8 کاراکتر در کمدی‌های تلویزیونی سیتکام که هیچوقت تکراری نمی‌شوند

سریال های کمدی که در ابتدا تنها از شخصیت های کلیشه و صداگذاری های خنده تشکیل شده بود، امروزه به یکی از اصلی ترین منابع دنیای سرگرمی تبدیل شده اند. کمدی ها بهترین دارو برای درمان استرس هستند. پس از یک روز کاری تماشای یک سریال کمدی کوتاه 20 تا 25 دقیقه ای می تواند استرس را از روح تان بزداید. کمدی ها ما را به دنیای شخصیت های خود می برند و این شخصیت ها می توانند به بخشی از خانواده یا دوستان مان تبدیل شوند. طی سال ها این شخصیت ها توانسته خاطره انگیزترین لحظات را به ما ببخشند.

یادداشت مترجم: سیتکام یا کمدی موقعیت (Situational Comedy) به کمدی های سریالی گفته می شود که مجموعه بازیگر ثابتی دارند و در هر قسمت از سریال اتفاقات جدیدی برای این مجموعه بازیگر رقم میخورد و داستان متفاوتی را پدید می آورد. از معروف ترین کمدی های سیتکام می توان به سریال های Friends، How I Met Your Mother و The Big Bang Theory اشاره کرد.

این شخصیت ها و کمدی های جذاب و متنوع خاطره انگیز بوده اند و حس نوستالژی را در ما بیدار می کنند. بنابراین در اینجا می خواهیم برخی از جذاب ترین شخصیت های سریال های کمدی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. اندی دایر (پارک‌ها و تفریحات – Parks and Recreation)

اندی یکی از شخصیت های تخیلی سریال پارک و تفریحات بود که کریس پرت نقش آن را به زیبایی و جذابیت ایفا کرد. او که در ابتدا قرار بود تنها در چند قسمت ظاهر شود، به دلیل تحسین مخاطبین به یک شخصیت اصلی تبدیل شد. او یک شخصیت باحال و دوست داشتنی مانند شخصیت جویی سریال “دوستان” بود. کریس پرت در نقش اندی و شخصیت های دیگر او (برای مثال جانی کاراته و بازرس برت مکلین) می درخشد.

همچنین بخوانید: نگاهی به 10 شخصیت مرموز در فیلم های دیوید لینچ


7. فیل دانفی (خانواده مدرن – Modern Family)

فیل دانفی با بازی تای بورل یکی از شخصیت های مهم خانواده مدرن است و گرچه در این سریال شاهد شخصیت های هیستریک تر مانند کامرون و گلوریا هستیم، این نقل قول ها و فلسفه های فیل است که اینترنت را پر می کند. یکی از جملات جالب او این است: “زمانی که زندگی به تو لیموناد می دهد باید لیموهای بیشتری تهیه کنی. در این صورت زندگی چطور می شود؟”

همچنین بخوانید: لیست 40 تایی بهترین شخصیت های منفی در تاریخ سینما


6. دوایت شروت (اداره – The Office)

دوایت به عنوان فروشنده، کشاورز و رستوران دار خانگی ببسیار توانا و رقابت جو است. اما در رابطه با مهارت های اجتماعی و عاطفی بسیار ضعیف عمل می کند. بنابراین به شخصیت عجیب اداره و هدف شوخی های دوستان تبدیل می شود. این رفتارهای او و رقابتش با همکارش جیم هالپرت لحظات درخشانی را پدید می آورد. با این حال او بسیار مهربان و رئوف است. اما همیشه در رفتارهای اجتماعی لنگ میزند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کمدی قرن 21


5. شلدون کوپر (نظریه بیگ بنگ – The Big Bang Theory)

بدون شک “نظریه بیگ بنگ” محبوب ترین کمدی نسل ماست. شلدون کوپر شخصیت محبوب این سریال است که به عنوان یک نابغه از دوران کودکی هیچگونه مهارت اجتماعی ندارد. بار اصلی کمدی بر دوش شلدون و کمدی های اوست. در ابتدا او هیچگونه گرایش جنسی ندارد اما سپس با امی رابطه برقرار می کند. او بسیار بی احساس، لجباز و وسواسی است. همچنین در درک شوخی و کنایه هیچ استعدادی ندارد. شهرت او به اندازه ای است که یکی از استروئیدها را به نام او نامگذاری کرده اند (246247 شلدون کوپر). احتمالش وجود دارد که سریال مجزایی با نام شلدون جوان ساخته شود اما بدون وجود جیم پارسونس این سریال جذابیتی نخواهد داشت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی سال 2018


4. چندلر بینگ (دوستان – Chandler Bing)

قرارگیری چندلر در نزدیک به صدر لیست دو دلیل دارد: اولین دلیلش محبوبیت او بین طرفداران سریال دوستان است و دلیل دوم هم محبوبیت چند سال اخیر او در دنیای اینترنت و به علت شوخی هایش می باشد. او می توانست جالب ترین شخصیت تخیلی دنیای کمدی باشد. اگر او در عصر اینترنت وجود داشت به شخصیت اصلی کامنت های یوتیوب و فیسبوک بدل می شد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 سریال جذاب و دیدنی شبیه دوستان (Friends)


3. دیوید برنت (اداره – The Office)

برای بسیاری از افرادی که با نسخه آمریکایی سریال “اداره” آشنا هستند، دیوید برنت منبع شخصیت مایکل اسکات در نسخه امریکایی است. یک شخصیت متوهم و ریاکار که عمده داستان به حماقت های او می پردازد. امضای شخصیت او فراموش کاری اش درباره دیدگاه همکاران نسبت به خودش است. او با وجود دیدگاه های افراطی اش درباره اقلیت ها و همجنسگرایان، بسیار مهربان و صمیمی است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه اداره (The Office)


2. ران سوانسون (پارک ها و تفریحات – Parks and Recreation)

رابطه میان ران و لسلی (شخصیت اصلی سریال و یکی دیگر از شخصیت های به یادماندنی) بدون شک تنها رابطه افلاطونی در سریال های تلویزیونی است. لسلی و ران نقطه مقابل هم هستند. لسلی باحال، اججتماعی، آزاد و خوشایند است و ران منزوی، گوشه گیر، خشک، مردسالار و آزادی خواه. بسیاری از رفتارهای او از شخصیت آفرمن گرفته شده اند، از جمله علاقه او به آثار چوبی و مشروب غلیظ. او به ویسکی، گوشت و صبحانه علاقه داشته و از دو همسر قبلی اش که هردو تامی نام دارند، نفرت دارد. او کم حرف میزند و پای عقایدش می ماند. او نسبت به زندگی شخصی اش سختگیر بوده و گرچه به زندگی دیگران کاری ندارد اما به همکارانش، مخصوصا لسلی، اهمیت می دهد. منتقدین او را یکی از بهترین شخصیت های تلویزیونی می دانند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 سریال برتر تاریخ شبکه HBO


1. جرج کاستانزا (سانفیلد – Seinfeld)

شخصیت جرج از لری دیوید، یکی از سازندگان سریال الهام گرفته شد. شخصیت او در فصل های آغازین محدود بود اما به تدریج فضای بیشتری به دست آورد. او مشکلات روانی بسیاری دارد، از جمله: خودشیفتگی، دروغگویی، کمبود اعتماد به نفس، خشم و خودخواهی. او هم مسئولیت پذیر است و هم گاهی اوقات از آن شانه خالی می کند. او در بین شخصیت های دیگر می درخشد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال تلویزیونی زیبا و دیدنی دهه 90 میلادی که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم