بهترین انیمه‌های سینما با موضوع سفر در زمان

اگر میتوانستید در زمان سفر کنید چه میکردید؟ آیا به گذشته می رفتید و تغییرات بخصوصی ایجاد می کردید تا زمان حال بهتری داشته باشید؟ یا به آینده میرفتید تا به تکنولوژی های جدید ساخته انسان نگاهی بیندازید؟ دلیلش هر چه که باشد، حداقل یک بار هم که شده درباره سفر در زمان رویاپردازی کرده اید. ولی متاسفانه هنوز این امکان برای ما وجود ندارد و تنها راهی که میتوانیم از آن سفر در زمان را تجربه کنیم، تماشای فیلم ها، برنامه های تلوزیونی و حتی انیمه ها است.

موضوع سفر در زمان از آن دسته هایی است که در هر صحنه ای از رسانه دیده میشود و در غالب بسیاری از انیمه های مشهور نیز درآمده است. درحالی که بعضی از انیمه ها ایده های فرد برای سفر در زمان را نشان می دهند، برخی دیگر هستند که با رویکردی ساده “اردوی زمان” را نشان می دهند. هر کدام از اینها که باشد، دیدن شخصیت موردعلاقه مان در حالی که سعی میکند از وضعیتی خارج شود که هیچ کس دیگر در زندگی واقعی نمیتواند، بسیار لذتبخش است. پس اگر میخواهید موقتا از دنیای واقعی فرار کنید و قوه تخیل تان را به یک سفر غیرقابل پیشبینی ببرید، ما کمکتان می کنیم. برایتان لیستی از برترین انیمه ها با موضوع سفر در زمان آماده کرده ایم. امیدوارم از دیدن آنها لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


15. کهکشان تاتامی ‒ The Tatami Galaxy ‒ 2010

“کهکشان تاتامی” با موضوعی شبیه به فیلم هالیوودی “کد منبع” (Source Code) درباره پسری است به نام “واتاشی” که اولین روز مدرسه اش را مدام تکرار می کند تا آینده ی بی نقصی که انگار همه دارند تجربه می کنند را بدست آورد. او هربار که تلاش میکند اینکار را انجام دهد، منجر به وقوع اتفاقات جدیدی میشود که او را از داشتن زندگی آرام مدرسه ای دور می کند.

اگرچه این انیمه دست کم گرفته شده اما کهکشان تاماتی از سوی کسانی که این شانس را داشته اند تا در اکتشاف شگفت انگیز خود در ایده ای نسبتا ساده تجربه کنند، شاهکار تلق می شود. تنها داستان انیمه نیست که آن را جالب توجه می کند، بلکه تصویرسازی داستان از طریق جلوه های تصویری فوق العاده است که آن را بی نظیر می کند. این انیمه با تمام آنهایی که قبلا دیده اید متفاوت است و کاری می کند که بارها و بارها آن را تماشا کنید چون هر بار چیز جدیدی از آن میفهمید.

همچنین بخوانید: لیست 24 تایی طولانی ترین انیمه های سریالی که تاکنون ساخته شده اند


14. نارنجی ‒ Orange ‒2016

شخصیت اصلی داستان “نارنجی”، “ناهو تاکامیا” سال دوم مدرسه را می گذراند. وقتی از خانه اش به سرعت بیرون میاید نامه عجیبی پیدا می کند که برای او نوشته شده. در ادامه معلوم  میشود که این نامه از بیست و پنج سال آینده است. اگرچه در ابتدا کمی شک و تردید وجود دارد، و او زمانی مطمئن می شود که میبیند خودِ 26 ساله او از تمام اتفاقات بعدی که قرار است برایش بیافتد باخبر است. به زودی چندین دانش آموز نامه های مشابهی دریافت می کنند که حاکی از پشیمانی درمورد رویداد آتی است. درادامه داستانی بسیار احساسی گروهی از دانش آموزان دبیرستانی را شاهد خواهید بود که برای نجات دادن یک فرد، با زمان مبارزه که کنند.


13. خاطرات آینده ‒ Mirai Nikki ‒ 2011

“خاطرات آینده” داستانی رازآلود و هیجان انگیز درباره پسری تنها به نام “تاکامیا ناهو” است. او تمام روز را تنهاست و وقت خود را با دوست خیالی و خاطرات روزانه اش که در تلفنش ثبت می کند، میگذراند. بعدا معلوم میشود که دوست خیالی او درواقع خدای فضا و زمان است که او را مجبور به پیوستن در یک مبارزه وحشیانه می کند. هر عضو از این مبارزه خاطراتی در یک گوشی تلفن دارد که دارای توانایی منحصر به فردی است. در این میان تاکامیا خاطرات تصادفی را دارد که به او این امکان را می دهد که مقداری از آینده را ببیند.  او با کمک خاطراتش و یک دوست جدید به نام “یونو”، باید یاد بگیرد که از این بازی مرگ و زندگی، جان سالم به در ببرد. در همین میان باید راز اینکه چرا یونو انقدر به او وابسته است را نیز برملا کند. خاطرات آینده مخلوطی از اکشن، عاشقانه و هیجان انگیز و روانشناسی است که شما را به وجد می آورد.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


12. آر ایی: صفر- شروع زندگی در دنیایی دیگر ‒ Re:Zerp – Starting Life in New World ‒2016

“آر ایی: صفر” که در سال 2016 جزو برترینها بود، زمانی آغاز شد که دنیای انیمه پر از داستانهایی درباره سفر در زمان بود. اما چیزی که باعث شد این انیمه از بقیه متمایز شود، استفاده از داستانی پیچیده و زیبا، به علاوه ایجاد احساسات مختلف در شماست. اگر به بازی های وییویی ماجرایی علاقمند هستید، حتما با ذخیره بازی در نقطه چک پوینت آشنا هستید، که در آن مرحله ای را مشخص می کنید که پس از مردن دوباره از آنجا شروع کنید.” آر ایی: صفر- شروع زندگی در دنیایی دیگر” ایده ای مشابه دارد که در آن شخصیت اصلی هیچ کنترلی ندارد که مشخص کند پس از مرگش به کدام نقطه برگردد. و همانطور که این موضوع میتواند برای شخصیت اصلی طاقت فرسا می باشد، حتی شما هم همین احساس را خواهید داشت.


11. شارلوت ‒ Charlotte ‒2015

“شارلوت” درباره دختری زیباست که قدرت های جادویی خاصی دارد. اما یکی از شخصیتها به نام “شونوسوکه اوتوساکا” توانایی این را دارد که به صورت ذهنی در زمان سفر کند. ذهنی نه فیزیکی. انیمه شارلوت با کمی اقتباس از “مردان ایکس: روزهای گذشته ی آینده” (X Men: Days of Future Past)  به زیبایی موضوع سفر در زمان را به تصویر می کشد. “جون مدا” که برای انیمه های “ضربان فرشته” (Angel Beats) و (Clannad) شناخته شده است، با این انیمه ژانر ماوراء طبیعی را جوری به تصویر می کشد که تا به حال ندیده باشید.

همچنین بخوانید: انیمه‌هایی که باید در بهار ۲۰۱۹ نگاه کنیم


10. آکادمی اسرارآمیز ‒ Occult Academy ‒2010

“آکادمی اسرارآمیز” ساخت سال 2010 درباره ماموریت انسانها برای سفر در زمان است که تعدادی افراد را به سال 1999 می فرستند تا شی به نام “کلید نوستراداموس” را از بین ببرند. دنیای کنونی توسط بیگانگان مورد هجوم قرار گرفته و تنها راه جلوگیری از تخریب این سیاره،  حذف کامل این شیء است که خود این تهاجم را به وجود آورده است. “مایا” مدیر آکادمی اسرارآمیز به همراه مسافر زمانی به نام “فومیاکی” باید این شیء را پیدا کرده و نابود کنند اما در همین زمان باید با برخی از مخوف ترین موجودات مانند شیاطین، مبارزه کنند. این انیمه بسیار جالب است اما از جایی به بعد قابل پیشبینی می شود. با اینجال اگر به دنبال تماشای انیمه ای منحصر به فرد هستید، این انیمه را امتحان کنید


9. اینویاشا ‒ Inuyasha  ‒2000-2010

“اینویاشا” انیمه ای دیگر در این ژانر است که دختری به نام “کاگومه هیگوراشی” به دوران “سنگوکو”ی ژاپن منتقل می شود. در این زمان او متوجه میشود که صاحب یک آرزو است – اعطای جواهر توسط کسانی که میخواهند دنیا را اداره کنند. در طی جنگ این جواهر تکه تکه میشود. حال با کمک یک شیطان نیمه آدم نیمه روباه، کاگومه باید تمام این تکه ها را قبل از اینکه فرد شروری آنها را پیدا کند، بیابد. اینویاشا و کاگومه با خطرات زیادی در راه روبو می شوند و از این ماجراجویی درسهایی نیز یاد میگیرند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید


8. دراگون بال زد ‒ Dragon Ball – 1989-1996

این انیمه از مشهورترینها در ژانر شونن است و این را میدانیم که بر قسمت سفر در زمان آن تمرکز خاصی نشده است. اما با اینحال، این انیمه قسمتی دارد که کاملا حول محور سفر در زمان می چرخد و درباره دوستی است که در زمان سفر می کند و گوکو و دوستانش را نجات می دهد. در این انیمه زیاد به موضوع سفر در زمان پرداخته نشده اما اگر دنبال تماشای انیمه ای بامزه هستید پش درست انتخاب کرده اید.


7. در جستجوی آینده گمشده  ‒ In the Search of the Lost Future – 2014

در جستجوی آینده گمشده شروعی معمولی مانند همه انیمه های مدرسه ای دارد و درباره شخصیتی است که در تمام مراسم های مدرسه شرکت دارد و بعد به مدرسه ای دیگر منتقل می شود. در طی این رخدادها، شخصیت اصلی “آکیاما” الهاماتی به او می شود که نشان می دهد دوستانش در آینده در خطرند.هر چه زمان میگذرد او زمان کمتری برای حل معمای ساختمان قدیمی مدرسه دارد، و ممکن است هر لحظه شانس نجات دوستانش را از دست بدهد. این انیمه با عنوان یک نمایش از زندگی آغاز می شود اما به زودی تبدیل به انیمه ای مرموز می شود که همه دوستداران انیمه را جذب خود می کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید


6. بهم زدن ها ‒ Break Ups ‒2009

“بهم زدن ها” یک فیلم کوتاه 15 دقیقه ای درباره اختلاف های بین یک زوج است. یک روز، برای این زوج امکانی فراهم میشود که میتوانند در زمان سفر کنند و انها تمام لحظات مهم رابطه شان را دوباره میبینند. از لحاظ فنی بهم زدن ها سبک نزدیکتری به سبک کره ای دارد و انیمیشن آن با چیزی که در اغلب انیمه ها میبینید متفاوت است. اگرچه زمان بسیار کوتاهی دارد، اما موفق می شود تاثیری بر شما بگذارد که تا مدتها پس از پایان آن بر روی شما باقی بماند.


5. پاک شده ‒ Erased ‒ 2016

یکی از جدیدترین عناوین این فهرست “پاک شده” است . داستان درباره پسریست به نام “ساتورو فوجینوما” که پس از یک اتفاق ناگوار به طور خودکار به گذشته می رود. این موضوع به او این امکان را می دهد تا وضعیت را عوض کند و جان بسیاری ازافراد بیگناه را نجات دهد. بعد از اینکه مادرش به قتل می رسد، او به سالهای گذشته باز میگردد و به روزهای مدرسه اش می رود، حالا او باید قاتل مادرش را برای محافظت از او در آینده، پیدا کند.

همچنین بخوانید: معرفی 13 انیمه زیبا که هر کودکی باید ببیند


4. ناراحتی هاروشی سوزومیا ‒ The Melancholy of Harushi Suzumiya ‒ 2006

“ناراحتی هاروشی سوزومیا” درباره گروهی از دانش آموزان است که قدرتهای ماورا طبیعی دارند. تقریبا تمام قسمتهای فصل دوم داستانی مشابه “روز گرانهاگ” (Groundhg Day) دارند. شخصیت ها در یک حلقه زمان پایان ناپذیر قرار گرفته اند که مدام همان کارهای همیشگی را تکرار می کنند. با اینکه ممکن است کمی آزاردهنده باشد که چیزی را بارها و بارها بررسی کنید، اگر کمی برای این انیمه صبوری کنید شما هم میتوانید یک از آن، هاروشیست ها یا دوستداران هاروشی باشید.این انیمه یکی از رایج ترین نمایش های ژانر واقع گرایانه است و باید در صدر جدول انیمه هایی که میخواهید بینید باشد.


3. ریست ساکورادا ‒ Sakurada Reset ‒2017

“ریست ساکورادا” گوهری پنهانی است که متاسفانه به دلیل برخی انتقادات خشن در رده پایین قرار گرفت. درحالی که فصل اول انیمه بسیار کند است و شاهد پیشرفت زیادی در شخصیتها نیستیم، چیزی که به زیبایی می درخشد، داستان انیمه است که یکی از جالبترین مفاهیم سفر در زمان را برایتان به تصویر می کشد. اگر به اندازه کافی صبور هستید تا پیشرفت لاکپشت وار شخصیتها در این انیمه را تحمل کنید، پس قطعا عاشق آن خواهید شد.

همچنین بخوانید: 15 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه برزرک (Berserk)


2. دروازه اشتاینز ‒ Shteins: Gate ‒2011

تعجبی ندارد که انیمه “دروازه اشتاینز” تا به الان یکی از بزرگترین مجموعه ها است. علاوه بر تنوع شخصیت ها، دارای پویایی بی نقصی در سفر به حلقه های زمانی پایدار و بازه های زمانی موازی است. در این انیمه از اصطلاحات علمی پیشرفته بسیاری استفاده میشود مانند “گربه شرودینگر”، “اثر ناظر” و حتی “اثر پروانه ای” تا داستانی را به شما ارائه کند که موثرترین روش آشکار می شود. دروازه اشتاینز یکی از معدود انیمه هایی است که خیلی بهتر از متنگایی است که از آن اقتباس شده است.


1. دختری که در زمان پرید ‒ The Girl Who Leapt Through Time ‒2006

“ماکوتو” یک دختر شاد دبیرستانی، بعد از افتادن بر سر یک شیء گردو مانند توانایی جهش در زمان را پیدا کرد. او با این توانایی تازه اش می تواند هرکاری که دوست دارد را انجام داده و بنابراین زندگیش آسانتر شود. اما چیزی که او فراموش می کند این است که بازی کردن با زمان، میتواند پیامدهای جدی برای او داشته باشد. اگرچه دختری که در زمان پرید ، ساده است اما مفهموم بسیار پیچیده ای را دنبال می کند که آن را در سبک سفر در زمان، کلاسیک می کند. این انیمه مصداق بارز جمله ” قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی میخواهد” است.

همچنین بخوانید: 7 انیمه جذاب و دیدنی شبیه انیمه گانتس (Gantz)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. زد

    مهر 17, 1401

    Summertime rendering با اختلاف بهترینه

    پاسخ

    • Miya در پاسخ به زد

      مهر 28, 1401

      وای عاره خیلی انیمه باحالیه

      پاسخ

  2. پوریا

    دی 23, 1400

    توکیو ریونجرز هم درباره زمان هستش

    پاسخ

    • ماساشی کیشیموتو در پاسخ به پوریا

      دی 23, 1400

      توکیو ریونجرز تقلید از انیمه های سفر در زمانه خود مانگاکاش هم قبلا گفته بود

      پاسخ

  3. حقیقت

    اسفند 10, 1399

    کار شماره ۴ رو اشتباه نوشتید فکر می کنم The Melancholy of Haruhi Suzumiya باشه

    پاسخ

  4. M 42 22

    شهریور 14, 1399

    من انیمه ی ناراحتیه ۶اروشی سوزیاما رو یدا نکردم میشخ بگید از کجا یداش کنم

    پاسخ

  5. Dark sun

    اردیبهشت 4, 1399

    برام جای تعجب داره که بزرگوارانی که این مطالب رو در سایت قرار میدن یکبار هم انیمه دیدن یا این مطالب رو از سایت های خارجی کپی و ترجمه می کنن؟
    یک اشتباه عجیب از نویسنده این مطلب تو مورد ششمه که برای انیمه break ups عکس کیمیاگر تمام فلزی رو قرار داده
    لطفا بیشتر ملاحظه و دقت کنین

    پاسخ

  6. ب

    فروردین 8, 1399

    لایک بر نویسنده این مقاله جهت اطلاع می گم خیلی هاش قشنگ اند قدیمی هاش را شاید نپسندید

    پاسخ