التیام قلب‌های شکسته

پایان یک رابطه همیشه دشوار بوده است، فرقی نمی‌کند در یک رابطه طولانی‌مدت باشید، ازدواج کرده باشید و یا دارای فرزند باشید، جدایی همیشه سخت و دردناک است. طبیعی است که مدتی ناله و زاری کنید، اما پس‌ازآن باید قلب خود را التیام دهید. در این مقاله 5 راه برای التیام قلب‌های شکسته را خواهیم دید.

1. مشکل از تو نیست، مشکل از من است

حتماً این جمله قدیمی را شنیده‌اید که هنگام جدایی فرد می‌گوید “مشکل از تو نیست، مشکل از من است”. معمولاً این جمله را این‌گونه برداشت می‌کنیم که طرف مقابل خواسته ما را آرام کند، درحالی‌که این‌طور نیست. افراد متفاوت هستند، تصمیمات متفاوتی اخذ می‌کنند و با توجه به خواسته و نیازهایشان زندگی متفاوتی را انتخاب می‌کنند، پس این تصمیمات به خاطر خودشان است نه به خاطر شما.

زمانی که فردی شما را اذیت می‌کند و یا حرف بدی به شما می‌زند، درواقع تصمیمی در درون او درحال جریان است. البته مسلم است که رفتار شما در ادامه آن رابطه بی‌تأثیر نبوده و باید آن را در نظر بگیریم، اما زمانی که فرد مقابل تصمیم به جدایی می‌گیرد، لابد این شرایط برایش بهتر است و ترجیح داده این‌گونه زندگی کند.

پس از پایان یک رابطه نمی‌توانید به عقب برگردید و همه‌چیز را تغییر دهید و یا تصحیح کنید، پس از سرزنش کردن خود دست بردارید. خود را به خاطر گذشته ببخشید، اشتباهات خود را قبول کنید و خود را مقصر ندانید. مطمئن باشید که شما کامل هستید و کسی منتظر شماست که شما را همان‌گونه که هستید می‌پذیرد.

2. این نیز بگذرد

شاید اکنون باور نکنید اما همه این درد و رنج‌ها روزی پایان می‌یابد. به خودتان فرصت بدهید، اگر دوست دارید عزاداری کنید، این کار را انجام دهید اما بدانید که این وضعیت دائمی نیست. به موقعیت‌های دیگر زندگی‌تان فکر کنید که درهم‌شکسته بودید و سپس حالتان بهتر شد. این بار هم همین اتفاق می‌افتد. اگر باور داشته باشید که این غم و ناراحتی روزی پایان می‌یابد، و روزهای خوب از راه می‌رسد، در آن صورت حالتان بهتر می‌شود.

3. ببخشید و بگذرید

ممکن است از آن فرد دلگیر باشید، ناراحت باشید و یا حتی متنفر باشید، اما مطمئن باشید که این احساسات منفی تنها به شما لطمه می‌زند. باید او را ببخشید تا به خودتان کمک کنید. منظورمان این نیست که با آن فرد تماس گرفته و به او بگویید که او را بخشیده‌اید (البته اگر مایل هستید این کار را انجام دهید هیچ اشکالی ندارد)، تنها کافی است که قلبا او را ببخشید.

در حقیقت اگر برای آن فرد دعا کنید، دعا کنید که شاد و خوشحال باشد، راحت‌تر می‌توانید او را فراموش کنید و بگذرید. از ته قلب این کار را انجام دهید و برای او دعا کنید. با این کار احساس تنفر و ناراحتی‌تان کم و کمتر می‌شود. با این کار نشان می‌دهید که چه انسان خوب و خوش‌قلبی هستید. حتی برای افرادی که اذیتتان کردند نیز دعا کنید، شما باید یک انسان بخشنده و دوست‌داشتنی باشید که لایق عشق ورزیدن است.

4. در لحظه زندگی کنید

در لحظه زندگی کنید و به زمان حال فکر کنید. می‌گویند ناراحتی مانند صندلی گهواره است که شما را حرکت می‌دهد اما به‌جایی نمی‌رساند. پس از نگران بودن درباره گذشته یا آینده دست برداشته و به زمان حال فکر کنید. به این فکر نکنید که 6 ماه دیگر عروسی خواهرتان است و شما کسی را ندارید. نگران این نباشید که اگر عشق قبلی خود را با کسی ببینید چه حسی خواهید داشت، فقط به زمان حال فکر کنید. منتظر هدایایی باشید که جهان در زمان حال برایتان آماده کرده است.

5. به پیشرفت خود بها دهید

زندگی دشوار است، اگر این‌گونه نبود همه افراد خوشحال بودند و این دنیا دنیای کاملی بود. به خاطر موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایتان از خودتان تقدیر کنید، زیرا توانسته‌اید گامی روبه‌جلو بردارید. می‌توانید موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خود را یادداشت کنید. سپس اگر زمانی احساس پس رفت داشتید این موفقیت‌ها را خوانده و به پیشرفت خود ببالید.

سخن آخر

التیام قلب شکسته‌تان باعث می‌شود که زندگی خود را بهبود دهید، بنابراین باید از این فرصت استفاده کرده و به چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید. از تجربه‌های گذشته درس بگیرید، در زمان حال زندگی کنید و برای رسیدن به آینده‌ای که می‌خواهید تلاش کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم