بیوگرافی کامل جرارد باتلر (Gerard Butler) از کودکی تا به امروز

نام: جرارد باتلر

تاریخ تولد: 13 نوامبر 1969 (22 آبان 1348)

سن: 49 سال

محل تولد: بریتانیا

قد: 1.88 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی جرارد باتلر

جرارد باتلر یک بازیگر اسکاتلندی است که پس از بازی در فیلم هایی چون “شبح اپرا” (The Phantom of the Opera)، “300”، “حقیقت زشت” (The Ugly Truth)، “شهروند مطیع قانون” (Law Abiding Citizen)، “راکنرولا” (RocknRolla)، “المپیوس سقوط کرده‌است” (Olympus Has Fallen) و “لندن سقوط کرده‌است” (London Has Fallen) مشهور شد.

جرارد باتلر بازیگر در 13 نوامبر 1969 در اسکاتلند به دنیا آمد. او سومین فرزند خانواده بود. زمانی که شش ماهه بود خانواده اش به کانادا مهاجرت کردند. زیرا پدرش می خواست در آنجا تجارت خود را راه اندازی کند. با این حال تلاش هایش بیهوده بود و سرانجام همسر و فرزندانش را سرزنش کرد. در نهایت مادر جرارد تقاضای طلاق داد. در سال 1972 او به همراه فرزندانش به اسکاتلند مهاجرت و به زودی ازدواج کرد.

جرارد باتلر طرفدار هنرهای رزمی بود و در آن موفق عمل کرد. در نزدیکی آنها سینمایی بود که جرارد دوست داشت با مادر به آنجا برود. به تدریج به سینما علاقه مند شد و مادرش را راضی کرد تا او را با خود به تست ها ببرد. جرارد در سینمای جوانان پذیرفته شد و در سن 12 سالگی در نمایشی از تئاتر رویال شرکت کرد. مادر از این سرگرمی او راضی نبود و بازیگری را مناسب نمی دبد. جرارد در مدرسه موفق بود و پس از فارغ التحصیلی برای راضی کردن مادر به دانشگاه حقوق رفت. پس از فارغ التحصیلی به لس آنجلس رفت تا آرزوی بازیگری را عملی کند. با این حال پایتخت سینمای جهان با او نامهربان بود. او تنها نقش بدلکار فیلم “بادیگارد” (The Bodyguard) را دریافت کرد.

جرارد باتلر در جوانی

در همان زمان متوجه شد پدرش سرطان دارد. با اینکه 14 سال پدرش را ندیده بود اما ناراحتی ها را کنار گذاشت و به دیدن پدر در کانادا رفت. تا زمان مرگ پدر در آنجا ماند و سپس به اسکاتلند بازگشت.

سپس در یک اداره حقوقی کاراموز وکالت بود تا در آینده وکیل خوبی باشد، اما از این کار راضی نبود. سپس افسرده و به الکل معتاد شد. او ساعت ها گریه می کرد و تصمیم به خودکشی داشت. از محل کار اخراج شد و به لندن رفت تا در تئاتر یا سینما نقشی دست و پا کند، اما موفق نبود. سپس پیشخدمتی کرد و به کودکان اسباب بازی نشان می داد. پس از ماه ها تلاش، سرانجام به عنوان دستیار صحنه فعالیت کرد. در آنجا بود که جسارت به خرج داد و از کارگردان خواست به او نقشی واگذار کند که کارگردان پذیرفت و جرارد اولین نقش خود را دریافت کرد.

پس از مدتی در نمایش “در بازی” شرکت کرد و با موفقیت در آن حرفه بازیگری خود را آغاز نمود.

فیلم های او

اولین فیلم او “خانم براون” (Mrs. Brown) در سال 1997 بود. نقش او کوچک بود که در آن در آب یخ شنا کرده و سپس براثر یخ زدگی به بیمارستان برده می شود. در همان سال دو نقش جزئی دریافت کرد. سپس سریال کمدی “لوسی سالیوان با جرارد باتلر ازدواج می کند” (Lucy Sullivan is Getting Married to Gerard Butler) با حضور او پخش شد. در قرن جدید هم در آثار Shooters و Harrison’s Flowers شرکت کرد.

جرارد باتلر در فیلم دراکولا 2000

اولین نقش مهم او در فیلم های Dracula 2000 و Attila the Hun بود. او باید از شر لهجه اسکاتلندی خود خلاص می شد. این نقش ها باعث شهرت او شدند و او با یک آژانس جدید قرارداد بست. در سال های 2000-2003 در سریال Sequestered و فیلم های “سلطنت آتش” (Reign of Fire)، “خط زمانی” (Timeline) و سپس “لارا کرافت” (Lara Croft) در کنار آنجلینا جولی حضور یافت.

جرارد باتلر در فیلم شبح اپرا

یکی از نقش های مهم او در فیلم “شبح اپرا” در سال 2004 بود که فیلم 150 میلیون دلار فروش داشت و سه بار نامزد اسکار و جوایز مهم دیگر شد. این بازیگر قطعه های موسیقی را خودش اجرا کرد و با این که نقش دشواری بود اما جرارد از پس آن برآمد.

این بازیگر نقش لئونیداس اسپارت در فیلم 300 را برعهده داشت. او برای این نقش هشت ماه به باشگاه رفت و شمشیربازی را تمرین کرد. در جوایز فیلم MTV او را بهترین بازیگر مبارزه نامیدند.

جرارد باتلر در فیلم 300

تماشاگران از فیلم “راکنرولا” استقبال کردند. مجله امپایر آن را بهترین فیلم بریتانیایی سال نامید. در سال 2010 فیلم “حقیقت زشت” اکران شد و باتلر استعداد خود در نقش کمدی را نشان داد. سپس فیلم کمدی “شکارچی جایزه‌بگیر” (The Bounty Hunter) در همان سال اکران شد. پروژه مهم دیگر آن دوران فیلم Machine Gun Preacher بود.

در سال 2013 در فیلم اکشن “المپیوس سقوط کرده” در نقش جزئی مایک بنینگز، مامور سابق مخفی ظاهر شد. مایک محافظ ریاست جمهوری بود که رئیس جمهور تصادف کرد. او تنها می توانست جان یک نفر را نجات دهد که او رئیس جمهور بود. سپس به قتل بانوی اول متهم شد، دستگیر و سپس از کارش اخراج شد. 18 ماه پس از حادثه تروریست های کره جوبی به کاخ سفید آمده اند و تروریست های کره شمالی نیز با آنها همکاری می کنند. تنها مایک با سیستم امنیتی ریاست جمهوری در بیرون از کاخ سفید آشناست و تنها او می داند رئیس جمهور را نجات دهد.

زندگی شخصی

جرارد باتلر ثروتمند و مشهور، اما هنوز تنهاست. گاهی اوقات درباره روابط او اخباری شنیده می شود. او دو سال با تونیای دستیار رابطه است و گاهی اوقات او را دوست دختر خود می نامید. با این حال این رابطه به پایان رسید. سپس با مادلینا چنیا دوست شد که بعدا از هم جدا شدند. در رسانه ها درباره دوستی او با جنیفر آنیستون، جسیکا بیل و غیره اخباری به گوش می رسید. اما در سال 2014 با عشق جدیدش مورگان براون دیده شد.

جرارد از شهرت نمی ترسد، او با طرفدارانش مهربان است، با آنها عکس می گیرد و با اشتیاق عکس های آنها را امضا می کند. او مهربان ترین و صبورترین بازیگر هالیوود شناخته می شود. او معمولا در اینستاگرام خود که یک میلیون دنبال کننده دارد تصاویری را به اشتراک می گذارد.

جرارد باتلر در امروز

در سال 2016 فیلم “لندن سقوط کرد” که دنباله فیلم “المپیوس سقوط کرد” بود، اکران شد. اینبار هم نقش مایک را ایفا کرد که پس از وقایع فیلم پیشین به مامور اصلی رئیس جمهور تبدیل می شود. این فیلم در بریتانیا ضبط شد. سران کشور برای شرکت در مراسم خاکسپاری نخست وزیر بریتانیا به لندن سفر می کنند. حضور تمام سران در یک جا می تواند خوشایند تروریست ها باشد. اینبار هم مامور مایک باید جهان را نجات دهد.

در همان سال در فیلم فانتزی ماجراجویانه درباره اساطیر مصر به نام “خدایان مصر” (Gods of Egypt) در نقش اصلی منفی ست حضور یافت. در اساطیر مصر، ست خدای صحرا برادر خودش اوسیریس را می کشد تا به قدرت برسد. این فیلم در ژانر فانتزی تخیلی است، اما حماسی محسوب نمی شود. فیلم پر از تکنولوژی های جدید است و خدایان زره های بیومکانیک می پوشند.

منتقدین فیلم را دوست نداشتند و از نحوه انتخاب بازیگران براساس رنگ پوست شان و همچنین استفاده بیش از حد از تکنولوژی در یک داستان ساده ناراضی بودند. الکس پرویاس کارگردان فیلم در مقابل نقدها واکنش نشان داد و به دلیل واکنش سیاسی منتقدین و عدم وجود نظریه شخصی شان از آنها ناراضی بود. به عقیده او آنها نه براساس کیفیت فیلم بلکه براساس فضای کلی آن فیلم را زیر سوال بردند.

در همان سال باتلر در درام آمریکایی-کانادایی “مرد خانواده” (A Family Man) نقش اصلی را ایفا کرد. فیلم درباره انتخاب میان شغل و زندگی است. شخصیت او کارمند آژانس Blackridge Recruiting کار می کند و در صورت سبقت از همکارش ترفیع می گیرد. همان موقع متوجه می شود پسرش به سرطان مبتلاست و به مراقبت مداوم نیاز دارد. فیلم دیگر او اثر فاجعه ای “طوفان جغرافیایی” (Geostorm) است.

فیلم شناسی

  • یک بوسه دیگر – One More Kiss – 1999
  • شبح اپرا – The Phantom of the Opera – 2004
  • فرانکی عزیز – Dear Frankie – 2005
  • پی نوشت. دوستت دارم – S. I Love You – 2007
  • 300 – 2007
  • راکنرولا – RocknRolla – 2008
  • جزیره نیم – Nim’s Island – 2008
  • حقیقت زشت – The Ugly Truth – 2009
  • شهروند مطیع قانون – Law Abiding Citizen – 2009
  • شکارچی جایزه‌بگیر – The Bounty Hunter – 2010
  • مبارزه برای باقی ماندن – Playing for Keeps – 2012
  • المپیوس سقوط کرده – Olympus Has Fallen – 2013
  • خدایان مصر – Gods of Egypt – 2016
  • لندن سقوط کرده – London Has Fallen – 2016
  • مرد خانواده – A Family Man – 2016

تصاویری از جرارد باتلر

filmz.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. بهزاد

    شهریور 3, 1402

    همین الان داره فیلمشو ازشبکه نمایش میده فیلم اخرین بار دیده شد، باخودم گفتم این یارو کیه چهره و اندامش مشخصه اعتیاد شدید داره اومدم زندگینامشو خوندم ببینم درست حدس زدم

    پاسخ

  2. zahra

    اردیبهشت 29, 1401

    عالییییی🥲🤌🏻

    پاسخ