3 تاثیر مخرب استرس بر روی کار و حرفه شما

همه ما می‌دانیم که استرس نه‌تنها شادی زندگی ما را از بین برده بلکه در ظاهرمان تأثیر گذاشته، خوابمان را نامنظم نموده و بر روابط ما با عزیزانمان نیز تأثیر می‌گذارد. داشتن استرس در بلندمدت مشکلات روحی روانی بسیاری به‌جای می‌گذارد که ممکن است حتی خودتان نیز متوجه آن‌ها نشوید. بنابراین اگر می‌خواهید در کار و حرفه خود موفق باشید باید راه مواجه‌شدن با استرس و مبارزه با آن را بیابید.

همه ما در زندگی افرادی را دیده‌ایم که درباره ساعت خواب کم و کار زیادشان گلایه‌مند هستند. البته شاید خودتان هم این‌گونه باشید. حتی ممکن است خودمان هم متوجه این حالمان نشویم. داشتن استرس و نگرانی ممکن است باعث شود فرد مهمی جلوه کنیم. شاید هم تصور می‌کنید تنها افراد کم‌هوش و بی‌تفاوت وقت و زمان زیادی دارند.

اشتباه ما همین است. درست است که یک کارآفرین مشغله زیاد و فرصت کمی دارد. یکی از دلایل دشوار بودن شروع یک تجارت استرس‌زا بودن آن است و دلیلش این است که فرد کارآفرین به‌عنوان یک رهبر استرس بیشتری را متحمل می‌شود. زیرا نه‌تنها رؤیای خودش را دنبال می‌کند، بلکه باید افراد دیگر را نیز تشویق کند تا رؤیای او را دنبال کنند. اما برای موفقیت در این زمینه باید بتوانید با استرس مقابله نموده و شرایط را مدیریت کنید.

1. به فراموشی مبتلا خواهید شد.

اگرچه مقداری آدرنالین می‌تواند سرعت مغزتان را افزایش دهد اما استرس بلندمدت می‌تواند به مغز شما صدمات جبران‌ناپذیری وارد کند. به این معنا که زمانی که تصور می‌کنید سریع‌تر کارتان را انجام می‌دهید، نکات مهم را فراموش نموده و رفته‌رفته عملکرد ضعیف‌تری خواهید داشت. اگر هنوز نترسیده‌اید باید بدانید که بر اساس یافته‌ها، این وضعیت به‌تدریج پایدار شده و به‌سرعت مغزتان را فرسوده می‌کند.

2. به‌راحتی بیمار خواهید شد.

به نظرتان یک ساعت مرخصی برای پیاده‌روی برنامه‌تان را به هم می‌ریزد؟ حالا تصور کنید اگر به خاطر وضعیتتان ضعیف شده، سرما بخورید و به مدت یک ماه عملکرد ضعیفی داشته باشید آن‌وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تحقیقاتت نشان داده است که استرس بدن شما را وادار می‌کند تا با آن مقابله نماید، حتی اگر مغزتان چندان موافق نباشد. اگر استرستان بیش‌ازحد طول بکشد بدنتان برای مقابله با آن سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند، درنتیجه نه‌تنها ضعیف‌تر می‌شوید بلکه مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا با آن مبارزه کنید. اگر با این استرس مقابله کرده و آن را کاهش دهید تأثیرات مخرب کمتری به بار می‌آید اما اگر آن‌قدر مشغول باشید که حتی برای ورزش هم فرصت نداشته باشید، در آن صورت استرس شما را از پای می‌اندازد.

3. به‌راحتی خشمگین و عصبانی خواهید شد.

حتماً خودتان می‌دانید که به‌عنوان یک کارآفرین و کارفرما آرامش شما چه تأثیر مهمی خواهد داشت. در طول هفته ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید، مانند اینکه یک سرمایه‌گذار عملکردتان را زیر سؤال ببرد، همکارتان درباره یک تصمیم با شما مخالفت کند و یا نرم‌افزارتان عملکرد خوبی نداشته باشد. اما بدترین واکنشی که شما ممکن است انجام دهید این است که عصبانیت خود را بر سر یک فرد یا یک وسیله خالی کنید.

باوجود استرس بالا، هرچقدر تلاش کنید خونسرد بمانید و آرامش خود را حفظ کنید، بازهم ممکن است کنترل خود را از دست بدهید و خشم خود را خالی کنید. البته هیچ‌کس انتظار ندارد شغل راحت و بی‌دردسری داشته باشد. اما نه به این معنا که خودتان را قربانی کنید. بنابراین راه مبارزه با استرس را یافته و سعی نمایید تا آن را کنترل کنید. رمز موفقیت این است که خودتان را بشناسید و خود را آرام کنید. موفقیت در کار یک پروژه بلندمدت است و به انرژی و زمان نیاز دارد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم