29 فیلمی که پیش از 40 سالگی باید تماشا کنید

دنیای فیلم و سینما این فرصت را در اختیارمان قرار می‌دهد تا خود در دنیای دیگری، مکان دیگری و زندگی دیگری ببینیم و فرصت دیگری را تجربه کنیم. باوجوداینکه میلیون‌ها فیلم سینمایی موجود است اما در این مقاله 30 فیلم سینمایی را به شما معرفی خواهیم کرد که باید پیش از 40 سالگی تماشا کنید. باوجود تعداد زیاد فیلم‌های موجود، این لیست را برایتان آماده کرده‌ایم که فیلم‌ها و ژانرهای مختلف در آن دیده می‌شوند. امیدواریم که از آن‌ها لذت ببرید.


فیلم‌های کلاسیک


1. باشگاه مبارزه (Fight Club، 1999)

داستان درباره شخصیت اصلی فیلم است (برد پیت) که با مردانگی و مصرف‌گرایی خودش دچار مشکل شده و به‌عنوان راهی برای درمان بی‌انگیزگی و روزمرگی‌اش یک باشگاه مبارزه افتتاح می‌کند. هنگام تماشای این فیلم باید دقت به خرج داده و جدی باشید.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم برتر دیوید فینچر به انتخاب مخاطبین


2. پدرخوانده (The Godfather، 1972)

کسی نیست که نام این فیلم را نشنیده باشد. این فیلم درباره اختلاف میان گروه‌های خلاف‌کار سال‌های 1940 نیویورک است. سری فیلم‌های پدرخوانده یکی از بهترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند. حتماً این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


3. فارست گامپ (Forrest Gump، 1994)

فیلم‌های بسیاری وجود دارند که بر اساس رمان‌ها ساخته شده‌اند. تام هنکس در این فیلم در نقش فارست گامپ ظاهر می‌شود و زندگی او را در اواخر قرن بیستم نشان می‌دهد. این فیلم تأثیرگذار احساسات مختلفی را در شما بیدار می‌کند. درنتیجه حتماً این فیلم را تماشا کنید.


4. داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction، 1994)

این فیلم کمدی کلاسیک یکی از بهترین آثار کوئنتین تارانتینو محسوب می‌شود. این فیلم با ترکیب خشونت و طنز و فرهنگ عامیانه، در 7 بخش نامزد جایزه اسکار شد. جان تراولتا، ساموئل آل. جکسون و اما تورمن، ازجمله بازیگران این فیلم هستند. داستان عامه‌پسند، روایتگر ماجراهایی با خطوط داستانی متقاطع از گانگسترهای لس‌آنجلسی، بازیکن بوکس، سارقان مسلح خرده‌پا و یک کیف اسرارآمیز است. این فیلم را می‌توان به شکل‌های مختلف تجزیه‌وتحلیل نمود اما بهترین راه این است که خودتان این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: ۹ فیلم برتر کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) به انتخاب مخاطبین


5. روانی (Psycho، 1960)

امکان ندارد درباره فیلم‌های کلاسیک صحبت کنیم و سخن از آلفرد هیچکاک به میان نیاید. این فیلم نیز بر اساس رمان ساخته‌شده و درباره منشی به نام ماریون کرین است از صاحب‌کار و سپس از مدیر یک مسافرخانه مقداری پول می‌دزدد. این فیلم ازلحاظ فرهنگی، تاریخی و سینمایی حائز اهمیت بوده و برای اولین بار در سینمای آمریکا چشم‌انداز جدیدی از خشونت، انحراف و جنسیت نمایش داده می‌شود.


فیلم‌های درام


6. رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption، 1994)

بانکر اندی دفرونس به دو فقره قتل عمد متهم شده بااین‌حال اظهار بی‌گناهی می‌کند. سپس در زندان ایالتی شائوشنک زندانی‌شده و در آنجا با “رد” آشنا می‌شود؛ او در این زندان واقعیت‌های زشت زندگی را به چشم می‌بیند. آیا فیلم “نارنجی همان سیاه است” (Orange Is The New Black) را دوست داشته‌اید؟ پاسختان خیر است؟ اگر فیلم‌هایی مانند “تاریخ مجهول آمریکا” (American History X)، “شهر خدا (City of God) یا “رگ یابی” (Trainspotting) را دوست داشته باشید پس قطعاً این فیلم را نیز دوست خواهید داشت.

همچنین بخوانید: ۲۹ فیلم برتر تاریخ سینما که می‌توان بارها تماشا کرد


7. پرواز بر فراز آشیانه فاخته (One Flew Over The Cuckoo’s Nest، 1975)

این فیلم در کنار فیلم‌های “نمایش ترومن” (Truman Show) و “زیبایی آمریکایی” American Beauty)) یکی از بهترین فیلم‌های جک نیکلسون است. مک مورفی ضمن اظهار به داشتن مشکلات روانی از زندان فرار کرده و در بخش مربوط به بیماران روانی بستری می‌شود و در آنجا با آزارها و تحقیرهای پرستاری به نام راچد مخالفت می‌کند. داستان و البته ساخت این فیلم بسیار عالی است.

همچنین بخوانید: ۲۵ فیلم برتر سینما درباره اختلال چند شخصیتی


8. درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind، 2004)

در این فیلم زیبا جیم کری (Jim Carrey) و کیت وینسلت (Kate Winslet) در نقش جوئل و کلمنتاین ظاهر می‌شوند. این فیلم هم از آن دست فیلم‌هایی است که باید با دقت تماشا کنید. کلمنتاین در اقدامی برای فراموش نمودن جوئل او را از ذهنش پاک می‌کند، اما تجربه‌های بعدی ملاقاتشان باعث می‌شود به این موضوع پی ببرد. حتی اگر عاشق فیلم‌های رمانتیک هندی باشید حتماً از دیدن این فیلم، لحظات خیره‌کننده و دیالوگ‌های زیبایش لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید: ۱۰۰ فیلم عاشقانه تاریخ سینما


9. او (2013، Her)

راستش را بخواهید درباره اضافه نمودن یک فیلم جدید به این لیست شک داشتیم اما قطعاً بدون وجود این فیلم، این لیست کامل نبود. در دنیایی که علم و تکنولوژی جای همه‌چیز را گرفته تعجبی ندارد که تئودور رابطه عمیقی با سیستم‌عاملش یعنی سامانتا، پیدا می‌کند. این فیلم زیبا وابستگی ما به تکنولوژی را نشان داده و آینده نامعلوم انسان را نشان می‌دهد.


10. زیبایی آمریکایی (American Beauty، 1999)

این فیلم واقعاً یک اثر کلاسیک به شمار می‌رود. کوین اسپیسی (Kevin Spacy) به‌خوبی در نقش برنهام، یک مرد آمریکایی ظاهر شده که با مشکلات روزمره زندگی گریبان گیر است و از سوی دیگر همسرش غرق در مسائل و مشکلات خودش است و به او توجهی نمی‌کند. این فیلم رؤیایی زندگی آمریکایی و پوچی آن را نشان می‌دهد.


فیلم‌های جنگی


11. نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan، 1998)

پس از حمله نرماندی‌ها دو برادر در گینه‌نو از دنیا رفته‌اند درحالی‌که برادر سوم در مبارزه در برابر ژاپنی‌ها کشته‌شده است. پس‌ازاینکه ژنرال کل ارتش متوجه می‌شود برادر چهارم در روستاهای فرانسه گم‌شده، گروهی را برای یافتن او اعزام می‌کند تا سرباز جدید را یافته و به خانه بازگردانند. این مأموریت برای یافتن رایان بسیار هیجان‌انگیز و تأثیرگذار است.

همچنین بخوانید: ۲۵ فیلم جنگی برتر تاریخ سینما، از آپوکالیپس تا دانکرک


12. غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket، 1987)

این فیلم با کارگردانی استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) درباره سربازان آمریکایی است که در جنگ با ویتنام در اردوگاه‌های بوت و خیابان‌های هو (Hue) صفات انسانی خود را از دست داده‌اند. این فیلم که درباره حمله عید تت است بخشی از تاریخ را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: لیست کامل فیلم های استنلی کوبریک


13. جوخه (Platoon، 1986)

این فیلم که درباره جنگ با ویتنام است، اولین فیلم از سه‌گانه فیلم‌های جنگ با ویتنام اثر الیور استون (Oliver Stone) است که برخلاف فیلم جان واین (John Wayne) یعنی “کلاه سبزها” (The Green Berets)، بر اساس تجربه شخصی کارگردان به‌عنوان پیاده‌سوار ساخته شده است. این فیلم اولین فیلم هالیوودی است که توسط یک کهنه سرباز جنگ ویتنام نوشته و کارگردانی شده است.


 

14. لیست شیندلر (Schindler’s List، 1993)

این فیلم درام تاریخی توسط کارگردان مطرح سینما یعنی اسپیلبرگ ساخته شده است. این فیلم داستان زندگی اسکار شیندلر را نشان می‌دهد، یک تاجر آلمانی که در جریان هولوکاست جان بیش از هزار فراری یهودی-هلندی را نجات داد.

همچنین بخوانید: ۳۹ فیلم برتر هالیوود در دهه ۹۰ میلادی که حتما باید ببینید


فیلم‌های حادثه‌ای


15. لئون حرفه‌ای (Léon: The Professional، 1994)

این تریلر فرانسوی انگلیسی‌زبان درباره دختری 12 ساله به نام ماتیلدا – با بازی ناتالی پورتمن – است که پس از مرگ خانواده‌اش به یک مرد خلاف‌کار می‌پیوندد و بین آن‌ها رابطه خیلی خوبی شکل می‌گیرد که دیدن آن جالب است.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم زیبا شبیه لئون حرفه ای (Léon: The Professional) که باید تماشا کنید


16. بیل را بکش (Kill Bill، 2003)

یک اثر دیگر از کوئنتین تارانتینو درباره زنی است که یکی از اعضای یک گروه خلافکارانه بود و پس از آنکه گروهی همکاران او را به قتل رساندند و تلاش کردند او را نیز به قتل برسانند، او تلاش کرد انتقام خود و همکارانش را بگیرد. اگر عاشق فیلم‌های حادثه‌ای هستید حتماً این فیلم را دوست خواهید داشت.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو


17. ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring، 2001)

کسی نیست که نام فیلم ارباب حلقه‌ها را نشنیده باشد. این فیلم که در سرزمین میانه جریان دارد داستان ارباب سارون است که به دنبال یافتن حلقه‌ای است که به سرزمین کوتوله‌ها برده شده است. این فیلم یکی از آثار موفق ژانر فانتزی است و به گفته بسیاری از منتقدین یکی از بهترین آثار ژانر فانتزی به شمار می‌رود. به شما توصیه می‌کنیم که حتماً این فیلم یا چندگانه آن را تماشا کنید.


18. ماتریکس (The Matrix، 1999)

حتماً پیش از 40 سالگی این فیلم را تماشا کنید. این فیلم درباره آینده‌ای است که ماشین‌ها حقیقت را به دست گرفته و سعی می‌کنند جسم انسان را به‌عنوان یک منبع انرژی در نظر گرفته و خودشان جای انسان را بگیرند.

همچنین بخوانید: ۳۳حقیقت جالب درباره مجموعه فیلم‌های ماتریکس


19. مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past، 2014)

این فیلم به کارگردانی برایان سینگر (Bryan Singer) هفدهمین سری از فیلم‌های مردان ایکس است که دنباله “مردان ایکس: کلاس اول” (X-Men: First Class) و “مردان ایکس: آخرین ایستادگی” (X-Men: The Last Stand) می‌باشد. اگر از فیلم‌های قهرمانانه لذت می‌برید پس حتماً این فیلم را دوست خواهید داشت.


فیلم‌های ژانر تریلر


20. یادگاری (Memento، 2000)

این فیلم یک تریلر روان‌شناسانه است درباره فردی به نام لئونارد شلبی که به دلیل فراموشی حافظه کوتاه‌مدتش را ازدست‌داده و برای به خاطر سپردن همه‌چیز از تتوی بدن، یادداشت و تصاویر استفاده می‌کند. این فیلم نیز از آن دست فیلم‌هایی است که هنگام تماشای آن باید مشغله‌های دیگرتان را رها کرده و با دقت آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کریستوفر نولان


21. شوالیه تاریکی (The Dark Knight، 2008)

این لیست بدون بتمن کامل نمی‌شود. این فیلم نیز ادامه فیلم‌های بتمن است و مشخصه اصلی‌اش نیز این است که هیت لجر بازیگر فقید سینما یکی از بهترین اجراهایش را در آن ارائه داده است. حتی اگر به فیلم‌های قهرمانانه علاقه ندارید مطمئن باشید که بازی هیت لجر ارزش تماشا کردن را دارد.


22. سرگیجه (Vertigo، 1958)

بار دیگر به سراغ آلفرد هیچکاک می‌رویم. این فیلم درباره جان فرگوسن است که قبلاً کارآگاه پلیس بود و به علت یک تصادف به بیماری ترس از ارتفاع و سرگیجه، مبتلا شد. این فیلم اولین فیلمی است که از تکنیک دالی زوم استفاده کرده است و در طی آن دوربین به شیوه‌ای می‌چرخد که نماهای چرخشی به وجود می‌آورد و پس‌ازاین فیلم به‌عنوان “تأثیر سرگیجه‌ای” نامیده می‌شود.


23. کلبه‌ای در جنگل (Cabin in the Woods، 2012)

قبل از دیدن این فیلم به شما اخطار می‌دهیم که اگر از دلقک‌ها می‌ترسید این فیلم را نگاه نکنید. این فیلم ترسناک درباره پنج دوست است که برای استراحت به کلبه‌ای در جنگل می‌روند و سپس متوجه رازی در پشت کلبه می‌شوند. اما مطمئن باشید که دیدن این فیلم بسیار هیجان‌انگیز است پس حتماً از آن دیدن کنید.

همچنین بخوانید: ترسناک ترین فیلم های سینمای جهان


24. جزیره شاتر (Shutter Island، 2010)

این لیست بدون این فیلم کامل نمی‌شد. لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) در نقش یک کلانتر آمریکایی به نام تدی دنیلز است که در تلاش برای یافتن قاتلی است که از بیمارستان فرار کرده و برای این کار راهی جزیره‌ای به نام شاتر می‌شود اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که به حافظه‌اش، اطرافیانش و سلامت عقلانی‌اش شک می‌کند.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل مارتین اسکورسیزی و معرفی ۲۳ فیلم برتر او


فیلم‌های کمدی


25. خاطرات بریجت جونز (Bridget Jones’s Diary، 2001)

این فیلم که بازهم بر اساس یک رمان ساخته شده درباره یک زن بریتانیایی است که تصمیم گرفت برای بهبود سلامتش، شغلش و عشقش، خاطراتش را یادداشت کند. این فیلم تأثیرگذار ممکن است باعث شود که خاطرات خود را یادداشت کنید.


26. بی سرنخ (Clueless، 1995)

شر هوروویتز در میان دختران هم‌سن‌وسالش ازلحاظ هوش و ذکاوت یک سر و گردن بالاتر است و به ما می‌آموزد تا رسیدن به چیزی که لایقش هستیم دست از تلاش برنداریم. اتفاقاتی که در این فیلم برای این نوجوانان رخ می‌دهد، به همراه طرز لباس پوشیدنشان بسیار جالب است.


27. 500 روز سامر ((500) Days of Summer، 2009)

شاید خیلی‌ها تصور کنند این هم یکی از آن فیلم‌های تکراری است اما اگر با دقت آن را تماشا کنید برایتان جالب خواهد بود. فیلم از دید تام روایت می‌شود که عاشق سامر شده اما او دختری است که به عشق اعتقادی ندارد، بااین‌حال نمی‌توان درباره شخصیت او اظهارنظر نمود زیرا ما فقط او را از دید تام می‌بینیم.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم کمدی رمانتیک برتر که باید تماشا کنید


28. ۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد (10 Things I Hate About You، 1999)

آیا می‌دانستید این فیلم از نمایشنامه شکسپیر “رام کردن زن سرکش” (The Taming of the Shrew) الهام گرفته است؟ بسیار خوب، به‌هرحال حالا دیگر متوجه شدید. این فیلم داستان‌های جالب اما تکراری دوران دبیرستان را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد و البته بازی هیت لجر در میان واقعاً تأثیرگذار است.


29. آنی هال (Annie Hall، 1977)

این فیلم که توسط وودی آلن (Woody Allen) کارگردانی شده درباره الوی سینگر است که خود آلن نقش او را ایفا می‌کند، که نمی‌داند چرا رابطه‌اش با آنی، با بازی دیان کیتون (Diane Keaton) به سرانجامی نرسیده است. گفته می‌شود این نقش مخصوص دیان کیتون نوشته شده است. این فیلم با بحث درباره عشق، جنسیت و هویت یهودی، مسائل مهمی را به نمایش می‌گذارد.

                               

دیدگاه‌ها (25)

بستن فرم

  1. Afshin204

    فروردین 9, 1399

    فیلم زندگی زیباست و حس ششم رو هم باید به این لیست اضافه کرد!

    پاسخ

  2. الینا باشوکیان

    اسفند 19, 1398

    واقعا ممنون.لیسته بسیار خوبی بود.ولی فیلم هایه لیست شیندلر.حیوانات شب زی.هفت.زیرپوست.هزارتویه پن.اواتار.سرگیجه.دشمن.هویت.جزیره شاتر.چشمه.جاده مالهالند.پیانیست.ژاکت..این فیلم ها واقعا واقعا واقعا عالین.حتما ببینین.بازم ممنونم

    پاسخ

  3. مریم

    تیر 18, 1398

    این فیلم ارزش دیدن نداره
    “۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد”

    پاسخ

  4. سپهر

    تیر 4, 1398

    اگر به این لیست دقت کنیم میبینیم که فیلمی نیست که ساختش جدید باشه و متاسفانه ساخت فیلم دیگه تو هیچ کجای دنیا قوی نیست.قبلا بهتر بود ولی ضعیفتر شده متاسفانه

    پاسخ

  5. سرزمین گوپرو

    اسفند 23, 1397

    مطلب باحالی بود
    ممنون

    پاسخ

  6. عباس اقا مجموعه هری با تر را همه دانلود کردم مجموعه مردان ایکس را هم دانلود دارم میکنم …فیلم ها جدید هم داره میاد موندم اول کدوم ها را نگاه کنم خخخخخخخخخخ….نه که از اون روز ها فیلم ها جدید نیامد حالا میاد پشت سر هم میان خخخخخخخخ

    پاسخ

  7. عباس اقا مردان ایکس و لوگان تو مجموعه متفاوت هستند فرق می کنند با هم یا نه با تشکر …..

    مردان ایکس و لوگان هر کدام چند قسمت هست با تشکر جواب بدهید

    پاسخ

    • سلام احمد جان،
      لوگان اسم همون ولورینه که چنگال داره تو دستاش. به خاطر اینکه این شخصیت تقریبا محبوب ترین شخصیت مردان ایکس هستش و تصمیم داشت با این مجموعه خداحافظی کنه یه فیلم مخصوص خودش با اسم خودش ساختن که تو همین فیلم از دنیای مردان ایکس خدافظی کرد. لوگان الان آخرین نسخه مردان ایکسه که ساخته شده. فیلم بعدی ققنوس سیاه یا همون دارک فینیکسه که قراره چند ماه بعد اکران بشه

      پاسخ

      • اه دیدم توی داستان اسمش ورلورین هستش لوگان اخرین قسمت مردان ایکس هستش …اره پس چرا جهش یا فته ها دیگه ادامه دارد مثل مردان ایکس دارک فینیکس …در ضمن توی فیلم جهش یا فته ها جدید …The New Mutants 2018 این فیلم داستانش جریانش چیه ..

        در ضمن مجموعه مردان ایکس را عباس جان شما نگاه کردی از همه بهتر کدام بوده …اگر دقت کرده باشید می بینید که لوگان با جهش یا فته ها فرق میکنه ….حالا مجموعه اش را ندیدم بینیم متوجه میشیم از اول داستان جریان چی بوده چی شد لوگان و x-23رسید ومردان ایکس ….چون من وقت از مردان ایکس لوگان و مردان ایکس اخر زمان را دیده بودم ….

        در ضمن مردان ایکس لوگان کمپانی مارول هستند از نخسه اول تا اخر یا نه کمپانی ها ی دیگه هستند ….

        در ضمن مردان ایکس چند قسمت هستش

        Logan 2017
        X-Men 2000
        X-Men: Days of Future Past 2014
        X-Men: First Class 2011
        X-Men Origins: Wolverine 2009
        X-Men: The Last Stand 2006
        X-Men 2 2003
        X-Men: Apocalypse 2016

        تمام قسمت های مردان ایکس همین ها هستند یا نه با تشکر اگر جواب بدهی از قلم جا نداختم

        پاسخ

  8. مرگ

    مهر 30, 1397

    چه جوری فیلم دانلود کنم

    پاسخ

    • سلام اسم فیلم را در گوگل سرچ کن میاد

      پاسخ

    • سلام عباس اقا واقعا دمت گرم باروت میشه توی این لیست فیلم هات همیشه اکثر فیلم های ابر قهرمانی مارول کامیکس و دی سی کامیکس را دیده بوده ….یکی اصلا تبحال ندیده بودم و خبر نداشتم نخسه ای وجود دارد ….فیلم مردان ایکس اخر زمان 2016 فکر میکردم نخسه اولش هست و نخسه بعدی ش قراره در سال 2019 اکران شود …..من فکر میکردم کلا یه قسمت از مردان ایکس وجود دارد حتی سایت های فیلم هم ندیده بودم از مردان ایکس یا به اسم مردان ایکس روز های اینده محصول 2014 ….

      خدایش دمت گرم خدایش خیلی کارت درسته ….شایدم خیلی فیلم های ابر قهرمانی هست که جا انداختم از قلم ….چی میدونم تا به چشم بخوره ….

      عباس جان دست درد نکنه ممنون زحمت کشیدی برای جمع اوری لیست فیلم های سینما …..تا ما کاربران استفاده لذت ببریم …..خدا قوت خسته نباشی پهلوان

      پاسخ

    • عباس جان منمون مجموعه مردان ایکس همشون با دوبله فارسی پیدا کردم اینا ی که گفتی ….

      عباس اقا تا حالا 7 قسمت از مردان ایکس تولید شده یا بیشتر اگر از قلم جا افتاده یاد اوری کنید با تشکر

      پاسخ

    • الینا باشوکیان در پاسخ به مرگ

      بهمن 15, 1398

      اسمه فیلمو همراه با کلمه دانلود بنویس تو گوگل

      پاسخ

  9. مهتاب

    تیر 11, 1397

    فیلم ها همه عالین به جز clueless
    The Intouchables و مالهاند درایو و هشت نفرت انگیز و ولف وال استریت و milion dollar baby و سکوت بره ها و life is beautiful هم خیلی خوبن
    توی این لیست دیوانه از قفس پرید بی نظیره
    pulp fiction هم عالیه
    کلا لیست خیلی خوبی بود

    پاسخ

  10. حسین

    خرداد 6, 1397

    بهتره فیلم های تاریخ سینمای ایران رو هم به این لیست اضافه کنن .فیلم شهید ثالث .طبیعت بیجان. فیلم های استاد امیر نادری دونده .مرثیه.و استاد بهرام بیضایی .فیلم مسافران .اریکه تارا .

    پاسخ

  11. مرین

    خرداد 6, 1397

    الان متوجه شدم که من یه خوره فیلمم چون همه شونو دیدم و من تازه 22 سالم شده

    پاسخ

  12. مریم

    فروردین 16, 1397

    جاده مالهلند کمتر از باشگاه مبارزه نیست بلکم بهتر

    پاسخ

  13. sam

    بهمن 30, 1396

    The Intouchables 2011

    یادت رفت بگی.

    پاسخ

    • علی در پاسخ به sam

      خرداد 5, 1397

      این فیلم بهترین فیلمیه که من تا حالا دیدم. واقعا عالیه . عالی .

      پاسخ

    • احمدرضا در پاسخ به sam

      آذر 15, 1397

      شدیدا موافقم

      پاسخ

    • سیا در پاسخ به sam

      شهریور 31, 1398

      موسیقی این فیلم کاری باهات میکنه ک نگووو

      پاسخ

  14. يسنا

    بهمن 17, 1396

    چرا تا قبل ٤٠سالگي؟!

    پاسخ

    • ممد در پاسخ به يسنا

      مهر 23, 1397

      همینطوری برا خنده

      پاسخ

    • عباس در پاسخ به يسنا

      مهر 23, 1397

      چون تجربه های خوبی رو در اختیار بیننده میذاره که تو ادامه زندگی میتونی ازشون استفاده کنی😉

      پاسخ