13 چالشی که تمام مادران با آن ها روبه‌رو هستند

13 چالشی که تمام مادران با آن ها روبه‌رو هستند

بسیاری از ما این شانس را داشته‌ایم که توسط مادران مهربان و لایق تربیت شویم. مادران برای رشد و تربیت ما بسیار تلاش می‌کنند، اما ما تصور می‌کنیم این لطف و مهربانی وظیفه آن‌هاست و به لطف آن‌ها توجهی نمی‌کنیم. زمانی که ما مشغول بازی، دویدن، مدرسه رفتن و بازی‌های کامپیوتری بودیم مادرمان مشغول رسیدگی به کارهای خانواده بودند.

شاید به این دلیل باشد که مادران هرگز درباره وظایف خود سخن نمی‌گویند اما آن‌ها با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

1. یک مادر موفق هم مادر است و هم یک رفیق

مادران جز دیدن لبخند فرزند و خانواده خود چیز دیگری نمی‌خواهند. آن‌ها می‌توانند بهترین دوست شما باشند اما می‌دانند زمانی که شما بزرگ شدید به سراغ دوستان صمیمی خود رفته و مشکلات خود را با آن‌ها مطرح می‌کنید. اولین هدف یک مادر این است که یک فرزند سالم، باتربیت و موفق به جامعه تحویل دهد و برای رسیدن به این هدف ممکن است همانند یک معلم منضبط با شما رفتار کند و شما را به خاطر رفتارهای بدتان تنبیه کند.

2. مادر در شادی، ناراحتی و غم شما اشک فراوان می‌ریزد

مادر از زمانی که متوجه می‌شود فرزندی در وجود خود پرورش می‌دهد احساساتش برانگیخته می‌شود. ممکن است در ابتدا سردرگم و هیجان‌زده باشد، بترسد، اشک بریزد، با سختی و مشقت فرزند را به دنیا آورد و در بیماری فرزندش تا صبح بر بالین او بیدار بماند. شاید مادرتان درباره این سختی‌ها با شما صحبت کند و متوجه آن‌ها شوید، شاید هم فقط زمانی که خودتان مادر شوید یا سختی‌های همسرتان را ببینید، به این سختی‌ها پی ببرید.

3. یک مادر پس از تولد فرزندش از یک زن معمولی به یک قهرمان تبدیل می‌شود

احتمالاً همه شما دیده‌اید که هر مادر در ابتدا یک زن معمولی بوده است که به مسائل دنیا کاری نداشته است. اما پس از تولد فرزندش به یک قهرمان تبدیل می‌شود. یک مادر همانند یک قهرمان مراقب تمام خطرات ممکن است، مراقب است که در و پنجره باز نباشد، فرزندش به درون خیابان نرود، و یا کودکان دیگر در زمین بازی فرزند او را اذیت نکنند. این مراقبت‌ها چیزی نیستند که یک مادر در کلاس درس و یا کتاب یاد بگیرد، بلکه به‌طور طبیعی آن را فرامی‌گیرد.

4. یک مادر می‌داند که شما به نصایح او گوش نمی‌دهید اما ناراحت نمی‌شود

والدین باید به فرزندان خود درس‌های مهمی را بیاموزند. اما فرزندان معمولاً به این نصایح مهم که حاصل یک عمر تجربه هستند گوش نمی‌دهند و عقل و درایت فرزندان را نادیده می‌گیرند. باوجوداینکه فرزندان با گوش ندادن به نصایح والدین خود شرایط را سخت و سخت‌تر می‌کنند، اما والدین خسته نمی‌شوند و تا وقتی فرزندشان را متوجه نکنند و عادت‌های مثبت را در او تقویت نکنند، دست از تلاش برنمی‌دارند. یک مادر اگر مجبور باشد به خاطر خوشبختی و سعادت فرزند خود سختی بکشد و نقش آدم منفی را ایفا کند، حاضر است با تمام وجود این کار را انجام دهد.

5. یک مادر حاضر است همراه فرزندش یک کارتون را بارها و بارها تماشا کند

یکی از شادی‌های دوران کودکی این است که یک کودک با لذت یک کارتون را بارها و بارها تماشا کند. امروزه کودکان دنیایی از کارتون، فیلم‌های انیمیشنی، فیلم‌های یوتیوب و آهنگ، را در اختیار خود دارند که می‌توانند ساعت‌ها از دیدن و شنیدن آن لذت ببرند. بااینکه ممکن است برای یک مادر دشوار باشد تا فیلم و کارتون‌های کودکانه را تماشا کند اما حاضر است ساعت‌ها کنار فرزند خود نشسته و با او به خنده و شادی بپردازد.

6. یک مادر برای راحتی و خوشحالی شما همیشه گوش‌به‌زنگ است

یادتان است زمانی که کودک بودید بیشتر وسایل بازی، لباس‌ها و لوازم موردعلاقه خود را در اختیار داشتید؟ یک مادر همیشه می‌داند شما به چه چیزی علاقه دارید و همیشه در گوشه‌ای از خانه کمی پول پس‌انداز می‌کند تا نیازهای شما را برطرف کند. مادران همیشه می‌دانند چگونه کمی پول پس‌انداز کنند تا شما هیچ‌گاه نگران چیزی نباشید و تا حد امکان آسایش و راحتی شما را فراهم کنند.

7. یک مادر تلاش می‌کند تا با فرزند خود ارتباط برقرار کند

مادر و فرزند از دو نسل متفاوت هستند که رفتارها و تمایلات مختلفی دارند. اما از آنجاییکه یک مادر دوست دارد با فرزند خود ارتباط خوب و نزدیکی داشته باشد تلاش می‌کند تا با فرزند خود همراه شود، اگرچه ممکن است این کار برای او خسته‌کننده و مشکل باشد اما یک مادر همیشه صبور و آرام است و هر سختی را به جان می‌خرد.

8. یک مادر تلاش می‌کند فرزند خود را از رازها و مشکلات قدیمی خانوادگی دور نگه دارد

اگر شما دوران کودکی شاد و راحتی داشته‌اید به‌احتمال‌زیاد این راحتی را مدیون مادر خود هستید. همه خانواده‌ها با مشکلات ریزودرشت خانوادگی درگیر هستند، حتی ممکن است رازهای خانوادگی ریزودرشتی داشته باشند و استرس‌ها و مشکلاتی را متحمل شوند. در این شرایط مادران تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را از این شرایط و مشکلات دور نگه داشته و خانواده آرام و شادی داشته باشند.

9. ممکن است گاهی اوقات بر اشتباهات شما چشم‌پوشی کنند

حقیقت این است که هیچ‌کدام از ما در کودکی بچه‌های خوب و حرف‌شنو نبوده‌ایم. مدتی طول کشید تا خوب و بد را یاد بگیریم، یاد بگیریم درست رفتار کنیم و در تمام این شرایط مادرمان با صبوری و تحمل در کنارمان بود. همه ما در کودکی وسایل خانه را شکسته‌ایم و درباره آن دروغ گفته‌ایم، اشتباهاتی را مرتکب شده‌ایم که مادرمان را ناراحت می‌کرد، اما مادرمان اشتباهات ما را نادیده گرفت و نگذاشت حس بدی داشته باشیم.

10. یک مادر برای حمایت و انگیزه بخشی فرزندش همه تلاشش را به کار می‌برد

یک مادر از راه‌های مختلف فرزندش را حمایت می‌کند. ظرف‌های غذا که برای مدرسه رفتنمان آماده می‌کرد، ساندویچ‌های خانگی، یادداشت‌هایی که لابه‌لای وسایلمان می‌گذاشت، دست‌هایی که روی سرمان می‌کشید و نوازش‌هایش، همه و همه به ما انگیزه می‌بخشید. اگرچه ممکن است گاهی اوقات مادران ازخودراضی به نظر برسند یا تصور کنید به شما دستور می‌دهند اما در حقیقت تمام این کارها برای این بود که شما قوی‌تر شوید و به فرد بهتری تبدیل شوید.

11. یک مادر برای مرتب بودن فرزندش تلاش می‌کند

کودکان معمولاً درباره لباس و پوشش خود فکر نمی‌کنند، فقط یک تی‌شرت و شلوار به تن می‌کنند و مشغول به بازی می‌شوند. اما همیشه لباس‌های تمیز و خوشبو برایشان آماده شده است. تا زمانی که بزرگ نشوند متوجه نخواهند شد که مرتب نمودن و تمیز کردن لباس‌ها چقدر مشکل است و تمیز بودن و مرتب بودن چه اهمیتی دارد. مادران به‌زور شما را به فروشگاه می‌بردند و برایتان خرید می‌کردند، همیشه لباس‌هایتان را اتو می‌کردند و همیشه مراقب بودند کتی به همراه داشته باشند تا مبادا سردتان شود.

12. یک مادر مشکلات و نگرانی‌های خود را کنار گذاشته و به مسائل بی‌اهمیت فرزند گوش می‌دهد

یک مادر چه خانه‌دار باشد چه شاغل، همیشه مراقب خانه و خانواده است و از آن‌ها حمایت می‌کند. در انتهای روز فرقی نمی‌کند خسته باشد، با همکارش بحث کرده باشد و یا حال خوشی نداشته باشد، درهرصورت پای حرف‌های شما نشسته و به صحبت‌هایتان گوش می‌دهد. باوجوداینکه نگرانی و مشکلات شما در مقابل مشکلات واقعی والدین و مخصوصاً مادر بسیار بی‌اهمیت است، بااین‌حال یک مادر به تمام صحبت‌های فرزندش گوش داده و به او کمک می‌کند.

13. یک مادر با صبوری اخلاق بدتان را تحمل کرده و تلاش می‌کند تا در مسیر درست قرار بگیرید

همیشه والدین فرزندان خود را نصیحت می‌کنند اما باید بدانند که فرزندان گاهی اوقات از نصیحت‌ها عصبانی شده و از کوره در می‌روند، بنابراین باید بدانند که زمان مناسب برای نصیحت چه زمانی است. یک مادر به‌خوبی می‌داند که چه زمانی فرزند را نصیحت کند و چه زمانی کمی عقب‌نشینی کند و به فرزند فرصت دهد تا با ترس و نگرانی‌های خود روبه‌رو شده و انرژی منفی خود را تخلیه کند. همه ما گاهی اوقات نیاز داریم با ناراحتی و گریستن انرژی منفی خود را تخلیه کنیم، بنابراین مادرتان به شما این فرصت را می‌دهد تا اشتباه کنید، خشم و ناراحتی خود را تخلیه کنید و سپس شما را آرام می‌کند و در مسیر مناسب قرار می‌دهد.

یک مادر برای اینکه فرزندش زندگی خوبی داشته باشد تلاش می‌کند. یک مادر برای تأمین نیازهای مختلف کودک ازجمله خوراک، پوشاک، رفاه و آرامش، با هزار و یک مشکل و چالش ریزودرشت روبه‌رو می‌شود. بنابراین باید قدر مادران را بدانیم و هرازگاهی با انجام یک کار کوچک گوشه‌ای از محبت‌های بی‌دریغ آن‌ها را جبران کنیم.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم