آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 35)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده ایم که فیلم های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. رفقای خوب -1990- Goodfellas

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: رابرت دنیرو، ری لیوتا، جو پشی

تریلر فیلم

از میان تمام فیلم های ساخته شده توسط مارتین اسکورسیزی، بدوم شک “رفقای خوب” استادانه ترین اثر این کارگردان شناخته شده است. این فیلم نشان دهنده ی این موضوع است که چگونه یک اتفاق اشتباه می تواند زندگی شخصی با استعداد و موفق را برای همیشه دستخوش تغییر کند.


2. سوگلی -2018- The Favourite

ژانر: درام-کمدی، تاریخی

کارگردان: یورگوس لانتیموس (Yorgos Lanthimos)

بازیگران: الیویا کلمن، اما استون، ریچل وایس، نیکلاس هولت

تریلر فیلم

داستان فیلم، بر پایه‌ی به تصویر کشیدن بخشی از تاریخ بریتانیا است. در زمانه‌ای که ملکه آن (با نقش‌آفرینی الیویا کلمن) بر کشور حکم‌فرمایی می‌کند و با ضعف‌های جسمی و روحی‌اش، هر روز به نگرانی‌های تمام بدنه‌ی دربار می‌افزاید. در همین حین، “سارا” به عنوان معتمدترین و مهربان‌ترین همراه او، به صورت غیرمستقیم کنترل قسمت‌های زیادی از کشورداری‌های او را برعهده گرفته است و این قدرت، با آمدن دختری به اسم “ابیگیل” به قصر به هم می‌ریزد. دختری که قبلا یک بانوی اشرافی بوده است اما به خاطر بی‌صفتی‌های پدرش، حالا در جایگاه یک کنیز دیده می‌شود.

“الویا کلمن” برای بازی در این فیلم موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. به طور کلی موسیقی فیلم، طراحی صحنه و نقش آفرینی بازیگران آن، از نکات خیره کننده و مثبت این فیلم هستند.


3. آکوامن -2018- Aquaman

ژانر: اکشن، فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: جیمز وان (James Wan)

بازیگران: جیسون موموآ، امبر هرد، نیکول کیدمن، پاتریک ویلسون

تریلر فیلم

اگر از طرفداران دنیای سینمایی دی سی باشید حتما تا امروز فیلم مشهور “آکوامن” ار تماشا کرده اید. فیلمی که در سال 2018 پرفروش ترین فیلم دی سی لقب گرفت. داستان “آکوامن” درباره ی شخصیتی به نام “آرتور کری” است که متوجه می شود وارث امپراطوری زیر آب آتلانتیس است و باید برای رهبری مردمش و تبدیل شدن به یک ابر قهرمان قدم های بزرگی بردارد. صحنه های اکشن و ماجراجویی های این فیلم برای طرفداران این ژانر لذت بخش و به یاد ماندنی خواهد بود.


4. سی و یک -2016- 31

ژانر: ترسناک

کارگردان: راب زامبی (Rob Zombie)

بازیگران: جین کار، جف دانیل فیلیپس، جودی گیسون

تریلر فیلم

اگر به فیلم های ترسناک با موضوع حمله ی زامبی ها علاقه دارید این فیلم را تماشا کنید. “31” نام یک بازی است که شخصیت های داستان قصد انجام آن را دارند. این بازی که در یک ساختمان متروکه است، 12 ساعت طول می کشد تا تمام شود. حین انجام بازی دلقک های وحشتناکی به افراد حمله ور می شوند که قصد کشتن و شکنجه ی آنها را دارند. داستان این فیلم داستان تلاش برای زنده ماندن است.


5. درباره زمان -2013- About Time

ژانر: عاشقانه، فانتزی

کارگردان: ریچارد کرتیس (Richard Curtis)

بازیگران: دامنل گلیسون، ریچل مک آدامز، بیل نای، مارگو رابی

تریلر فیلم

اگر بتوانید در زمان به گذشته برگشته و آینده خود را بهتر کنید حتما این کار را انجام میدهید مگر نه؟ این فیلم عجیب درباره پسری 21 ساله به نام “تیم لیک” است که خبرهای عجیبی می شنود. پدرش به او می گوید مردهای خانواده آنها می توانند در زمان و بین گذشته و حال سفر کنند. با این حال او این موهبت را برای کسب دانش استفاده کرده است و هر کتابی که ارزش خواندن دارد را می خواند. تیم متوجه می شود که می تواند از این موهبت برای یافتن عشق واقعی زندگی اش استفاده کند.


6. لانگ شات -2019- Long Shot

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان:  “جاناتان لوین” (Jonathan Levine)

بازیگران: شارلیز ترون، الکساندر اسکارشگرد، ست روگن

تریلر فیلم

داستان فیلم “لانگ شات” راجع به مردی به نام “فرد فراسکی” است که روزنامه نگاری بیکار است و سبک زندگی بدی دارد. او ناگهان با پرستار دوران کودکی اش “شارلوت فیلد” ملاقات می کند و عاشق اش می شود. “شارلوت” زنی قوی و بانفوذ است و برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود و تصمیم می گیرد که در تیم کارکنانش شغلی به “فرد فراسکی” بدهد. فیلم “لانگ شات” می تواند اوقات خوشی را برایتان در آخر هفته رقم بزند، پس آن را در لیست خود قرار دهید!


7. نابودی -2015- Demolition

ژانر: درام

کارگردان: ژان-مارک ولی (Jean-Marc Vallée)

بازیگران: جیک جیلنهال، نائومی واتس، کریس کوپر

تریلر فیلم

واکنش همه ی انسان ها در برابر غم و اندوه به یک شکل نیست. همان قدر که بعضی ها با غذا نخوردن و از خانه بیرون نرفتن با غم خود دست و پنجه نرم می کنند، بعضی ها ممکن است با انرژی مضاعف و یا کار های خنده دار و بچه گانه با اندوه خود کنار بیایند. داستان فیلم “نابودی” درباره ی مردی است که در به طور ناگهانی همسرش را در تصادف رانندگی از دست می دهد و خودش زنده می ماند. بعد از این حادثه، شخصیتش فرو می ریزد و دست به کارهایی می زند که به نظر بقیه احمقانه اند.


8. راننده تاکسی -2017- A Taxi Driver

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: جانگ هون (Jang Hoon)

بازیگران: سونگ کانگ-هو، توماس کرتشمن

تریلر فیلم

داستان این فیلم در دهه ی هشتاد میلادی در جریان است و درباره ی راننده تاکسی است که وظیفه ی جابجایی یک خبرنگار آلمانی، از سئول به دیگر شهر های کره ی جنوبی را بر عهده دارد. او در این مسیر گرفتار دعوا و خشونت شده و از تصمیم خود پشیمان می شود.


9. لگد -2014- Kick

ژانر: هیجان انگیز، جنایی

کارگردان: ساجید نادیادوالا (Sajid Nadiadwala)

بازیگران: سلمان خان، ژاکلین فرناندز، راندیپ هودا

تریلر فیلم

فیلمی جنایی با صحنه های تعقیب و گریز و اکشن فراوان که داستان جالبی را دنبال می کند. “دویل” نام دزدی است که همیشه نقابی بر روی صورتش دارد و با آن از افراد ثروتمند دزدی می کند. پلیس به شدت او را تحت تعقیب دارد و موفق به دستگیری اش نمی شود. اما قصد “دویل” از این دزدی ها چیزی است که شاید به ذهن هیچکس خطور نکند. پس باید تا پایان فیلم همراه آن باشید!


10. کورالاین -2009- Coraline

ژانر: فانتزی، ترسناک

کارگردان: هنری سیلیک (Henry Selick)

صداپیشگان: داکوتا فنینگ، تری هچر، جنیفر ساندرز

تریلر فیلم

انیمیشنی که با وجود مضامین ترسناک و هیجان انگیزش، باز هم لذت بخش و دیدنی است. “کورالاین جونز” دختری یازده ساله است که به همراه پدر و مادرش زندگی آرام خود را رها می‌کنند و به یک خانهٔ عجیب، دورافتاده و قدیمی در شهری دیگر می‌روند. آن‌ها همسایه‌های عجیبی به نام‌های خانم اسپینک، خانم فورسیبل و آقای بوبینسکی دارند. او از اینکه دیگر دوستانش را نمی‌بیند و پدر و مادرش به او توجه نمی‌کنند ناراحت است. کورالاین یک شب در کوچکی را در خانه‌شان پیدا می‌کند و از آن وارد دنیایی سحرآمیز و رنگارنگ می‌شود و آنجا پدر و مادری مهربان تر پیدا می‌کند. اما تمام افراد این دنیای جدید به جای چشم دکمه دارند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا وقتی که مادر جدیدش می‌خواهد که به چشم‌های کورالاین دکمه بدوزد و او را در آن دنیا نگه دارد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم