7 انیمیشن زیبا شبیه به Angry Birds

انگری برد یا پرندگان خشمگین ابتدا به صورت بازی آغاز شد و به تدریج و با ایجاد تغییراتی به یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی موبایل در سراسر جهان تبدیل شد. توسعه دهندگان این بازی، روویو اینترتیمنت به همراه کلمبیا پیکچرز تصمیم گرفتند با شخصیت های این بازی یک فیلم تهیه کنند. آنها این تصمیم را عملی کرده و فیلم انگری برد با فروش جهانی 352 میلیون دلاری خود در سراسر جهان محبوب شد.

داستان در دنیایی رخ می دهد که پرندگان و خوک ها در کنار هم زندگی می کنند. زیرا یک روز خوک ها با وجود تفاوت شان با پرندگان با یک شاخه زیتون به نزدشان رفته و از آنها خواستند تمام مشکلات را فراموش کرده و بار دیگر دوست هم باشند. به زودی ساکنان این منطقه متوجه می شوند دوستی تنها کافی نیست. زیرا یک دشمن مشترک به میان آنها آمده و می تواند با وسیله ای همه چیز را نابود کند. اکنون پرندگان و خوک ها به هم ملحق می شوند تا این دشمن مشترک را شکست دهند.

این فیلم از صحنه های ماجراجویانه و کمدی اکشن پر است. زمانی که فیلم برای اولین بار معرفی شد، تماشاگران سراسر جهان را متعجب کرد زیرا خود بازی داستان خاصی نداشت. با این حال فیلم به ویژگی های پرندگان توجه کرده و آن را در فیلم ادغام نموده است. اگر از دیدن این پرندگان لذت برده و به دنبال چیزهای مشابهی هستید، به جای درستی آمده اید. در اینجا لیستی از فیلم های مشابه “پرندگان خشمگین” را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. پرندگان آزاد – Free Birds – 2013

کارگردانی جیمی هیوارد یک فیلم ماجراجویانه جذاب خلق کرده که در آن دو بوقلمون متوجه می شوند به عنوان خوراکی روز شکرگذاری انتخاب شده اند و دوستشان نیز در این مسیر که به قیمت جان آنها تمام می شود با آنها همراه است. شخصیت اصلی فیلم رگی است که با آگاهی از این اتفاق به بوقلمون های دیگر هشدار می دهد. اما دیگران به هشدار او توجه نمی کنند زیرا رگی از آنها می خواهد برخلاف سنت ها پیش بروند. این موضوع به شورشی علیه رگی منجر می شود که می خواهند او را کنار بزنند. رگی متوجه می شود تنها راه مواجهه با این مشکل بازگشت در زمان و پیشگیری از استفاذه از گوشت بوقلمون برای جشن شکرگذاری است.

باوجود کودکانه بودن این فیلم نمی توان لایه زیرین قوی تر داستان را نادیده گرفت. زیرا فیلم به شخصیت عاقلی می پردازد که می خواهد علیه سنت ها شورش کند. در تاریخ بارها دیده شده که نصیحت های منطقی نادیده گرفته می شود و مشهورترین مثال آن گالیله است که با نظریه گرد بودن زمین کشته شد. این فیلم می تواند این درس مهم را برای کودکان اثبات کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon)


6. ریو – Rio – 2011

داستان این فیلم به نوعی شبیه داستان پرندگان است اما از زاویه دیگری به آن می پردازد. در اینجا شخصیت اصلی دختری به ننام لیندا یک پرنده نادر برزیلی به نام بلو دارد که با دقت از آن مراقبت می کند. روزی دانشمندی به شهر او در مینه سوتا رفته و به لیندا می گوید بلو آخرین گونه نر از این پرنده است و خودش او هم گونه نر آن را دارد. این دو پرنده در کنار هم می توانند مانع انقراض این پرندگان شوند. لیندا به همراه دانشمند به ریودژانریو می رود تا به جفتگیری این دو پرنده کمک کند اما قاچاقچی ها این دو پرنده را دزدیده و مشکلاتی آغاز می شود. این فیلم می تواند اهمیت گفتگو و توجه به پرندگان در حال انقراض را نشان دهد. به ندرت می توان فیلم هایی با چنین پیام قدرتمندی را یافت که ذهن تان را رشد دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن بالا (UP)


5. فیلم لگو – The Lego Movie – 2014

چندگانه فیلم لگو برخلاف چندگانه های دیگر سینما بسیار زیبا و متفاوت است و به داستان اسباب بازی های لگو و شخصیت های آن می پردازد که از تعلق به دنیای لگو آگاه هستند. این فیلم را می توان یک انیمیشن پست مدرن دیدنی دانست که شخصیت های چندگانه های دیگر در کنار هم قرار گرفته و در دنیای لگو زندگی می کنند. در این فیلم سال 2014 شخصیت منفی یک تاجر شرور است که هر لگو را بهم می چسباند تا تصور خود را عملی کند. شخصیت های هالیوودی مانند کریس پرت، ویل فرل، الیزابت بنکس، ویل آرنت، نیک آفرمن، آلیسون بری، چارلی دی، لیام نیسون و مورگان فریمن صداپیشگی در آن را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


4. من نفرت‌انگیز – Despicable Me – 2010

گرچه این داستان درباره مینیون هاست اما داستان زیبایی را به تصویر می کشد که می توانست یک لایواکشن باشد.داستان درباره سوپرویلنی به نام گرو است که می خواهد سه دختر یتیم را ربوده و برای سرقت از آنها استفاده کند. با این حال موضوع زمانی پیچیده می شود که سه دختر او را پدرشان می دانند. گرو که بزرگترین ویلن جهان است، احساس بدی دارد زیرا سه دختر محبتی را که او هرگز دریافت نکرده به او نشان می دهند. این فیلم با تشویق منتقدین مواجه شد زیرا از خط داستانی آن لذت بردند. مهم ترین وجه موفقیت آن پیام پیروزی عشق بر نفرت است. این فیلم نشان می دهد که با وجود هر مشکلی در جهان عشق همیشه وجود داشته و پیروز می شود.

همچنین بخوانید: اگر انیمیشن مولان (Mulan) را دوست دارید این 8 فیلم را ببینید


3. پاکوچولو – Smallfoot – 2018

اساطیر بخش مهمی از باورهای ما هستند زیرا همیشه تمایل داریم داستان های فانتزی یا بسیار خوب را واقعی بدانیم. این فیلم این موضوع را به خوبی نشان می دهد. همه ما می دانیم یتی ها چه هستند. آنها موجودات غول پیکر میمون مانند هستند که در اطراف هیمالیا وجود داشته و با این حال تصویری از آنان موجود نیست. این هیولا نیز مانند لخ-نس از تخیل ساکنین سرچشمه میگیرد. گروهی از یتی ها در هیمالیا زندگی کرده و معتقدند انسان ها، که انها را پاکوچولو می نامند، افسانه هستند. هنگامی که یک یتی به نام میگو درباره وجود انسان ها صحبت می کنند یتی های دیگر او را مسخره کرده و از جماعت خود دور می کنند. اکنون میگو باید گفته خود را ثابت کند. اساطیر هرگز نباید باور شوند و اگر آن را از سنین پایین به کودکان بیاموزیم منطقی تر خواهند شد. این فیلم این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


2. جوجه کوچولو – Chicken Little – 2005

انیمیشن همیشه فرصت آزمایش را در اختیارمان قرار داده و زمانی که به خوبی انجام شود و ژانرهای کمتری می دانند موفقیت آن را تکرار کنند. در اینجا ژانرها به خوبی باهم آمیخته شده و داستان ها نیز بدون نگرانی درباره بودجه در هر جهتی پیش می روند. این فیلم نمونه خوبی از این موضوع بوده و داستان در مزرعه کوچکی رخ می دهد که ناگهان در یک دنیای اکشن  و حملات بیگانه ها درگیر شده است. شخصیت اصلی آن خروس کوچکی به نام جوجه کوچولوست که اعمالش باعث ویرانی روستا می شود. داستان های اکشن و دیالوگ ها فیلم را پیچیده می کنند. به ندرت با چنین فیلم هایی مواجه می شویم که نه تنها لذتبخش بوده بلکه از هر جهت دیدنی است.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار


1. شرکت هیولاها – Monsters, Inc – 2001

این فیلم استودیو پیکسار در سرزمینی به نام مانستروپولیس رخ می دهد که هیولاها مانند انسان ها زندگی عادی دارند. افراد در راس قدرت باید فرزندان انسان ها را بترسانند تا آنها جیغ بکشند و جیغ آنها برای هیولاها قدرت ایجاد کند. سالی و مایک دو دوست هیولا هستند که این وظیفه را برعهده دارند. داستان زمانی پیچیده می شود که یک دختر اصلا با دیدن آنها نمی ترسد. به جای آن رابطه گرمی میان دخترک و هیولاها شکل میگیرد. یک داستان زیبا که هیولاها را به شکل افرادی مهربان و انسانی نشان می دهد. نمای انسانی داستان است که این فیلم را دیدنی و لذتبخش می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. آریو

    مرداد 31, 1398

    خب یه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیشنهادی بدم به پروشات:
    فکر میکنم که خیلی خوب بشه اگه یکم مقالات مشابه رو یکم تغییر بدین. بنظرم اگه دلیل شباهت فیلمای معرفی شده با فیلمی که تو عنوان مقاله گفتین رو اگه تو توضیحات مورد مربوطه بگین مقاله خیلی حرف ای تر میشه.

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      مرداد 31, 1398

      سلام آریو جان،
      مرسی بابت پیشنهاد،
      شباهت هایی که توی این دسته از مقالاتمون هست خیلی متنوعه. ممکنه بازیگرای فیلم ها یکی باشن، ممکنه داستانا شبیه هم باشن، ممکنه سبک فیلمبرداری یا نتیجه گیری فیلم ها شبیه باشن و حتی شاید دو فیلم شباهت ظاهری نداشته باشن ولی حسی که به بیننده منتقل میکنن شبیه هم باشه.
      البته حرف شما درسته و بهتره دلیل انتخاب هر فیلم توی توضیحات ذکر بشه. سعی میکنیم روی این مورد بیشتر دقت کنیم
      مرسی 🌹

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به عباس

        مرداد 31, 1398

        بله اگه متنوع نبودن که نیاز به گفته شدن نبود. حالا که اینقدر متنوع هستن بنظرم علت شباهتشون لازمه.

        پاسخ