25 کاراکتر برتر تاریخ سینما که فراموش نخواهند شد

تصور کنید به سینما بروید و در مدت زمان طولانی تماشای فیلم در مقابل تصاویر درهم و بدون شخصیت پردازی بنشیند! گرچه چنین تصاویر بصری صوتی هم فیلم نامیده می شود، تجربه آن با تجربه تماشای شخصیت های خیره کننده قابل قیاس نخواهد بود. این را بپذیرید. دلیل روان شناسانه تماشای فیلم این است که به نوعی خود را جای شخصیت ها قرار می دهیم. زیرا از ورود به زندگی دیگران لذت میبریم. فیلم ها تا حدی می توانند این تجربه را شبیه سازی کنند. فیلم بدون شخصیت پردازی هم مگر فیلم است؟

شخصیت ها ما را به دنیای فیلم برده، همدردی، نفرت، ترس، شادی، توهم و تمام احساسات مان را برمی انگیزند. حالا به هزاران شخصیتی که در فیلم ها دیده اید فکر کنید. شاید تعدادی از آنها را به یاد بیاورید. دلیل یادآوری آنها مشخص است. زیرا برخی از شخصیت ها به یادماندنی تر بوده و برخی فراموش می شوند.

در اینجا تصمیم گرفتم 25 شخصیتی جالب و به یاد ماندنی را انتخاب کنیم. گرچه سعی کردیم بهترین لیست ممکن را تهیه کنیم، اما شاید هنوز نام برخی از قلم افتاده باشد. شما هم اگر شخصیت های موردنظرتان را در این لیست نمیبینید می توانید آنها را به ما معرفی کنید تا لیست مان را کامل کنیم. پس منتظر چه هستید؟ این لیست 25 شخصیت برتر سینماست. با پروشات همراه باشید.


25. کاپیتان جک اسپارو – Captain Jack Sparrow

یک شخصیت جالب، شرور، جذاب و با ویژگی های قهرمانی که عنصر اصلی فیلم های “دزدهای دریایی کارائیب” (Pirates of the Caribbean) و یکی از جسورترین شخصیت های تاریخ محسوب می شود. این شخصیت با اجرای جانی دپ از آنچه که به نظر می رسد پیچیده تر است. یک شخصیت چندلایه و عاشق تفریح. او در ابتدا در فیلم “دزدهای دریایی کارائیب: طلسم مروارید سیاه” (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl – 2003) و سپس سری های دیگر “دزدهای دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده” (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest – 2006)، “دزدهای دریایی کارائیب: در پایان دنیا” (Pirates of the Caribbean: At World’s End – 2007) و “دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته” (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides – 2011) نقش آفرینی کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


24. آنتون چیگور – Anton Chigurh

یکی از ترسناک ترین شخصیت های صفحه نقره ای که جلوه انسانی مرگ محسوب می شود. این شخصیت منفی فیلم “جایی برای پیرمردها نیست” (No Country for Old Men) از برادران کوئن با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته کورمک مک کارتی، به چیگور ویژگی هایی می دهد که فراتر از یک انسان عادی هستند. این نقش ایفا شده توسط بازیگر اسپانیایی خاویر باردم، یکی از 100 شخصیت جذاب معرفی شده توسط مجله امپایر است. یک شخصیت سرد، بیروح و بی احساس که به عنوان یک مزدور روانی به هر قتلی دست میزند. اجرای این نقش جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را برای باردم به ارمغان آورد.


23. ای. تی – E.T.

شخصیت پردازی جالب و دیدنی استیون اسپیلبرگ از یک بیگانه برای همیشه ماندنی شد. شخصیت ای.تی بخش مهمی از دوران کودکی ما بود. یک شخصیت دوست داشتنی، صمیمی، انسانی و بانمک که نه تنها کودکان بلکه والدین نیز آن را دوست دارند. فیلم “ای.تی. موجود فرازمینی” (E.T. the Extra-Terrestrial – 1982) از بسیاری جهات یک فیلم دیدنی بود. این فیلم نه تنها جلوه های جدیدی را به ژانر علمی تخیلی گشود، بلکه مفهوم بیگانه ها را با افق جدیدی نشان داد. باعث تاسف است اگر این فیلم را ندیده باشید.

همچنین بخوانید: تمام 32 فیلم استیون اسپیلبرگ از بدترین تا بهترین


22. املی – Amelie

یکی از بهترین نمایش های سینمایی از زنان که یک داستان تاثیرگذار و دیدنی می باشد. یک زن باهوش، دوست داشتنی و زیبا که همه جا تنهاست. او دوست دارد زندگی دیگران را بهتر کند و در عین حال خودش هم با محیط اطراف در تقلاست. این نقش اجرا شده توسط اودره توتو با اجرای خود ابعاد جدیدی را به نمایش می گذارد. این فیلم به کارگردانی ژان-پیر ژونه بسیار دیدنی است.


21. رفیق – The Dude

“بهترین شخصیت برای زمان و مکان خود.” مطمئنا اوست. آیا به شخصیت دیگری نیاز داریم؟ شاید! قهرمان کلاسیک “لبوفسکی بزرگ” (The Big Lebowski – 1998) برادران کوئن همه ویژگی های لازم سینمای وینتج را داراست. جفری لبوفسکی که دوست دارد خود را رفیق بنامند شخصیت تنبلی است که در یک ماجرای مجرمانه درگیر می شد. این شخصیت اجرا شده توسط جف بریجز یکی از شخصیت های نمادین سینمای معاصر آمریکاست. اعمال او به هر طریقی انتقادی بر جامعه آمریکا محسوب می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


20. جیسون بورن – Jason Bourne

یک شخصیت رازآلود، پیچیده، کاریزماتیک و تاریک که حتی تمام صفت ها هم نمی توانند این ضدقهرمان را که یکی از برترین شخصیت های سینماست، توصیف کنند. این شخصیت ابتدا در فیلم “هویت بورن” (The Bourne Identity – 2002) و سپس در فیلم های “برتری بورن” (The Bourne Supremacy – 2004) و “اولتیماتوم بورن” ( The Bourne Ultimatum – 2007) ظاهر شد. در تمام این فیلم ها مت دمون نقش مامور سیا، جیسون بورن را ایفا کرد. با این حال در فیلم “میراث بورن” (The Bourne Legacy – 2012) جرمی رنر نقش او را ایفا نمود. او سپس در فیلم پنجم از “جیسون بورن” در سال 2016 نقش اصلی را ایفا کرد.


19. هانس لاندا – Hans Landa

کوئنتین تارانتینوی نابغه شخصیت های به یادماندنی بسیاری را خلق کرده است. یکی از آنها شخصیت هانس لاندا است، ضدقهرمان فیلم “حرامزاده های لعنتی” (Inglourious Basterds – 2009) که یک افسر نازی تخیلی در فرانسه اشغال شده در دست نازی هاست. او وظیفه دارد تمام یهودیان فرانسه را از بین ببرد. سرد، بی احساس، متین، آرام، متمرکز، سنگدل و قاتل تنها چند صفت او هستند. کریستف والتز با اجرای این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین بازیگر مرد فستیوال کن را دریافت کرد. خود تارانتینو نیز لاندا را بهترین شخصیت خود می داند.

همچنین بخوانید: 9 فیلم برتر کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) به انتخاب مخاطبین


18. نئو – Neo

انتخاب شده! چندگانه “ماتریکس” (The Matrix) ساخته واچوفسکی شخصیت نئو را معرفی کرد. نئو شخصیتی است که به فرمانروایی ماشین ها پایان داده و به دنیای تخیلی این داستان آرامش می آورد. این شخصیت در دنیای سینما جایگاه خود را یافت و به عقیده مجله امپایر در سال 2008 شانزدهمین شخصیت برتر تاریخ است. این شخصیت اجرا شده توسط کیانو ریوز اولین بار در فیلم ماتریکس سال 1999 دیده شد. سپس در دو سری دیگر “ماتریکس بارگزاری مجدد” (The Matrix Reloaded – 2003) و “انقلاب های ماتریکس” (The Matrix Revolutions – 2003) حضور یافت.


17. راکی بالبا – Rocky Balboa

شخصیت با اجرای سیلوستر استالونه که قهرمان فیلم های راکی است و یکی از شخصیت های افسانه ای تاریخ محسوب می شود. این شخصیت خلق شده توسط خود استالونه و با الهام از بوکسوری به نام چاک وپنر، چالش را نشان می دهد. استالونه در تمام 7 فیلم این چندگانه نقش این شخصیت را ایفا می کند. اولین فیلم او “راکی” (Rocky) در سال 1976 است. بالبا مانند هر انسان دیگری همیشه برای موجودیت خود تلاش می کند. شخصیت راکی توانست به روان طرفداران سینما وارد شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


16. نورمن بیتس – Norman Bates

بدون شک آلفرد هیچکاک ترسناک ترین شخصیت پردازی را نشان می دهد. این ضدقهرمان فیلم “روانی” (Psycho – 1960) با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته رابرت بلاچ ساخته شده است. بیتس شخصیت دوگانه و یکی از شخصیت های نزدیک به دکنر جکیل و آقای هاید است. این شخصیت اجرا شده توسط آنتونی پرکینز بسیار ترسناک است. او از زخم های روانی ایجاد شده توسط مادرش رنج میبرد. یک شخصیت ترسناک و قاتل که برای توصیف او نمی توان ویژگی بهتری یافت.


15. آنی هال – Annie Hall

یک شخصیت روانی، ناامن، جالب، تحسین برانگیز و شوخ که به عنوان یک زن معمولی یا از او متنفر می شوید یا او را دوست دارید. این شخصیت خلق شده توسط وودی آلن به بخشی از فرهنگ آمریکا تبدیل شده است. این شخصیت قهرمان از این شاهکار آلن یک شخصیت غیرمنتظره است. دایان کیتون، شخصیت محبوب وودی آلن، شخصیت پردازی زیبایی دارد. این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر زن و گلدن گلوب را به دست آورد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های آلن دلون (Alain Delon)، ستاره تمام نشدنی سینمای کلاسیک


14. کایزر شوزه – Keyser Söze

“بزرگ ترین ترفند شیطان این بود که به دنیا نشان داد که خودش وجود ندارد!” این عبارت توصیف کننده کایزر شوره است. قهرمان اصلی فیلم “مظنونین همیشگی” (The Usual Suspects – 1995) برایان سینگر که تا پایان فیلم متوجه می شوید او کیست. کوین اسپیسی نقش او را ایفا کرده و در فیلم به عنوان وربال کینت هم شناخته می شود. این نقش جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار را برای او به ارمغان آورد. شوزه همیشه به عنوان یکی از برترین ویلن های تاریخ معرفی شد.


13. ایندیانا جونز – Indiana Jones

او یک باستان شناس معمولی نیست، او یک شخصیت باهوش است که می داند چگونه از اسلحه و طناب استفاده کند. علاقه او به ناشناخته ها بر همگان آشکار است. شخصیت ایندیانا جونز یکی از بهترین شخصیت های سینمای آمریکاست. جرج لوکاس برای بازمعرفی قهرمان های اکشن سال های 1930 ایندیانا جونز باهوش و جذاب را خلق کرد. هریسون فورد نقش او را به زیبایی اجرا می کند. جونز اولین بار در فیلم “مهاجمان صندوق گمشده” (Raiders of the Lost Ark) ظاهر شد. سپس در فیلم های “ایندیانا جونز و معبد مرگ” (Indiana Jones and the Temple of Doom – 1983)، “ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی” (Indiana Jones and the Last Crusade – 1989) و “ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین” (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull – 2008) نقش باستان شناس ایندیانا جونز را ایفا کرد. شوخ طبعی، جذابیت، نترسی و صدای شنیدنی، این شخصیت را محبوب می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


12. هان سولو – Han Solo

یکی از شخصیت های اصلی سه گانه جنگ های ستارگان که به عنوان خلبان سفینه یکی از مهم ترین شخصیت های گروه مبارزه متفقین علیه امپراتوری کیهانی فاشیست است. این شخصیت خلق شده توسط جرج لوکاس بسیار سرسخت است. با این حال یک قهرمان خوش قلب نیز محسوب می شود. او برای اولین بار در سری اول “جنگ های ستارگان: قسمت چهارم – آرزوی جدید” (Star Wars: Episode IV – A New Hope – 1977) ظاهر شد و سپس به شخصیت کلیدی دو سری دیگر “جنگ های ستارگان: قسمت پنج – امپراتوری بازمی گردد” (Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back – 1980) و “جنگ های ستارگان: قسمت ششم – بازگشت جدی” ( – 1983Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi) تبدیل شد. هریسون فورد با حضور در این نقش در فیلم جدیدتر ” جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” (Star Wars: Episode VII – The Force Awakens) در سال 2015 نیز حضور یافت. سولو یکی از مشهورترین شخصیت های تاریخ سینماست.


11. تایلر دردن – Tyler Durden

تایلر دردن که در سال 2008 به انتخاب مجله امپایر به عنوان برترین شخصیت معرفی شد، شخصیت منفی کلاسیک “باشگاه مبارزه” (Fight Club – 1999) از دیوید فینچر است که براساس رمانی به همین نام از چاک پالاهنیوک خلق شد. دردن نسخه کاریزماتیک و جذاب راوی فیلم است که شبیه تمام افراد دیگر می باشد. او همچنین خود الهام بخش راوی است. راوی که به افسردگی و بی خوابی مبتلاست، برای فرار از حقیقت روزمره خود شب ها به این خود خشنش می گریزد. برد پیت شخصیت چندلایه دردن را به زیبایی به تصویر می کشد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


10. مایکل کارلئونه – Michael Corleone

مایکل کارلئونه به معرفی نیاز ندارد! مگر اینکه هنوز عده ای باشند که این فیلم را ندیده باشند. او شخصیت اصلی فیلم های “پدرخوانده” (The Godfather) به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا است که از رمانی به همان نام از ماریو پوزو اقتباس شده است. او هم قهرمان و هم شخصیت منفی فیلم است. او سپس در دو فیلم های دیگر پدرخوانده در سال های 1974 و 1990 حضور پیدا می کند و نقش پسر ویتو کارلئونه را ایفا می کند. آل پاچینو در این فیلم ها نقش مایکل کارلئونه را ایفا می کند.


9. فارست گامپ – Forrest Gump

فارست کامپ یکی از شخصیت های تاثیرگذار سینمای آمریکاست که قهرمان فیلمی به همان نام ساخته رابرت زمیکس با اقتباس از رمانی از وینستون گروم می باشد. فارست گامپ یک شخصیت ساده و خوش قلب است که رفتارهایش بر قرن بیستم تاثیر می گذارد. تام هنکس نقش بزرگسالی گامپ و مایکل هامفریس نقش کودکی را ایفا می کند. این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد. یک شخصیت قهرمان که در نهایت پیروز می شود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


8. نابودگر – Terminator

مشهورترین شخصیت تاریخ که یادآور روزهای بهتر و درخشان تر است. نابودگر یک اندروید انسانی است که وظیفه کشتار را برعهده دارد. گرچه او در چندگانه کشتار نقش منفی را برعهده داشت اما در فیلم های بعدی به قهرمان تبدیل شد. جیمز کامرون کارگردانی فیلم “نابودگر” (The Terminator) سال 1984 را برعهده داشت و سپس کارگردان های دیگر ساخت فیلم های دیگر را برعهده گرفتند. آرنولد شوارتزنگر در تمام فیلم ها به جز ” نابودگر: رستگاری” (Terminator Salvation – 2009) نقش نابودگر را برعهده داشت.


7. دارت ویدر – Darth Vader

یکی از مرگبارترین ویلن های تاریخ سینما که شخصیت منفی سه گانه جنگ های ستارگان است. او که به عنوان آناکین اسکای واکر نیروهای تاریک این چندگانه را نشان داده و بخش مهمی از فیلم ” جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” (Star Wars: The Force Awakens – 2015) است. ویدر خلق شده توسط جرج لوکاس پدر لوک اسکای واکر و پرنسس لیا است. بازیگران مختلف نقش او را ایفا کردند. گرچه او یک شخصیت منفی است اما نقاط مثبتی هم دارد.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


6. جیمز باند – James Bond

چه کسی جیمز باند را نمی شناسد؟ اگر شما نمی شناسید پس حتما در دنیای خرگوش ها زندگی می کنید. فرض را بر این قرار می دهیم که جیمز باند را می شناسید! جیمز باند یا مامور 007 یک مامور باهوش سرویس مخفی است که به عنوان ام آی 6 نیز شناخته می شود. یک شخصیت متین، موقر، باهوش، جذاب، قهرمان و خوش تیپ که می تواند الهام بخش همگان باشد. او هرگز در هیچ ماموریتی شکست نخورده و از هیچ فرصتی برای اغوای دختران سر راهش خودداری نمی کند.

ایان فلمینگ، خلق رمان های جاسوسی، الهام بخش ساخت این فیلم بوده و بازیگران مختلفی نقش جیمز باند را ایفا کرده اند، از جمله شان کانری، راجر مور، پیرس برازنان و دنیل کریگ. اگر جیمز باند را یک پدیده بنامیم اغراق کرده ایم. او یک شخصیت حقیقی و تحسین برانگیز است.


5. ویتو کارلئونه – Vito Corleone

ویتو کارلئونه یکی از اصلی ترین شخصیت های دو قسمت اول “پدرخوانده” به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولاست که براساس رمانی از ماریو پوزو خلق شده است. او یک دون مافیا و پدر مایکل کارلئونه، قهرمان فیلم است. مارلون براندو در پدرخوانده یک و دو در سال های 1972 و 1974 نقش ویتو را ایفا کرد. با این حال در قسمت دوم رابرت دنیرو نقش ویتوی جوان را ایفا نمود. این نقش جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای او به ارمغان آورد. ویتو یکی از برترین شخصیت های تاریخ سینماست. یک مرد خانواده از درون و یک مجرم از بیرون که تلفیقی از تعادل و افراط گرایی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی در تاریخ سینما


4. تراویس بیکل – Travis Bickle

آیا تراویس بیکل تنها یک شخصیت است؟ بله، شاید هم نه! او چیزی بیش از یک شخصیت است و نماد یک نسل محسوب می شود. او یک سرباز اسبق جنگ ویتنام است که شب ها در نیویورک راننده تاکسی است و با افراد مختلف از سارقین و خلافکاران مواجه می شود. او که از بی خوابی رنج می برد دوستان کمی دارد. بدون شک یکی از بهترین شخصیت های فیلم های مارتین اسکورسیزی از فیلم “راننده تاکسی” (Taxi Driver – 1976) نوشته پل شریدر که یکی از فیلم های تاثیرگذار تاریخ سینماست. رابرت دنیرو این نقش را به زیبایی ایفا می کند. خشم، اضطراب، فراموشی و خستگی از عناصر شخصیت او هستند.


3. جوکر – The Joker

آینه ای برای دیدن جنبه زشت چهره تان! جنبه روان شناسانه ای از مجرم درون هر انسان که می تواند نقص های ساختار اجتماعی که انسان زاده آن است را نشان دهد! شما از او متنفر می شوید اما نمی توانید چشم از او بردارید. جوکر شخصیت منفی فیلم “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight – 2008) کریستوفر نولان است. گرچه او یک شخصیت منفی است اما در نقاطی با او همراه می شوید. او نماد شخصیت آشوبگر انسانی است و گرچه شخصیتی از کامیک دی سی است اما در نسخه نولان زنده می شود. بحث برانگیزترین ویلن تاریخ با بازی هیث لجر، که جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد و لجر این جایزه را پس از مرگ دریافت کرد.

همچنین بخوانید: لیست بدترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019


2. هال 9000 – HAL 9000

باید بگوییم هال 9000 یک کامپیوتر است نه یک انسان. با این حال شخصیت منفی فیلم “ادیسه فضایی: 2001” (2001: A Space Odyssey – 1968) استنلی کوبریک محسوب می شود. این نقش بهترین شخصیت پردازی تاریخ سینما را ارائه می دهد. در طول فیلم این شخصیت تنها به کمک لنزهای دوربین و نور نقطه ای قرمز یا زرد نمایش داده می شود. این شخصیت توسط آرتور. سی کلارک خلق شد که داستان او با نام The Sentinel الهام بخش این فیلم بود. هال 9000 سفینه فضایی دیسکاوری وان را کنترل می کند. داگلاس رین صداپیشگی این کامپیوتر را برعهده دارد. بهتر است اطلاعات بیشتری از این فیلم و شخصیت را فاش نکنیم. در هر صورت او از یک ویلن چیزی کم ندارد.


1. هانیبال لکتر – Hannibal Lecter

یک شخصیت زیبا از فیلم کلاسیک “سکوت بره ها” (The Silence of the Lambs – 1991) از جاناتان دم با اقتباس از رمان توماس هریس. آنتونی هاپکینز در نمایش یک قاتل سریالی روان پریش که آدم خوار است می درخشد. شاید نقش او تنها 15 دقیقه باشد اما توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کند. گرچه او جذاب ترین شخصیت منفی است اما رگه های مثبت و الهام بخش دارد. گرچه این شخصیت در فیلم های دیگر تکرار می شود اما هیچکدام با این اثر قابل مقایسه نیست. او کاریزماتیک ترین شخصیت تاریخ سینماست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (8)

بستن فرم

  1. مهدی جونیور

    شهریور 19, 1402

    مرد عنکبوتی و بتمن؟!!!

    پاسخ

  2. ….

    مرداد 21, 1402

    ” جک اسپارو ” برترین شخصیت تاثیر گذار هست و جای خالی ” هرکول پوارو ” و ” گالیور ” و ” رابین هود ” و ” شرلوک هلمز “در لیست شما بخوبی احساس می شود

    پاسخ

  3. بنده خدا

    اسفند 18, 1401

    جای چند نفر مثل بتمن ، مرد آهنی ، هری پاتر و از از همه مهمتر (البته از نظر من) جان کرمر خالیه تو این لیست

    پاسخ

  4. ماهان

    فروردین 29, 1401

    پس ریک گرایمز چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

  5. Artin

    دی 16, 1400

    جای سوروس اسنیپ، مامور اسمیت، داروغه‌ی ناتینگهام، گالوم و مرد بدون اسم (سه گانه دلار) خالیه تو این لیست.

    پاسخ

  6. ارزو

    دی 12, 1400

    هری پاتر الان مشهور نیست؟یا بتمن کریستین بل ؟یا مرد اهنی؟

    پاسخ

  7. Rad

    آبان 16, 1400

    احیاناً جای دنیل پلین ویو افسانه ای از فیلم خون بپا خواهد شد توی این لیست خالی نبود؟ عجیبه که چنین نقش آفرینی شکوهمندی از سقوط درونی یک شخص توی این لیست نیست. مدیون دی لوییس هستید تا زمانی که اسمش بین این افراد نباشه

    پاسخ

  8. محمد

    شهریور 1, 1398

    جوکر و تایلر دردن رو خیلی دوست داشتم

    پاسخ