لایو اکشن شیرشاه به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شد

بر اساس جدید ترین آمار منتشر شده، فیلم “شیرشاه” (The Lion King) با عبور از انیمیشن “منجمد” (Frozen) رسما به پرفروش ترین انیمیشن سینمایی تاریخ تبدیل شد.

“شیرشاه” در حالی که به عنوان چهارمین لایو اکشن والت دیزنی با فروشی بیشتر از یک میلیارد دلار شناخته می شود، در هفته ی چهارم اکرانش با 1.334 میلیارد دلار فروش جهانی، رکورد انیمیشن “منجمد” با 1.276 میلیارد دلار فروش را شکست و بعد از فیلم “انتقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) به دومین فیلم پرفروش سال 2019 تبدیل شد.

انیمیشن “شیرشاه” تا به امروز ۴۷۳.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۸۶۱.۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش داشته است. این فیلم که به عنوان بازسازی نسخه ی 1994 آن در نظر گرفته شده به طور کامل به صورت کامپیوتری طراحی شده و تنها یک صحنه ی واقعی در آن وجود دارد و به همین دلیل به عنوان یک انیمیشن سینمایی شناخته می شود.

“شیر شاه” با بودجه ای ۲۶۰ میلیون دلاری ساخته شده و “جان فاورو” (Jon Favreau) کارگردانی این لایو اکشن را بر عهده داشته است. “دونالد گلاور”، “جیمز ارل جونز”، “چویتل اجیوفور” و “ست روگن” از جمله بازیگرانی هستند که وظیفه ی صدا پیشگی شخصیت های فیلم “شیر شاه” را بر عهده داشته اند.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آریو

    مرداد 22, 1398

    اخیرا دیدمش. راستش بنظرم به گرد پای far from home نمیرسید!

    پاسخ