4 تغییر برای داشتن یک رابطه شادتر

4 تغییر برای داشتن یک رابطه شادتر

آیا می‌خواهید رابطه بهتر و شادتری داشته باشید؟ با اعمال نمودن این 4 تغییر می‌توانید رابطه خود را بهبود ببخشید.

به‌عنوان یک زوج درکنارهم رشد کنید

معمولاً زمانی که یک زوج برای مدتی در کنار هم می‌مانند برای رشد یکدیگر کاری انجام نمی‌دهند. همه ما معمولاً در زندگی کاری و یا خانوادگی خود رشد و پیشرفت داریم، اما چرا نباید به‌عنوان یک زوج رشد نمود؟ اگر به‌تنهایی رشد کنید و تجربیات خود را در اختیار زوجتان قرار ندهید در آن صورت به‌تدریج از هم فاصله می‌گیرید. در آن صورت حرف زیادی برای گفتن به هم نخواهید داشت و نمی‌توانید دیدگاه‌های جدید فرد مقابل را درک کنید.

اگر می‌خواهید در کنار هم رشد کنید می‌توانید از این ایده‌ها استفاده کنید:

  • می‌توانید باهم به یک کلاس مشترک بروید، مانند نقاشی، تعمیر خانه، آشپزی یا موسیقی.
  • به همراه هم چیزهای جدید را تجربه کنید: ممکن است بخواهید باهم به کنفرانس رفته و درباره عقاید خود باهم صحبت کنید، یا یک کار فیزیکی انجام دهید مانند رقص سالسا، پیاده‌روی یا ماهی گیری.
  • باهم چیزی بسازید.
  • در یک برنامه کامپیوتری خانه رؤیایی خود را طراحی کنید.

برای نشان دادن عشقتان به هم عادت‌های جدید خلق کنید

می‌توانید با ایجاد عادت‌ها و راه‌های جدید عشق و توجه خود را به روش‌های مختلف به یکدیگر نشان دهید و رابطه خود را بهبود ببخشید.

  • هرروز صبح یکدیگر را ببوسید: برای خود قراری تعیین کنید که در آغاز صبح هرکس زودتر اتاق‌خواب را ترک کرد دیگری را ببوسد. در این صورت اگر به دلیل رفتن به سرکار نتوانستید یکدیگر را ببینید یا خداحافظی کنید، حداقل عشق و توجه خود را نشان داده‌اید.
  • یکدیگر را نوازش کنید: زمانی که برای تماشای تلویزیون نشسته‌اید کنار هم بنشینید و دست‌های یکدیگر را بگیرید و همدیگر را نوازش کنید. لازم نیست تمام مدت به این صورت بمانید بلکه فقط دستان هم را بگیرید و کمی نوازش کنید تا نشان دهید می‌خواهید نزدیک او و کنارش باشید.
  • در هنگام آشپزی او را ببوسید: هرکس که شام را حاضر می‌کند پیش از آماده شدن غذا بوسه‌ای دریافت می‌کند، تا به این صورت پاداش تلاشش را دریافت کند. با این قرار بابت غذا هم تشکر و تقدیر خواهید کرد.

هنگامی‌که در کنار هم هستید هر چیزی که حواستان را پرت می‌کند حذف کنید

زمانی که با فردی صحبت می‌کنید و او با گوشی یا کامپیوترش مشغول است در حقیقت به سخنان شما گوش نمی‌دهد. زمانی که با فرد موردعلاقه خود هستید این دستگاه‌ها را کنار بگذارید. یک قانونی بگذارید که هنگام صرف شام به زنگ تلفن، درب خانه و یا پیامک‌ها پاسخ نداده و فقط به یکدیگر تمرکز کنید.

اگر در خانه مشغله‌های زیادی دارید که حواستان را پرت می‌کنند، مانند فرزندان، ساعتی را به خودتان اختصاص داده تا فقط خودتان دو نفر باشید و فقط بر روی‌هم تمرکز کنید. درباره کار یا فرزندان صحبت نکنید، درباره خودتان و علایقتان صحبت کنید.

بیشتر از قبل باهم بخندید

معمولاً زوج‌ها مسائل خنده‌دار و مشترک زیادی دارند پس سعی کنید بیشتر درباره آن‌ها صحبت کنید، اگر برای هم نام مستعار خنده‌داری انتخاب کرده‌اید از آن استفاده کنید. لحظه به‌یادماندنی اولین دیدارتان، تولد فرزندتان و یا ازدواجتان را یادتان است؟ پس درباره آن‌ها بیشتر صحبت کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

در کنار هم آهنگ، فیلم و با برنامه‌های خنده‌دار تماشا کنید و در حین تماشای آن به یکدیگر اشاره کنید تا لحظات شیرین‌تری داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم