مومو

      اردیبهشت 21, 1401

      بدون هالک فیلم ارزش نداره استاد

      پاسخ

  2. ممد

    مرداد 29, 1400

    سلام خدمت همه دوستان با توجه به اینکه ام سی یو قراره به مولتی ورس بپردازه و چهار شگفت انگیز هم هست پس احتمال زیاد فیلم جنگ های پنهانی خواهیم داشت که شاید نسخه های موازی اونجرز را ببینیم و اگر به دنباله اش امپراطوری مخفی ساخته شه هم بلک ویدو ه ن تونی و هم کپ برمیگردن اگر کمیک اش را بخونید متوجه میشید البته اگر سیاست های ام سی یو اجازه بده ولی مطمئن باشید انتقام جویان جدید خواهیم داشت که آیرون من ریری ویلیامز هست ثور جین فاستر است و کپ هم سم ویلسون و بلک ویدو یلدا بلوا و هاکای کیت بیشاپ و هالک جن والترز بنظرم تنوع خوبه ولی اگر مثل کمیک ها ترکیب اصلی برنگرده فایده نداره😪

    پاسخ

    • احسان در پاسخ به ممد

      آذر 4, 1400

      واقعا همینطور بدون هالک و تونی استارک ناتاشا فایده نداره

      پاسخ

      • یمینییپی در پاسخ به احسان

        اسفند 29, 1400

        واقعا فیلم اونجرز به شخصیت بازیگران بزرگ پایان داد مانند:لوکی،تونی،ناتاشاه،کاپیتان،هالک

        پاسخ