8 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “رویدادنامه شانارا” (The Shannara Chronicles)

ژانر تخیلی همواره از ژانرهای مشهور در حوزه ادبیات، فیلم  و یا برنامه های تلوزیونی بوده است. در طول تاریخ شاهد این بودیم که ژانر تخیلی چگونه بینندگان را مجذوب خود کرده و طرفداران سرسخت زیادی را به سمت خود کشانده، طرفدارانی که ژانرهای دیگر در رقابت با تعداد آنها عاجزند. مانند سری کتاب های “هری پاتر” و “ارباب حلقه ها”. آیا ژانر دیگری در ادبیات به پای تاثیر این مخلوقات زیبای تاریخ رسیده است؟ این ژانر نوعی از هنر است که اجازه فرار از واقعیات یکنواخت را به ما می دهد، تا جایی که میتوانیم به سرزمین های ناشناخته سفر کنیم، به جایی که رویاها و خواسته هایمان در آن شکل میگیرند. طبیعتا، تاثیر ژانر تخیلی در سریال های تلوزیونی بسیار قوی بوده، و به عنوان نمونه بارز آن میتوان “رویدادنامه شانارا” را نام برد.

داستان “رویدادنامه شانارا” در آینده اتفاق میافتد، زمانی که تمدن انسانی از بین رفته است. در این زمان، زمین به “چهار سرزمین” تقسیم شده و توسط انسانها و پریان اداره می شود. داستان درباره ماجراجویی ویل، امرل و ارتیرا است که تلاش می کنند “چهار سرزمین” را از هجوم شیاطین حفظ کنند. برخلاف چیزی که در بیشتر سریالهای تخیلی میبینید، رویدادنامه شانارا به خاطر پیشرفت درخشان شخصیت هایش در طول روایت داستان، منحصر به فرد است، به طوری که برخی آن را نسخه ای مناسب نوجوانان از سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones)  می دانند. اگر از دیدن این سریال لذت برده اید و به دنبال سریالهایی با زمینه مشابه همین سریال هستید، پس بفرمایید، ما لیستی از بهترین سریالهای مشابه “رویدادنامه شانارا” برایتان تهیه کرده ایم. با پروشات همراه باشید.


8. افسانه جستوجوگر – Legend Of The Seeker – 2008-2010

“افسانه جستوجوگر” براساس رمانی به نام “شمشیر راستی” (The Sword Of The Truth) نوشته “تری گودکیند” ساخته شده است. در دنیای این سریال، جهان به سه قسمت تقسیم شده، سرزمین غربی، سرزمین میانی و دی هارا. فرمانروای دی هارا، “دارکن رال”، در صدد است تا وحشتی بی پایان در جهان به پا کند، از طرفی دیگر چوب بری به نام “ریچارد سایفر” و دوستانش یعنی، جادوگر زد و کاهلان آمنل محافظان قسم خورده ریچارد، در تلاشند تا دنیا را از شر دارکن رال نجات دهند. چیزی که این سریال را جالب توجه می کند این است که مقدار زیادی از داستانش را از چندگانه هایی مثل “ماتریکس” و “جنگ ستارگان” قرض گرفته است. این سریال طراحی صحنه و لباس خلاقانه ای دارد اما در داستان آن کمبود تازگی و احساسات حس میشود.

همچنین بخوانید: 5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال آقای ربات (Mr. Robot)


7. شکارچیان سایه  – Shadowhanters  – 2016-2019

مجموعه اصلی “شکارچیان سایه” برگرفته از کتاب “ادوات مدرن” (The Modern Instruments) نوشته “کساندرا کلر” می باشد. برخلاف “رویدادنامه شانارا” این سریال در دنیای واقعی اتفاق می افتد اما داستان افرادی را روایت می کند که نسل به نسل از قدرت های جادویی بهرمند هستند. شخصیت اصلی داستان “کلری فری” بعد از تولد 18 سالگیش متوجه قدرتهایش می شود، اما زمانی این اتفاق می افتد که گروهی به نام شکارچیان سایه مادرش را می ربایند. کلری خیلی زود متوجه میشود که خود او نیز یک شکارچی سایه است که با داشتن خون فرشته که قدرتهای ماورایی به او میدهد، میتواند از جان دیگران در مقابل موجودات بیگانه محافظت کند. شکارچیان سایه از نظر بصری پرمایه است، اما از نظر فیلمنامه فاقد عمق داستانی است و از کاوش در مسائل سیاسی که در ابتدای آن، در آن باره صحبت کرده بودند خودداری کردند. این سریال با اینکه مورد تحسین منتقدان قرار نگرفت، اما موفق به دریافت توجه مخاطبانش شد و توانست برنده  چنین جایزه مردمی بشود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های ساخته شده توسط شبکه نتفلیکس


6. شهر زمرد – Emerald City – 2017

مجموعه کتابهای “اوز” از فرانک ال بام الهام بخش نسلهای زیادی از نویسندگان سریالهای تخیلی بوده است. هم اکنون “جادوگر شهر اوز” نقطه عطفی در دنیای فیلمهای تخیلی محسوب می شود. “شهر زمرد” سریالی پخش شده در شبکه ان بی سی است که شخصیتی برگرفته از دنیای اوز دارد. شخصیت اصلی آن دختری به نام “دورتی گیل” است که پس از اینکه گرفتار طوفانی می شود، به طور ناگهانی از دنیای خود به سرزمین اوز منتقل می شود. خود دورتی از این موضوع آگاه نیست که سرنوشتش این است که یک پیشگویی را تحقق بخشد که می تواند تاثیر ماندگاری بر تمدن بشری داشته باشد. شهر زمرد با ایجاد زمینه ای از تاریکی و وحشت به خوبی توانسته شهر اوز را از فضای روشنش خارج کند اما کمبودهای زیادی در داستان آن وجود دارد. هنگام تماشا به دنبال جلوه های بصری باشید اما انتظار داستانی مجذوب کننده را نداشته باشید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


5. ویونا ارپ – Wyonna Earp – 2016

هرکسی که با داستانهای قدیمی آمریکایی آشنا باشد، نام افسانه ای “وایت ارپ” را میشناسد. یکی از بزرگترین مرزداران قدیمی غرب بود، ارپ بخاطر سرسخت بودن در اجرای قوانین و استفاده از خشونت در زمان لزوم، معروف بود. مجموعه “ویونا ارپ” داستان نتیجه ی وایت ارپ را روایت می کند که در استفاده از تفنگ مانند جدش بسیار ماهر است. تنها تفاوتشان این است که ویونا با ارواح مجرمانی که وایت ارپ کشته بود می جنگد. و سلاحش “صلحگر” مشهور جدش است. فرهنگ تفنگ بازی که ما در فیلم های وسترن مشاهده کردیم، در اینجا با چاشنی عناصر ترسناک، روایتی پیچیده را نشان می دهد. “ویونا ارپ” طرفداران مختص خودش را دارد که حتی از بیلبوردهای تایم اسکور استفاده می کنند تا سازندگان را وادار به ساخت فصل های جدید آن کنند. این سریال را برای ترکیب و هماهنگی شخصیت های آن تماشا کنید، مطمئن باشید ناامید نمی شوید!

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


4. نیمه شب، تگزاس – Midnight, Texas – 2017-2018

داستان “رویدادنامه شانارا” در دنیایی تخیلی پر از جادوگر و سحر و جادو شکل می گیرد. اما “نمیه شب، تگزاس” به داستان “رویدادنامه شانارا” نزدیک نیست اما هیجان بیشتری به ما می دهد. در واقع “میدنایت” شهری افسانه ای  در تگزاس است که شخصیت اصلی داستان “مانفرد برناردو” روایت می کند. این شهر توسط موجودات فراطبیعی مانند خون آشام ها، گرگینه ها، فرشتگان و ساحره ها پر شده اما هیچ کدام از آنها شرور نیستند بلکه به کسانی که جایی برای ماندن ندارند پناه می دهند. اما زمانی که مانفرد را به قلمرو خود راه می دهند، از خطراتی که ممکن است پیش بیاید بی خبرند. “نیمه شب، تگزاس” هم به عنوان یک مجموعه تخیلی شامل موجودات غیرمعمول و زندگی های آنهاست و هم به عنوان تفسیری اجتماعی از افراد طرد شده که به شهری عجیب پناه می برند به خوبی ساخته شده است.

همچنین بخوانید: 5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul)


3. در بدلندز – Into The Badlands – 2015-2019

هر دو سریال “رویدادنامه شانارا” و “در بدلندز” تصویری از زندگی بشر در آینده را برای ما فراهم می کنند اما هر کدام از آنها متفاوت از یکدیگر آینده را به نمایش می گذارند. “در بدلندز” زمانی را روایت می کند که همانطور که میدانیم تمدن فروپاشی شده و مردم تقریبا وحشی شده و خود را به قبایلی تقسیم کرده اند که توسط فرمانروایان فئودال اداره می شوند. در این زمان فناوری کنار گذاشته شده و هنرهای رزمی شیوه اصلی مبارزه است. شخصیت های اصلی این مجموعه جنگجویی به نام “سانی” و شاگرد او “ام کی” هستند که ما آنها را در این سرزمین خطرناک دنبال خواهیم کرد. این سریال را برای توالی های اکشن شگفت انگیز آن تماشا کنید چون هرگز اکشن به این شکل زیبا طراحی و ارائه نشده است. همچنین داستان شخصیت محور آن باعث ایجاد درامی دیدنی می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال تلویزیونی زیبا و دیدنی دهه 90 میلادی که نباید از دست بدهید


2. مرلین – Merlin – 2008-2012

“مرلین” یک مجموعه تلوزیونی در عالم افسانه های آرتوری است که درباره ی شخصیت هایی ناشناس می باشد، یک جادوگر بااستعداد که با پادشاه کاملوت “اوثر پندراگون” مخالف است. پادشاه استفاده از جادو را در سرزمین خود ممنوع کرده و هرکس که در حال استفاده از جادو دیده شود، دستگیر و مجازات می شود. در چنین شرایطی مرلین برخلاف میل پادشاه عمل کرده و یک اژدها را که در قصر سلطنتی است ملاقات می کند. این اژدها او را آگاه می کند که آرتور پسر اوثر کسی است که جادو را در زمین احیا خواهد کرد. موفقیتهای مرلین باعث می شود از نظر احساسی رو این شخصیت حساب کنیم. داستان این سریال در یک کلمه بی عیب و نقص است. صحنه های اکشن آن هم کاملا خیره کننده و نفسگیر هستند.

همچنین بخوانید: 5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul)


1. بازی تاج و تخت – Game Of Thrones – 2011-2019

چه حرفی میتوانیم درباره این سریال تاریخی بزنیم که تا به حال گفته نشده باشد؟ “بازی تاج و تخت” تنها یک سریال تلوزیونی نیست. این سریال رویدادی در تاریخ فرهنگ عامه برای نسل های آینده است. “بازی تاج و تخت” مجموعه ای است که “رویدادنامه شانارا” سعی داشت آنگونه باشد اما موفق به آن نشد. داستان این مجموعه در سرزمینی اتفاق میافتد که در آن موجوداتی زامبی مانند به نام “وایت واکر” وجود دارند. این هیولاها توسط ارتشی به نام “نگهبانان شب” به عقب رانده شده اند. در سرزمین “وستروس” شاهد جنگ برای حکومت به این سرزمین هستیم. سیاست نقش بزرگی در این سریال دارد و در حالی که “بازی تاج و تخت” سریالی تخیلی است، شخصیت هایش به خوبی پرورش می یابند آنقدر که فقط می توانید با شگفتی به نویسنده آن جورج آر آر مارتین درود بفرستید. علی رغم نظرات منفی طرفداران برای فصل آخر آن، “بازی تاج و تخت” همچنان محبوب باقی می ماند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه تاج (The Crown)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Agent mia

    آذر 4, 1399

    جای سریال The outpost خیلی خالیه

    پاسخ