بیوگرافی کامل بنسیو دل تورو (Benicio Del Toro) از کودکی تا به امروز

نام: بنسیو دل تورو (بنسیو مانزراتو رافائل دل تورو سانچز)

تاریخ تولد: 19 فوریه 1967 (30 بهمن 1345)

سن: 52 سال

محل تولد: سان جرمن، پورتو ریکو

قد: 1.88 سانتی متر

شغل: بازیگر آمریکایی پورتو-ریکویی

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی بنسیو دل تورو

بنسیو دل تورو یک ستاره هالیوودی است که تسلط و استعداد او بدیهی است. هر  فیلمی با اجرای او به یک شاهکار بدل می شود. اجرای او پر از قاطعیت، اشتیاق، جذابیت مردانه و استعداد است.

بنسیو در فوریه 1967 در پایتخت پورتو ریکو به دنیا آمد. این بازیگر آینده اجداد کاتالان و باسک دارد. گوستاو آدولفو یک وکیل مشهور در سن خوان بود که دو پسر داشت: بنسیوی جوان تر و گوستاو که دو سال از او بزرگ تر بود.

بنسیو دل تورو در جوانی

جالب است بدانید که نام او یک نام رایج اسپانیایی است که به معنی “گاو خشمگین” می باشد. هنگامی که بنسیو نه ساله شد، مادرش در اثر هپاتیت از دنیا رفت. پسرها به خانه اقوام شان در پنسیلوانیا رفتند. بنسیو جوانی خود را در شهر مرسرسبرگ گذراند. او در آنجا مدرسه را به اتمام رساند. در ابتدا به دلیل ندانستن زبان نمی توانست با دیگران ارتباط برقرار کنند. پس تصمیم گرفت با کمک ورزش و موسیقی بر این مشکل فائق آید. اما زمانی که توانست این مشکل را شکست دهد متوجه شد می تواند با هر مشکلی کنار بیاید.

از آنجاییکه دل تورو عادت های خاصی نداشت، پدرش او را به مدرسه تجارت فرستاد. گوستاو پزشکی را انتخاب کرد و در حال حاضر در منهتن پزشک اطفال است.

بنسیو در زمان تحصیل در دانشگاه سان دیه گو علاقه به تئاتر را نشان داد. بنابراین به کلاس بازیگری رفت و این سرگرمی را بسیار دوست داشت. بنابراین پس از یک سال تحصیل دانشگاه را رها کرد و به نیویورک رفت. اما در مدرسه تئاتر سیرکل اسکار موفق نبود و به لس آنجلس رفت.

او طی سه سال در کلاس های بازیگری خصوصی آرتور مندوزا و استلا ادلر شرکت کرد.

فیلم های او

بنسیو دل تورو حرفه بازیگری خود را در سال 1987 آغاز کرد. پس از حضور در تست ها موفق بود. این بازیگر تازه کار در قسمت هایی از سریال Miami Vice و Private Eye حضور یافت.

بنسیو دل تورو در فیلم ترافیک

بنسیو دل تورو دو سال بعد و با اجرا در نقش بادیگارد در سری فیلم جیمز باند “مجوز برای کشتن” (Licence to Kill) شناخته شد. از آن زمان در هالیوود نقش های مهم دریافت کرد. او در اولین اثر کارگردانی شده شان پن به نام “دونده هندی” (Indian Runner) و فیلم های پرامتیاز “پول برای هیچ چیز” (Money For Nothing)، “نترس” (Fearless) و “ماه چینی” (China Moon) بازی کرد.

بنسیو اولین نقش اصلی خود را در سال 1995 دریافت کرد و پس از آن ستاره شد. تریلر “مظنونین همیشگی” (The Usual Suspects) شهرت و اولین جایزه ایندیپندنت را دریافت نمود. یک سال بعد در فیلم ترسناک “باسکیت” (Basquiat) یک نقش اصلی دیگر دریافت کرد. رفته رفته هم دستمزد او افزایش یافت و هم پیشنهاد کارگردان ها.

از سال 2001 و پس از بازی در فیلم “ترافیک” (Traffic) شهرت دل تورو به اوج رسید. اجرا در این فیلم باعث شد جوایز ساگ، گلدن گلوب، بفتا و خرس طلایی برلین را دریافت کرد. اما مهم تر اینکه این فیلم اولین جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. در همین زمان دل تورو نقش همسر فریدا کالو در فیلم “فریدا” (Frida) را نپذیرفت زیرا مسئولیت زیادی بر دوش او می گذاشت.

“نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy)، “21 گرم” (21 Grams)، “شهر گناه” (Sin City)، “چیزهایی که در آتش از دست می‌دهیم” (Things We Lost in the Fire)، “چه” (Che)، “7 روز در هاوانا” (7 Days in Havana) و “مرد گرگ‌نما” (The Wolfman)، فیلم های دیگر او بودند. او در فیلم “7 روز در هاوانا” در نقش کارگردان سینما ظاهر شد.

بنسیو دل تورو در فیلم چه

در سال 2014 در فیلم “اسکوبار: بهشت گمشده” (Escobar: Paradise Lost) به کارگردانی آندریا دی استفانو حضور یافت. در این تریلر ستاره فیلم “بازی های گرسنگی” (The Hunger Games) یعنی جاش هاچرسون با دل تورو همبازی شد.

در همان سال در کمدی درام “خباثت ذاتی” (Inherent Vice) در نقش سانچو اسمیلاکس حضور یافت. این فیلم در چند فستیوال نامزد شد. سپس در فیلم های “یک روز عالی” (A Perfect Day) و “سیکاریو” (Sicario) حضور یافت. او در سریال انیمیشن “شازده کوچولو” (The Little Prince) در نقش مار صداپیشگی کرد. او در حال حاضر توجه عموم را به خود معطوف کرده است. میلیون ها طرفدار در انتظار تماشای فیلم های جدیدی از او هستند.

زندگی شخصی

او نه تنها در فیلم هایش یک شخصیت جذاب است بلکه در زندگی عادی هم جذاب بوده و روابط عاشقانه جالبی است که البته هیچ کدام به ازدواج ختم نشدند. زنانی که به زندگی این بازیگر راه یافتند، هر کدام به نوعی او را ناامید کردند. برخلاف اعتراف بنسیو که عشق را مخدری می داند که باید کنترل شود، با زنی زیبا و دختر دو سلبریتی، یعنی کیارا ماسترویانی رابطه داشت. سپس با آلیشیا سیلورستون و والریا گالینو نیز رابطه داشت. او تصمیم داشت با والریا ازدواج کند اما این ازدواج رخ نداد. کیمبرلی استوارت در این زمینه یک قدم جلوتر بود و برای بنسیو دختری به نام دلیلا به دنیا آوورد. اما حتی این اتفاق هم بنسیو را به ازدواج ترغیب نکرد.

کیمبرلی استوارت و دخترش

گرچه بنسیو دیگر با استوارت رابطه ندارد اما در زندگی دخترش نقش مهمی دارد. این بازیگر در شبکه های اجتماعی حساب شخصی ندارد. اما طرفداران او صفحات طرفداری باز کرده و تصاویر شخصی و فیلم های او را به اشتراک می گذارند. بنسیو از کودکی طرفدار محمد علی بود و به اندی وارهول و پابلو پیکاسو نیز علاقه دارد. او عاشق نقاشی و عکاسی هم هست.

او از کودکی از بازی بسکتبال لذت می برد و در حال حاضر با دوستانش بسکتبال بازی می کند. او به موسیقی هم علاقه دارد. این کار باعث می شود نقش های خود را ایفا کرده و آرام باشد.

بنسیو دل تورو در حال حاضر

در ژانویه 2017 فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی به نام “سکوت” (Silence) اکران شد. این کارگردان برای سی سال به فکر ساخت این فیلم بود. در سال 2011 دنیل دی-لوئیس، گال گارسیا برنال و بنسیو دل تورو در نقش های اصلی حضور یافتند. اما این پروژه آنقدر طول کشید که تمام بازیگران انصراف دادند. این فیلم سرانجام اکران شد اما شکست خورد. اما در دسامبر همان سال، در فیلم “جنگ های ستارگان: آخرین جدی” (Star Wars: The Last Jedi) حضور یافت و این فیلم پرفروش ترین فیلم سال 2017 بود.

فیلم “سیکاریو ۲: روز سرباز” (Soldado) در سال 2018 اکران شد و ادامه سری 2015 بود. دل تورو مجددا به نقش آلخاندرو بازگشت. در مه 2018 این بازیگر در فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) در نقش تانلیر تیوان از دنیای مارول حضور یافت. این شخصیت در قسمت دوم “ثور” (Thor) و سری اول “نگهبانان کهکشان” نیز حضور داشت.

بنسیو دل تورو در انتقام جویان: جنگ بی نهایت

این فیلم از این جهت بسیار جالب است که می تواند جالب ترین شخصیت ها را در یک فیلم دید. اینبار انتقام جویان به نگهبانان کهکشان و دکتر استرنج می پیوندند تا با تانوس مبارزه کنند. زیرا تانوس تصمیم دارد سنگ های ابدیت را یافته و به خودش به کمک آنها حقیقت را تغییر دهد.

مینی سریال “فرار به دانمورا” (Escape at Dannemora) و فیلم های Incorporated، “دلال: قرن 21” (Agent: Century 21)، “تله” (Trap) و Lunar Park، از آثار دیگر او هستند.

فیلم شناسی

  • Big Top Pee-Wee – 1988
  • مجوز برای کشتن – Licence to Kill – 1989
  • دونده هندی – The Indian Runner – 1991
  • پول برای هیچ چیز – Money for Nothing – 1993
  • ماه هندی – China Moon – 1994
  • مظنونین همیشگی – The Usual Suspects – 1995
  • لذت سواری – Joyride – 1997
  • قاپ زنی – Snatch – 2000
  • ترافیک – Traffic – 2000
  • شهر گناه – Sin City – 2005
  • چه – Che – 2008
  • مرد گرگ نما – The Wolfman – 2010
  • 7 روز در هاوانا – 7 Days in Havana – 2012
  • نگهبانان کهکشان – Guardians of the Galaxy – 2014
  • سیکاریو – Sicario – 2015
  • جنگ های ستارگان: آخرین جدی – Star Wars: The Last Jedi
  • سیکاریو ۲: روز سرباز – Sicario: Day of the Soldado – 2018

تصاویری از بنسیو دل تورو


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم