لیست پرفروش ترین فیلم های تابستان 2019

تابستان امسال یکی از سود آورترین فصل ها برای کمپانی های بزرگی بود که با اکران فیلم های بسیار پرطرفداری مثل “انتقام جویان: آخر بازی”، “شیر شاه” و غیره توانستند رکورد های مختلفی را در باکس آفیس جهانی تغییر دهند و عناوین جدیدی را از آن خود کنند.

در حال حاضر فیلم اکشن “سریع و خشمگین ارائه می کند: هابز و شاو” که تا کنون در کشور آمریکا فروش موفقی را پشت سر گذاشته، هنوز اکران خود را در کشور چین آغاز نکرده است و پیش بینی می شود فروش جهانی این فیلم بعد از اکران در کشور چین به طور چشمگیری افزایش یابد.

با این حال در این مقاله مروری بر پرفروش ترین فیلم های تابستان 2019 خواهیم داشت. در ادامه با پروشات همراه باشید.


11. جان ویک 3: پارابلوم – John Wick 3: Parabellum

بودجه: 55 میلیون دلار

فروش داخلی: 171 میلیون دلار

فروش جهانی: 321 میلیون دلار

بازی  “کیانو ریوز” (Keanu Reeves) در قسمت سوم این مجموعه نیز بسیار جذاب و موفق بود و هواداران را راضی نگه داشت. این فیلم در هفته ی دوم اکرانش به عنوان پرفروش ترین قسمت مجموعه ی خود معرفی شد و این موفقیت ها باعث شد تا سازندگان آن ساخت قسمت چهارم مجموعه ی “جان ویک” در سال 2021 را تایید کنند.


10. روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood

بودجه: 90 میلیون دلار

فروش داخلی: 130 میلیون دلار

فروش جهانی: 325 میلیون دلار

این فیلم که توانست رکورد فروش فیلم های کوئنتین تارانتینو را در افتتاحیه ی اکرانش بشکند، در ادامه نیز فروش خوبی را در گیشه پشت سر گذاشت و در مجموع از فیلم “حرامزاده های لعنتی” عملکرد بهتری داشت. “روزی روزگاری در هالیوود” تنها در کشور روسیه به هفت میلیون دلار فروش در افتتاحیه ی اکرانش دست پیدا کرد که چیزی حدود سه برابر فروش فیلم “حرامزاده های لعنتی” در این کشور به حساب می آید.


9. زندگی پنهان حیوانات خانگی 2 – The Secret Life of Pets ۲

بودجه: 80 میلیون دلار

فروش داخلی: 157 میلیون دلار

فروش جهانی: 377 میلیون دلار

با اینکه مجموع فروش این انیمیشن نسبت به قسمت قبلی آن ( با 368 میلیون دلار فروش داخلی و 875 میلیون دلار فروش جهانی) کمتر بود، اما این انیمیشن موفق شد در باکس آفیس، از فیلم های معروفی مثل “روزی روزگاری در هالیوود” عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این، با توجه به اینکه قسمت دوم انیمیشن “زندگی پنهان حیوانات خانگی” تنها با 80 میلیون دلار بودجه ساخته شده است، این میزان فروش برای کمپانی یونیورسال پیکچرز موفقیت بزرگی محسوب می شود.


8. گودزیلا: سلطان هیولاها – Godzilla: King of the Monsters

بودجه: 200 میلیون دلار

فروش داخلی: 110 میلیون دلار

فروش جهانی: 386 میلیون دلار

این فیلم که با واکنش منفی منتقدان مواجه شد، چنان که انتظار می رفت در گیشه موفق نبود و به عقیده ی بسیاری از طرفداران، چیز جدیدی به عنوان دنباله ی فیلم  “گودزیلا” (Godzilla)، محصول سال 2014، برای مخاطبان ارائه نداد.


7. پوکمون: کاراگاه پیکاچو – Pokemon: Detective Pikachu

بودجه: 150 میلیون دلار

فروش داخلی: 144 میلیون دلار

فروش جهانی: 431 میلیون دلار

این فیلم بعد از گذشت یک ماه از زمان اکرانش، به پر فروش ترین فیلمی که بر اساس یک بازی ویدئویی ساخته شده است تبدیل شد. همچنین این فیلم موفق به دریافت امتیازات و نقد های مثبتی از طرف منتقدان شد.این فیلم هم مثل “انتقام جویان: آخر بازی” بیشتر درآمد جهانی خود را مدیون کشور چین است.


6. سریع و خشمگین ارائه می کند: هابز و شاو – Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

بودجه: 200 میلیون دلار

فروش داخلی: 160 میلیون دلار

فروش جهانی: 750 – 650 میلیون دلار

این فیلم تا کنون به 119 میلیون دلار فروش داخلی و 370 میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرده است که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، فروش جهانی این فیلم به 450 تا 500 میلیون دلار (بدون در نظر گرفتن فروش آن در کشور چین) خواهد رسید. برخی از وبسایت ها فروش این فیلم در کشور چین را 155 میلیون دلار تخمین زده اند که با این حساب، فروش جهانی “هابز و شاو” به مبلغ 750 میلیون دلار خواهد رسید.


5. داستان اسباب بازی 4 – Toy Story ۴

بودجه: 200 میلون دلار

فروش داخلی: 435 میلیون دلار

فروش جهانی: 1.25 میلیارد دلار

“داستان اسباب بازی 4” با عبور از یک میلیارد دلار فروش جهانی به پنجمین فیلم پرفروش کمپانی والت دیزنی در سال 2019 تبدیل شد که رکورد جدیدی برای این کمپانی در یک سال محسوب می شود. این انیمیشن که به عنوان پرفروش ترین قسمت مجموعه ی خود نیز شناخته می شود، با چند میلیون دلار فروش بیشتر رکورد انیمیشن “در جستجوی دوری” (با 1.29 میلیارد دلار فروش جهانی) را بشکند.


4. علاءالدین – Aladdin

بودجه: 183 میلیون دلار

فروش داخلی: 355 میلیون دلار

فروش جهانی: 1.44 میلیارد دلار

لایو اکشن محبوب “علاءالدین” بعد از فیلم های “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) و “اتقام جویان: آخر بازی” (Avengers: Endgame) به عنوان سومین فیلم پرفروش سال 2019 شناخته می شود. این فیلم که خیلی زود به یک میلیارد دلار فروش جهانی رسید یکی از موفق ترین لایو اکشن های کمپانی دیزنی در سال 2019 بوده است.


3. مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

بودجه: 160 میلون دلار

فروش داخلی: 385 میلیون دلار

فروش جهانی: 1.11 میلیارد دلار

این فیلم، دنباله ی فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) محسوب می شود که در سال ۲۰۱۷ اکران شده است. “مرد عنکیوتی: دور از خانه” موفق شد بیشترین فروش را در مجموعه ی خود داشته باشد و سود زیادی برای کمپانی سونی پیکچرز به دست آورد. این فیلم تنها در کشور چین 205 میلیون دلار فروش داشت که در مقایسه با قسمت قبلی آن (با 116 میلیون دلار فروش) 75 درصد افزایش پیدا کرده است.


2. شیرشاه – The Lion King

بودجه: 250 میلون دلار

فروش داخلی: 515 میلیون دلار

فروش جهانی: 1.48 میلیارد دلار

لایو اکشن “شیرشاه” که رسما به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شد، تا کنون به عنوان دومین فیلم پرفروش سال 2019 نیز شناخته می شود. قسمت دوم انیمیشن “منجمد” (Frozen) و فیلم “جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر” (Star Wars: The Rise of Skywalker) که در پاییز 2019 اکران خواهند شد، از رقیبان شیرشاه برای تصاحب جایگاه آن در باکس آفیس جهانی محسوب می شوند.

این فیلم که به عنوان بازسازی نسخه ی ۱۹۹۴ آن در نظر گرفته شده به طور کامل به صورت کامپیوتری طراحی شده و تنها یک صحنه ی واقعی در آن وجود دارد و به همین دلیل به عنوان یک انیمیشن سینمایی شناخته می شود.


1. انتقام جویان: آخر بازی – Avengers: Endgame

بودجه: 356 میلیون دلار

فروش داخلی: 858 میلیون دلار

فروش جهانی: 2.796 میلیارد دلار

بعد از رکورد شکنی های مختلف فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” در زمان اکرانش، با اکران مجدد این فیلم در سطح جهانی و با فروش خوبی که در کشور چین داشت، “انتقام جویان: آخر بازی” رسما رکورد فیلم “آواتار” را شکست و به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد. به طور کلی این فیلم موفق شد بعد از نه سال، رکورد پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما، از جمله “آواتار” و “تایتانیک” را جا به جا کند.


نظر شما درباره ی فروش هر کدام از این فیلم ها چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ramin

    مرداد 28, 1398

    واقعا انتقام جویان مثل همیشه عالی بود ولی نزاشتن هیچوقت هالک همون هالک 2008 بشه.
    حیف هالک

    پاسخ

  2. آریو

    مرداد 28, 1398

    واقعا فار فرام هوم از لایون کینگ بهتر بود…

    پاسخ