۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش چهارم)

این مطلب قسمت چهارم از مقاله ی ۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند است؛ برای مطالعه ی بخش های قبلی به مطالب زیر مراجعه کنید:

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش اول)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش دوم)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش سوم)

۱۰۱ فیلمی که هر کسی باید در زندگی اش تماشا کند (بخش آخر)


61. کوکو -2017- Coco

با دیدن انیمیشن “کوکو” احساس سر زندگی، امیدواری و هیجان را تجربه می کنیم و در پایان داستان همراه با شخصیت ها اشک در چشمانمان حلقه می زند!

داستان این انیمیشن درباره ی پسری به نام “میگل” است که به دنبال رسیدن به رویای خود یعنی خواننده شدن، با خانواده اش که سخت با این کار مخالف اند درگیر می شود و بعد از اتفاقاتی که رخ می دهد، به دنیای مردگان می رود و در آنجا با اجدادش ملاقات می کند و در ادامه داستان فیلم طوری رقم می خورد که مخاطب را شوکه می کند.


62. ماتریکس -1999- The Matrix

اگر به دنبال فیلمی علمی-تخیلی با داستانی فراموش نشدنی هستید، باید مجموعه فیلم های “ماتریکس” را تماشا کنید. فیلم هایی مثل “ماتریکس” زیاد ساخته نمی شوند و تماشای چنین داستان مهیجی هرگز تکراری نخواهد شد.


63. جان ویک -2014- John Wick

یکی دیگر از بازی های دیدنی کیانو ریوز در مجموعه فیلم های “جان ویک” است که از سال 2014 و در ژانر اکشن تولید و اکران شدند. “ریوز” در این فیلم نقش قاتلی را دارد که بعد از سال ها و با کشته شدن سگش توسط افرادی ناشناس، به حرفه ی خود بر می گردد!


64. گرملینز -1984- Gremlins

فیلمی ترسناک و کمدی که با نمایش موجودی کوچک و وحشتناک باعث می شود هیچوقت به حیوان خانگی تان قبل از نیمه شب غذا ندهید!


65. ام -1931- M

“ام” فیلمی ترسناک و هیجانی درباره ی دستگیری قاتلی سریالی است که کودکان را به قتل می رساند و حتی مجرمان هم به دنبال به دام انداختن او هستند و برای دستگیری اش با پلیس همکاری می کنند.


66. هذر ها -1988- Heathers

داستان این فیلم درباره ی گروهی از دختران دبیرستانی است که با اتفاقات و ماجراجویی ها مختلفی در مدرسه و زندگی شان رو به رو می شوند.


67. خانه شیرینم آلاباما -2002- Sweet Home Alabama

یک داستان عاشقانه درباره ی دختری که باید بین عشق قدیمی اش و فردی که تازه با او آشنا شده است تصمیم بگیرد و یک نفر را برای ازدواج انتخاب کند!


68. قطار بوسان -2016- Train to Busan

فیلمی مهیج و ترسناک درباره ی حمله ی زامبی ها به انسان هایی که در یک قطار هستند. این فیلم یکی از بهترین و معروف ترین فیلم های سینمای کره جنوبی است که نفس گیر و غیر قابل پیش بینی نیز می باشد.


69. مهر هفتم -1957- The Seventh Seal

فیلم در مورد یک شوالیه قرون وسطایی است که سفری را از سرزمین طاعون‌ زده آغاز کرده‌ است و یک بازی شطرنج میان او و مظهر مرگ که برای ستاندن جان او آمده‌ است وجود دارد. این فیلم مخاطب را با سوال هایی درباره ی مرگ و زندگی مواجه می کند.


70. رفتن از 13 به 30 -2004- thirteen going on thirty

داستان این فیلم درباره ی دختری سیزده ساله است که آرزو دارد زودتر بزرگ شود و به سی سالگی برسد، او یک روز از خواب بیدار می شود و می بیند در سی سالگی به سر می برد و حالا باید با دنیایی که آرزویش را داشته رو به رو شود.


71. تله والدین -1961- The Parent Trap

این فیلم درباره ی دو خواهر دوقلو است که تصمیم می گیرند پدر و مادرشان که از هم طلاق گرفته و جدا زندگی می کنند را مجبور کنند دوباره با هم زندگی کنند.


72. سریع 5 -2011- Fast Five

اگر دوست دارید مجموعه فیلم های “سریع و خشمگین” را تماشا کنید، حتما قسمت پنجم آن را ببینید. این فیلم سرشار از صحنه های تعقیب و گریز و اکشن است که علاقه مندان به این ژانر را راضی می کند.


73. ویلی وانکا و کارخانه شکلات سازی -1971- Willy Wonka & the Chocolate Factory

فیلمی فانتزی و موزیکال درباره ی یک کارخانه ی شکلات سازی رویایی است که هر بچه ای آرزوی بازدید از آن را دارد.


74. من سم هستم -2001- I Am Sam

فیلمی درام و زیبا که درباره ی پدری با ناتوانایی رشدی است که همسرش او را ترک کرده و خودش به تنهایی و با وجود بیماری اش از دخترش مراقبت می کند.


75. اگه می تونی منو بگیر -2002- Catch Me If You Can

داستان فیلم به فرانک آبیگنل جونیور (با بازی دی‌کاپریو) می‌پردازد که قبل از ۱۹ سالگی‌ اش موفق شد میلیون‌ها دلار چک را جعل کند و خود را خلبان هواپیمایی خطوط هوایی سراسری آمریکا، دکتری در جورجیا و وکیلی در لوئیزیانا جا بزند.


76. دخترم -1991- My Girl

فیلمی درباره ی دو دوست جوان است که عاشق یکدیگر می شوند اما در ادامه داستان جوری دیگری رقم می خورد و احساسات مخاطب را به شدت درگیر می کند.


77. دفترچه خاطرات -2004- The Notebook

یک داستان عاشقانه ی زیبا و دلنشین با بازی رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز که هر شخصی باید در طول زندگی اش تماشا کند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و در دهه ی گذشته طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.


78. حامی های کوچک -1994- The Little Rascals

اجرای شیرین و بامزه ای از دوستان نوجوانی که با خرابکاری ها و ماجراجویی های مختلفی رو به رو می شوند.


79. لیدی برد -2017- Lady Bird

فیلم هایی که درباره ی بزرگ شدن و وارد شدن به دوران بزرگسالی اند عموما کمی سخت و غیر قابل فهم اند، اما فیلم “لیدی برد” با ظرافت تمام، موضوعات و مشکلات دختری که آرزو دارد در یک دانشگاه بزرگ تحصیل کند را به تصویر می کشد. بازی سورشا رونان در این فیلم بسیار جذاب و دیدنی است.


80. شب شکارچی -1955- The Night of the Hunter

در دوران بحران اقتصادی دهه ۳۰ میلادی در جنوب آمریکا هاری پوئل واعظ مذهبی که روی انگشتان دست راستش کلمه عشق و روی انگشتان دست چپ‌ اش کلمه نفرت را خالکوبی کرده، به خاطر سرقت ماشین به زندان می‌رود و با دزدی به نام بن هارپر آشنا می‌شود.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Defence

    مرداد 30, 1398

    زهرا جان مورد آخر (شب شکارچی)یه “انگشتان”کم داره تو توضیح متن

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به Defence

      مرداد 30, 1398

      سلام،
      بله درسته اصلاح شد. مرسی بابت فیدبک 🙂🙏🏻

      پاسخ